galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Starcie u stóp samotnej skały
Autor Wiadomość
himramir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Gru, 2012   

Mi także udało się w końcu przejść ten scenariusz, niemniej nie solo a we 2 osoby. Grając we dwójkę, scenariusz jest według mnie zwyczajnie prosty i nie sprawia żadnych problemów. Wystarczy szybko przejść przez pierwszą kartę wyprawy i samotną skałę. Skończyliśmy to nawet bez pomocy Grimbeorna.
Nie zmienia to faktu, że przejście tego solo jest dla mnie nadal kozactwem :)
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Gru, 2012   

himramir napisał/a:
Wystarczy szybko przejść przez pierwszą kartę wyprawy i samotną skałę (...) Nie zmienia to faktu, że przejście tego solo jest dla mnie nadal kozactwem :)


Dlatego pewnie nie możesz sobie poradzić solo - nie możesz szybko przejść pierwszego etapu, cierpliwie się musisz dozbroić i dopiero wtedy wpaść w trolle. Szybkie przechodzenie pierwszzej części nic nie rozwiązuje :)
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

W każdej przygodzie należy stosować jakąś taktykę i tutaj ewidentnie należy się skradać. Po kilku rundach ma się wyłożonych kilku sprzymierzeńców i zadanie jest znacznie łatwiejsze. Gdy pierwszy raz graliśmy w ten scenariusz, lecieliśmy do przodu i oczywiście przegraliśmy kilka razy. Planowanie w WP to podstawa, bo tylko w ten sposób można nieco zrównoważyć losowość rozgrywki.
 
     
Promulgacja
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Wczoraj pierwszy raz grałem w ten scenariusz. Trochę przerażała mnie ta siódemka przy stopniu trudności ale wygrałem bez większych kłopotów.
Grałem tak jak zazwyczaj gdy gram sam - dwie talie, t.zw. gra na dwie ręce.
Jedna talia : Gimli (taktyka), Elrond (wiedza), Aragorn (wiedza).
Druga talia : Książe Imrasil(?) (przywództwo), Glorfindel (duch), Eowina (duch).
Miałem na początku pecha bo w drugiej rundzie już trafiłem na trolla.
Pokonałem go jednak dosyć sprawnie i zbroiłem się pomału. Starałem się ostrożnie postępować z wyprawą przydzielając tylko Eowinę i w razie czego odrzucać po jednej karcie z ręki by mieć +2 do siły woli (jakby podczas wyprawy wyskoczyło coś z dużą liczbą siły przeciwności).
Zmniejszałem poziom zagrożenia jak tylko mogłem by być cały czas poniżej 34.
Gdy już stwierdziłem, że pora przejść do drugiej fazy wyprawy byłem już potężnie obstawiony sojusznikami i dodatkami ( dzięki Ci mistrzu Kuźni! ).
Jeszcze przed finałową rozgrywką wylosowałem drugiego trolla którego musiałem szybko ubić. Gdy poziom zagrożenia obu talii przekroczył magiczną liczbę 34, poczyniłem postępy w wyprawie i przeszedłem do drugiej fazy. Ściągnąłem po dwóch trolli i jedna talia użyła karty z taktyki, że wrogowie w tej fazie nie mogą atakować. Gimli zdjął jednego trolla Louisa(?) jednym strzałem. Miałem na nim broń która zadaje 1pkt obrażeń gdy atakuje i +1 do ataku, 5 żetonów obrażeń co daje już w sumie = 8pkt ataku i użyłem taktyki, że podwajam wartość ataku. W sumie więc weszło 16pkt ataku! Druga talia musiała przetrzymać atak dwóch trolli. Udało się z pomocą Gimberona Starego. Nie będę się dalej rozpisywać ale ogólnie w następnej rundzie wszystkie trolle były martwe :-)

Teraz mam pytanie do osób znających dobrze zasady.
Jest taka karta w wiedzy (pułapka strażników albo jakoś tak) którą umieszcza się w strefie przeciwności i trafia tam pierwszy stwór jak się pojawi w tej strefie.
Pytanie brzmi - czy taka pułapka łapie też te trolle z tego scenariusza?
Uznałem, że za łatwo by było ( a miałem takie dwie rozstawione ) więc trolle w mojej grze nie wpadły tam.
To jak to w końcu jest?

Pozdrawiam.
 
     
himramir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Według mnie nie.
 
     
psborsuk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

himramir napisał/a:
Według mnie nie.

Jakieś uzasadnienie na podstawie zasad?
 
     
himramir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Sorki - źle zrozumiałem. Trolle nie są na początku w SP więc w chwili gdy wpada do niej pierwszy trol to logiczne że łapie się na taką pułapkę :)
Pogoda daje mi we znaki ;)
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

W treści Pułapki nie jest zaznaczone że działa ona tylko na odkrytych wrogów z TS. Pytanie jest takie, który Troll w nią wpada skoro wchodzą do SP jednocześnie? Wydaje się że jest to zbyt silna karta na ten właśnie scenariusz.
 
     
Promulgacja
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

No właśnie, zdania póki co są podzielone.
W leśną pułapkę można trolla złapać więc czy w taką w strefie przeciwności można?
Logiczne by było losowanie który troll wychodzi pierwszy i wpada w taką pułapkę.
Tylko, że wtedy ten scenariusz były banalny! Jak wspomniałem - miałem dwie takie pułapki w strefie przeciwności rozstawione. Więc co? Dwóch trolli odpada na dzień dobry?
Pozostałych dwóch po jednym na gracza można by bezlitośnie załatwić fintą czy inna taktyką i byłby to spacerek.
Ja wybrałem jednak trudniejszą drogę - trolle nie wpadły w te pułapki.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

To że Trolle wpadły w pułapkę nie oznacza że nie są w grze. Trzeba je i tak pokonać żeby ukończyć scenariusz. Mimo to pułapka jest bardzo pomocna.
 
     
mroni
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Czytam powyższe posty i zastanawiam się o jakiej pułapce jest mowa? O Leśnej Pułapce czy jest też jakaś nowa? Jeśli tak to w jakim dodatku?
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Nowa w spadkobiercach.
 
     
mroni
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Aha, to na spadkobierców jeszcze troszkę poczekam :) dzięki za odpowiedź
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sty, 2013   

Właśnie rozegrałem pierwszą po raz pierwszy tę przygodę.
Mam pytanie apropos zasad. Mianowicie odnośnie kart worów (Pochwycony).
1. Na karcie jest napisane że nie można tego efektu anulować. Rozumiem że nie można tego anulować jako "Po odkryciu" kartą z ducha (nie pamiętam nazwy). Ale co jeżeli Pochwycony pójdzie jako cien, a duch ma kartę anulującą cień, bądź mam płonącą gałąź, czy wówczas jako cień Pochwycony może być odparty przy pomocy powyższych efektów? Sądzę że tak, że adnotacja że efekt nie może być anulowany tyczy się efektu Po odkryciu, a jeżeli karta idzie cieniem to inna historia, jednak wolę się upewnić. Ponad to tak samo zdejmuję Pochwyconego Górnikiem z Żelaznych Wzgórz.

2. Jeżeli wszyscy bohaterowie jednego gracza zostają złapani do wora to czy taki gracz jest wyeliminowany? Czy też może dalej grać licząc na jakiś ratunek?

3. Jeżeli bohater jest w worze, to nie może brać udziału w walkach, obronach i wyprawach, ponad to napisali że nie generuje zasobów. Jednak jeżeli jest w worze to co się dzieje z zebranymi do tychczas jego zasobami? Czy je traci? A jeżeli nie traci to czy mimo tego że jest w worze mogę używać jego zasobów?

4. I jeszcze jedno w sumie pytanie aporpos Samotnej Skały. Jest ona odporna na efekty kart graczy. Rozumiem przeto że nie mogę na nią zagrywać dodatków i zadażeń które mogą zmniejszać jej zagrożenie itd. Ale co z efektami które mozwalają na położenie na aktywnym obrzarze żetonów postępu, jak zdolność Legolasa, miecz Goldolinu, czy zdolność Zwiadowcy z Północy albo Przewodnika z Lórien?
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sty, 2013   

1 Jako efekt cienia możesz anulować.
2 Jest to małoprawdopodobne (grasz solo wory są 2 w dwie osoby 3 itp.)A dopóki bohaterowie żyją grasz.
3 Według mnie tak.
4 Jest odporna na efekty kart graczy czyli wszelkie próby wpłynięcia na nią kończą się fiaskiem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13