|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Reguły zasady |
Autor |
Wiadomość |
mathias999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013
|
|
|
1) moim zdaniem kostka odpada po śmierci postaci
2) można rekrutować. Pojedyncza kość to pojedyncza akcja.
3) tak |
|
|
|
|
alik [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013
|
|
|
Dodatkowe kostki dochodzą do gry razem z wprowadzeniem do gry nowej postaci tj. Dziedzica Isildura za Obieżyświata, Gandalfa Biały za żyjącego Gandalfa Szarego lub po śmierci Gandalfa Szarego, Sarumana, Rzecznika Saurona, Czarnoksiężnika z Angmaru.
Kostki, które dodaliśmy w momencie wprowadzenia tych postaci zdejmujemy po śmierci tylko tych postaci.
Śmierć takich postaci jak Boromir, Legolas, Gimli, Obieżyświat, Gandalf Szary, Merry i Pippin oraz Nazguli, nie powoduje odłożenia kostki. |
|
|
|
|
mroni [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013
|
|
|
Witam. Wczoraj zagrałem po raz pierwszy z bratem i miałbym kilka pytań.
1. Czy mogę poszukiwać Drużynę, jeśli nie ruszyła się ona w danej rundzie?
2. Czy armią w rundzie można się ruszyć 2 razy (wykorzystując oczywiście 2 różne kości akcji) i czy podobnie można zaatakować 2 razy?
3. Do czego służy pierścień zła? Czy on może zmienić wynik kości tylko na oko, czy na inne tez?
4. Czy jeśli zdobędę wrogą osadę i ją kontroluję, to czy mogę tam rekrutować jednostki?
5. Czy karty postaci liczą się do limitu 6 kart na ręce? Zwłaszcza jeśli chodzi o gracza Cienia, w przygotowaniu nic o kartach Sług nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Col. Frost [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
1. Nie. Jedynym sposobem na poszukiwanie drużyny jest rzucanie kośćmi już po jej ruchu. Jednakże możesz sobie w tym trochę pomóc stawiając na polu, na którym stoi figurka powierników pierścienia, Nazgula albo jednostkę wojska. Dzięki temu możesz powtarzać nieudane rzuty poszukiwań.
2. Nawet 10 razy, o ile masz ku temu możliwości.
3. Spełnia dokładnie taką samą rolę, jak w przypadku dobra. Można się nim posłużyć do zmienienia wyniku na kości na dowolny inny (w przypadku gracza dobra, nie można zmieniać na "Wolę Zachodu").
4. Nie, to można robić jedynie w swoich "ojczystych" krainach.
5. Oczywiście nie. Inaczej dobry gracz w ogóle nie mógłby ciągnąć kart, a jeszcze musiałby na dzień dobry kogoś z drużyny wywalić |
|
|
|
|
mroni [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedzi. W razie pytań jeszcze tu napiszę Pozdrawiam |
|
|
|
|
wludwika [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Paź, 2013
|
|
|
Witam, od wczoraj jestem posiadaczem gry planszowej Wojna o Pierścień:
http://replikator.pl/Gry-...cien-p5629.html
Pół dnia siedziałem z kolegą i studiowaliśmy instrukcję lecz bez skutku.
Może jest ktoś z Warszawy kto ma tą grę i zna zasady i byłby chętny pograć i wytłumaczyć zasady ? Chętnie zapraszam. Łukasz 25 |
|
|
|
|
czyzyk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013
|
|
|
Mam pytanie odnośnie atakowania armią z dowódcami a kości miecz/armia.
Jeśli mam armię składającą się z 3 jednostek + 2 dowódców. To jeżeli używam kości z wynikiem armia aby zaatakować wroga to czy dowódcy biorą wtedy udział w bitwie czy nie? |
|
|
|
|
alik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Biorą udział w bitwie. Tak samo jak w ruchu. Przecież nie można samego dowódcy zostawić na żadnym polu. |
|
|
|
|
czyzyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Można zostawić nazgula . |
|
|
|
|
alik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013
|
|
|
Racja, to wyjątek. Nie wiem czemu założyłem, że kolega gra Wolnymi Ludami |
|
|
|
|
mathias999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
przestudiować wątek z instrukcji kiedy i jak "dzielimy armię" - tam wszystko stoi namazane |
|
|
|
|
Doomborch [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2013
|
|
|
Witam serdecznie.
Szybkie pytanie. Podłóg zasad słudzy pierścienia nie mogą być wyeliminowani jeśli nie jest do nich przyporządkowana żadna armia. Ale co się dzieje z Sarumanem? Zawsze siedzi w Orthanku i dziś doszło do sytuacji, że moje wojsko zajęło jego wieżę, gdzie nie było żadnej jednostki cienia, wyłącznie Saruman. Czy w takiej sytuacji on ginie, czy pomimo tego, że zdobyłem Orthank pozostaje już do końca? Doszliśmy do wniosku, że najbardziej racjonalnym rozwiązaniem będzie śmierć Sarumana i jego eliminacja (przy tym również kości).
Ponadto nadal mam cały czas wątpliwości co do tego, czy rzeczywiście w zajętych wrogich osadach nie można rekrutować wojsk. Wszak te osady należą już do nas.
wludwika napisał/a: | Witam, od wczoraj jestem posiadaczem gry planszowej Wojna o Pierścień:
http://replikator.pl/Gry-...cien-p5629.html
Pół dnia siedziałem z kolegą i studiowaliśmy instrukcję lecz bez skutku.
Może jest ktoś z Warszawy kto ma tą grę i zna zasady i byłby chętny pograć i wytłumaczyć zasady ? Chętnie zapraszam. Łukasz 25 |
Ja mogę pomóc przy zasadach, gdyby jeszcze była taka potrzeba. |
|
|
|
|
alik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
Saruman pozostaje w Orthanku. Nie ma nic w instrukcji na temat innych zasad. Sama postać nie może zostać wyeliminowana. Też miałem wątpliwości, ale w FAQ jest tak napisane. Co do rekrutacji to tylko we własnych, nie zajętych osadach. Nie mam teraz instrukcji, ale jestem pewny. |
|
|
|
|
Doomborch [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
To w takim razie trzeba złamać zasady, bo pozostawianie Sarumana żywego kiedy nie ma innych wojsk jest całkowicie nieracjonalne, a co do osad to rzeczywiście niech pozostanie rekrutacja jak jest tylko w pierwotnych miejscach. |
|
|
|
|
alik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
Saruman zamknął się (zabarykadował) w wieży i tyle, albo się ukrywa w korytarzach tak jak w twierdzy. Można się przemknąć niepostrzeżenie przecież jak jest się bez armii. Saruman może zostać wtedy zabity kartami związanymi z Entami. Są takie dwie lub trzy. Ale siły Cienia mogą go również oswobodzić.
Jeżeli twierdza jest oblężona, a Saruman żyje, jego kostka jest w grze, ale nie działa Głos Sarumana i jednostki nie mogą być rekrutowane w Orthanku. Jednakże póki żyje jednostki elitarne Isengradu są nadal traktowane jako dowódcy. Informacje z FAQ. |
|
|
|
|
|
|