galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Captain Jonus
Autor Wiadomość
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   Captain Jonus

Czy jego zdolność działa na jeden statek czy na każdy? Nie ma napisane "wybierz jeden przyjazny statek" więc wniosek wyciągnąłem jeden. Czy prawidłowo?
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

"Efekt gry może być rozpatrzony raz dla danego warunku aktywacji."

Warunkiem aktywacji jest strzelający statek, czyli możesz użyć Jonusa raz na każdy atak.

Gdyby było napisane: "raz na turę kiedy statek atakuje...", wtedy mógłbyś to odpalić tylko raz.
 
     
Pieczar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Tak - działa na wszystkie statki, tak jak howlrunner.
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Dobra podłączę pytanie do Jonusa bo nie chcę robić kolejnego tematu.
Zastanawiam się nad działaniem zdolności pilota Oiccuna z Decimatora oczywiście. Chcę się po prostu upewnić że robię to dobrze... 1) Wykonuję ruch ląduję na jakimś statku, bach zabieram mu punkt i dopiero on wykonuje swój ruch. 2) Statek ze zdolnością pilota 1 wykonuje ruch ląduje na mnie, bach traci jeden hp, następnie ja wykonuję ruch. Przynajmniej tyle znalazłem na necie. A konkretnie byłą mowa że na jego karcie nie jest napisane że po wykonaniu swojego manewru tylko że po wykonaniu manewru co wskazuje na to że po wykonaniu manewru każdego statku.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Statek wjeżdżający w Oicunna nie obrywa hitów. Od tego są Lasery Antypościgowe.
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

slavkovic napisał/a:
A konkretnie byłą mowa że na jego karcie nie jest napisane że po wykonaniu swojego manewru tylko że po wykonaniu manewru co wskazuje na to że po wykonaniu manewru każdego statku.

Czyli jak np. Luke zrobi zielony manewr, to Night Beast dostaje focus, tak? Nie, podręcznik, ramka str. 19.

EDIT: przy okazji warto wiedzieć: Oicunn + Dauntless jak się wbija po wykonaniu zielonego manewru, to może zrobić akcję i od razu zrzuca stres.
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Rogue30 napisał/a:

Czyli jak np. Luke zrobi zielony manewr, to Night Beast dostaje focus, tak?


To wytłumacz akcję z Jan Ors? Tam też się akcja tyczy statku? Czyli wychodziło by na to że inny statek w odległości 1-3 od Twojego statku na którym ona jest.
A akurat twój przykład z karty Nocnego potwora jest bezsensu bo tam się nie da tego opatrznie zrozumieć a tutaj da.
A no i to co na końcu napisałeś z tym zdejmowaniem stresu...Tego za choinę nie mogę rozkminić jak Ci to wyszło. Ciekawe fakt i pomocne i pierwszy raz widzę że imperium ma jakiś boost do zdejmowania stresu. Bo te ostatnie wyczyny FFG z rebelią i wykorzystywaniem przez nich stresu to już zaczynała być przegina...:)
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

Z Jan trochę poplątałeś, ale rozumiem co miałeś na myśli (chyba). Jan ma sprecyzowane "friendly ship at range 1-3", gdyby nie miała żadnego określenia, to wtedy domyślnie dotyczyłoby to jej statku, przykładowo gdyby było napisane tak: "Once per round, when a focus action is performed or a focus token would be assigned, you may assign an evade token instead."

Jej statek należy niewątpliwie do zbioru "friendly" i jest w range 1 od siebie, wszystko jest ok.

Nie da się opatrznie zrozumieć? :smile: Bo Tobie się tak wydaje? Komuś innemu w życiu by nie przyszło do głowy, żeby zrozumieć źle Oicunna. Ludzie nie są tacy sami, mają różne skojarzenia, w różne gry grali itp. itd. Logika tekstu tych dwóch kart jest identyczna biorąc pod uwagę kiedy można ten tekst uruchomić, więc nawet jeśli uważasz, że przykład jest bez sensu, to w przyszłości już będziesz sam umiał sobie poradzić z podobnymi tekstami.

Z tym stresem to staje się proste kiedy prześledzisz kolejność kroków w podręczniku:
1 odkrycie wskaźnika
2 ustawienie wzornika
3 wykonanie manewru
> tu mogę odpalić Dauntless (after you execute maneuver...), robię darmową akcję, po czym dostaję stres.
4 sprawdzenie stresu, wiadomo: ściągam stres, bo zielony manewr

To ten sam niuans, który blokuje zdolność Night Beast kiedy ten ma stres z poprzedniej tury.
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lut, 2015   

No dobra na początku jednego z postów napisałem "Chcę się po prostu upewnić że robię to dobrze..." W praktyce wygląda to tak że ja to rozumiałem tak jak ty tyle że dzisiaj przeglądając internet na temat tego pilota natknąłem się na dyskusję z tym związaną. No a każdy sposób na pognębienie rebelię jest dobry i chwytam się wszystkiego:)
Co do tej drugiej części... Znalazłem opis tego na necie i no nie wiem...Mam instrukcję przed nosem i nic... Przecież w karcie NB jest napisane że darmową akcję można wykonać tylko po wykonaniu zielonego manewru. Więc jeśli w poprzedniej turze miałem stres to...
1. Wykonuję zielony manewr (ściągam stres)
2. Wykonuję akcję i za zielony manewr wykonuję darmową akcję
No dobra już chyba kumam o co Ci chodzi z Decimatorem i NB ale to trochę naciągane mimo że ma poparcie w FAQ... Ok instrukcja mówi że w fazie sprawdzenia stresu po wykonaniu zielonego manewru ściąga się stres. Czyli uważasz że ta darmowa akcja jest jeszcze przed fazą sprawdzenia... Ale to jest bezsensu i komplikuje bardzo prostą zasadę...Tu naprawdę trzeba być prawnikiem:)
No dobra czyli jedziemy dalej.
Robimy zielony manewr, walimi w gościa, następnie wykonujemy dodatkową akcję daredevil i wlatujemy na inny statek i znowu robimy bach za dautless? A co ze stresem za daredevil i co gdy wykonanie daredevil kończyło by się na tym samym statku w który przygrzmociliśmy sekundę wcześniej?
A to jeszcze nic, fajne combo znalazłem na necie.
Oicunn +manewr zielony, zabieramy 1hp następnie robimy target locka następnie ściągamy stres, na początku fazy walki odpalamy Ysanne i do tego experymentaly interfejs co kończy się odpaleniem expose:) Fakt w następnej rundzie nic z tego nie wyjdzie ale widok przeciwnika który bezsilnie patrzy jak przerzucamy żetony i bezcenne:) Morale trochę spada jak się o tym nie wie:)
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

slavkovic napisał/a:
ja to rozumiałem tak jak ty tyle że dzisiaj przeglądając internet na temat tego pilota natknąłem się na dyskusję z tym związaną

No i ok, najlepiej się upewnić, że się rozumie skąd się to wzięło, a nie ufać w ciemno "bo ktoś tak napisał na forum".

slavkovic napisał/a:
Przecież w karcie NB jest napisane że darmową akcję można wykonać tylko po wykonaniu zielonego manewru. Więc jeśli w poprzedniej turze miałem stres to...
1. Wykonuję zielony manewr (ściągam stres)
2. Wykonuję akcję i za zielony manewr wykonuję darmową akcję

Nie. Wyjaśni Ci się jak spojrzysz w ten sposób:

3 wykonanie manewru
> tu chciałbym odpalić zdolność (after executing a green maneuver...) i zrobić darmową akcję, ale mam stres, a jak wiadomo stres nie pozwala Ci robić żadnych akcji (np. Ysanne nie za dobrze działa jak masz stres, prawda? :wink: ).
4 sprawdzenie stresu, wiadomo: ściągam stres, bo zielony manewr

Mylisz darmowe akcje z normalnymi, wykonywanymi w kroku szóstym. To nie jest tak, że zdolność daje Ci darmową akcję i odraczasz ją do kroku szóstego, gdzie wykonujesz je łącznie, normalną i darmową. Darmowa (polskie tłumaczenie też może mylić, powinna być "dowolna" czy coś ale wiadomo, że nie da się idealnie przetłumaczyć) oznacza, że robisz ją wtedy, kiedy mówi game text, od razu, na nic nie czekasz. Rozpoczyna się faza walki? Odpalam Ysanne (jeśli nie mam stresu). Mam odsłonić manewr? Odpalam sensory. Jeśli jest to akurat Vader z przyszłym tytułem TIE/x1, to sorry ale tylko jedna akcja. Dwie to on ma tylko w kroku szóstym fazy aktywacji kiedy z przepisów przysługuje mu "normalna" akcja.

Nie trzeba być prawnikiem. Rzecz jasna jak ktoś nie miał do czynienia z karciankami itp., to może być na początku upierdliwe, ale ta szczegółowość daje nam więcej dobrego niż złego. Musisz wiedzieć gdzie jesteś w ramach czasowych gry - czy jak Corran strzela na końcu rundy, to przed zdjęciem żetonów czy po? Kto będzie pierwszy Roark czy Torkil? Kiedy mogę zrzucić bombę a kiedy robi to "Genius"? itd. Aktywacja statku jest złożona i karty się odnoszą do różnych jej części: odsłonięcie manewru (przed/po), wykonanie manewru (przed/po), wykonanie normalnej akcji (przed/po). Bez tych szczegółów nie dało by się grać, ludzie by się ciągle kłócili.

Daredevil:

3 wykonanie manewru
> Bam!
> teraz mogę odpalić zdolność Oicunna (after executing a maneuver...)
> teraz mogę odpalić Dauntless (nadal jestem w: after you execute maneuver...), robię darmową akcję
> > Dauntless zostaje zawieszone, czeka na wykonanie tej akcji (zasada stosu)
> > wykonuję Daredevil (execute a ... maneuver...) - to nie jest "normalny" manewr w kroku trzecim tylko bonusowy, wynikający z karty
> > > Daredevil zostaje zawieszone, czeka na wykonanie manewru
> > > Bam! (może być nawet w ten sam statek)
> > > teraz mogę odpalić zdolność Oicunna (after executing a maneuver...) - mogę drugi raz, bo to inny manewr (podobnie jak sformułowanie Jonusa)
> > > teraz mogę znowu odpalić Dauntless (bo to inny manewr), robię darmową akcję
> > > > Dauntless2 zostaje zawieszone, czeka na wykonanie tej akcji
> > > > nie mogę znowu Daredevil (bo każda akcja tylko raz na turę) więc np. target lock
> > > nic więcej nie odpalam, więc wracamy do zawieszonego Dauntless2 - dostaję stres, Dauntless2 się wykonało, schodzi ze stosu.
> > nic więcej nie odpalam, więc wracamy do zawieszonego Daredevil - dostaję stres, Daredevil się wykonało, schodzi ze stosu.
> nic więcej nie odpalam, więc wracamy do zawieszonego Dauntless - dostaję stres, Dauntless się wykonało, schodzi ze stosu.
w kroku czwartym jeśli był zielony to ściągam jeden stres

Tak, wiem, odrobinę skomplikowane...
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

Czyli jednym zdaniem...Dostaję 3 stresy ale ściągam tylko jeden i zostają 2...Trochę lipa chyba że ma się kogoś z wingmanem w zapasie:)
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

No ale kosztem tych dwóch stresów wbijasz komuś 2 hity. Nie najgorzej.
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lut, 2015   

Całe te dywagacje nie miały sensu bo po dzisiejszym graniu uważam że to jest jednak strata punktów a ściągnąć stres w tym dziadostwie jest naprawdę ciężko. Więc jednym słowem mówiąc "do dupy" (no dobra dwoma).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14