galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
buzz

Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 30
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Mroczne Żywioły scenariusz coop,
plansza SPALARNIA

"Za każdym razem, kiedy bohater wchodzi na pole zawierające ujście lub pole sąsiadujące z takim polem, otrzymuje 1 zmęczenia i zostaje zatruty.
Jeśli światłonośca sąsiaduje z ujściem lub jeśli bohater sąsiadujący z ujściem jest podpalony, ujścia wybuchają.
Bohater, który sąsiaduje z ujściem, może wykonać test siły lub *. Jeśli test zakończył się sukcesem, ujście zostaje zablokowane i należy odrzucić jego znacznik z planszy. Jeśli test zakończył się porażką, ten bohater zostaje zatruty.

Jeśli na planszy nie ma ujść (..)
Jeśli ujścia wybuchły (..)"

Czy tu nie brakuje słowa "wykonać akcję" przy teście? Jeśli nie ma akcji to mogę sobie wykonać test jeszcze raz i jeszcze raz?

EDIT: znalazłem oryginał

Jest to w takim razie bug polskiej wersji. Brakuje wzmianki że trzeba wykonać akcję...
 
     
Buczek79

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 112
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Dobra Panowie no to teraz mega rozkmina(pewnie zaraz rozwalicie to na czynniki pierwsze i tyle)
Mroczny uzywa tej karty http://descent2e.wikia.com/wiki/Uncontrolled_Power

Ja bram magiem i niestety pech chce ze nie zdaje testu wiec dodatek na dole karty tez mnie dotyczy.

Mam http://descent2e.wikia.com/wiki/Sunburst tę bron i umiejetnośc która za piorun (odejmuje sobie 1 zmeczenie i dodaje 2 obrazenia) plus kartę która daje 1 piorun.
wyrzucam 2 pioruny i dodaje jeden z karty i mroczny wali mi ww karte.
Pytanie brzmi: czy moze wykorzystac wszystkie pioruny czy tylko 2.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Musi wykorzystać wszystkie pioruny... chyba że nie ma takiej możliwości (masz więcej piorunów niż możliwości ich wykorzystania)
Wraz z zagraną kartą od MW
Wybiera 3 opcje z 6 możliwych
piorun: cierpisz 1 zmęczenie
Piorun: cierpisz 1 zmęczenie i otrzymujesz 1 obrażenie (opcja tylko na maga)
piorun: leczysz 1 zmęczenie
piorun: dodaj 2♥ do obrażeń tego ataku
piorun: ogłuszenie (trzeba zadać rany aby zadać ten stan)
piorun: cierpisz 1 zmęczenie dodajesz 2♥ do obrażeń tego ataku (umiejętność)
 
     
Buczek79

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 112
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

A ja mysle ze pomijami ALSO GAIN a to jest ważne czyli:
MW wydaje moje pioruny a jest ich 3
( wzmocnienia dają mi +2, +2(umiejętnośc) i ogłuszenie)
Moim zdaniem mroczny może mi anulować jedno wzmocnienie każąc mi sie wylczyc (piorun za zmęczenie) i
za każdy piorun moja postać dostaje 2 zm i 1 hp
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

jeśli mag nie przejdzie testu
also gain: zyskuje również
czyli atak ma zarówno |
piorun: cierpisz 1 zmęczenie
jak i
piorun: cierpisz 1 zmęczenie i otrzymujesz 1 obrażenie

To Mroczny Władca decyduje jak wyda twoje wzmocnienia - nie muszą to być wzmocnienia z broni/umiejętności
 
     
Buczek79

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 112
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

Jednak chyba nie do konca, piorun można wydac raz.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

ja to widzę tak
bohater atakuje stwora.
ma dwie błyskawice + 1 z przedmiotu
MW rzuca kartę na MAGA
test nie wyszedł
Karta MW posiada atrybuty:
1 błyskawica: cierpisz 1 zmęczenie
ORAZ
1 błyskawica: cierpisz 1 zmęczenie i otrzymujesz 1 obrażenie

MW może wybrać jak wydaje wszystkie trzy błyskawice
czyli np obie opcje z karty MW
1:błyskawica - cierpisz 1 zmęczenie
2:błyskawica - Cierpisz 1 zmęczenie i otrzymujesz 1 obrażenie
3:błyskawica - tu MW raczej nie da ogłuszenia - chyba że atak nie zadał obrażeni bo wtedy ta opcja nie wpływa na stwora /
nie doda też +2 do obrażeń ataku (z broni)
ani nie da ze zdolności cierpisz 1 zmęczenie i dodajesz 2 obrazenia
na miejscu MW dał bym OGŁUSZENIE jeśli atak nie zadał obrażeń (efekt zerowy)
lub wyleczył 1 zmęczenie co jest rozwiązaniem REMISOWYM ;)
 
     
buzz

Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 30
Wysłany: Wto 11 Kwi, 2017   

IMHO Chodzi o to że jeśli bohater obleje test, to MW wybiera jakie efekty piorunów będą , dodając dodatkowe opcje ze swojej karty MW.

Jeśli bohater zdał , to jego opcje piorunów też się rozszerzają , i dodatkowo musi spożytkować wszystkie swoje pioruny.
 
     
Arbaal 

Wiek: 28
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 502
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Dwa pytania.
Pierwsze dotyczy podnoszenia poległych bohaterów. Czy jedynym sposobem na podniesienie bohatera jest wydanie akcji przez innego bohatera aby ten go podniósł? (nie licząc samodzielnego podnoszenia). Czy można w wyniku jakiejś obszarowej umiejętności wyleczyć punkty życia i tym samym podnieść kogoś?
Drugie pytanie dotyczy Trzęsawisk Trolli i spotkania Wybuch Zarazy. Czy jeśli gramy w 3 bohaterami i mamy 2 czerwie to czy Władca Podziemi może przerobić wieśniaka na czerwia przekraczając tym samym limit grupy?
_________________
 
 
     
Crane

Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 135
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Arbaal napisał/a:
Pierwsze dotyczy podnoszenia poległych bohaterów. Czy jedynym sposobem na podniesienie bohatera jest wydanie akcji przez innego bohatera aby ten go podniósł? (nie licząc samodzielnego podnoszenia). Czy można w wyniku jakiejś obszarowej umiejętności wyleczyć punkty życia i tym samym podnieść kogoś?

Nieprzytomnego bohatera można normalnie leczyć umiejętnościami lub eliksirami, jeśli w ten sposób odzyska chociaż jeden punkt życia to normalnie pojawia się na planszy jak po akcji cucenia - strona 15 "Nieprzytomność".
 
     
Berni77 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 154
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Arbaal napisał/a:
Dwa pytania.
Drugie pytanie dotyczy Trzęsawisk Trolli i spotkania Wybuch Zarazy. Czy jeśli gramy w 3 bohaterami i mamy 2 czerwie to czy Władca Podziemi może przerobić wieśniaka na czerwia przekraczając tym samym limit grupy?


Jeżeli w opisie scenariusza nie jest wyraźnie zaznaczone, że można zignorować limit grupy to MW nigdy nie może przekroczyć limitu grupy - czyli nie może przerobić jeżeli jest już full. Po weekendzie zaglądnę jeszcze do tego scenariusza i sprawdzę dokładnie jak to jest tam opisane.
 
     
vaski

Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 1
Wysłany: Sro 01 Lis, 2017   

Kilka postów powyżej wałkowany był temat dotyczący karty MW Nieujarzmiona Moc, pomimo kilkukrotnego przeczytania odpowiedzi nie dociera to do mnie.
Na karcie stoi „...jeżeli test zakończy się porażką, wybierasz jak wydaje swoje Wzmocnienia. Musisz wydać wszystkie wzmocnienia (o ile to możliwe), a atak bohatera otrzymuje:
Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt zmęczenia
Mag: Jeśli test zakończył się porażką, atak tego bohatera otrzymuje ponadto:
Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt obrażeń i 1pkt zmęczenia”

To kto w końcu obrywa jak testu nie zda Mag, a wypadły 2 pioruny?
1pkt obrażeń przydzielany jest do potwora, a 2 pkt zmęczenia dla bohatera?
Celowo pomijam by nie zaciemnić pytania ewentualne symbole na karcie broni jakiej używał bohater podczas tego ataku.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 02 Lis, 2017   

vaski napisał/a:
Kilka postów powyżej wałkowany był temat dotyczący karty MW Nieujarzmiona Moc, pomimo kilkukrotnego przeczytania odpowiedzi nie dociera to do mnie.
Na karcie stoi „...jeżeli test zakończy się porażką, wybierasz jak wydaje swoje Wzmocnienia. Musisz wydać wszystkie wzmocnienia (o ile to możliwe), a atak bohatera otrzymuje:
Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt zmęczenia
Mag: Jeśli test zakończył się porażką, atak tego bohatera otrzymuje ponadto:
Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt obrażeń i 1pkt zmęczenia”

To kto w końcu obrywa jak testu nie zda Mag, a wypadły 2 pioruny?
1pkt obrażeń przydzielany jest do potwora, a 2 pkt zmęczenia dla bohatera?
Domyślam się że chodzi Ci tylko o te efekty za wydane wzmocnienia.
W tej sytuacji, MW może zmusi wspomnianego Maga do aktywacji zarówno efektu "Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt zmęczenia" jak i efektu "Wzmocnienie: Otrzymujesz 1pkt obrażeń i 1pkt zmęczenia" co sumuje się do "Otrzymujesz 1pkt obrażeń i 2pkt zmęczenia".
Tekst efektów jest skierowany do Maga jako wydającego wzmocnienia a więc Mag otrzymuje zmęczenie i obrażenia.

Karta o której mowa (wersja anglojęzyczna).
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 85
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

KAMPANIA "SPADKOBIERCY KRWI"

"Oblężenie wieżycy niebios"

czy pociąganie za poszczególne dźwignie to akcja?

Pytanie do karty MW NIEŻYCZLIWOŚĆ

czy mogę przyzwać sługusa "Stado kruków" jeśli chce go wstawić za potwora o ilości życia 2?

karta mówi aby UMIEŚCIĆ żeton sługusa obok wybranego potwora. Następnie ten potwór otrzymuje 4♥
- czyli jak przypuszczam w wypadku stwora z ilością życia 2 = ŚMIERĆ

Pozdrawiam
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 113
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Cytat:
czy pociąganie za poszczególne dźwignie to akcja?


Niby w instrukcji nie ma takiego zapisu, ale krążył gdzieś jakiś FAQ czy coś zdaje się, że tak.
Po rozegraniu tej misji wydaje się to dość prawdopodobne
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13