galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Paź, 2016   

Pytanie o stado kruków

Na początku tury MW może zadać 4 obrażenia jakiemuś potworowi i powołać do życia stado kruków.

Czy potwór musi posiadać tyle życia aby odebrać mu 4 ? czy np jeśli pozostało mu 1 życia można go przemienić w "stado kruków" uśmiercając go?

Kruki można powołać na początku tury MW, na początku tury MW może również dostać wsparcie - czy owo wsparcie można natychmiast zamienić na stado kruków ?
obie te rzeczy mają miejsce na początku tury MW...

Pozdrawiam
 
     
mplysy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Paź, 2016   

Ponownie ja

Pytanie co do zdolnosci tej postaci:
http://descent2e.wikia.com/wiki/Andira_Runehand
Each time a hero within 3 spaces of you suffers 1 or more Heart from an attack, the figure that performed the attack suffers 1 Heart.

Czy ta zdolność działa gdy Andria Runehand jest atakowana? czy działa tylko na bohaterów w promieniu trzech pół (ale jej nie wliczamy)

Jeśli na nią działa to czy promień różnych zdolności które liczmy (np w promieniu trzech pół) od bohatera powinniśmy zaczynać od pola zajmowanego przez bohatera (to pole jako nr1) + 2 na około?
Czy może pole zajmowane przez bohatera nie jest liczone - jest on wyłączony z tej zdolności i liczymy promień - 3 pola na około niego (co zwiększa zasięg zdolności ale nie wyklucza tego bohatera)
 
     
Krzysiek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Paź, 2016   

mplysy napisał/a:
Pytanie co do zdolnosci tej postaci:
http://descent2e.wikia.com/wiki/Andira_Runehand
Each time a hero within 3 spaces of you suffers 1 or more Heart from an attack, the figure that performed the attack suffers 1 Heart.

Czy ta zdolność działa gdy Andria Runehand jest atakowana?
Tak, działa. Andira jest bohaterem i jest w promieniu 3 pól od siebie.
Jesli zdolność działa tylko na innych bohaterów, jest to podane wprost w jej treści ("another hero" zamiast "a hero").

mplysy napisał/a:
czy promień różnych zdolności które liczmy (np w promieniu trzech pół) od bohatera powinniśmy zaczynać od pola zajmowanego przez bohatera (to pole jako nr1) + 2 na około?
Zasięg liczymy od bohatera licząc to pole jako "0" + 3 pola naokoło.
 
     
Medievil83
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2016   

Witam wszystkich! :wink:

Moje pytanie dotyczy wariantu gry dwuosobowej w obliczu najnowszej erraty i udostępnienia osobie kierującej dwoma bohaterami darmowej akcji ataku lub też leczenia dwóch punktów życia. Konkretnie chodzi o to czy podczas tego darmowego ataku bohater może korzystać ze wzmocnień, które uzyska na kościach podczas wykonywania rzutu ataku czy jedynie bazuje na sumie uzyskanych obrażeń? Idąc dalej rozumiem, że podczas owego darmowego ataku bohater nie może korzystać z żadnej swej umiejętności czy to z karty postaci czy też umiejętności wykupionych za pkt doświadczenia?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź:)
 
     
Dziubek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2016   

Medievil83 napisał/a:
Witam wszystkich! :wink:

Moje pytanie dotyczy wariantu gry dwuosobowej w obliczu najnowszej erraty i udostępnienia osobie kierującej dwoma bohaterami darmowej akcji ataku lub też leczenia dwóch punktów życia. Konkretnie chodzi o to czy podczas tego darmowego ataku bohater może korzystać ze wzmocnień, które uzyska na kościach podczas wykonywania rzutu ataku czy jedynie bazuje na sumie uzyskanych obrażeń? Idąc dalej rozumiem, że podczas owego darmowego ataku bohater nie może korzystać z żadnej swej umiejętności czy to z karty postaci czy też umiejętności wykupionych za pkt doświadczenia?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź:)


Są to normalne ataki, tyle że bez akcyjne i jako takie podlegają normalnym zasadom ataków i można w nich normalnie korzystać ze wzmocnień. Jedyne czego nie można robić to łączyć ich ze zdolnościami oznaczonymi jako akcje (ze strzałką).

Można używać innych cech i/lub zdolności, które odnoszą się do wszystkich ataków danego bohatera. Np. jak bohater ma zdolność że przerzuca kości ataku i/lub mocy we wszystkich atakach, to w tym dodatkowym też przerzuca (w końcu to jego atak). Lub inny przykład, gdy za pomocą takiego ataku zabije potwora i to odpali mu inną zdolność, to też to działa normalnie.
 
     
kojad
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   Ogłuszenie - czy przerywa akcję ruchu?

Witam,
Mam taka sytuację do wyjaśnienia:

Potwór ma 4 punkty ruchu, po wykonaniu pierwszego punktu ruchu pierwszej akcji zostaje zaatakowany przez rycerza za sprawą umiejętności "warta" Atak jest skuteczny a potwór zostaje ogłuszony Czyli do wykorzystania zostały mu teoretycznie 3 punkty ruchu

Czy ogłuszony potwór może dokończyć swoją akcję ruchu ? (pozostały mu jeszcze trzy pola ruchu ) Czy potwór przerywa ruch i kolejną jego akcją może jest odrzucenie stanu. Czy jak to należy rozpatrywać?
 
     
Hokanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Hej,

Zacznijmy od początku, bo nie wszystko doprecyzowałeś :) .

Po pierwsze umiejętność "Warta" (Guard) nie nakłada stanu ogłuszenia, robi to skill pasywny "Shield Slam" (nie gram w polską wersję, więc nie znam wszystkich tłumaczeń).

W Twoim przypadku, potwór został zaatakowany podczas pierwszej akcji, więc może przesunąć się o 3 pkt. ruchu, które ma jeszcze do dyspozycji, a po ukończeniu tej akcji zostanie ogłuszony.

W drugiej akcji będziesz mógł tylko zdjąć stan ogłuszenia i to zakończy turę tego potwora (chyba że zagrasz na niego jakąś kartę dodającą mu dodatkową akcję).
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

P: Czy pozbycie się stanu „Ogłuszenia” wymaga poświęcenia całej tury
figurki?
O: Nie, „Ogłuszenie” zmusza jedynie do wykorzystania pierwszej akcji figurki w celu pozbycia się karty lub żetonu stanu. Po tym jak karta lub żeton „Ogłuszenia” został odrzucony figurka może wykonać drugą akcję. Jeśli figurka została ogłuszona podczas wykonywania swojej pierwszej akcji, musi wykorzystać drugą akcję aby pozbyć się karty lub żetonu „Ogłuszenia”.

Poza tym ogluszona postac nie moze sie poruszac, dlatego po otrzymaniu stanu potwor traci swoje punkty ruchu
 
     
Hokanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Damet napisał/a:
P: Czy pozbycie się stanu „Ogłuszenia” wymaga poświęcenia całej tury
figurki?
O: Nie, „Ogłuszenie” zmusza jedynie do wykorzystania pierwszej akcji figurki w celu pozbycia się karty lub żetonu stanu. Po tym jak karta lub żeton „Ogłuszenia” został odrzucony figurka może wykonać drugą akcję. Jeśli figurka została ogłuszona podczas wykonywania swojej pierwszej akcji, musi wykorzystać drugą akcję aby pozbyć się karty lub żetonu „Ogłuszenia”.


Cytat z erraty, który przytoczyłeś dotyczy sytuacji, w której bohater lub potwór rozpoczyna swoją turę będąc ogłuszonym, czyli został ogłuszony podczas swojej drugiej akcji w poprzedniej turze.
Twój przypadek jest nieco inny, ale odpowiedź z erraty też ma tutaj zastosowanie.
Z racji tego, że Twój potwór został ogłuszony podczas swojej pierwszej akcji, drugą akcję może użyć do zdjęcia ogłuszenia (nie musi czekać na swoją kolejną turę).

Damet napisał/a:
Poza tym ogluszona postac nie moze sie poruszac, dlatego po otrzymaniu stanu potwor traci swoje punkty ruchu


Nie, stan ogłuszenia NIE zeruje dostępnej ci puli pkt. ruchu, którą otrzymujesz w momencie deklaracji akcji ruchu (w Twoim przypadku 4-1). Jedyny stan, który natychmiast czyści pulę punktów ruchu to stan unieruchomienia a też są od tego wyjątki (np. bohaterski wyczyn Jain Fairwood).

Podsumowując Twoją sytuację:

1. Potwór deklaruje akcję ruchu i otrzymuje ilość pkt. ruchu wynikającą z jego szybkości (w tym przypadku 4 pkt.)
2. Przesuwa się o jedno pole i zostaje z powodzeniem zaatakowany przez bohatera przy użyciu combo Guard+Shield Slam.
3. Stan ogłuszenia nie zeruje pozostałych 3 pkt. ruchu więc potwór może dokończyć akcję ruchu.
4. Zaraz po zakończeniu akcji ruchu potwór zostaje ogłuszony, więc nie może np. zaatakować. W tym momencie kończy się jego pierwsza akcja.
5. Będąc ogłuszonym, jedyną akcją jako może wykonać potwór jest zdjęcie staniu ogłuszenia, więc to robi, aby nie tracić pierwszej akcji w następnej turze.
W tym momencie kończy się tura potwora.

Temat ogłuszenia i ruchu był poruszany dosyć często choćby w przypadku pułapki "Grease Trap".
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

[quote="Hokanus"]
Damet napisał/a:

1. Potwór deklaruje akcję ruchu i otrzymuje ilość pkt. ruchu wynikającą z jego szybkości (w tym przypadku 4 pkt.)
2. Przesuwa się o jedno pole i zostaje z powodzeniem zaatakowany przez bohatera przy użyciu combo Guard+Shield Slam.
3. Stan ogłuszenia nie zeruje pozostałych 3 pkt. ruchu więc potwór może dokończyć akcję ruchu.
4. Zaraz po zakończeniu akcji ruchu potwór zostaje ogłuszony, więc nie może np. zaatakować. W tym momencie kończy się jego pierwsza akcja.
5. Będąc ogłuszonym, jedyną akcją jako może wykonać potwór jest zdjęcie staniu ogłuszenia, więc to robi, aby nie tracić pierwszej akcji w następnej turze.
W tym momencie kończy się tura potwora.


Sam sobie zaprzeczasz.
Ruch potwora został przerwany w skutek zdolności i nie może on rozpatrywać akcji ruchu dopóki nie rozpatrzy zdarzenia, które zaistniało. W wyniku "akcji" bohatera, potwór został ogłuszony, ogłuszona postać nie może się poruszyć. Może za to wykorzystać drugą akcję na ściągnięcie stanu. Ale potem nie ma już jak się poruszyć, bo to nie on przerwał swoją akcję.

Cała zabawa polega właśnie na tym by przeszkadzać. Jak popatrzysz na karty MW pułapki, to zobaczysz że jest rozróżnienie "w trakcie ruchu" albo "gdy bohater wchodzi na puste pole". Jak dla mnie to nie bez powodu. Poza tym nie wyobrażam sobie bohatera który deklaruje 2x akcję ruchu, dostaje ogłuszenie na 2 polu i ciągnie postać przez kolejne 6 bo ma 4 szybkości.
 
     
Hokanus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Damet napisał/a:


Sam sobie zaprzeczasz.
Ruch potwora został przerwany w skutek zdolności i nie może on rozpatrywać akcji ruchu dopóki nie rozpatrzy zdarzenia, które zaistniało. W wyniku "akcji" bohatera, potwór został ogłuszony, ogłuszona postać nie może się poruszyć. Może za to wykorzystać drugą akcję na ściągnięcie stanu. Ale potem nie ma już jak się poruszyć, bo to nie on przerwał swoją akcję.

Cała zabawa polega właśnie na tym by przeszkadzać. Jak popatrzysz na karty MW pułapki, to zobaczysz że jest rozróżnienie "w trakcie ruchu" albo "gdy bohater wchodzi na puste pole". Jak dla mnie to nie bez powodu.


Nie zaprzeczam sobie, bo tak jak wspomniałem ten temat był swego czasu mocno dyskutowany.
Potwór nie zostaje zatrzymany ponieważ jest w trakcie akcji ruchu i musi ją najpierw rozpatrzyć, dlatego stan ogłuszenia jest nakładany po zakończeniu akcji ruchu. Powtórzę raz jeszcze, tylko unieruchomienie zeruje natychmiast pulę punktów ruchu podczas akcji ruchu, ogłuszenie tego nie robi.

Pojęcie "wejścia na puste pole" nie dotyczy tylko ruchu i tu zagadka. Czy kiedy MW wzywa wsparcie, to potwory wkraczają na puste pole czy nie? A jak to wygląda w przypadku podnoszącego się bohatera po pozbawieniu go przytomności? A co z chowańcem, przywołanym przez bohatera? Wkracza na puste pole?

Damet napisał/a:
Poza tym nie wyobrażam sobie bohatera który deklaruje 2x akcję ruchu, dostaje ogłuszenie na 2 polu i ciągnie postać przez kolejne 6 bo ma 4 szybkości.


A tak właśnie jest :) .

Z ciekawości zapytam. Jain Fairwood używa swojego bohaterskiego wyczynu i jako MW zagrywasz na nią kartę Web Trap. Jain nie zdaje testu atrybutu siły, zostaje unieruchomiona czy nie?

Możesz mi wierzyć na słowo, ruch w Descent to najbardziej złożony temat, między innymi dlatego że często wydaje się nielogiczny. Wynika to też z tego, że w grze występują różne "typy" ruchu ("move action", "fatigue move", "move X spaces", "move X your speed", "move up to your speed" czy "large monster movement" a raczej jego przerwanie i przewaga jaką może dzięki temu uzyskać MW) stąd wiele wątpliwości, na szczęście już wyjaśnionych, ale niestety trzeba poszperać, bo erraty i instrukcja to za mało.

Moim zdaniem wiele nieporozumień dotyczących ruchu wynika z nadmiernego skomplikowania mechaniki ruchu i faktu, że w Descent to, że potwór/bohater porusza się po mapie wcale nie oznacza że zawsze wykonuje akcję ruchu. Nielogiczne, ale tak niestety jest.

Na koniec wreszcie (bo chyba nie do końca mi dowierzasz :) ) odpowiedź na Twoje pytanie udzielona przez jednego z twórców gry, mam nadzieję, że on Cię przekona :) .

KLIK!



PS. Swego czasu opracowałem na potrzeby gry ze znajomymi dosyć wyczerpujący poradnik dotyczący ruchu właśnie, omawiający sporo knyfów. Jak znajdę to postaram się wrzucić na siakiegoś Dropboxa.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Hokanus przyznam szczerze, że mój angielski nie jest mocny, ale poświęciłem czas nad tekstem który zacytowałeś. I zostało postawione ciekawe pytanie, które pokazało mi, że można dokończyć ruch pod warunkiem, że gracz ma jeszcze niewykorzystaną akcje.

A mianowicie:
1. Gracz z szybkością 4 rozpoczyna ruch.
2. Po przebyciu 2 pól zostaje oszołomiony.
3. Zgodnie z tym co zacytowałeś stan oszołomienia wpływa na gracza. Ale nic poza tym, nie ma dodatkowych efektów prócz tego co napisano na karcie stanu. Czyli gracz nie traci 2 punktów ruchu (tak jak napisałeś wyżej), ale nie może ich wykorzystać bo oszołomiona postać nie może wykonywać żadnych akcji (efekt karty)
4. Gracz ma jeszcze jedną akcje, która wykorzystuje na odrzucenie karty stanu.
5. Po odrzuceniu karty stanu, wykorzystuje pozostałe 2 punkty ruchu.

Z takim wariantem się zgodzę i w moim odczuciu ma on sens.

Co do pozostałych pytań wybacz, że nie podejmę dyskusji ale moja gra chwilowo jest schowana. A jak już wspomniałem gra słów ma znaczenie.

Na koniec tylko dodam, że moje podejście do sprawy powoduje że gra jest ciekawsza i mniej przewidywalna. Bo np. można kogoś zatrzymać na lawie :razz:
 
     
Buczek79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

I niech mi ktoś powie, że zasady nie budzą kontrowersji :) :). Myśle ze dla samej rozgrywki stun to stun i kończy akcje(to tylko nasz interpretacja słowa a nie zasad).
My dla zabawy gramy tak ze jest potwór nie jest w zasięgu wzroku to go nie widzimy i mroczny przesuwa stworki w głowie :) :), nie czytamy całego scenariusza bohaterom tylko istotne rzeczy- to wszystko dal lepszej zabawy.
 
     
Hokanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Damet napisał/a:
Hokanus przyznam szczerze, że mój angielski nie jest mocny, ale poświęciłem czas nad tekstem który zacytowałeś. I zostało postawione ciekawe pytanie, które pokazało mi, że można dokończyć ruch pod warunkiem, że gracz ma jeszcze niewykorzystaną akcje.


Niepotrzebnie sobie utrudniasz :) . To, czy gracz ma jeszcze niewykorzystaną akcję czy nie, nie ma żadnego znaczenia w kwestii dokończenia ruchu. Zerknij na dwa różne przypadki:

Przykład 1

Tura 1

Akcja 1

- gracz z szybkością 4 rozpoczyna ruch
- po przebyciu 2 pól zostaje oszołomiony, ale z racji tego, że oszołomienie nie zeruje puli punktów ruchu, może dokończyć ruch i tak robi, przemieszczając się o 4 pola
- po zakończeniu ruchu na gracza zostaje nałożony stan oszołomienia i dopiero od tego momentu ma zastosowanie opis z karty stanu oszołomienia, NIE w trakcie ruchu
- akcja 1 kończy się

Akcja 2

- w związku z tym, że zgodnie z opisem na karcie oszołomienia jedyną akcją, którą może wykonać gracz gdy jego postać jest oszołomiona, jest odrzucenie karty stanu, gracz odrzuca tę kartę.
- akcja 2 kończy się

Tura 1 kończy się.

Tura 2

Akcja 1

Gracz może rozpocząć akcję 1 w Turze 2 od ruchu, ataku czy heroicznego wyczynu, bo nie jest pod wpływem żadnego stanu.

Przykład 2

Tura 1

Akcja 1

- gracz z szybkością 4 rozpoczyna ruch i przemieszcza się o 4 pola
- akcja 1 kończy się

Akcja 2

- gracz ponownie deklaruje ruch o 4 pola
- po przebyciu 2 zostaje oszołomiony i ponownie może dokończyć swój ruch bo oszołomienie nie zabiera mu punktów ruchu
- po przebyciu 4 pól i dopiero wtedy zostaje nałożony na niego faktyczny stan oszołomienia
- gracz jest oszołomiony, ale nie ma już dostępnych akcji w tej turze, więc zarówno akcja 2 jak i tura 1 dobiega końca

Tura 2

Akcja 1

- w przeciwieństwie do sytuacji z przykładu 1, teraz gracz musi najpierw zużyć swoją pierwszą akcję na zdjęcie stanu oszołomienia co oczywiście czyni i drugą akcję w turze 2 może wykorzystać na co chce.

Jak widzisz, to czy gracz miał do dyspozycji wolna akcję w danej turze czy też nie, gdy został oszołomiony, nie ma żadnego wpływu na możliwość dokończenia ruchu. W obu przypadkach mógł dokończyć ruch a jedyna różnica jest na początku tury 2.
W pierwszym przypadku mógł rozpocząć Turę 2 wg własnego uznania, w przypadku 2 najpierw musiał zdjąć stan oszołomienia.

Zasada jest prosta, trzeba tylko pamiętać o tym, że stan ogłuszenia jest aplikowany PO akcji ruchu, a nie w jej trakcie nawet jeśli akcja przeciwnika, która wywołuje oszołomienie została wykonana podczas akcji ruchu.

Oczywiście zupełnie inaczej wygląda to kiedy mamy do czynienia ze stanem unieruchomienia, bo ten stan zabiera natychmiast wszystkie dostępne punkty ruchu.

@Buczek79

Pełna zgoda, niestety instrukcja do gry i errata nie odpowiada na wiele pytań pojawiających się podczas rozgrywki stąd bez dyskusji na forach i zadawania pytań twórcom się nie obeszło :) .
Dodając do tego nawyki z innych gier (również komputerowych) zakładamy z góry, że np. wspomniane wyżej ogłuszenie działa natychmiast, bo tak podpowiada logika, a jak widać FFG mieli inną wizję. :)
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

@up:

Cytując fragmenty instrukcji:

"Kiedy gracz wykonuje akcję ruchu otrzymuje tyle PUNKTÓW RUCHU, ile wynosi szybkość (...) jego bohatera. Ruch na sąsiednie pole kosztuje (...)"

Stąd wynika jasno, że akcja ruchu to otrzymanie punków ruchu. Samo wykonanie akcji to dokładnie to (w sensie akcja=wyzwalacz ruchu). Akcja jednak trwa do momentu wykorzystania tych punktów przez bohatera.

"Oszołomiona postać nie może wykonywać żadnych akcji poza (...)" (nie wiem, czy dosłownie, ale zachowałem sens)

- To oznacza, że nie może niejako rozpocząć nowych akcji. Tu nie ma mowy nic o tym, że przerywa aktualnie wykonywane akcje. Takie sytuacje są zawsze jasno opisane, np na karcie "Drut" masz: "Jeśli test zakończył się porażką, musi zakończyć swój ruch (nadal może otrzymać <łezka> (...) )".

Także Hokanus ma rację w temacie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13