galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test Talii
Autor Wiadomość
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Ja również ostatnio zacząłem podróż przez Morię, ale muszę powiedzieć, że spotkałem się z gorzkim przyjęciem w kopalniach. Moja talia na Glorfindelu (niebieski), Elrondzie i Theodredzie okazała się za mało ofensywna, toteż w przygodzie "7 poziom" do szału doprowadzały mnie efekty cienia mnożące przeciwników w zwarciu. Przy poziomie skuteczności ok 50% w pewnym momencie, gdy z jednego przeciwnika zrobiło się ich czterech :shock: i każdy walił po 5 obrażeń gdy atak jest niebroniony, szlag mnie jasny trafił i walnąłem talią o stół. Dopiero dzisiaj (po tygodniu) się przeprosiłem z grą. Jednak te przygody wymagają zupełnie innego podejścia niż cykl MP, więc chyba będę musiał przekonstruować talię i niestety nie będą to zmiany wyłącznie kosmetyczne. :cry:
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Bailant - Wschodnia brama jest odporna na efekty kart więc nic jej nie przesunie do strefy przeciwności.

Ja sam ostatnio przeszedłem przez scenariusze Khazad-dum i ogólnie jestem trochę rozczarowany (choć głównie wynika to z tego że kiedy grałem w mroczną puszczę wszyscy mi pisali poczekaj jak dojdziesz do Morii, tam to są dopiero super scenariusze). Po kolei jednak:
- Pierwszy scenariusz jest naprawdę fajny. Trochę słaba końcówka ale bardzo dobry początek kiedy przechodzimy przez bramę, pierwszą salę i most - bardzo klimatycznie. Później trochę napięcie siada.
- Drugi scenariusz napsuł mi nieźle krwi i doskonale wiem o czym pisze Tarkun. Cholernie trudny solo wg. mnie (drugie miejsce po Ucieczce z Dul Guldur w moim prywatnym rankingu) i ta śmieszna trudność wg. FFG = 3. Podobało mi się jednak to, że zmusił mnie do optymalizowania talli do ostatniej karty (każda musiała być przydatna w znakomitej ilości przypadków), by sensownie często go przechodzić. Wadą jest to że sam w sobie jest dość nudny i nic specjalnego się nie dzieje.
- Trzeci scenariusz najbardziej mi się podobał za pierwszym razem kiedy poszedłem całkiem w ciemno. Nie wiedziałem czego się spodziewać i grało się bardzo emocjonująco. Scenariusz jednak tak wiele traci, gdy już się wie co i jak i staje się niemal banalny, o ile nie będziemy mieli wielkiego pecha. Wymyśliłem swój własny wariant wprowadzając nowe reguły* i dzięki temu jest dużo lepszy, ale uważam że FFG trochę zawaliło nie dopieszczając tej perełki.

*Jak ktoś jest zainteresowany to dajcie znać, będę wrzucał zasady na forum FFG/BGG to mogę zrobić i wersję PL. Zdaję sobie jednak sprawę że wszyscy wolimy grać w oficjalne zasady.
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

wojo napisał/a:
BailantJa sam ostatnio przeszedłem przez scenariusze Khazad-dum i ogólnie jestem trochę rozczarowany (choć głównie wynika to z tego że kiedy grałem w mroczną puszczę wszyscy mi pisali poczekaj jak dojdziesz do Morii, tam to są dopiero super scenariusze)

A ja wręcz odwrotnie. Nie przepadam za Mroczną Puszczą za nierówną trudność wahającą się od przegięty do łatwizna. Khazad-dum jest też klimatyczny i opowiada spójną historię, a nie coś takiego: idziecie i spotykacie rannego orła :???:
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

chelcho napisał/a:
a nie coś takiego: idziecie i spotykacie rannego orła :???:


To jest mega realistyczne, Tobie się to nie zdarza? :shock:

:roll:
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

Tarkun napisał/a:
chelcho napisał/a:
a nie coś takiego: idziecie i spotykacie rannego orła :???:


To jest mega realistyczne, Tobie się to nie zdarza? :shock:
:roll:


Owszem zdarza, ale z 2 różnicami: spotykane, ranne ptaki już nie żyją (kot je dopadł) i nie są orłami :mrgreen:
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Lis, 2012   

chelcho napisał/a:
A ja wręcz odwrotnie. Nie przepadam za Mroczną Puszczą za nierówną trudność wahającą się od przegięty do łatwizna. Khazad-dum jest też klimatyczny i opowiada spójną historię, a nie coś takiego: idziecie i spotykacie rannego orła :???:


Właśnie dokładnie takie zarzut mam do KD :) Mega trudny solo scenariusz numer 2 i bardzo łatwy scenariusz numer 3.

Klimat mrocznej puszczy jest bardzo fajny i dość spójnie opowiada historię poszukiwania Golluma. Jednak nie ma co ściemniać orzeł jest doklejony na siłę. Można było to jakoś podczepić pod transportowanie rannego Golluma ale wtedy pewnie liczba HP się nie zgadzała :) .

W KD historia zdaje się być bardziej spójna, choć trochę dziwi mnie, że znajdujemy księgę a później targamy ją nie wiadomo po co na 7 poziom gdzie ją zostawiamy (ale może coś przegapiłem).

Tak w ogóle to pewnie bardziej zależy czy ktoś woli przygody na otwartej przestrzeni czy w lochach :)
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

I znowu wykonałem test 10 gier tą samą talią (bez żadnych modyfikacji).
Tym razem scenariusz Siódmy poziom, po którym mam niedosyt w związku z "tylko" czterema wygranymi grami.

Najpierw punktacja, potem słów kilka o grach: 117, 123, 127, 142.

Scenariusz w mojej opinii miał być symulatorem pola bitwy w Morii. I z tej roli wywiązuje się.
Przebijanie się przez chmary wrogów może i nie jest majstersztykiem scenariuszowym, jednakże tutaj ewidentnie chodzi o przetrwanie. Wrogowie pojawiąjący się falami, jeden za drugim. Najfajniejsza gra, to etap 2B, gdzie wyszedł mi wróg, jako dodatkowa karta dowódca orków, który z kolei dzięki podwójnej mrocznej fali zagrał kolejnych dwóch wrogów (z czego jeden troll). Wrrrrrr......

W nawiązaniu do dyskusji dotyczącej cykli: Core + MP vs. Khazad + Dwarr.
Zdecydowanie bardziej wolę khazad + dwarr. Scenariusze są bardziej przemyślane, twórcy jakby okrzepli i nabrali wprawy w ich tworzeniu. W przygodzie z orłem gracze robią - moim zdaniem - za beta testerów. W khazad i dwarr tego nie ma.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

Czy ktoś może wykonywał podobne ćwiczenienie?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

Przyznać muszę że jeszcze nigdy nie zliczyłem wyniku końcowego. System mnie od początku nie przekonał i mimo że wprowadzono pewne poprawki, to mnie to już nie potrafi zainteresować. Prowadzę tylko statystyki zaliczonych misji, ale rzadko mi się zdarza grać jedną talią, bo co chwilę coś zmieniam.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Ok trochę czasu się znalazło - wracamy do robienia testów talii :) Tym razem chciałem zrobić to trochę w inny sposób. Od tygodnia będę czekał na wasze propozycje 2 bohaterów, którymi powinienem rozegrać swoją próbę. Po pewnym okresie (w zależności od tego ile głosów od was będzie) stworzę talie na 2 lub 3 bohaterach i spróbuję przejść scenariusze (pewno nie wszystkie, ale kto wie?) Nie będzie to ta sama zasada - 10 rozgrywek - tylko albo do pierwszego zwycięstwa, albo do przyznania się do porażki i stwierdzenia, że ta talia nie ma szans na danym scenariuszu.

Dlaczego proszę was o podanie 2 a nie 3 bohaterów? Ponieważ chodzi o wybranie 2, którzy waszym zdaniem są najmniej lubianymi/najmniej widzianymi bohaterami, a 3 mógłby spróbować uratować całą talie :P

Proszę was o podanie w tym temacie 2 bohaterów, których powinienem użyć podczas swojej sesji testów. (tak jak napisałem wyżej im mniej doceniani bohaterowie tym lepiej). Po pewnym okresie zsumuje sobie, ile razy byli dani bohaterowie wspominani i wybiorę tych co najczęściej się pojawili.
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Rozumiem, że gra solo? W takim razie Dwalin i Brand syn Baina ;)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Tak gra solo :) dzięki za głos! Co do Dwalina to zawsze chciałem spróbować złożyć z nim talie ale brakowało miejsca dla niego :)
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Berestaszek napisał/a:
Tak gra solo :) dzięki za głos! Co do Dwalina to zawsze chciałem spróbować złożyć z nim talie ale brakowało miejsca dla niego :)


Co do Dwalina, to w chwili wejscia dodatku Khazad-Dum używałem go namiętnie. I bardzo dobrze wówczas się sprawdzał. Ktoś orków musiał tłuc, a jak dobrze poszło to ten osobnik spuszczał zagrożenie o 2 punkty na turę.
Dopiero Nori go wygryzł z talii.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

moim zdaniem najlepsza talia na krasnalach solo - dain,ori i nori. :)

PS. Balint może też dasz głos na swoich 2 kandydatów na test? ;]
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Berestaszek napisał/a:
moim zdaniem najlepsza talia na krasnalach solo - dain,ori i nori. :)

PS. Balint może też dasz głos na swoich 2 kandydatów na test? ;]


Pierwotnie grałem Dain, Thalin, Dwali, ale rzeczywiście układ Dain, Nori, Ori lepiej się sprawdza. :grin:

A nie wyobrażam sobie grania Bifur + Bombur. :cool:

Z kolei byłbym bardzo ciekawy grania Frodo + Bilbo. Próbowałem grać nimi dwoma na secrecy, ale nawet pierwszego scenariusza nie przeszedłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13