galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman: The City Expansion!
Autor Wiadomość
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

Borg napisał/a:
JollyRoger1916 napisał/a:
Borg napisał/a:
To raczej zdecydowanie może przyspieszyć, a nie opóźnić rozwój postaci.


Nie za bardzo rozumiem jak to ma przyspieszyć pakowanie poszukiwacza. Bo jak mniemam teraz jak ktoś zdobędzie odpowiednią liczbę punktów z trofeów to nie moze ich sobie ot tak wymienić na punkty, tylko przebujać się w konkretne miejsce w tym celu. Jeśli tak jest to potwierdza się to o czym pisałem, że system levelowania przy pomocy trofeów w tej grze jest niedopracowany od pierwszej edycji (masę graczy przecież wrzuca homerules utrudniające przepakowanie trofeami), a FFG wreszcie się zabrało, żeby to w ich edycji poprawić.


Chodzi o to, że w Akademii będziesz mógł miksować trofea na Siłę i na Moc tak aby w sumie dały 7 punktów i wymienić je na dowolną cechę, którą będziesz chciał, zamiast czekać aż uzyskasz po 7 pkt w każdej z osobna. Mało tego, możesz wszystkie trofea zamieniać zawsze na jedna cechę, aby jak najszybciej ją przypakować nie przejmując się tą drugą.


Jasne, racja. Nie wiem o czym myślałem czytając zasadę tego obszaru, ale na pewno nie o tym co czytałem :) W takim razie dla mnie bez sensu i jeszcze bardziej nastawia grę na pakowanie poszukiwacza, a nie wyścig po wygraną.
 
     
aduko
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   Talisman: The City Is Now Available

Już dostępna wer. ang

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3904
 
     
Piotr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

No i chyba wraz z wydaniem Miasa twórcy gry zaliczyli pierwszą poważną "wpadkę" z poszukiwaczem Alchemikiem, który może teraz kupować magiczne przedmioty w tym eliksyry po 1 MZ, po czym zamieniać je na 3MZ. Kilkataście tur pozwoli mu wykupić wszystki poteżne karty ze sklepów, nawet po kilka danego rodzaju i spokojnie zdobyć KW. Ciekawe jaka jest rola playtesterów przed wydaniem kolejnego dodatku, bo myślę, że są to osoby będące od lat fanami gry i raczej powinny wyłapać tego rodzju "combo" pozwalające wygrać każdą rozgrywkę. Może testów jest za mało i nie są powiązane z pozostałymi dodatkami?
W Mieście są też inne ciekawe karty jak nieznajomy Zabójca, dzieki któremu możemy bez walki odebrać do 3 punktów życia innemu poszukiwaczowi płacąc za to odpowiednią ilość złota, przyjaciel Skryba, który pozwala zatrzymywać właśnie rzucone zaklęcie (!!!) i w zamian odkładać inne oraz "Pet" Luna, która po wydaniu punktu losu pozwala wybrać wynik. Właściwe użycuie tych kart może bardzo szybko zakończyć rozgrywkę...
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Wydaje mi się, że to nie będą pierwsze "przegięcia" w Talismanie. Balans Poszukiwaczy jest średni, zwłaszcza jak weźmiemy pod uwagę Smoki. Są przykłady teoretycznie dozwolonych zagrań, które również psują rozgrywkę, np. kwestia sprzedawania zaklęć w Sekretnym Archiwum przez niektórych Poszukiwaczy. W przypadku Alchemika rzeczywiście może być chamstwo, bo będzie krążył po mieście... Jedyne pocieszenie jest takie, że ścieżka jest jednokierunkowa, więc nie będzie można kursować między dwoma sklepami i w kilka tur nabić kabzę. Z drugiej strony, na upartego, w trakcie jednej tury, odwiedzając sklep z napojami, może zgarnąć całe złoto: kupuje jeden napój, zamienia go w 3 SZ, kupuje 3 napoje, zamienia je w 9SZ itd. Oczywiście to przy założeniu, że w swojej turze może dokonywać wielu zakupów przerywając je przemianą przedmiotów w złoto. Nic tego nie zabrania... W każdym razie w takim układzie, po jednej takiej wizycie odwiedza kolejne sklepy i w kilka tur staje się potworem. Jedynym wyjściem wydaje się wprowadzenie własnych zasad, najprostsze wydaje się być ograniczenie mocy Alchemika - bez względu na to jaki przedmiot przemienia w złoto, zawsze dostaje 1SZ.
Jaka jest rola testerów? Trzeba by spytać Nemomona, on testował Smoki, może i w Mieście maczał palce. Podejrzewam, że tworząc Miasto mieli pewne pomysły, wdrożyli je, potem okazało się, że taki Alchemik będzie przez to zbyt dopakowany. Mieli do wyboru wyrzucić z Miasta sklepy z Magicznymi Przedmiotami za 1SZ, zwiększyć cenę do 3SZ, czy określić je jako zwykłe przedmioty, niemagiczne. Nie znam szczegółów dodatku, ale każde z wymienionych rozwiązań pewnie ma jakieś wady. W tej sytuacji stwierdzili pewnie: "wypuszczamy dodatek taki, jaki jest, wydaje się być atrakcyjny. Jak gracze odkryją możliwości Alchemika, to popsioczą, ale jakoś sobie z tym poradzą. A większość dodatek i tak kupi, bez względu na jeden błąd." Problem był o tyle trudny do rozwiązania, ze Alchemik pochodzi ze starszego dodatku i nie da się go już "wycofać", albo zmienić. No chyba, że w Mieście będzie karta Poszukiwacza Alchemik, z erratą ;]
Co do nieznajomego Zabójcy, to wygląda na to, że takiego Kleryka, który ma bazowo 3 punkty życia, można załatwić od ręki.
"Dzień dobry, Kiler dostał na panią zlecenie."
"Jak to zlecenie..?"
"Ma panią zabić. Miłego dnia." ;]
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Boskurek napisał/a:
Z drugiej strony, na upartego, w trakcie jednej tury, odwiedzając sklep z napojami, może zgarnąć całe złoto: kupuje jeden napój, zamienia go w 3 SZ, kupuje 3 napoje, zamienia je w 9SZ itd. Oczywiście to przy założeniu, że w swojej turze może dokonywać wielu zakupów przerywając je przemianą przedmiotów w złoto. Nic tego nie zabrania...


Wydaje mi się, że zabrania. Zrobiłeś zakupy, zmieniłeś w złoto i koniec tury, drugie zakupy to byłoby jak drugie badanie obszaru. Kolejna sprawa - no co w tej grze tyle złota? ;) Na początku coś tam się jeszcze pokupuje, a później tylko łazisz z coraz bardziej powiększającą się sakiewką :P
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

No właśnie wcześniej to złoto się odkładało i nie było za bardzo co z nim zrobić. Miasto to zmienia, sklepów jest na tyle dużo, że zawsze znajdzie się coś co się przyda.
Co do Alchemika to zdecydowanie, jak kończysz zakupy to już nie możesz zrobić kolejnych w tej samej turze, a ruch jest jednokierunkowy, tak więc może i da się go w ten sposób przypakować, ale nie od razu i wcale nie jest powiedziane, że to się opłaci. Przecież inne postacie nie będą w tym czasie spały..
Bardziej nas tutaj zastanawia Warhorse, który pozwala w walce dodawać Moc do Siły (na karcie jest powiedziane Moc, nie wartość początkową Mocy).
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Panowie, to pokażcie mi proszę zapisy, które mówią, że w trakcie jednej tury można dokonać tylko jednego zakupu, albo jakikolwiek inny zapis, który zabrania dokonania zakupu, wykorzystania specjalnej zdolności postaci, a następnie dokonania kolejnego zakupu. Dyskutowaliśmy tą kwestię na forum w temacie dot. zasad. Był temat Sekretnego Archiwum i postaci, które w każdym momencie muszą posiadać przynajmniej jedno zaklęcie. Okazało się, że choć wydaje się to na pierwszy rzut oka nieuczciwe, to żaden konkretny zapis nie zabrania, aby podczas jednej wizyty w SA Poszukiwacz sprzedając kolejne zaklęcia (i non stop dobierając kolejne) zgarnął całe złoto z gry. Można takie zagranie wykluczyć jedynie własną zasadą. Inny przykład: Poszukiwacz trafia do Kowala w Wiosce. Kupuje Miecz, rzuca zaklęcie Wzbogacenie (można rzucić w dowolnym momencie), otrzymuje 4 SZ i kupuje za nie jeszcze Zbroję. I teraz pytanie: może tak zrobić, czy nie? Była dyskusja, jedni twierdzili, że nie, że trzeba było najpierw rzucić zaklęcie i się wzbogacić, a potem zrobić całe zakupy. Ale nikt nie poparł takich tez konkretnymi argumentami. Z resztą w tym konkretnym przypadku zabronienie takiego zagrania byłoby trochę bez sensu. Co, nie można wejść do Kowala, kupić Miecz, zobaczyć fajną Zbroję, wyczarować złoto i dokonać zakupu? "Nie, bo jak Kowal zobaczy, że czarujesz, to doniesie Inkwizycji i spalą cię na stosie!" ;]
Tak podsumowując:
1. Nie ma zasady mówiącej, że w swojej turze można dokonać tylko jednego zakupu.
2. Nie ma mechanizmu, który mówiłby kiedy wolno, a kiedy nie, w swojej turze rzucać zaklęć dozwolonych "w dowolnym momencie" - można je rzucić po prostu w dowolnym momencie.
3. Nie ma zasady, która mówiłaby, że rzucenie zaklęcia "w dowolnym momencie" kończy turę, albo zmienia cokolwiek w trwaniu tury.
4. Nie ma mechanizmu, który mówiłby, w którym momencie swojej tury Alchemik może używać swoich zdolności przemiany metali (podobny przykład jest z Druidem, który może zmienić swój charakter - załóżmy, że jest dobry i wylosował Runiczny Miecz, żeby go zabrać musi zmienić charakter - równie dobrze tu można by powiedzieć, że nie może już wziąć RM, bo w chwili, gdy go losował, miał dobry charakter, nie można wylosować przedmiotu => użyć specjalnej zdolności => zabrać przedmiotu - to jest moim zdaniem analogia, do użycia przez Alchemika jego zdolności w sklepie)
Oczywiście to są moje przekonania i jestem otwarty na dyskusję. Od razu mówię, że ja jestem przeciwnikiem takiego niezdrowego pakowania postaci, czy nieuczciwych trików, jak właśnie wspomniana akcja Alchemikiem. Tyle tylko, że jeżeli nic się nie zmieni w zasadach gry, to tego typu akcje wykluczać można tylko własnymi zasadami.
A odpowiadając na pytanie "na co w tej grze tyle złota?" - na to, żeby inni go nie mieli, nie mogli kupować punktów życia, zaklęć, ani niczego innego. Mamy zasadę ograniczonych zasobów i jak zainkasujesz całe złoto, to reszta graczy już niczego nie kupi.
Zastanawia mnie stwierdzenie "jak kończysz zakupy, to już nie możesz zrobić kolejnych w tej samej turze". Z tego co kojarzę, tura kończy się, kiedy gracz albo o tym poinformuje, albo zadziała efekt zaklęcia/karty przygody/inny, albo gracz po prostu już nie może nic zrobić, wyczerpał wszystkie możliwości. Obszary/karty które pozwalają dokonywać zakupów różnią się od pozostałych miejsc, moim zdaniem dokonanie jednego zakupu nie kończy badania obszaru. Gdyby tak było, to na kartach przygód takich, jak np. Sekretne Archiwum, nie byłoby osobnego zapisu mówiącego, że "podczas jednej wizyty można zakupić tylko jedno zaklęcie".
Inny przykład: odrzucanie przedmiotów/przyjaciół - można to zrobić w dowolnym momencie swojej tury. Znów pytanie brzmi, czy robiąc zakupy nie mogę pomiędzy jednym, a drugim odrzucić przedmiotu, bo mam już limit, albo odrzucić przyjaciela, bo mam takie widzimisię? Można się upierać, że "jedna wizyta i jedne, nieprzerwane niczym zakupy! Kupujesz, to kupujesz! Nie możesz nic w międzyczasie zrobić! A jak zrobisz cokolwiek innego, to już kupować nie możesz! Pomimo tego, że przebywasz na danym obszarze i wciąż trwa Twoja tura!". Ale, czy poza argumentem, że w innym wypadku Alchemik może stosować sztuczkę z pomnażaniem złota jest jakikolwiek zapis mówiący o ograniczeniu odnośnie zakupów? Czy jest w ogóle zapis mówiący o "kończeniu zakupów", zwłaszcza, jeżeli nie kończymy jeszcze tury?
Wiem, że może się czepiam, ale ja lubię mieć jasną sytuację i wiedzieć, że zasady mówią konkretnie to i to, tego nie wolno, to wolno, a to jest dozwolone, ale nieuczciwe i psuje rozgrywkę, więc zabraniamy tego we własnym gronie. A że zdarza mi się mylić ;] to poddaje wątpliwości pod dyskusję :)
Pozdrawiam :)
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Borg napisał/a:
Bardziej nas tutaj zastanawia Warhorse, który pozwala w walce dodawać Moc do Siły (na karcie jest powiedziane Moc, nie wartość początkową Mocy).

Warhorse to nic innego, jak Rumak, zwróć uwagę na zapis "Craft VALUE" co oznacza na polski "początkową wartość mocy".
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

[quote="Boskurek"]Panowie, to pokażcie mi proszę zapisy, które mówią, że w trakcie jednej tury można dokonać tylko jednego zakupu, albo jakikolwiek inny zapis, który zabrania dokonania zakupu, wykorzystania specjalnej zdolności postaci, a następnie dokonania kolejnego zakupu. /quote]

Nie chce mi się czytać całości :twisted: Sądzę, że jest to zapis o badaniu obszaru i ten zapis określa to jednoznacznie, skoro ciągniesz wykonujesz jedną akcję na obszarze, ciągniesz x kart to nie robisz nic innego, odwiedzasz jedną osobę w miejscach takich jak wioska, analogicznie kupując u kogoś już go odwiedziłeś i koniec nie możesz już nic na tym obszarze robić. Możesz zrobić zakupów na tyle ile masz aktualnie złota. Kończy się złoto, kończa się zakupy, przetapiasz przedmioty alchemikiem i nie możesz znowu sobie kupować, bo odwiedziny skończone. Zdolności można używać w nieskończoność w turze, o ile są spełnione odpowiednie warunki. Zdolność alchemika wykorzystujesz po zakupach, nie w trakcie. W tej grze nie przerywa się akcji, można na nie wpływać efektami, ale muszą następować po sobie.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Nie chce mi się czytać całości :twisted: Sądzę, że jest to zapis o badaniu obszaru i ten zapis określa to jednoznacznie, skoro ciągniesz wykonujesz jedną akcję na obszarze, ciągniesz x kart to nie robisz nic innego, odwiedzasz jedną osobę w miejscach takich jak wioska, analogicznie kupując u kogoś już go odwiedziłeś i koniec nie możesz już nic na tym obszarze robić. Możesz zrobić zakupów na tyle ile masz aktualnie złota. Kończy się złoto, kończa się zakupy, przetapiasz przedmioty alchemikiem i nie możesz znowu sobie kupować, bo odwiedziny skończone. Zdolności można używać w nieskończoność w turze, o ile są spełnione odpowiednie warunki. Zdolność alchemika wykorzystujesz po zakupach, nie w trakcie. W tej grze nie przerywa się akcji, można na nie wpływać efektami, ale muszą następować po sobie.

Teraz sprawdziłem i zapis w Instrukcji mówi jedynie, że należy "zastosować się do polecenia wynikającego z obszaru". A co mówią nam obszary/odwiedzane osoby? Przykładowo:
Pola: wylosuj 1 kartę. Nie losujesz karty, jeśli jakaś już się tutaj znajduje. (Ten opis jet dość jednoznaczny, sprowadza się to tego, żeby rozpatrzyć 1 kartę).
Wioska: Mistyk: Rzuć 1 kością (też jest jednoznaczne, rzucasz raz kością i sczytujesz wynik).
Wioska: Kowal: Jeśli są jeszcze dostępne, możesz zakupić: Hełm (2SZ) Miecz (2SZ) Topór (3SZ) itd. (dla mnie znaczenie jest też jednoznaczne: możesz kupić te przedmioty, których karty są w talii ekwipunku obok planszy, nie widzę ograniczenia ilości zakupów).
Dla porównania mamy zapis z Cyrulika w Wiosce: Możesz odzyskać do 2 punktów życia, płacąc za każdy z nich 1SZ (wyraźne ograniczenie ilości "zakupu").
Wiem, że nie chce się grzebać w Instrukcji i FAQ ;] Sam jestem leniem :P Ale na tą chwile mamy takie konkretne zapisy i jeżeli nikt nie poda innych konkretnych, to można jedynie twierdzić, że "wydaje nam się, że Alchemik tak nie może".
I co to znaczy "odwiedziny skończone"? Tak długo, jak jesteś na danym obszarze, trwa Twoja tura i zdecydowałeś, że rozpatrujesz dany obszar, podlegasz odpowiednim zapisom obszaru. Jesteś u Kowala we Wiosce do końca swojej tury, bez względu na to co innego w trakcie tej tury się stanie i do końca tury "jeśli są jeszcze dostępne, możesz kupić...". Jak jesteś na polu, które mówi "Wylosuj jedną kartę" to jest jednoznaczne, że losujesz kartę, ale przecież możesz przed jej wylosowaniem użyć specjalnej zdolności Alchemika, wylosować kartę, a jak to będzie przedmiot, to go zabrać i w tej samej turze też przetopić na złoto (czyli: specjalna zdolność, rozpatrzenie karty, specjalna zdolność).
Inny przykład: Przeklęta Polana - na niej mamy dwojakie efekty. Po pierwsze jednorazowo losujemy kartę przygody, a po drugie, do końca tury nie działają Magiczne Przedmioty. I nie można wcześniej stwierdzić, że "rozpatrzyłem wszystkie karty Przygód, to przed końcem mojej tury nie podlegam już opisowi obszaru i mogę użyć Magicznego Przedmiotu". Do końca tury działa efekt tego obszaru.
Ja to widzę tak: mamy 2 rodzaje poleceń wynikających z obszarów:
1. Takie, które nakazują zrobić coś jednorazowo, np.: wylosuj X kart, rzuć kością.
2. Takie, które działają do końca tury, np.: antymagiczne efekty Przeklętej Polany, czy możliwości zakupu.
JollyRoger1916 napisał/a:
Zdolność alchemika wykorzystujesz po zakupach, nie w trakcie. W tej grze nie przerywa się akcji, można na nie wpływać efektami, ale muszą następować po sobie.

A przed zakupami nie można użyć zdolności Alchemika? ;] Co do stwierdzenia z efektami, że muszą następować po sobie - brzmi sensownie, ale na moją wiedzę i znajomość zasad, to nie jest zapis z tej gry :P Kolejność działań wymieniona w FAQ w ogóle nie uwzględnia kwestii rzucania zaklęć "w dowolnym momencie", czy ograniczenia w zakresie używania specjalnych zdolności tego typu.
Inna sprawa, że w ogóle nie widzę uzasadnienia dla stwierdzenia, że w trakcie zakupów nie można użyć zaklęcia Wzbogacenie, które można rzucić "w dowolnym momencie". Jaki jest sens takiego ograniczenia? Bo zapisu żadnego na ten temat nie ma, więc znajdźmy chociaż sens. Wydaje mi się, że po to właśnie są precyzyjnie określone na Zaklęciach momenty, w których można je rzucić: "w dowolnym momencie", "po zakończeniu ruchu", "na początku tury" itd. Dopytuję, bo patrzę na to z perspektywy rozgrywki, w mojej ekipie główną wyrocznią zasad jestem ja. Jak reszta czegoś nie wie, albo jest spór, to ja wskazuję konkretne zapisy, albo przed rozgrywką proponuje pewne zasady ograniczające chamskie zagrywki. I co? Ktoś wejdzie do Kowala, kupi coś, zachce kupić coś jeszcze, rzuci zaklęcie, a ja powiem: "Już nie możesz nic kupić! Rzuciłeś zaklęcie, koniec imprezy! Synek, synek! Nie ma takiego kupowania!". A ponieważ nie będę mógł pokazać żadnego zapisu, który to potwierdzi, to wyniosą mnie na widłach... Tak więc, nie pozwólcie im mnie zabić :D
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Nigdzie nie jest powiedziane, że można eksplorować obszar na raty. Alchemik może użyć swojej zdolności w dowolnym momencie, ale nie w trakcie wykonywania innej akcji, tak więc decydujesz czy przed zakupami czy po. Wchodzisz do sklepu, decydujesz co kupujesz i to kończy eksplorowanie miejsca. I nie wracasz już do niego w tej samej turze, bo to już by było ponowne eksplorowanie terenu.
Czym niby Twoja wersja miałaby się różnić od na przykład odwiedzenia Mistyka i rzucania w nieskończoność kością, aby nabijać sobie Moc?

Co do zapisu, że "podczas jednej wizyty można zakupić tylko jedno zaklęcie" chodzi o to, żebyś nie kupił sobie więcej zaklęć jesli posiadasz więcej złota. Natomiast u Kowala czy na Targu nic nie stoi na przeszkodzie abyś w czasie jednej wizyty zakupił kilka przedmiotów, ale nadal podczas jednej wizyty a nie na raty.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

No właśnie wyjaśniłem, że chodzi o interpretację poleceń obszarów: "rzuć kością", albo "możesz zakupić". Poza tym, poważnie, interpretujecie to tak, że rzucenie zaklęcia, które można rzucić "w dowolnym momencie" to rozpatrywanie obszaru na raty? Albo odrzucenie przedmiotu/przyjaciela? Zgodnie z tym twierdzeniem, zaklęcia Wzbogacenie nie można też rzucić w trakcie innych akcji, np. w trakcie walki, tak? Nie mogę napotkać Wroga, rzucić na niego Zropuchowacenia (które można rzucić przed rozpoczęciem walki) i przed rzutem kością za walkę rzucić zaklęcia Wzbogacenie, ponieważ można je użyć "w dowolnym momencie", ale nie w trakcie innej akcji, jak np. zakupy, albo walka?
Bo zaraz może się okazać, że w Walce można rzucić zaklęcie "w dowolnej chwili" (ofkoz chodzi mi o zaklęcie niezwiązane z walką, bo zaraz odpowiecie, że jest w Instrukcji, na str. 12 wskazane, że zaklęcia w walce rzucamy w "etapie 2: Rzucanie zaklęć", przy czym to moim zdaniem tyczy się zaklęć "bojowych", wpływających na walkę. Ale w takim razie mogę zadać inne pytanie: czy można rzucić Wzbogacenie pomiędzy porównaniem skuteczności ataków, a odebraniem nagrody? Czyli wiemy kto wygrał walkę, rzucam Wzbogacenie, wybieram nagrodę - np. zabieram przedmiot pokonanemu.), a w trakcie zakupów już nie można rzucić zaklęcia "w dowolnej chwili".
W zasadzie, to odpowiedzcie mi proszę tylko na to podstawowe pytanie: czy w trakcie walki można Waszym zdaniem używać zaklęć, które można rzucać "w dowolnym momencie", nie związanych z samą walką, takich jak wspomniane "Wzbogacenie"?
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Absolutnie nic nie wyjaśniłeś.
Skoro wedle Twojego rozumowania będąc w Wiosce możesz dowolną ilość razy odwiedzać Kowala to równie dobrze możesz dowolną ilość razy odwiedzić Mistyka i rzucać kością aż do skutku. Dla nas to się niczym nie różni. Dlaczego Kowal ma mieć lepsze układy niż Mistyk? To właśnie takie podejście do tematu umożliwia te absurdalne "combosy".

Zropuchowacenie ma wyraźnie powiedziane kiedy można je rzucić - przed rozpoczęciem walki. Niektóre czary też mają wyraźnie sprecyzowane - przed rzutem kością, na początku tury Twojej, innego poszukiwacza itd.

Z czystej ciekawości, po co chcesz rzucać Wzbogacenie w trakcie walki? Abstrahując już od totalnego braku logiki w takim działaniu - ktoś na Ciebie biegnie z toporem a Ty w tym czasie się będziesz wzbogacał?
Instrukcja instrukcją, ale użyjmy też trochę zdrowego rozsądku..

I odpowiadając na Twoje ostatnie pytanie, nie, nie możesz rzucić Wzbogacenia pomiędzy porównaniem skuteczności ataków a wyborem nagrody, przynajmniej w rozgrywce u nas. W naszej interpretacji jest to sprzeczne zarówno z zasadami gry jak i ze zdrowym rozsądkiem. Kiedy walczymy to walczymy, a nie rzucamy sobie inne, nie związane z walką zaklęcia mając w głębokim poważaniu, że ktoś nad nami stoi z mieczem..
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

No to inaczej interpretujemy język polski i tyle. Dla mnie jest różnica, bo "Możesz zakupić" nie precyzuje, że zakup może być tylko jeden, albo niczym nie przerwany. Dla mnie jest oczywiste, że jak jest napisane "rzuć kością" to raz rzucasz i koniec. A zakupów można dokonać kilka. Ty masz swoją interpretację i tak grasz - Twoje prawo.
Dodatkowo wprowadziłeś sobie zasadę, że zaklęcia, które można rzucać "w dowolnym momencie", można rzucać w większości sytuacji. Twoje prawo.
Po co rzucać zaklęcie Wzbogacenie w momencie, gdy przegrasz walkę? Potrzeba trochę wyobraźni, żeby znaleźć uzasadnienie. Wyobraź sobie, że przegrywasz walkę, masz np. 2 punkty życia, nie masz przedmiotów, ani złota, a przeciwnik, który Cię pokonał też ma mało życia i nie ma złota, żeby sobie kupić gdzieś punkty. Ponieważ w danej sytuacji może jedynie po skończonej walce zabrać Ci punkt życia, rzucasz "w dowolnym momencie", czyli przed wybraniem przez niego nagrody za zwycięstwo i otrzymujesz co najmniej 1SZ. Teraz poza punktem życia (co stawiałoby Cię w niewygodnej sytuacji - 1 punkt życia zostaje) może odebrać Ci właśnie tą sztukę złota. Może, ale nie musi. Niemniej jednak zwiększyłeś szansę na przeżycie. Ty na taką akcję nie pozwolisz, a ja tak. Tyle że w tym momencie opieramy się na interpretacji zasad, a nie na konkretnym zapisie. Więc chyba nie ma sensu dalej dyskutować, dopóki nie pojawią się nowe fakty. Pozdrawiam.
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Więc jak możesz wszystko zrobić w dowolnej chwili, czyli po rzucie, jeszcze przed podliczeniem wypijasz Eliksir Siły i dostajesz 2 punkt Siły jeszcze podczas tej walki? Tak rozumiem Twoje myślenie. A taka sytuacja jest raczej niezgodna z zasadami.
Tak samo rozumiem kupowanie czegoś, kupujesz i fajrant, nie możesz sobie kupować, coś robić i potem znowu kupować, bo to jest dwukrotne kupowanie.
Gdzieś chyba było o Sekretnym Archiwum + Wróżce (czy innej postaci mającej cały czas Zaklęcie) i wyszło na to, że jak kupimy coś w Sekretnym Archiwum to się kończy badanie tej karty, nie można nabić 30SZ w ten sposób.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13