galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obrażenie niebezpośrednie Wysokich Elfów
Autor Wiadomość
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   obrażenie niebezpośrednie Wysokich Elfów

Witam
Od pewnego czasu mam problem ze znajomymi którzy nie chcą grać przeciwko WE.
Zbudowałem talię pod obrażenia niebezpośrednie i w zasadzie w góra pięciu rundach powalam przeciwników.
Chyba, że źle interpretuję obrażenia niebezpośrednie.

Podam kilka kart którymi gram:
TAKTYKA - Zwój Asurów: akcja: przejrzyj 5 wierzchnich kart z talii i ułóż w dowolnej kolejności.
mam 6 smoków o koszcie 10, 6.
TAKTYKA- Kometa Casandory: odkryj 2 wierzchnie karty ze stosu ( już wcześniej przeze mnie ułożonego ) i zadaj X obrażeń niebezpośrednich. X to suma kosztu obu kart.
Tak więc zagrywając dwie taktyki mogę czasami przywalić 20 pkt ( 10 to koszt smoka ).
WSPARCIE - Tiranocka Placówka: zawsze kiedy zadaje obrażenia niebezpośrednie mogę zadać jeden dodatkowy pkt.
Uzbierałem więc 21 pkt
TAKTYKA - Mistrz Ziemi: Akcja: zadaj X obrażeń niebezpośrednich. X to liczba rozwinięć.
Zakładam, że mam ich 3 więc zadaję 3 + 1 z karty Tiranocka Placówka.
Uzbierałem już 25 obrażeń niebezpośrednich.
JEDNOSTKA - Prawdziwy czarodziej: umieść na tej karcie 1 żeton zasobów gdy zagrywam rozwinięcie. Przy trzeciej rundzie zadaję już 3 obrażenia + 1 za kartę Tiranocja Placówka.
Na koniec
JEDNOSTKA - Aspirant - niebezpośrednie obrażenia nie mogą zostać anulowane przez efekty kart.

Jak przyznawać te obrażenia?
Przyjdzie mi kilka tych samych kart taktyk i po zabawie.

W większości wypadków to ja decyduję gdzie je przydzielić
za wyjątkiem karty ELFI OKRĘT: na początku tury zadaj 2 obrażenia niebezpośrednie wybranemu graczowi ( on sam je przydziela).
Podałem wysokie wartości kosztów kart ale nawet przy mniejszych ale z możliwością ułożenia 5 kart w talii nie ma problemu z wygraniem.
Poza tym jeszcze karta stolicy z 10 pkt. i wsparcie które pozwala za darmo wstawić smoki.

Proszę o radę.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

dyngs jest taki, że niebezpośrednich obrażeń Ty nie przydzielasz przeciwnikowi nigdy.

Jeśli zadajesz komuś niebezpośrednie obrażenia to on sam je sobie przydziela.

Poza tym to nie problem z Twoją grą, tylko grą przeciwników, taka talia powinna łatwo być skontrolowana i utrzymana na 3 kasy. Tudzież szybko ją odciąć od kart.
 
     
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

Dzięki za uwagę.
Jeszce jedno - te bezpośrednie obrażenia przydziela się jednej karcie czy rozkłada wszystkie obrażenia na kilka kart i stolicę?

Zasugerujecie jak można kontrolować WE?
Sorry ale zwrot 3 kasy nie u mnie nie funkcjonuje, co to znaczy?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

barteks napisał/a:
Dzięki za uwagę.
Jeszce jedno - te bezpośrednie obrażenia przydziela się jednej karcie czy rozkłada wszystkie obrażenia na kilka kart i stolicę?

Zasugerujecie jak można kontrolować WE?
Sorry ale zwrot 3 kasy nie u mnie nie funkcjonuje, co to znaczy?


Bezpośrednie obrażenia czyli np. Zadaj 2 obrażenia wybranej jednostce, zadajesz według tego co jest napisane - jednej jednostce.

Natomiast Niebezpośrednie, można sobie rozdzielić jak się chce. Np. jak przeciwnik zada mi 3 niebezpośrednie obrażenia, to mogę to rozdzielić w ten sposób:

1 - dam na jednostkę z 1 odporności i nic jej się nie stanie
1- dam na strefę
1 - dam na inną jednostkę.


Zostawić na 3 kasy, znaczy, że nie pozwalam Ci się utrzymać z dodatkowymi młotkami w strefie Królestwa. Niszczę Ci wsparcia/jednostki w tej strefie.
 
     
Rodzyn
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

Przy Komecie przydzielasz niebezpośrednie obrażenia "każdemu graczowi" - więc sobie też. Czytając Twojego posta odniosłem wrażenie (może mylne), że zadajesz je tylko przeciwnikowi?
 
     
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

Dziękuję za podpowiedź.
Kometa oczywiście działa na wszystkich ale zastanawia mnie reguła ,że obrażenia niebezpośrednie ON każdy przydziela sam sobie wg własnej woli.
Dlaczego więc na jednej karcie jest zapis "gracze sami przydzielają otrzymane NO" np. karty:
Potomek Indraugnira,
Elfi Okręt,
Włócznicy Asuyrana
a na innych tego zapisu nie ma np. karty?
Sala Narad Eataine
Prawdziwy Czarodziej
Mistrz Ziemi
Mistrz Morski z Lothern

pozdrawiam i dziękuję za wskazówki

Z reguły nie ma też zapisu aby zadać NO wybranej jednostce tylko wybranemu przeciwnikowi.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

barteks napisał/a:
Dziękuję za podpowiedź.
Kometa oczywiście działa na wszystkich ale zastanawia mnie reguła ,że obrażenia niebezpośrednie ON każdy przydziela sam sobie wg własnej woli.
Dlaczego więc na jednej karcie jest zapis "gracze sami przydzielają otrzymane NO" np. karty:
Potomek Indraugnira,
Elfi Okręt,
Włócznicy Asuyrana
a na innych tego zapisu nie ma np. karty?
Sala Narad Eataine
Prawdziwy Czarodziej
Mistrz Ziemi
Mistrz Morski z Lothern

pozdrawiam i dziękuję za wskazówki

Z reguły nie ma też zapisu aby zadać NO wybranej jednostce tylko wybranemu przeciwnikowi.


Polecam jednak przeczytać zanim kogoś zdenerwujesz - http://galakta.pl/pliki/I...8_biale_tlo.pdf

Obrażenia niebezpośrednie
(v1.5)
Niebezpośrednie obrażenia to obrażenia
poza walką zadawane wybranemu
graczowi. Gracz, który otrzymuje
niebezpośrednie obrażenia musi
przydzielić je swoim jednostkom,
legendom i/lub swojej Stolicy.
Niebezpośrednich obrażeń nie można
przydzielać do płonących stref, gracz
nie może też przydzielić jednostce
więcej niebezpośrednich obrażeń,
niż wystarczyłoby do jej zniszczenia
(uwzględniając Odporność i inne efekty
anulujące obrażenia). To samo tyczy się
przydzielania obrażeń strefom Stolicy
(gracz nie może przedzielić więcej
niebezpośrednich obrażeń danej strefie,
niż wystarczyłoby do jej podpalenia).
Jeśli kilku graczy musi równocześnie
przyznać obrażenia niebezpośrednie,
jako pierwszy przyznaje je aktywny gracz.
 
     
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

DaRKeR, ja wiem, że tracisz cierpliwość ale zanim mnie zastrzelisz wyjaśnij mi to łopatologicznie.
Po co pisać w treści karty "gracze sami przydzielają otrzymane NO" skoro to takie oczywiste?

Czytałem ten cholerny FAQ i właśnie stąd moje rozterki.

A ten zapis :
"Niebezpośrednich obrażeń nie można
przydzielać do płonących stref" dotyczy również jednostek które w tych strefach siedzą?

to był mój ostatni post i z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez barteks Nie 19 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Sie, 2012   

napisane jest "płonących stref" a nie "jednostek znajdujących się w płonących strefach" jak najbardziej można przydzielac takim jednostkom obrażenia niebezpośrednie. Czemu nie zostało to napisane na karcie? może po to aby czcionka nie była specjalnie zmniejszana, aby nie było za dużo tekstu do czytania?
 
     
LucjuszK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

O tym jak działa przydzielanie ON mówi podręcznik zasad do WHI. A Dlaczego na jednej karcie jest tak a na drugiej inaczej? Spójż tutaj:

http://deckbox.org/whi/Shades

oraz

http://deckbox.org/whi/Dwarf%20Ranger

Obje jednostki maja napisane że posiadają umiejętność Scout czyli zwiad. Cienie maja opisane jak działa zwiad a Krasnale nie... Czy w tym przypadku też będziesz interpretował ze krasnale mają jakiś inny zwiad? Czy pokierujesz się zasadami z podręcznika WHI?
 
     
Nilis
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

LucjuszK napisał/a:
O tym jak działa przydzielanie ON mówi podręcznik zasad do WHI. A Dlaczego na jednej karcie jest tak a na drugiej inaczej? Spójż tutaj:

http://deckbox.org/whi/Shades

oraz

http://deckbox.org/whi/Dwarf%20Ranger

Obje jednostki maja napisane że posiadają umiejętność Scout czyli zwiad. Cienie maja opisane jak działa zwiad a Krasnale nie... Czy w tym przypadku też będziesz interpretował ze krasnale mają jakiś inny zwiad? Czy pokierujesz się zasadami z podręcznika WHI?


jest tylko jedna definicja umiejętności "zwiad" i nie na każdej karcie jest wyjaśniona, czasami zwyczajnie niema miejsca żeby ją napisać a w najnowszych cyklach dodatków nie są na kartach wogóle objaśniane gdyż twórcy wierzą że większość graczy załapała już o co cho:)
 
     
LucjuszK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Sie, 2012   

Nilis!! Tutaj zwiad miał być tylko przykładem, że nie zawsze wyjaśnia się wszystko na karcie :P .
 
     
Maciekkk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013   

a tak z innej beczki - zwiadowcy Bugmana nie mają umiejętności Zwiad ale mają wpisaną nazwę profesji Zwiadowca. Szok, co nie? Czy też może jakiś błąd w interpretacji?
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013   

Nie wszyscy zwiadowcy mają Zwiad (Scout). Musi być to wyraźnie napisane pod Cechą. Trochę nielogiczne, ale z drugiej strony mogłoby spowodować, że na inwazyjnych stołach graliby sami zwiadowcy :wink:
 
     
Łopata
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Sie, 2013   

Nie mogę znaleźć tematu gdzie były wyjaśniane karty więc zadam pytania tutaj(w końcu i tak dotyczą Wysokich Elfów.

Eltharion- legenda Posiada dwie akcje:

-Połóż 1 żeton zasobów na dowolną kartę(raz na turę)

-Usuń 3 żetony zasobów z kart elfów aby(wybieramy jedno z trzech):
*zadać przeciwnikowi 5 niebezpośrednich obrażeń
*dodać je do swojej puli zasobów
*anulować efekt którym jest jednostka elfów



Tu stoję z pewnym problemem, mianowicie kiedy ta legenda wejdzie do gry, w przypadku dwóch na dwóch jest już po frytkach. Gracz wstawia legendę do gry i kładzie żeton zasobów na jakiejś karcie(pierwsza akcja z ograniczeniem), następnie wprowadza budynek który wchodzi do gry z trzema żetonami zasobów, gracz usuwa je z tej karty aby dodać je do swojej puli(akcja bez ograniczenia), następnie kupuje jednostkę która wchodzi do gry z 3 żetonami zasobów i ponownie aktywuje akcję aby dodać je do swojej puli, kupuje znów jednostkę która wchodzi do gry z 1 żetonem zasobów... itd itd. Dopóki ma takie karty może zagrywać Eltharionem w ten sposób?

Kolejna zagadka. Karta Lwi rydwan z Chrace. Lwy te mają 3 pkt wytrzymałości i akcję(bez ograniczeń na turę) zadaj tej jednostce 1 nieanulowane obrażenie aby otrzymały kontratak 2. Podpakowujemy te lwy dodatkiem +3pkt wytrzymałości. Podczas ataku gracz wykonuje 5x akcję tą jednostką, zadaje tej jednostce 5pkt obrażeń i co teraz? Lwy mają 5 kontrataków każdy z siłą 2, czy jeden kontratak z siłą 10?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13