galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Marsz Potępionych
Autor Wiadomość
admin
Site Admin

Dołączył: 24 Paź 2004
Posty: 24
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   Marsz Potępionych

W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z dodatku Marsz Potępionych.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.

 
     
jerry_6 

Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

Witam mam pytanie odnośnie 2 interpretacji kart.
1
karta Mrocznych Elfów 30 niewolnik na każdą okazje (taktyka)
" Akcja: Umieść wybraną jednostkę nie-Bohatera ze stosu kart odrzuconych przeciwnika w kontrolowanej przez ciebie strefie" i mam pytanie wskrzesiłem w ten sposób lorda upiorów przeciwnika i teraz pytanie gdy on zginie to idzie do mojego stosu kart odrzuconych czy przeciwnika chodzi tutaj o to czy będę mógł później użyć zasady nekromancja z tej karty?
2
Gdy używam zasady nekromancja i zagrywam kartę ze stosu kart odrzuconych (płacąc jej całkowity koszt jak rozumiem) to po tej turze w której karta została zagrana trafia ona na spód mojego decka czy dopiero gdy zginie trafia na spód decka ?
 
     
zero_signal


Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

Hej,

Odpowiedzi na Twoje pytania:

1. W sytuacji, którą opisałeś, gdy Lord upiorów ginie, trafia on na stos kart odrzuconych właściciela . Zachowuje się dokładnie tak samo, jak każda inna karta. Podobnie w sytuacji, gdy przechwytujesz znajdującą się w grze jednostkę za pomocą efektu jakiejś karty. Jeśli ta jednostka ginie, również trafia na stos kart odrzuconych właściciela. Użycie więc zdolności nekromancji przez Ciebie nie będzie w tym przypadku możliwe.

2. Jednostka, którą zagrałeś ze stosu kart odrzuconych poprzez użycie jej zdolności "nekromancja", trafi na spód Twojej talii na koniec Twojej tury jeśli nie zginie . Jej zniszczenie w ciągu tury lub poświęcenie, będzie skutkowało w przeniesieniu na stos kart odrzuconych, a efekt przenoszący na spód Talii już nie zajdzie, bo tej jednostki nie będzie już w grze.
_________________
W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje się wydostać na zewnątrz.
 
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010   Trupi Wóz

Jakie ma zastosowanie karta: Trupi wóz (51)?

Jest to karta wsparcia na której jest napisane:
Pole bitwy: Akcja: Wydaj 1 żeton zasobów, aby odrzucić 2 wierzchnie karty ze swojej talii.

Po co ktoś miałby skracać sobie talie w dodatku za kasę? Przecież tam nie znajdują się ani chore, ani spaczone jednostki?
 
     
Fortep 
OT- Inwazja

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 56
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010   

Ponieważ pojawiła się nowa mechanika polegająca na wskrzeszaniu z groby, może coś na tym powstanie
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010   

Czyli, że najpierw pozbywamy się kart z talii na stos kart odrzuconych po to by móc za chwilę przywołać ich do życia Nekromancją. No jasne...
 
     
AvantaR

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 92
Wysłany: Wto 12 Paź, 2010   

ragi napisał/a:
Czyli, że najpierw pozbywamy się kart z talii na stos kart odrzuconych po to by móc za chwilę przywołać ich do życia Nekromancją. No jasne...

Dokladnie tak, w ciagu jednej tury mozesz przeszukac wiele kart i znalezc, te ktora akurat Ci potrzebna.

Podobnie jest z Reclaim the Fallen - tez specjalnie discardujesz sobie karty, zeby pozniej z discarda je sobie przywolac :)
 
     
astaroth

Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 7
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   Stanowisko machiny wojennej

Kiedy można skorzystać z efektu "Stanowiska machiny wojennej"? Przed opisem akcji kursywą jest napisane "Oblężenie". Czy to oznacza, że tylko kiedy stanowisko broni zajmowanej strefy, czy w każdym wypadku?
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Słowa napisane kursywą nie posiadają żadnych zasad ale jak pisze w instrukcji mogą stać się celem innych kart w grze.
Z karty można skorzystać za każdym razem kiedy jest się atakowanym przez jakąś jednostkę oraz gdy posiadamy jeszcze dwa żetony zasobów (tylko raz na turę).
Wsparcie może wtedy znajdować się w dowolnej strefie (nie tylko w atakowanej).
 
     
astaroth

Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 7
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010   

Dzięki za wyjaśnienie!
 
     
rafal861205 


Wiek: 33
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 26
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   Poświęcanie jednostek, nekromancja i efekty kart jednostek



Witam, mam kilka pytań odnośnie interpretacji konkretnych kart

1. Pierwsze pytanie dotyczy ograniczenia akcji jednostek. Niektóre jednostki nie posiadają ograniczenia jak np. Hrabina Iseara ( Akcja: Wydaj 1 żeton zasobów i wybierz jednostkę ze swojego stosu kart odrzuconych. Do końca tej tury ta jednostka zyskuje Nekromancję). Wnioskuję, że mogę wydać np 3 żetony a następnie pokryję koszt tych jednostek wówczas mogę wybrać 3 jednostki ze swojego stosu kart odrzuconych które otrzymały nekromancje w tej jednej turze. Inne jednostki jak np Czarodziej (imperium) posiada ograniczenie - Akcja: wydaj 2 żetony zasobów, aby wybrać efekty właśnie aktywowanej Akcji przez inną kartę Jednostki lub Wsparcia. Anuluj efekty tej akcji. (tylko raz na turę).

Wiem, że powinienem zadać to pytanie w dziale zasad ogólnych ale chciałem poruszyć konkretny wątek w tym temacie.

Jeden z moich kolegów, z którymi gram jest tego samego zdania, że można sumować akcje jednostek jeśli nie posiadają ograniczenia. Drugi kolega twierdzi, że to jest naciąganie zasad.

Jak sądzicie, czy można tak interpretować wszystkie karty bez ograniczenia?



2. W drugim pytaniu chodzi o interpretację akcji "Poświęć tę jednostkę".

Podczas rozgrywki grając orkami wpadłem na pomysł by Hrabiną Iseara wskrzesić Nekromancją ze swojego stosu kart odrzuconych za 1 żeton Załogę Głazocisku. Następnie zagrywam i poświęcam Załogę Głazocisku, mój przeciwnik też musi poświęcić swoją jednostkę. Jeśli poświęcam jednostkę która miała nekromancję to ta jednostka trafia ponownie na stos kart odrzuconych a nie spód talii gdyż nie przeżyła tury.

Czy mogę ten efekt powtarzać za każdym razem (wskrzeszać załogę głazocisku i ją poświęcać) gdy będzie mnie tylko na to stać a jeśli już to czy można powtarzać ten efekt kilka razy na turę jeśli dobrze stoimy z ekonomią?
 
 
     
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   Re: Poświęcanie jednostek, nekromancja i efekty kart jednost

Możesz odpalać akcję Hrabiny ile razy chcesz. Również w turze przeciwnika. Możesz również odpalać hrabinę w odpowiedzi na akcje przeciwnika.

Nie wiem o co chodzi z sumowaniem.

Jeśli chodzi o lobera, to jednostka musi zostać poświęcona - to są koszty zagrania akcji i nie można z tego zrezygnować. Nie można również użyć tego poświęcenia jako pokrycia kosztów kilku akcji, które tego wymagają. Natomiast możesz kombinować z nekromancją. Będzie działać, z tym, że to lekko drogie kombo jak na efekty.

Następnym razem jak będziesz chciał pokazać skany kart, skorzystaj z deckbox.org
_________________
--
+
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010   

1. Gdyby nie można było tak interpretować tych kart to jaka byłaby różnica pomiędzy kartą z ograniczeniem (raz na turę), a taką bez żadnego ograniczenia? Nie znam tekstu z instrukcji, który zabraniałby zagrania więcej niż raz akcji (bez ograniczenia) podczas jakiejś fazy.

2. Dokładnie. Stać Cię to możesz. Jednostka z nekromancją tylko wtedy trafia na spód tali jeśli pod koniec tury nadal znajduje się w grze.
 
     
awojdi 


Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 46
Skąd: Wwa
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011   

odświeżam wątek, zgubiłem gdzieś wkładkę od Marszu i nie jestem pewien czy korzystając z nekromancji uwzględniam też koszt lojalek???

właściwie chodzi o zdolność Hrabiny gdyż sami nekromanci nie mają lojalek z definicji...
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 02 Lut, 2011   

This keyword allows a unit to be played from the discard pile as though the unit was in its owner’s hand. The unit enters play from the discard pile, and if it is still in play at the end of the turn, it is put on the bottom of its owner’s deck.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13