galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

nie chodzi o tę kartę ale już doczytałem treść karty więc mam już jasność. I jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
     
kozakkube 

Wiek: 29
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 30
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

Jest stworzona fanowska instrukcja zawierajace czeste pytania "Community rules reference guide", mozesz tam szukac najczestrzych pytan.

https://drive.google.com/open?id=1myeDo5sgwTAik-qzPZ7-SRryiomBVr64
 
     
strako

Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 1
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?

Pozdrawiam :)
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

strako napisał/a:
Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?


1. Nie
2. Nie

strako napisał/a:

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.


Przecież masz to wyraźnie opisane w tym zdaniu.
Za każdy żeton postaci neutralnej otrzymuje +1 życia za każdego bohatera.
Czyli 5 żetonów x3 bohaterów = +15 życia

strako napisał/a:

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?


Aby jakikolwiek efekt został nałożony musisz zadać przynajmniej 1 obrażenie przeciwnikowi. Jeżeli obrońca anuluje wszystkie obrażenia to wtedy żaden efekt nie zostanie przyznany (nieważne jaki to jest efekt - po prostu nie ma obrażeń, nie ma efektu).
Jest o tym mowa gdzieś w instrukcji lub FAQ.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 6
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Gabloo napisał/a:
Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?


Jeżeli masz do wyboru dwie zdolności to ty decydujesz, której chcesz użyć.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 6
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jakiś potwor stoi na np znaczniku przeszukiwania lub innym znaczniku to czy bohaterowie mogą go przeszukać?
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeżeli w scenariuszu nie ma wyraźnie napisane, że trzeba takiego potwora zlikwidować to zawsze możesz przeszukać znacznik znajdujący się pod nim.
Inna sprawa, że podczas ruchu potwora na pewno "serdecznie i gorąco" ci podziękuje za podejście do niego ;)
 
     
Rungni

Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 12
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019   

Mam pytanie odnośnie Mist of Bilehall scenariusz niespokojne wody.
Chodzi o biały portk, który daje stany.
Gdy portal jest aktywowany MW wystawia przedmioty i może przydzialć stany bohaterom.
1) Czy przedmioty sąumieszczane gdziekolwiek na kafelku? - jeśli tak to co z bohaterem który stanie na kafelku i dostaje stan unieruchomienia stojąc na polu nie sąsiadującym z portalem? Jeśli co turę dostanie ten stan to jest na stałe zblokowany?
2) Czy stany może dawać tylko bohaterom na kafelku czy wszystkim? - jeśli może dawać 4 bohaterom nie tylko na kafelku to może im dawać co turę stan unieruchomienia i jeśli nie mają postaci ściągającej stany to w zasadzie jest po grze. Kościane maszkary podchodzą i biją z 3 pól. W zasadzie będzie to niemożliwe do wygrania, bo bohaterowie nie pozbędą się niegy stanu unierchomienia.
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 31 Sty, 2019   

1. Nie wiem o jakich przedmiotach mówisz bo w tym scenariuszu żadnych się nie umieszcza.
Jeżeli chodzi o umieszczanie dusz po aktywacji Zarihell przez MW to może je umieszczać w dowolnym miejscu.
Jeżeli chodzi o rozdawanie stanów po odkryciu białego portalu to MW może ich przydzielić jedynie tyle ile jest aktywnych dusz na kafelku z białym portalem (przeważnie właśnie tam stara się je umieszczać więc jest to wskazówka dla bohaterów). Żetony przeszukiwania rozmieszcza też gdzie chce w obrębie tego kafelka z białym portalem.
MW może permanentnie zablokować bohatera jeżeli ma wystarczająco dużo dusz na planszy tak jak to opisałeś.

2. Może dawać wszystkim i wszędzie. Początkowym warunkiem tego scenariusza dla bohaterów jest właśnie to aby nie dopuścić do pojawienia się zbyt dużej ilości dusz na planszy.
Jak to dobrze rozegrają to są w stanie w dwóch rundach odkryć właściwy portal, a potem utrzymać na nim niską ilość dusz i pozamiatane.
Unieruchomienie to nie jest jakiś straszny stan bo ruszać się nie możesz ale bić już jak najbardziej można. Gorszym jest ogłuszenie.
 
     
DanielRk

Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 5
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   

Witam,

Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.

Pozdrawiam,
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 155
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   

DanielRk napisał/a:
Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.
Jeśli pytasz czy możesz zmienić wybraną otwartą grupę potworów na inną grupę potworów w trakcie rozgrywki to odpowiedź brzmi: Nie.
Jeśli pytasz o co innego to niestety nie rozumiem pytania.
 
     
miszczu666 

Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019   

DanielRk napisał/a:
Witam,

Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.

Pozdrawiam,


W trakcie przygotowania do przygody, jako mroczny władca, wybierasz jedną grupę pasującą do symboli przygody, a w trakcie jej trwanie nie możesz tego zmienić.
 
     
LukaszSad 

Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 1
Wysłany: Pią 08 Mar, 2019   Potwory do wyboru - ograniczenia

Dzień dobry. Zaczynam dopiero przygodę z Descentem i pojawiają się pierwsze niepewności do do zasad. Nie potrafię dobrze zrozumieć zasad wyboru rodzajów potworów w scenariuszach kampanii.
Jako przykład posłużę się przygodą "Baron powraca" z kampanii "Spadkobiercy Krwi".
1. Czy jeżeli mam określona grupę potworów do wyboru w/w przygody w spotkaniu pierwszym jako Zombie, gobliny + otwarta grupa to czy potwory wymagane w spotkaniu czyli zombie i gobliny zajmują mi slot "rodzajów" potworów do wyboru dla otwartej grupy czy nie?

2. W górnym rogu każdego spotkania jest rodzaj potworów do wyboru. Czy zatem jeśli cześć ikon jest wydrukowana na jednym rogu instrukcji a cześć na drugim to czy są to osobne grupy potworów dla każdego spotkania osobno składającego się na całą przygodę (Baron powraca) czy jest to bardziej cała pula rodzajów potworów, które mogę wybrać zarówno na pierwsze jak i drugie spotkanie danej przygody?

3. Jeśli zatem w pierwszym spotkaniu przygody (baron powraca) wybrałem potwora z cechą "mrok" to czy zajmuje mi on slot jako już wykorzystany w spotkaniu drugim? tzn czy w drugim spotkaniu w/w przygody mogę wykorzystać cechę potwora "mrok" czy nie?

Bardzo dziękuje za informację. Mam nadzieje, ze udało mi się zrozumiale przedstawić problem. Pozdrawiam Łukasz
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Nie 10 Mar, 2019   

1. Nie. Nadal możesz wybrac grupe, ktorej typ(rodzaj, mam nadzieje ze chodzi ci tu o ikonke z gory instrukcji) już jest wybrany przez inna grupe. Mozesz nawet 2 razy uzyc tego samego typu jesli masz do wybrania 2 otwarte grupy. Czasami nawet te sloty nie są zgodne z wymuszonymi grupami.

2. Są to osobne rodzaje dla 2 różnych spotkan.

3. Sloty nie są zajmowane wcale, ale jak już pisalem, sa to dwie odrebne pule miedzy spotkaniami
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13