galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe FAQu (v1.3)
Autor Wiadomość
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   Nowe FAQu (v1.3)

Na stronie FFG pojawiła się nowa wersja FAQu . Tym razem w większości są to odpowiedzi na pytania graczy (min. wyjaśniono oficjalnie jak zachowują się karty z punktami zwycięstwa po ich zdobyciu oraz dużo wyjaśnień do nowszych scenariuszy). Ponadto mamy jedną poprawkę w zasadach (można zagrywać akcje na początku i końcu każdego kroku fazy wyprawy) oraz erratę do trzech kart ograniczającą ich zdolności.

Bervora - zdolność pociągnięcia 2 kart otrzymała limit raz na rundę
Obrońca Lorien - Akcja otrzymała limit 3 razy na fazę
Zigil Miner - bohater otrzymuje jeden zasób za kartę której wartość zgadliśmy (czyli max 2) a nie tak jak dotychczas tyle zasobów ile warta jest karta. /Nie mam jeszcze tej karty więc nie wiem jakie jest tłumaczenie nazwy - pewnie Górnik z Zigil czy Srebrnej Góry czy jakoś tak)

Bervorę zdarzyło mi się używać dwukrotnie korzystając z nieoczekiwanej odwagi. Obrońcę z Lorien użyłem chyba raz poświęcając więcej niż 3 karty (to chyba nawet było w tej samej partii). Górnika nie posiadam więc jeszcze przyjdzie mi się zaznajomić z nim. Wydaje mi się że na tych zmianach najbardziej ucierpiała strefa Wiedzy ale przy przeciętnym graniu (bez użycia wyjątkowo ciekawych combo) nie będzie to miało aż tak dużego znaczenia.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Errata Beravory bardzo będzie boleć. Zazwyczaj miała komplet Nieoczekiwanej Odwagi, więc już tak koksić nie będzie :cry:
 
     
stforek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Górnik z Astrolożką (czy Gildorem) też nieźle miażdżył.

Jak dla mnie takie ograniczenia nie są najlepszym pomysłem, za jakiś czas trzeba będzie grać ze stertami notatek i pamiętać, że ten nie może tego, a tamten czegoś innego.. :evil:
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Straszna lipa... do tej pory nikt się Beravory nie przyczepił, teraz nagle ma limit "raz na rundę"... Za rok stwierdzą, że nie dobiera się dwóch kart (tak jak jest napisane na karcie) a jedną. Przecież na innych kartach jest napisane, że daną akcję można wykorzystać tylko raz (np. Eowina). Nie przemyśleli tego, czy jak?
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Beravory to gracze się czepiali, oj czepiali...

Może nie tutaj, na polskim forum galakty, ale na świecie bardzo wielu graczy prosiło FFG o to żeby Beravora została osłabiona. Wystarczy poczytać fora FFG oraz BGG. Powód był prosty, jak ktoś miał 3 core sety oraz używał 3x Nieoczekiwanej Odwagi, to z Beravory robił się prawdziwy potwór niszczący rozgrywkę. Ja mam 1 core set, więc Beravora mi nie przeszkadzała, ale w oczywisty sposób psuła grę.

Protector Lorien przegięty nie był. Dopiero w połączeniu z Beravorą (oraz odwagami na Beravorze) robiły się gry takie niezbyt ciekawe. Sceny typu mam 30 kart na ręcę, co by tu zrobić? Może dodać sobie 30 do siły woli? Myślę, że osłabianie Protektora po tym jak już Beravora została ustabilizowana, było niepotrzebne. Z drugiej jednak strony, karta wciąż działa, a gracze którzy grali w zwyczajny sposób, nie odczują żadnej różnicy.

Zigil Miner oberwał sporo. Do tej pory mógł uchodzić za silnik do generowania zasobów, na którym opierały się całe talie. Teraz staje się po prostu generatorem zasobów, do tego niezbyt pewnym. Mi osobiście zmiana odpowiada, ale niektórzy gracze mogą się czuć zawiedzeni.

Na razie errat nie było wiele. Choć oczywiście lepiej by było, gdyby FFG miało łeb na karku i nie drukowało "złych" kart.
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Również myślę, że tych errat trochę zbyt wiele. Czuć lekki zawód, że zaistniała konieczność ich wprowadzenia. Można było przy tworzeniu kart sprawę przemyśleć lepiej. Mam nadzieję, że tego typu sytuacji w przyszłości będzie jak najmniej i nie staną się one powszechne.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Ehh nowy kandydat to Glorfindel z Ducha. Kompletnie rozwalił grę, bo teraz każdy gracz może przejść solo wszystkie scenariusze (nawet Dol Guldur). Ale myślę że zrobią mu erratę dopiero wtedy jak adventure pack się odpowiednio sprzeda.
 
     
Stephan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

schen napisał/a:
Również myślę, że tych errat trochę zbyt wiele. Czuć lekki zawód, że zaistniała konieczność ich wprowadzenia. Można było przy tworzeniu kart sprawę przemyśleć lepiej.


Wybaczcie, że znowu wkładam kij w mrowisko, ale chyba nie będzie lepszej okazji, by stwierdzić: "a nie mówiłem"? Czy ktoś jeszcze potrzebuje lepszego dowodu, że Władca jest grą niedopracowaną, nieprzemyślaną i zrobioną "na chybcika"? Niemal widzę oczyma wyobraźni taki oto dialog :mrgreen: :

-Halo, Nate?
-Witaj, szefie, co tam?
-Jest sprawa. Bo wiesz, mamy licencję na tego... no... Tolkona czy jak mu tam...
-Tolkiena?
-No, przecież mówię. I trza by szybko jakąś karciankę trzasnąć, a Tobie tak fajnie Gra o Tron wyszła... Może byś coś wymyślił z tym Śródmorzem?
-Śródziemiem?
-No, czy jak to się tam nazywa.
-Nie ma sprawy, zaraz siadam! Jakieś wytyczne?
-No tak. Ma być kooperacja, bo to teraz trendy. A przy okazji, jak na karcianę przystało, musi mieć format turniejowy. No i żeby się dało ciupać solo oraz skalowało przy dowolnej liczbie graczy.
-Przyjąłem!


TYDZIEŃ PÓŹNIEJ:

-Halo, French?
-No co jest szefie?
-Skończyłeś już tę karciankę, co to tydzień temu o niej rozmawialiśmy?
-Ależ szefie, to za mało czasu! Mam parę pomysłów, owszem, ale wszystko rozgrzebane...
-Nic to, dawaj co masz! Rysownicy kończą grafiki kart, drukarnia sztancuje karton, a wydawcy już zamówili tysiące kopii!
-Ależ nie miałem czasu nawet tego przetestować! Karty niezbalansowane, zasady niedopracowane. Nie wiem nawet, czy da się w to turnieje grać. Potrzebuję więcej czasu!
-Nie ma mowy! Jeśli chodzi o te turnieje - napiszemy w instrukcji, że będą. O, zaznaczysz nawet, że potrzeba do tego talii 50 kart, coby więcej dojonek kupili. Że się nie skaluje? A co tam, napiszemy że się świetnie skaluje. A jeśli chodzi o testy mechaniki, to gracze kupią a potem sami na forach napiszą, które karty i zasady trza poprawić. Wyda się erratę i FAQ, potem drugie, trzecie... I szafa gra! No, to czekam na maila z projektem! Fani Tolkona czekają!
-Tolkiena.
-No przecież mówię!


Powodzenia!!! :twisted: :twisted: :twisted:
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

No i pewnie znowu sprowokujesz kilka osób pisząc głupoty.
 
     
stforek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Offtop (na maksa): He he he! Stiwen (ten z Dynastii): załóż bloga! Tam Krystel spadała ze schodów i miała amnezje co parę odcinków (postów), co nie?

Sorry, pijany jestem!

PS. Dałem się sprowokować. Niech żyje Forum!
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Erraty i FAQ do gier karcianych były są i zawsze będą. Przede wszystkim dlatego, że pomysłowość ludzka nie ma granic. Gloryfikowany i stawiany na piedestale przez Stephana (i przeze mnie) system Middle Earth CCG ma erratę zasad kilkukrotnie dłuższą niż instrukcja do gry! Nie wspomnę o erratach do kilkuset kart. Tak więc wypowiedź kolegi to czysty flejm, przejaw ignorancji oraz totalny brak znajomości tematu.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

schen napisał/a:
Również myślę, że tych errat trochę zbyt wiele. Czuć lekki zawód, że zaistniała konieczność ich wprowadzenia. Można było przy tworzeniu kart sprawę przemyśleć lepiej. Mam nadzieję, że tego typu sytuacji w przyszłości będzie jak najmniej i nie staną się one powszechne.


Świetnie powiedziane. Nic dodać, nic ująć.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

kufel napisał/a:
Erraty i FAQ do gier karcianych były są i zawsze będą. Przede wszystkim dlatego, że pomysłowość ludzka nie ma granic. Gloryfikowany i stawiany na piedestale przez Stephana (i przeze mnie) system Middle Earth CCG ma erratę zasad kilkukrotnie dłuższą niż instrukcja do gry! Nie wspomnę o erratach do kilkuset kart. Tak więc wypowiedź kolegi to czysty flejm, przejaw ignorancji oraz totalny brak znajomości tematu.


No kolego! Graliśmy chyba w dwa różne MECCG! Mogę podesłać listę banów dla kilkunastu kart i erratę dla kilkudziesięcu. A jak weźmiemy pod uwagę, że wyszło jakieś 1500 wzorów kart, to dyskusja staje się nierzeczowa....

Z zasadami już bardziej masz rację, no ale i sama gra była dużo bardziej rozbudowana i miała dużo bardziej obszerne zasady (przypomnę 80 stron instrukcji w stosunku do 17 dla LCG)...
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

hehe to pojechałeś po bandzie! Poniżej link do errat i rulingów do kart:
http://www.meccg.net/neth...f/crf-card.html
Mam zamieścić linki do CoE Digests? 113 digest'ów a w każdym odpowiedź na kilka wątpliwości (nie wytłumaczonych poprzez FAQ, erraty i rulingi kart)
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Tak, ale zwróć uwagę, że tyko mała część z tego to zmiana działania karty.......
Sporo tam wyjaśnień, klaryfikacji, errat związanych z wydrukiem, ale nie zmian działania lub ograniczania działania kart.... A to duża różnica, której nie dostrzegłeś, bo nie chciałeś.
Mówimy o zmianie działania kart, a nie o dodatkowych klaryfikacjach....

Idąc dalej Twoim tropem, to na podstawie niniejszego forum i wątków dotyczących kart i zasad do LCG, należałoby uznać, że co trzecia karta w LCG została zerratowana lub zbanowana, a to nieprawda.

Zachowajmy minimum obiektywizmu proszę. I nie wpuszczajmy w maliny graczy, którzy nie znają MECCG.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13