galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie od początkującego
Autor Wiadomość
naiilo


Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Ja mam pytanie, bo nie do końca jestem pewien, albo coś nie doczytałem. W każdym razie mam wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o przydzielanie obrażeń z różnych kart najczęściej spotkań.

Jeśli karta spotkań (pisze z pracy nie pamiętam nazwy ale jest podobnych kilka) po odkryciu zadaje obrażenia powiedzmy 1 pkt wszystkim nie wyczerpanym/tapniętym bohaterom/sojusznikom, czy wlicza się tu pancerz postaci ?

Ogólnie czy zawsze jeśli mam przydzielić komuś jakieś obrażenia zwracam uwagę na pancerz/obronę? To samo tyczy się Thalina który zadaje po jednym pkt obrażeń wszystkim nowo wystawionym przeciwnikom w strefie przeciwności ?

Bo jeśli chodzi o ataki niebronione to wtedy obrażenia które mam przydzielić bohaterowi nie są redukowane przez jego obronę.
 
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

A jakim cudem obrażenia z podstępu mają być bronione?

Obrona działa tylko w walce jeśli wyczerpiesz do tego postać.
 
 
     
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Jeśli treść karty każe przydzielić obrażenia, to je przydzielasz. Rozpatrując takie karty nie bierzesz pod uwagę pancerza.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Najogólniej odpowiedziałbym tak:
- Jeżeli coś każe Ci przydzielać obrażenia to porostu dokładasz żetony ran
- Jeżeli rozpatrujesz atak to wtedy od siły ataku odejmujesz obronę i wtedy dopiero przydzielasz obrażenia.
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

wojo napisał/a:
- Jeżeli rozpatrujesz atak to wtedy od siły ataku odejmujesz obronę i wtedy dopiero przydzielasz obrażenia.

Oczywiście tylko broniony atak.
 
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Oczywiście masz rację (przy niebronionym ataku obrona to zero a obrażenia przydzielamy bohaterowi).
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Czw 06 Gru, 2012   

1. Czy jak Legolas ze swojej zdolności położy żetony na aktywnym obszarze/wyprawie, to czy ta sytuacja nazywa się "Postępem Wyprawy"?
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

O ile dobrze pamiętam położenie żetonu na karcie wyprawy jest równoważne jej postępowi.

Z szybkiego przerzucenia angielskiej instukcji:
Cytat:
Progress tokens represent progress that has been made on a quest
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

hejka, mam pytanie odnośnie szybu zigilu. Czy jeśli kładę znacznik postępu na kartę np. w wyniku akcji Legolasa lub postępu w wyprawie, to czy muszę zwiększyć wtedy poziom zagrożenia?
 
     
stforek 


Wiek: 38
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

Nie, zagrożenie podnosisz kiedy odpalasz akcję na Szybie.
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

Dzięki, czyli mogę tak jakby normalnie zbadać ten obszar bez podnoszenia zagrożenia, albo podnieś zagrożenie i wtedy położyć żetony?
 
     
stforek 


Wiek: 38
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

Możesz zbadać ten obszar czyniąc go aktywnym i następnie idąc na Wyprawę (czyli po Bożemu), albo używając jego akcji.

W przypadku akcji, jak nie ma na nim żetonów postępu to +5 do zagrożenia i Szyb spada.

Możesz tą akcję odpalać nawet jak Szyb jest w Strefie Przeciwności, nawet tuż po jego odkryciu (w okienku akcji w fazie Wyprawy).

Mam nadzieję, że jest to co napisałem jest zrozumiałe :neutral:
 
     
mroni

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 68
Wysłany: Pią 07 Gru, 2012   

Tak, wszystko rozumiem. Dzięki za pomoc :)
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012   

Możesz też szyb potraktować używając pochodni (położyć 3 żetony bez podnoszenia zagrożenia, ale ryzykując wroga) a później dokończyć podnosząc zagrożenie o dwa. Ja często tak robiłem w pierwszej wyprawie KD.
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012   

1. Frodo Baggins - "Odpowiedź: Kiedy Frodo otrzyma obrażenia anuluj te obrażenia i zamiast tego ..." Chcę się dowiedzieć czy legalnie mogę użyć tej zdolności w momencie gdy Frodo otrzymuje np. 2 obrażenia (sam ma dwa życia), czy jednak ginie?

2. Urodzony w chmurach: "Akcja: Odrzuć Urodzonego w chmurach z gry, aby cofnąć sprzymierzeńca do którego dołączono tę kartę, ja rękę jego właściciela". Czy w momencie przydzielenia jednostce tylu obrażeń ile wystarcza do jej zabicia mogę użyć zdolności tej karty?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 12