galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie od początkującego
Autor Wiadomość
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012   

I przy okazji jeszcze jedno. Jak mam rozumieć efekt cienia jeźdźca wilków? Atakuje mnie właśnie wtedy ten jeździec i nie przydzielam mu już karty cienia? Jest tam taki zwrot: "Rozdaj jeźdźcowi wilków jego własną kartę cienia", którego właśnie nie rozumiem.
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012   

Pollus napisał/a:
1. Frodo Baggins - "Odpowiedź: Kiedy Frodo otrzyma obrażenia anuluj te obrażenia i zamiast tego ..." Chcę się dowiedzieć czy legalnie mogę użyć tej zdolności w momencie gdy Frodo otrzymuje np. 2 obrażenia (sam ma dwa życia), czy jednak ginie?

2. Urodzony w chmurach: "Akcja: Odrzuć Urodzonego w chmurach z gry, aby cofnąć sprzymierzeńca do którego dołączono tę kartę, ja rękę jego właściciela". Czy w momencie przydzielenia jednostce tylu obrażeń ile wystarcza do jej zabicia mogę użyć zdolności tej karty?

1. Sam nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że odpowiedź działa natychmiast gdy ma się coś wydarzyć, więc możesz.
2. Przydzielania obrażeń nie można przerwać normalną akcją. Karta ta pozwala na cofnięcie uszkodzonego, cennego sprzymierzeńca, albo ponowne skorzystanie z efektu wystawienia. Jeśli zadziała przed przydzieleniem obrażeń, to atak jest niebroniony, aby zadziałać po, postać musi przeżyć.
 
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012   

mroni napisał/a:
I przy okazji jeszcze jedno. Jak mam rozumieć efekt cienia jeźdźca wilków? Atakuje mnie właśnie wtedy ten jeździec i nie przydzielam mu już karty cienia? Jest tam taki zwrot: "Rozdaj jeźdźcowi wilków jego własną kartę cienia", którego właśnie nie rozumiem.

Oznacza to, że masz mu teraz (poza normalnym czasem) rozdać kartę cienia i ją rozpatrzeć.
 
 
     
cahir7 


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Vratislavia
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

Witam,
kilka pytań, tak dla upewnienia się:
1) atak z zaskoczenia( " sneak attack" wprowadzająca sprzymierzeńca do gry); tą kartą można wprowadzać Gandalfa na chwilę do gry( chyba do końca fazy) , skorzystać z jego zdolności i wrócić na rękę?
2) szybkie uderzenie( " quick strike", karta taktyki, atakująca od razu " dozwolony cel"); dozwolony tzn. nie znaczenia czy w zwarciu czy w strefie przeciwności?
3) do Faramira nie wyszła jakaś errata? bo wydaje mi się najbardziej przepakowaną kartą jak do tej pory?
4) " stand together" - jak rozdziela się ewentualne obrażenia, przy kilku zadeklarowanych obrońcach? czy obronę się sumuje przeciwko atakowi?
5) dużo kart trzeba " odrzucić z gry", rozumiem, że na stos kart odrzuconych, czy jest jakiś zwrot określający odrzucenie na stałe z gry, poza discard?
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

cahir7 napisał/a:
1) atak z zaskoczenia( " sneak attack" wprowadzająca sprzymierzeńca do gry); tą kartą można wprowadzać Gandalfa na chwilę do gry( chyba do końca fazy) , skorzystać z jego zdolności i wrócić na rękę?
Tak.
cahir7 napisał/a:
2) szybkie uderzenie( " quick strike", karta taktyki, atakująca od razu " dozwolony cel"); dozwolony tzn. nie znaczenia czy w zwarciu czy w strefie przeciwności?
Dozwolony czyli zasadniczo w zwarciu. Chyba że zagrasz na np. Dunherna.
cahir7 napisał/a:
3) do Faramira nie wyszła jakaś errata? bo wydaje mi się najbardziej przepakowaną kartą jak do tej pory?
No widzisz, a moja siora go nigdy nie wykorzystuje.
cahir7 napisał/a:
4) " stand together" - jak rozdziela się ewentualne obrażenia, przy kilku zadeklarowanych obrońcach? czy obronę się sumuje przeciwko atakowi?
Sumujesz obronę wszystkich postaci, a to co się przedostanie lokujesz w jedną z nich.
cahir7 napisał/a:
5) dużo kart trzeba " odrzucić z gry", rozumiem, że na stos kart odrzuconych, czy jest jakiś zwrot określający odrzucenie na stałe z gry, poza discard?
Tutaj też się zastanawiałem i doszedłem że "odrzuć z gry" oznacza definitywne odrzucenie z gry. //edit: trochę się tutaj niejasno wyraziłem, "odrzuć z gry" oznacza odrzucenie karty na odpowiedni stos kart odrzuconych. Gdyby polecenie brzmiało "usuń z gry" to wtedy karta nie mogłaby być wykorzystywana do końca bieżącej rozgrywki.
Ostatnio zmieniony przez crabtree Pią 21 Gru, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

cahir7 napisał/a:

5) dużo kart trzeba " odrzucić z gry", rozumiem, że na stos kart odrzuconych, czy jest jakiś zwrot określający odrzucenie na stałe z gry, poza discard?

Instrukcja str. 10
Stosy kart odrzuconych
"...Za każdym razem, kiedy jakaś karta zostanie odrzucona, trafi a na stos kart odrzuconych odpowiadający talii, z której ta karta pochodziła..."
Odrzucanie z gry znaczy że karta musi być na stole żeby była odrzucona. Nie z ręki ani z talii.
Dla pewności podaj kartę, odnośnie której masz wątpliwości.
 
     
cahir7 


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Vratislavia
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

Dzięki, nowy zestaw pytań:
1)
Cytat:
A New Terror Abroad 10
[Quest]
Forced: At the beginning of the quest phase, the first player looks at the top 2 cards of the encounter deck. Reveal and add 1 of those cards to the staging area, and discard the other.

To i pierwsza karta poszukiwań z " polowania na golluma" wprowadza kartę do strefy przeciwności. Rozumiem, że ponadto losuje się i tak kartę/y do strefy przeciwności wg normalnych zasad?
2) pochwycony!
czy ktoś pochwycony, kto jest akurat namiestnikiem Gondoru, może dostawać bonus z tej karty?
3) czy jak karta celu zostaje wtasowana z powrotem do decku, to karta, która jej strzegła zostaje w grze?
4) jesli dobrze wyczytałem wcześniejsze tłumaczenia zasad, to wrogom w strefie przeciwności zawsze rozdajemy karty cienia, nawet jak np. ma na sobie "leśną pułapkę"? i wiadomo z góry, że nie zaatakuje.
5)
Cytat:
Roasted Slowly
[Treachery]
When Revealed: Destroy all heroes with the card "Sacked" attached. Then, shuffle Roasted Slowly back into the encounter deck.

Czy jak nie niszczę żadnego bohatera bo żaden nie jest pochwycony, to i tak karta wraca do decku?
6)
Cytat:
Odrzucanie z gry znaczy że karta musi być na stole żeby była odrzucona. Nie z ręki ani z talii.
Dla pewności podaj kartę, odnośnie której masz wątpliwości.

tak myślałem, bo coś za dużo kart ma to "odrzucenie z gry" np. Gandalf, żeby chodziło o trwałe pozbycie się z gry.
 
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

1) Tak
2) Nie (zobacz FAQ)
3) Tak
4) Karty cienia rozdajemy tylko wrogom będącym w zwarciu (nie w strefie przeciwności), natomiast masz rację że nawet jeżeli są pod wpływem pułapki czy finty nadal dostają kartę cienia (odrzucaną bez efektu).
5) Tak
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012   

hej, mam pytanie odnośnie podróżniczki z zachodniego gościńca. Czy kiedy mogę wybrać obszar do zamiany na aktywny, to muszę rozpatrzyć ewentualny efekt podróży?
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   

mroni napisał/a:
hej, mam pytanie odnośnie podróżniczki z zachodniego gościńca. Czy kiedy mogę wybrać obszar do zamiany na aktywny, to muszę rozpatrzyć ewentualny efekt podróży?
Nie znam treści tej karty, ale w przypadku takich zamian zwykle ignoruje się efekt podróży.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   

Ignorujesz efekty podróży na nowej lokacji ponieważ do niej nie podróżowałeś tylko ją zamieniłeś przy pomocy podróżniczki.
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012   

OK, wielkie dzięki.
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Karty które mówią "odrzuć sprzymierzeńca z cechą ROHAN, albo ze strefy wpływów dowództwa, aby coś tam coś", pozwalają mi odrzucić takiego sprzymierzeńca tylko ze stołu, czy mogę też z ręki?
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

EDIT: Zła odpowiedź, patrz niżej. W skrócie o ile karta nie pozwala explicite na wyrzucanie kart z ręki aby ją aktywować nie można tego robić.
Ostatnio zmieniony przez wojo Pon 14 Sty, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Dzięki, jeszcze jakby ktoś mógłby mi wytłumaczyć kartę Zjednoczeni.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12