|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Hobbit:Górą i Dołem |
Autor |
Wiadomość |
maclis [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013 Hobbit:Górą i Dołem
|
|
|
Mam kilka pytań odnośnie Hobbita.
1.Co się dzieje z Bilbem, gdy zagrożenie gracza który go posiada sięgnie 50(chodzi mi o grę wieloosobową)?
2.Czy w pierwszym scenariuszu, w etapie 2B, trzeba położyć ten jeden żeton postępu na wyprawie aby przejść tą wyprawę? |
|
|
|
|
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
1. Bilbo pozostaje pod kontrolą pierwszego gracza (a ten się zmienia - wiesz o tym?).
2. Nie. Wymuszony oznacza, że nie masz nic do gadania, jeśli warunek wymuszenia (i tylko on) jest spełniony. Są karty wyprawy gdzie masz: "gracze nie mogę ukończyć tego etapu dopóki ..." i wtedy musisz położyć odpowiednią liczbę postępu + mieć spełniony inny warunek. |
|
|
|
|
maclis [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
Czyli jak gram w 2 osoby i jestem pierwszym graczem i przekroczę 50 punktów to Bilbo automatycznie przechodzi do drugiego gracza? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
maclis napisał/a: | Czyli jak gram w 2 osoby i jestem pierwszym graczem i przekroczę 50 punktów to Bilbo automatycznie przechodzi do drugiego gracza? |
Tak, a właściwie przechodzi do 1 gracza, bo on pozostaje jedynem w grze |
|
|
|
|
cahir7 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lis, 2013
|
|
|
Witam, podłącze się z kilkoma pytaniami dotyczącymi aktualnie granej sagi:)
-SC 1 " głodny troll" karta spotkań, po odkryciu, przesuwa trolla do ze strefy przeciwności do zwarcia. rozumiem, że ten troll nie dodaje już zagrożenia do strefy przeciwności
-SC 1 - cele trollowa sakiewka i klucz, po wyjściu w 1b, gdy nie ma trolli, wiszą sobie w srefie samotne, dopóki trolle się nie pojawią w 2 b
-SC 2" odłamki skalne" karta spotkań, 3 obrażenia, cofa postać z wyprawy, a te obrażenia przebijają pancerz? |
|
|
|
|
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lis, 2013
|
|
|
cahir7 napisał/a: | -SC 2" odłamki skalne" karta spotkań, 3 obrażenia, cofa postać z wyprawy, a te obrażenia przebijają pancerz? |
Wszystko co nie jest aktywnie bronionym atakiem ignoruje pancerz. |
|
|
|
|
wojo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lis, 2013
|
|
|
Głodny troll - jak zwykle kiedy wróg schodzi ze strefy przeciwności w zwarcie przestaje dodawać zagrożenie
Cele zgodnie z FAQu 1.4 wiszą w strefie przeciwności po to by dołączyć się do Trolla gdy te pojawia się w grze (więcej możesz przeczytać TUTAJ ) |
|
|
|
|
Corran [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
Radziol88 napisał/a: | cahir7 napisał/a: | -SC 2" odłamki skalne" karta spotkań, 3 obrażenia, cofa postać z wyprawy, a te obrażenia przebijają pancerz? |
Wszystko co nie jest aktywnie bronionym atakiem ignoruje pancerz. |
Czy chodzi o "Pancerz z Cytadeli"? Pewnie tak, bo innego nie kojarzę.
W takim razie nic go nie ignoruje, ale jednocześnie nie bardzo ma sens stwierdzenie "przebija pancerz". Ten dodatek zwiększa wytrzymałość, czyli postać może otrzymać więcej obrażeń zanim zginie. Niezależnie od tego czy pancerz jest, czy nie, postać otrzymuje 3 obrażenia.
Jeśli np. ma wydrukowaną wytrzymałość 4 i już ma 2 żetony obrażeń, to przez kartę zadającą 3 rany umieszczamy dodatkowe 3 żetony - razem mamy ich 5, a postać dzięki pancerzowi ma wytrzymałość 8, więc jeszcze żyje (ale ma już 5 ran). |
|
|
|
|
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
Corran napisał/a: | Radziol88 napisał/a: | cahir7 napisał/a: | -SC 2" odłamki skalne" karta spotkań, 3 obrażenia, cofa postać z wyprawy, a te obrażenia przebijają pancerz? |
Wszystko co nie jest aktywnie bronionym atakiem ignoruje pancerz. |
Czy chodzi o "Pancerz z Cytadeli"? Pewnie tak, bo innego nie kojarzę.
W takim razie nic go nie ignoruje, ale jednocześnie nie bardzo ma sens stwierdzenie "przebija pancerz". Ten dodatek zwiększa wytrzymałość, czyli postać może otrzymać więcej obrażeń zanim zginie. Niezależnie od tego czy pancerz jest, czy nie, postać otrzymuje 3 obrażenia.
Jeśli np. ma wydrukowaną wytrzymałość 4 i już ma 2 żetony obrażeń, to przez kartę zadającą 3 rany umieszczamy dodatkowe 3 żetony - razem mamy ich 5, a postać dzięki pancerzowi ma wytrzymałość 8, więc jeszcze żyje (ale ma już 5 ran). |
Przez "pancerz" chodziło mu o siłę obrony. |
|
|
|
|
Szoker [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013
|
|
|
A o co chodzi z tymi żetonami zasobów u Bilba? Dostaje on na początku tury czy nie? Bo w końcu jest tylko napisane, że nie może otrzymywać zasobów w wyniku efektu kart. I czy jak Bilbo jest w strefie zagadek to czy może płacić za karty neutralne? |
|
|
|
|
psborsuk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Bilbo jest bohaterem, więc dostaje co turę zasoby, jak każdy bohater. Możesz je wykorzystać, według instrukcji, tylko do kart z jego złotej strefy (chyba, że faq coś zmienił, ale nie kojarzę). |
|
|
|
|
|
|