galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Czy ktoś wie gdzie znajdę FAQ do spadkobierców krwi?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   

mplysy napisał/a:
KAMPANIA "SPADKOBIERCY KRWI"

"Oblężenie wieżycy niebios"

czy pociąganie za poszczególne dźwignie to akcja?
Może ta informacja zaginęła w tłumaczeniu ale w wersji oryginalnej jest wyraźnie napisane że to akcja.

mplysy napisał/a:
Pytanie do karty MW NIEŻYCZLIWOŚĆ

czy mogę przyzwać sługusa "Stado kruków" jeśli chce go wstawić za potwora o ilości życia 2?

karta mówi aby UMIEŚCIĆ żeton sługusa obok wybranego potwora. Następnie ten potwór otrzymuje 4♥
- czyli jak przypuszczam w wypadku stwora z ilością życia 2 = ŚMIERĆ
Zgadza się.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   

Wielkie dzięki

czy mogę spodziewać się wykrycia kolejnych "baboli" tłumaczeń? Wykryliście jakieś nieścisłości ?
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 114
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018   

@up:

Ano jak widać z wypowiedzi Krzyśka, tłumaczenia są dalekie od ideałów w coraz to kolejniejszych dodatkach (a na początku wydawały się takie wiarygodne).

Galakto! Tłumaczy lepszych potrzeba nam!
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018   

Ndl napisał/a:
Galakto! Tłumaczy lepszych potrzeba nam!
[offtopic]Niestety już podczas pierwszej rozgrywki w Arkham Horror LCG trafiłem na kilka błędów zmieniających sens karty. Widzę że nadal ich nie ma w wątku ze znalezionymi błędami ale ja już grę sprzedałem i nie mam polskich kart do porównania.
Wydaje mi się że jakość tłumaczeń na przestrzeni lat wcale się nie poprawia. Nie jest tragiczna ale po wydaniu tylu tytułów ilość błędów powinna zmaleć prawie do zera - w końcu tłumacze zdobywają doświadczenie w obcowaniu z planszówkowym żargonem.
Nie wiem o co chodzi. Być może skład zespołu tłumaczącego zmienia się zbyt szybko by korzystać z zebranego doświadczenia. A może brak środków na korektę.
[/offtopic]
 
     
familyman 

Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 7
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018   

Moje pytanie dotyczy wariantu gry dwuosobowej w obliczu erraty i udostępnienia osobie kierującej dwoma bohaterami darmowej akcji ataku lub też leczenia dwóch punktów życia.

Czy ta zasada tyczy się każdej gry i dodatku? Np. dodatku kooperacyjnego gniew natury? nowej kampanii spadkobierców krwii?? Wychodzi że niby tak, ale chciałbym usłyszeć co o tym myłślicie
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018   

familyman napisał/a:
Moje pytanie dotyczy wariantu gry dwuosobowej w obliczu erraty i udostępnienia osobie kierującej dwoma bohaterami darmowej akcji ataku lub też leczenia dwóch punktów życia.

Czy ta zasada tyczy się każdej gry i dodatku?
Tak. Jest to normalna zasada dotycząca całej gry.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Witam

jest zapytanie odnośnie zdolności klasy mag GEOMANTA

Klasa ta posiada "ZAKLĘTY KAMIEŃ"
chowańca którego zapis na karcie mówi że uważa sie go za przeszkodę oraz że może on stać się celem ataku lub atak może na niego wpłynąć.

następnie klasa ta posiada takie dwie zdolności
1exp - AKCJA (1 zmęczenie) - Wyczerp tę kartę aby wykonać atak bronią magiczną, obierając za cel pole zajmowane przez ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak staje sie atakiem obszarowym. Nie musisz mieć zasięgu ani pola widzenia do tego pola. Po wykonaniu tego ataku ZAKLĘTY KAMIEŃ zostaje pokonany.

2exp - Akcja (2 zmęczenia) Wykonaj atak bronią magiczną, mierząc zasięg i pole widzenia od pola na którym znajduje się ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak otrzymuje podpalenie (automatyczne jeśli były zadane rany) oraz (wzmocnienie) atak obszarowy

Pytanie jest następujące
czy bohater korzystając z zdolności 2exp może obrać ca cel własny kamień?
Czyli czy w zdolności za 2 exp mieści sie zdolność 1expowa
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

mplysy napisał/a:
klasa ta posiada takie dwie zdolności
1exp - AKCJA (1 zmęczenie) - Wyczerp tę kartę aby wykonać atak bronią magiczną, obierając za cel pole zajmowane przez ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak staje sie atakiem obszarowym. Nie musisz mieć zasięgu ani pola widzenia do tego pola. Po wykonaniu tego ataku ZAKLĘTY KAMIEŃ zostaje pokonany.

2exp - Akcja (2 zmęczenia) Wykonaj atak bronią magiczną, mierząc zasięg i pole widzenia od pola na którym znajduje się ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak otrzymuje podpalenie (automatyczne jeśli były zadane rany) oraz (wzmocnienie) atak obszarowy

Pytanie jest następujące
czy bohater korzystając z zdolności 2exp może obrać ca cel własny kamień?
Chwilka, po co przytaczasz tekst zdolności za 1exp? Czy chcesz zapytać czy korzystając ze zdolności za 2exp możesz skorzystać też ze zdolności za 1exp? (Gdybyś przytoczył ich nazwy byłoby mi się wygodniej do nich odnosić niż "1exp", "2exp". Ja znam tylko nazwy angielskie.)
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

MAGMOWA FURIA - 2exp - Akcja (2 zmęczenia) Wykonaj atak bronią magiczną, mierząc zasięg i pole widzenia od pola na którym znajduje się ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak otrzymuje podpalenie (automatyczne jeśli były zadane rany) oraz (wzmocnienie) atak obszarowy

czy bohater korzystając z zdolności MAGMOWA FURIA 2exp może obrać ca cel własny kamień?

Przytoczyłem tekst 1expowej zdolności bo to ona ma na karcie zapis o ataku w pole z kamieniem.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

mplysy napisał/a:
MAGMOWA FURIA - 2exp - Akcja (2 zmęczenia) Wykonaj atak bronią magiczną, mierząc zasięg i pole widzenia od pola na którym znajduje się ZAKLĘTY KAMIEŃ. Ten atak otrzymuje podpalenie (automatyczne jeśli były zadane rany) oraz (wzmocnienie) atak obszarowy

czy bohater korzystając z zdolności MAGMOWA FURIA 2exp może obrać ca cel własny kamień?
Z tekstu na kamieniu wynika że możesz.
Tu się dokształcałem:BGG,Wikia
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

Można go zaatakować OK
Ale czy można go zaatakować z Magmowej Furii? Zasięg i pole widzenia liczy sie od kamienia. Czyli bohater atakuje kamieniem kamień.
Czyli zdolność za 1 exp Udręka Ziemi to gorsza wersja Magmowej Furii? czyli zdolność 1 exp zupełnie zbędna.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

mplysy napisał/a:
Ale czy można go zaatakować z Magmowej Furii?
O to pytałeś i na to pytanie odpowiedziałem.
mplysy napisał/a:
Czyli bohater atakuje kamieniem kamień.
Niedokładnie. Bohater atakuje z pola na którym jest kamień.
mplysy napisał/a:
Czyli zdolność za 1 exp Udręka Ziemi to gorsza wersja Magmowej Furii?
Pomijając wszystko inne Udręka Ziemi kosztuje tylko 1 punkt zmęczenia. Jest to spora zaleta.

Profilaktycznie wysłałem zapytanie do FFG.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018   

ooo super chętnie zapoznam się z ich odpowiedzią. Bo zgadzam sie w 100% że kamień może zostać zaatakowany.
Tylko na jednej karcie jest cały opis o ataku na kamień a na drugiej już nie. Wielkie dzięki za pomoc.

Jak kontaktujesz się z FFG?
email? stronka/formularz kontaktowy?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018   

mplysy napisał/a:
Jak kontaktujesz się z FFG?
email? stronka/formularz kontaktowy?
www.fantasyflightgames.com > Customer Service > Rules Questions > Rules Question Form

Na razie brak odpowiedzi.
Na ogół zadaję pytania dotyczące Eldritch Horror, wtedy odpowiedzi otrzymuję szybko. Jako że do Descenta od dość dawna nie ma nowych dodatków, nie ma gwarancji że ktoś w ogóle przeczytał moje pytanie. Zobaczymy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13