galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

Tylko i wyłącznie jedną kartę. Jakby było tak jak mówisz to MW mógłby już po drugiej przygodzie kupić karty drugiego poziomu, po trzeciej przygodzie poziomu trzeciego, a wtedy już byłoby to dla niego za duże ułatwienie bo szybko by skompletował wszystkie mocne karty. Także tylko i wyłącznie jedną kartę o koszcie 1 punktu dostaje MW do swojej talii.
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

Witam , mam pytanie dotyczace rozgrywania kampanii.

zagraliśmy juz wstęp i 3 przygody aktu 1 :

1. Gruby Goblin - wygrana Boh.
2. bal Przebierańców - wygrana Boh.
3. los kardynała - wygrana Boh.

zgodnie z instrukcją bohaterowie wygrali min. 2 przygody aktu 1 więc INTERLUDIUM będzie - SKARBIEC CIENIA.

Moje pytanie jest takie: W jakie przygody Aktu drugiego mozemy zagrać i jakie ma zanczenie to kto będzie wygrywał Interludium i kolejne przygody Aktu 2.

Winstrukcji doczytałem też zdanie: Każdą przygodę aktu 1 której bohaterowie się nie podjęli, uważa sie za wygraną przez MW - jak to się ma do samego wyboru przygody następnej

Proszę o wyczerpujące info :)

pozdrawiam
 
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

W notesie kampanii masz odpowiednio przygody pierwszego aktu i pod nimi dwie z drugiego aktu. Jezeli daną przygodę aktu 1 wygrała któraś ze stron, to należy rozegrać odpowiadającą przygodę, po lewej jeśli wygrali bohaterowie, po prawej jeśli MW. Jeżeli zaś chcesz zagrać w przygodę aktu 2, ale nie był rozegrany jej odpowiednik z aktu 1 gra się przygodę jakby wygrał MW. Na przykładzie:

Jeżeli w akcie 1 wygrali bohaterowie, w akcie 2 dostępna jest jedynie przygoda "Kryjówka potworów" Jeżeli wygrałby MW to dostępna byłaby jedynie przygoda "Lodowa iglica"

W przypadku waszej kampanii możecie też zagrać misje aktu 2, nawet jeśli nie graliście odpowiednika z aktu 1, np. Nie graliście przygody aktu 1 "Zamek Daerion" więc traktuje się tak jakby przygodę tą wygrał MW i możliwa jest do rozegrania jedynie przygoda "Zbeszczeszczona krypta"

Czyli podsumowując i odpowiadając na pytanie szczegółowo. Możecie zagrać w misje:
"Kryjówka potworów"
"Zbezczeszczona krypta"
"Przetrwać żywioły"
"Krew bohaterów"
"Triumf jaszczura"

Interludium nie wpływa w żadnym stopniu na przebieg gry, tylko odnośnie niego są specjalne zasady przy zakupach. Nie pamiętam dokładnie ale pozostałe karty aktu pierwszego są odkrywane i bohaterowie mogą wybierać i przebierać. Poza tym jest traktowane mniej więcej jak wstęp.
Czyli ten kto wygra interludium, poza nagrodami, wybiera jedynie następną przygodę.
I tak dalej jak w przypadku aktu 1.
Wybór finału zależy od tego ile przygód aktu 2 wygrają bohaterowie lub MW. Czyli to takie interludium na ktore nie wplywaja przygody aktu 1 a aktu 2.
Mam nadzieje ze nie zamieszałem za bardzo :)
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź.

mam jeszcze pytanie odnośnie nekromanty i jego ożywieńca.
A mianowice jak zaczynamy grę i ustawiamy 4 boahetrów na kafelku wejścia to riozumien że ożywieniec może pojawić się dopiero jeśli nekromanta zużyje w swojej turze akcję na wskrzeszenie tak?
 
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

Tak, to jest jedna z możliwych akcji nekromanty. Oczywiście wykonanie tej akcji kosztuje dodatkowo 1 "łezkę" wytrzymałości.
 
     
Elwood_Blues

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 48
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Witam.
Pytanie:
Co się dzieje z chowańcem (ożywieńcem) kiedy postać która go powołała staje się nieprzytomna?
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Nic. Dalej zostaje w grze!
 
     
Elwood_Blues

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 48
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Hm...
W zasadach chyba nie ma nic na ten temat, ale nie podoba mi się to. Przeciez chowaniec to istota podtrzymywana przy życiu magicznie wiec jezeli jej wlasciciel jest nieprzytomny to nie moze jej utrzymac.
No ale zasady nic o tym nie mowiac wiec nalezy przyjac ze rzeczywiscie chowaniec zostaje w grze.
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Jeżeli mnie pamięć nie myli to o tym jest mowa w oficjalnym FAQ.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Dokładne treści FAQ:

Q: Can a hero activate a familiar while knocked out?
A: Yes, a familiar can be activated before the knocked out hero performs a
stand up action, but not after (because standing up immediately ends the
hero’s turn).

Q: If the Necromancer is defeated, is his reanimate defeated and removed
from the map as well?
A: No, the reanimate is not defeated when the Necromancer is defeated.
Unless specifically noted otherwise, familiars treated as figures are only
defeated when they suffer damage equal or greater than their Health.
 
     
Elwood_Blues

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 48
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Wszystko teraz jest jasne. Bardzo dziekuje.
Ktoś mógłby podrzucić link do FAQ?
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Proszę :smile:

http://www.fantasyflightg...ition%20FAQ.pdf
 
     
Elwood_Blues

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 48
Wysłany: Sro 28 Lis, 2012   

Na jednej z kart mrocznego władcy (chyba "Pułapka) jest napisane że należy jej użyć w momencie kiedy bohater wchodzi na puste pole. Czy mam rozumieć to jako że mogę jej użyć w trakcie przemieszczania się bohatera - powiedzieć mu "STOP, wpadłeś w pułapkę" - czy dopiero kiedy bohater zakończy ruch na pustym polu?
Czy ta akcja przerywa turę bohatera na czas rozpatrzenia jej?
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Sro 28 Lis, 2012   

Możesz tej karty użyć w trakcie przemieszczania się bohatera.
 
     
Tarkun 


Wiek: 29
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

Mam pytanie odnośnie zasady karty klasy Mistrz Runów: "Wybuchajacy Run". Właściwie dotyczy to wszystkich ataków obszarowych, ale ten pustoszy szeregi moich potworów najbardziej.

Czy wykonując atak obszarowy, efekt użycia wzmocnień (np. Mistrz Runów ma Atak Przebijający 2) dotyczy wszystkich figurek w obszarze ataku? W sensie: Bohater kula koścmi, wydaje dwa wzmocnienia - jedno na przebicie 2, a drugie np na +2 obrażenia (Runiczna Wiedza). Obie umiejętności działają na wszystkie figurki i dla każdej wykonuję rzut obrony, biorąc pod uwagę ich efekty? Czy musiałby aktywować dla każdej figurki osobno efekt, czyli dotyczyłoby to jednej, góra dwóch postaci?

Co w przypadku aktywowania umiejętności kosztującej zmęczenie? Przy ataku obszarowym wydaje jedno zmęczenie i efekt działa na wszystkich, czy musiałby aktywować na każdą figurkę w polu rażenia osobno?

Problem opisałem w sposób trochę zagmatwany, ale proszę o pomoc, bo wydaje mi się ze ta umiejętność w tym zestawieniu jest na maksa przegięta, gdy np. wszystkie 4 gobliny mają przy obszarówce od razu atak przebijający 2 i +2 obrażenia. Instant kill całej grupy ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.36 sekundy. Zapytań do SQL: 13