Przesunięty przez: D.W. Sob 22 Wrz, 2012 |
Rozpiski |
Autor |
Wiadomość |
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013
|
|
|
Don_Silvarro napisał/a: | ytsunkai napisał/a: |
56 pkt za obu, + howlrunner'ka i zostaje 26 pkt - starcza na 2 leszczy, ale firepower spada ...
|
Dokładnie takim układem gram od momentu wyjścia Wave 2 (te 2 pozostałe punkty to Swarm Tactics dla Howlrunner). Jak dla mnie eskadra się bardzo ładnie sprawdza - jest pięć statków, więc zachowana przewaga liczebna nad rebeliantami, ale równocześnie są trzy (w fazie walki cztery) statki z bardzo wysokim skillem. Nie ma co się bać brania 'leszczy' - w dobie dużych podstawek niezastąpieni są tani zadymiarze, których można wrzucać przeciwnikowi pod koła. Poza tym nawet dwie kostki potrafią ugryźć, jak doda się przerzut kostki |
Ale w takim układzie to mi się pierwsza rozpiska sprawdzała
tylko tam nie ma wyszkolenia niższego niż 6 ...
a dołożenie interceptora zwiększa mi ofensywę dokładnie o 1 kostkę na 12/13 z dalekia i 18/19 z bliska w zalężności o d tego jak idzie Bakstabber ...
Dzisiaj z Matim spróbuję tej rozpiski więc jak masz czas to wpadnij do Twierdzy około 17 |
|
|
|
|
regrof [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013
|
|
|
A jak oceniacie sensu używania tie advance? Ma ktoś jakieś koncepcje na nie, bo na ten moment wydają mi się bezużyteczne.
Próbowałem opcji z Vaderem+ dowódca eskadry, ale niestety punktowo to rozwalało eskadrę |
|
|
|
|
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013
|
|
|
ja nie widzę za bardzo zastosowania dla Tie Adv.
Zwłaszcza jak wejdzie bomber - będzie czym przenosić rakiety za mniejsze punkty.
Ewentualnie Vader, upgrade silnika, rakiety (jakies) ....
ale to się robi w okolicach 40 pkt ... za drogo.
i za słabe uderzenie |
|
|
|
|
Don_Silvarro [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013
|
|
|
Advance ma jeden podstawowy problem - brak wygarnięcia z działek. Strzela to dziadostwo tak jak zwykły pilot akademicki, a kosztuje prawie dwa razy tyle. Fajnie jest mieć osłony, ale na co paździerz obronność, skoro statek nie stanowi większego zagrożenia, a w konsekwencji można go po prostu zignorować i męczyć znacznie bardziej kruche TIE/F i TIE/I.
Jedynym wariantem, przy którym można by się zastanowić nad Advancem, to opcja Vader + jakieś fajne rakiety, ale to jest po prostu idiotycznie drogie - zwłaszcza jak na statek, który konkretnie walnie raz, a potem musi się opędzać pistoletem na kapiszony. |
|
|
|
|
Armus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013
|
|
|
W przypadku Tie Adv. Vadera sytuację trochę ratuje Odsłonięcie. |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013
|
|
|
Armus napisał/a: | W przypadku Tie Adv. Vadera sytuację trochę ratuje Odsłonięcie. |
Prawda, ale drogo trochę. |
|
|
|
|
regrof [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
Czyli widzę, że nie tylko ja nie wpadłem na jakieś sensowne zastosowanie TA.
Jedna średnio grywalna opcja jaką grałem do tej pory to dwóch najsłabszych pilotów bez rakiet. |
|
|
|
|
Shantruin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
W Poznaniu parę osób z umiarkowanymi sukcesami stosuje 2x najtańszego Adv. z Cluster Missiles - sprawdza się głównie przeciw statkom z mniejszą ilością zielonych kostek, ale się sprawdza |
|
|
|
|
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
oczywiście można wystawiac 2 z rakietami .... i zazwyczaj zdążą wystrzelić ...
choć przy wyszkoleniu 2 może to troche zająć ...
ale ten koszt!!! 2 sztuki kosztyją 50 + punktów a po wystrzelenieu rakiet (najlepszy cel to Y albo YT) to w zasadie trochę gorszy (brak ostrej 1 na komendach) tie/F.
dlatego szczerze mówiąc nie wiem jak podejść do bombera w Wave 3.
nie jestem przekonany, że znajdę dla niego miejsce ... |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
ytsunkai napisał/a: |
(najlepszy cel to Y albo YT) |
A w przyszłości też B-wing. X-Wingi z resztą też nie mają jakiejś świetnej obrony, więc celów ataku jest sporo.
ytsunkai napisał/a: |
to w zasadie trochę gorszy (brak ostrej 1 na komendach) tie/F.
|
No a Tie fighter nie ma lekkiej 1. Czasem przydaje się taki manewr, a innym razem drugi. Ja osobiście nie odczułem, żeby Fightery były dużo bardziej manewrowe od Advancedów.
ytsunkai napisał/a: |
dlatego szczerze mówiąc nie wiem jak podejść do bombera w Wave 3.
nie jestem przekonany, że znajdę dla niego miejsce ... |
Bomber jest o tyle ciekawy, że możesz załadować na niego kilka kompletów rakiet/torped. Advanced po wystrzeleniu rakiet staje się tak jak pisałeś mało użyteczny. Myślę, że niegłupim rozwiązaniem byłoby wsadzenie do eskadry bombera z jednymi rakietami o zasięgu 2-3(szturmówkami na ten przykład) i clusterami albo tymi nowymi protonówkami. Kosztowo będzie podobny do Advanceda z rakietami. |
|
|
|
|
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
co do pierwszej części i manewrowania - kwestia tego co się dzieje na planszy ... raz przydaje sie ostra raz nie - u pełna zgoda
... ale nie za 26 pkt - to sa2 tie/F
I oczywiście bomber jest ciekawy - kombincaj krótkiej i długiej broni jest super, ale żeby dobrze użyć adv assaultów to oprócz namierzenia przydałby sie jeszcze focus ...
a to już wymaga dodatkowych kombinacji ze wsparciem i dowódcą eskadry ... (najtańsa wersja na Tie/F - 14+2 pkt).
co więcej - może byc dośc drogi ... potencjał ma, ale nie znam wszelkich kart rozwinięć, któe będą w paczce i dlatego trudno coś więcej poiedzieć ... |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
ytsunkai napisał/a: |
... ale nie za 26 pkt - to sa2 tie/F |
Prawda. Co dwie lufy to nie jedna.
ytsunkai napisał/a: |
I oczywiście bomber jest ciekawy - kombincaj krótkiej i długiej broni jest super, ale żeby dobrze użyć adv assaultów to oprócz namierzenia przydałby sie jeszcze focus ...
a to już wymaga dodatkowych kombinacji ze wsparciem i dowódcą eskadry ... (najtańsa wersja na Tie/F - 14+2 pkt).
|
Będzie pułkownik Jendon w Lambdzie z umiejętnością umożliwiającą oddanie Target Locka. 26 punktów wprawdzie, ale będzie siła ognia 3.
ytsunkai napisał/a: |
co więcej - może byc dośc drogi ... potencjał ma, ale nie znam wszelkich kart rozwinięć, któe będą w paczce i dlatego trudno coś więcej poiedzieć ... |
Pilot eskadry Gamma ze skillem 4 póki co ma kosztować 18 punktów. Sądząc po tym, jak wyglądają karty z dotychczasowych dodatków możemy spodziewać się pilota ze skillem 2 za 16 punktów. |
|
|
|
|
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Maj, 2013
|
|
|
pożyjemy ... zobaczymy ... nawet w tej chwile ile ludzi tyle konecepji złożenia eskadry ... więc zależy co komu pasuje
ktoś się wybiera do Bydgoszczy na 9.06? |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Cze, 2013
|
|
|
Wedge Antilles(29)
Na granicy ryzyka(3)
Astromech R2(1)
Ulepszenie silnika(4)
Luke Skywalker(28)
Na granicy ryzyka(3)
Astromech R2(1)
Ulepszenie silnika(4)
Pilot Eskadry Zielonych(19)
Na granicy ryzyka(3)
Rakiety szturmowe(5)
Suma: 100p.
Wedge i Luke w tej konfiguracji świetnie się sprawdzają. Łatwo można osiągąć zasięg 1 do wroga z jednoczesnym wykonaniem skupienia bądź namierzenia. A jeśli uda się to bez robienia boosta, to można mieć namierzenie i skupienie naraz. Astromechy R2 umożliwiają łatwiejsze pozbywanie się stresu. Właściwie to ci dwaj panowie stanowią istotę tej eskadry. Za pozostałe 26 można wrzucić np. Tycho z Instynktem Weterana, ale osobiście bardzo lubię szturmówki. Problemem może być dostępność kart. Astromechy R2 są tylko w Y-wingach, a Na Granicy Ryzyka w A-wingach. |
|
|
|
|
NightCrawler [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sie, 2013
|
|
|
Witam Szanownych pilotów,
mam takie pytanko nowicjusza - mam starter + Wedga pod ręką - co byście radzili jako kolejny zakup - myślałem o A-wingu tudzież Y. Chwilowo testując pożyczonego Falcona jakoś chciałbym polatać czymś mniejszym. Co myślicie? |
|
|
|
|
|