galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Khal 
Khal

Wiek: 39
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   Atak przebijający

Przede wszystkim chciałem ustalić czy atak przebijający "wchodzi" bez względu na ilość tarcz, bo tak graliśmy ostatnią przygodę. I to tak naprawdę było kwestią sporów :) . Teraz jak rozumiem jest tak że jeśli przykładowo atakujący ma 2 z ataku przebijającego i 1 obrażenie z kości a broniący wyrzuci 4 tarcze to nie dostaje żadnego obrażenia. Tak? :)
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Tak nie dostaje obrażeń bo w rezultacie pozostaje mu 2 tarcze na 1 obrażenie.
 
     
gosc_w_dom

Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 17
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Witam!

Chciałbym zapytać jak rozumiecie te karty klas.

Berserker/Mistrz Oręża
"Za każdym razem, kiedy wykonujesz atak jedną bronią wręcz posiadającą 2 symbole dłoni lub 2 broniami wręcz posiadającymi po 1 symbolu dłoni, możesz wyczerpać tę kartę aby dodać do wyników 1 wzmocnienie" -- przecież nie można atakować dwoma broniami na raz, czy chodzi tutaj o posiadanie dwóch broni jednoręcznych w ekwipunku i atak jedną z nich?

Apostoł/Modlitwa Pokoju
"(akcja)Wyczerp tę kartę. Dopóki ta karta jest wyczerpana, sąsiadujące z tobą potwory nie mogą wykonywać ataków." -- Ta karta będzie aktywna całą ture, a potwory i postać mogą się przemieszczać w tym czasie. Czy chodzi o to, że potwory sąsiadujące z postacią w dowolnym momencie działania tej karty nie mogą wtedy atakować? (czyli potwór odchodzi od postaci i może atakować w drugiej swojej akcji; z kolei jesli postać w drugiej akcji podejdzie pod inne potwory, to one nie mogą atakować jeśli się nie ruszą?) Drugi wariant byłby taki, że chodzi o potwory będące obok postaci w chwili aktywacji, ale w innych tego typu kartach zawsze pisze, żeby położyć jakiś żeton na takim potworze, by pamiętać o tym, a tutaj nic takiego nie ma.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Cytat:
Berserker/Mistrz Oręża
"Za każdym razem, kiedy wykonujesz atak jedną bronią wręcz posiadającą 2 symbole dłoni lub 2 broniami wręcz posiadającymi po 1 symbolu dłoni, możesz wyczerpać tę kartę aby dodać do wyników 1 wzmocnienie" -- przecież nie można atakować dwoma broniami na raz, czy chodzi tutaj o posiadanie dwóch broni jednoręcznych w ekwipunku i atak jedną z nich?


Na początku aktywacji bohater musi wybrać jakie przedmioty z ekwipunku trzyma w rękach- broń dwuręczna, broń jednoręczna i tarcza, dwie bronie jednoręczne. Kiedy wybiera dwie bronie jednoręczne, to może je trzymać i przy deklarowaniu ataku musi zadeklarować którą z tych dwóch broni atakuje. Wtedy po rzucie kośćmi ataku odpowiednich do wybranej broni możesz wyczerpać kartę aby dodać jedną błyskawicę do wyniku. Oczywiście pamiętając, że musi to być broń wręcz.

Cytat:
Apostoł/Modlitwa Pokoju
"(akcja)Wyczerp tę kartę. Dopóki ta karta jest wyczerpana, sąsiadujące z tobą potwory nie mogą wykonywać ataków." -- Ta karta będzie aktywna całą ture, a potwory i postać mogą się przemieszczać w tym czasie. Czy chodzi o to, że potwory sąsiadujące z postacią w dowolnym momencie działania tej karty nie mogą wtedy atakować? (czyli potwór odchodzi od postaci i może atakować w drugiej swojej akcji; z kolei jesli postać w drugiej akcji podejdzie pod inne potwory, to one nie mogą atakować jeśli się nie ruszą?) Drugi wariant byłby taki, że chodzi o potwory będące obok postaci w chwili aktywacji, ale w innych tego typu kartach zawsze pisze, żeby położyć jakiś żeton na takim potworze, by pamiętać o tym, a tutaj nic takiego nie ma.


Wykonujesz akcję "Modlitwo pokoju". Wyczerpujesz kartę i dopóki jest ona wyczerpana (do końca tury potworów) żaden potwór który sąsiaduje (zajmuje pole sąsiadujące) z Apostołem nie może wykonywać ataku. Nieważne czy są to ataki wręcz, czy ataki dystansowe,czy celem jest Apostoł czy inny bohater. Jeżeli potwory sąsiadują z Apostołem nie mogą atakować. Efekt tej akcji działa cały czas kiedy karta jest wyczerpana. Czyli do momentu kolejnej tury bohaterów, kiedy karty wyczerpane się odnawiają.
Jeśli np. potwór z bronią dystansową zaczyna aktywacje sąsiadując z Apostołem, może jako pierwszą akcje wykonać ruch, odejść o dwa pola i zaatakować z dystansu. Wtedy Modlitwa pokoju nie będzie miała efektu na ten atak.
 
     
mutineer 
wilk

Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Puławy/Warszawa
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

[quote="rep02"]
Cytat:
Berserker/Mistrz Oręża
"Za każdym razem, kiedy wykonujesz atak jedną bronią wręcz posiadającą 2 symbole dłoni lub 2 broniami wręcz posiadającymi po 1 symbolu dłoni, możesz wyczerpać tę kartę aby dodać do wyników 1 wzmocnienie" -- przecież nie można atakować dwoma broniami na raz, czy chodzi tutaj o posiadanie dwóch broni jednoręcznych w ekwipunku i atak jedną z nich?


Cytat:
Na początku aktywacji bohater musi wybrać jakie przedmioty z ekwipunku trzyma w rękach- broń dwuręczna, broń jednoręczna i tarcza, dwie bronie jednoręczne. Kiedy wybiera dwie bronie jednoręczne, to może je trzymać i przy deklarowaniu ataku musi zadeklarować którą z tych dwóch broni atakuje. Wtedy po rzucie kośćmi ataku odpowiednich do wybranej broni możesz wyczerpać kartę aby dodać jedną błyskawicę do wyniku. Oczywiście pamiętając, że musi to być broń wręcz.
A to nie jest przypadkiem tak, że można atakować dwiema brońmi, ale tylko jedna z nich może mieć bonusy, a bonusów drugiej ni emożna wykorzystać?
 
     
gosc_w_dom

Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 17
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

"Gracz musi też wybrać jedną z pośród używanych broni - to będzie broń, którą jego bohater wykona atak. Bohaterowie mogą atakować jedną z używanych broni albo gołymi rękami. (...) Gracz może korzystać tylko ze zdolności, które zostały opisane na wybranej broni." Btw, powinno być spośród...
 
     
Tarkun 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

mutineer napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że można atakować dwiema brońmi, ale tylko jedna z nich może mieć bonusy, a bonusów drugiej ni emożna wykorzystać?


Czyli co, kulasz czterema koścmi ataku/mocy, w tym dwoma niebieskimi? :razz:
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Cytat:

You can perform an attack while equipped with 2 one-handed weapons, but you have to choose which 1 of those 2 weapons you are using for the attack before rolling dice.

Thanks,

Adam Sadler
Managing Game Designer
Fantasy Flight Games


To jest oficjalna odpowiedź od FFG.

Cytat:
"Za każdym razem, kiedy wykonujesz atak jedną bronią wręcz posiadającą 2 symbole dłoni lub 2 broniami wręcz posiadającymi po 1 symbolu dłoni, możesz wyczerpać tę kartę aby dodać do wyników 1 wzmocnienie"


Wydaje mi się, że zdanie odnośnie ekwipunku to warunek konieczny do tego, żeby mieć możliwość aktywowania tej umiejętności. Taki bonus, ze względu na to, że Berserker nie używa tarczy tylko jest karcicielem z wielkim dwuręcznym toporem ;)
 
     
gosc_w_dom

Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 17
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

rep02 napisał/a:

Wydaje mi się, że zdanie odnośnie ekwipunku to warunek konieczny do tego, żeby mieć możliwość aktywowania tej umiejętności. Taki bonus, ze względu na to, że Berserker nie używa tarczy tylko jest karcicielem z wielkim dwuręcznym toporem ;)


Dobrze, wg mnie zabrakło słówka "używając" w treści. "Kiedy wykonujesz atak wręcz używając jednej broni wręcz posiadającej 2 symbole dłoni lub 2 broni wręcz, które posiadają po 1 symbolu dłoni..." i znikają problemy z interpretacją.

edit: "while equipped" to właśnie "używając" w świetle instrukcji, nie "wykonując".
Ostatnio zmieniony przez gosc_w_dom Sro 19 Gru, 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Tarkun 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Tak się składa, że też wczoraj debatowaliśmy nad tą kartą. Myślę, że jest tu małe niechlujstwo w zapisie lub tłumaczeniu. Ale instrukcja precyzuje ten zapis :)
 
     
przym 

Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

nie do końca się zgodze z takim rozumowaniem ataku przebijającego. W 1 edycji był to atak z pearcem - zgodnie z wytłumaczeniem tamtego "ataku przebijającego" chodziło o to, że jeśli na przydkład jest to pearce 2 - to tyle ran wchodzi na czysto. my włąsnie kończymy pierwszą kampanię w 2 edycji i traktujemy atak przebijający tak jak w edycji 1.

czyli reasumując poniższy przykład:

Przykład 1
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 6 obrażeń – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?

według mnie jest tak ,że 2 rany wchodzą z przebicia z automatu + 1 rana po odjęciu tarcz obrony,

Przykład 2
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 4 obrażenia – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?

wchodzą 2 rany z przebicia z automatu, reszta wybroniona tarczami

Przykład 3
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 2 obrażenia – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?

wchodzą 2 rany z przebicia

Rany z przebicia wchodzą bez względu na ilość wyrzuconych tarcz obrony.

My tak gramy od 1 edycji, a przerobiliśmy wszystkie dodatki jakie wyszły i najlepszą bronią było bodjaże pearce 3 - więc bez przesady

W 2 edycji zdaje się że jest 1 broń z przebiciem 2, wiec też nie za wiele tego.

pozdrawiam
 
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Ale to nie jest pierwsza edycja i w instrukcji jest wyraźnie napisane na czym polega atak przebijający. Ten dział jest odnośnie drugiej edycji i pod jej kątem odpowiadamy na pytania. Nie wszyscy grali w pierwszą edycję, a jeśli Ty wolisz grać inaczej to nie wprowadzaj zamieszania, że zasady są inne. Były- ok, ale to nie znaczy, że są nadal.
 
     
gosc_w_dom

Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 17
Wysłany: Sro 19 Gru, 2012   

Atak przebijający ignoruje tyle wyników tarcz broniącego się gracza (...), ile wynosi jego wartość przebijania -- akurat ta zasada wydaje się być jasno i dokładnie sprecyzowana. :wink:
 
     
Tarkun 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

przym napisał/a:
nie do końca się zgodze z takim rozumowaniem ataku przebijającego. W 1 edycji był to atak z pearcem - zgodnie z wytłumaczeniem tamtego "ataku przebijającego" chodziło o to, że jeśli na przydkład jest to pearce 2 - to tyle ran wchodzi na czysto. my włąsnie kończymy pierwszą kampanię w 2 edycji i traktujemy atak przebijający tak jak w edycji 1.


Każdy ma prawo grać tak jak chce, ale Twój sposób jest niezgodny z instrukcją.

Uważam też, że takie granie zepsuje bilans gry, bo ZAWSZE zadasz obrażenia, obojętnie jaki rzut (no chyba, że pudło).

Przykład - Cienki jak kromka z masłem Pogranicznik na pierwszym poziomie, zawsze zada dwa obrażenia (to z Twojego przykładu) wypasionemu, potężnemu smokowi z dwoma kośćmi obrony. Nawet przy rzucie obrony z 6 tarczami dostanie dwie ranny. Bezsens.

W skrócie - atak przebijający taki jaki jest opisany w instrukcji ma jak najbardziej rację bytu i nawet racjonalne wytłumaczenie.

EDIT: Czytam właśnie instrukcję do Descenta 1 i wydaje mi się, że źle graliście również w pierwszą edycję, chociaż mogę się mylić, ponieważ sam osobiście nie grałem w "jedynkę" (jeżeli nie mam racji, wybacz). Tylko, że tam pancerz jest bazowy, a nie wyrzucany przez kości chyba, z tego co się orientuję

Cytat:
Przebicie [Pierce]
Ataki z Przebiciem pozwalają zignorowaç 1 punkt pancerza za każdy poziom wartości Przebicia.
W związku z tym atakujący z Przebiciem 3 ignoruje 3
punkty pancerza. Przebicie nie wpływa nijak na tarcze.


Także działałoby to podobnie/tak samo jak w dwójce.
Ostatnio zmieniony przez Tarkun Czw 20 Gru, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
groan 


Wiek: 47
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012   

Jeśli chodzi o 1 edycję. Atak z "X"przebiciem ignoruje "X" pkt. pancerza ofiary. Jeśli ofiara nie ma pancerza, to przebicie nie wywołuje żadnego efektu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13