|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Bohater i inne |
Autor |
Wiadomość |
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012 Bohater i inne
|
|
|
Witam, jest zupełnie świeży więc mam kilka pytań, może niektóre z nich już się na forum pojawiły, niestety nie wiem do końca jak szukać w tym gąszczu postów, tak więc:
1. Czy na początku gry można wybrać powiedzmy 3 różnych bohaterów, czy tylko jednakowych ze względy na strefę wpływów do której należą.
2. W instrukcji dołączonej do gry w fazie 2 napisane jest : Jeśli bohater jest wyczerpany gracz może nadal wydawać żetony z jego puli zasobów!?, (trochę dziwne bo jest to początek rundy a karta jest wyczerpana pomimo tego że nie odbyła się nawet nowa faza wyprawy? a dopiero co jesteśmy po fazie odpoczynku więc skąd to wyczerpanie.
3. Czy w fazie podróży należy wyczerpać jakiego bohatera?
4. Faza 3 Wyprawa : czy jeżeli wyczerpiemy jakiegoś bohatera lub inną kartę do fazy wyprawy to czy ta karta jest wyczerpana do końca rundy aż nastąpi faza odpoczynku , czy też karta zostaje ponownie przygotowana samoczynnie przed np. fazą walki w tej samej rundzie co został wyczerpana ale w fazie wyprawy.
5. Faza 5 Spotkania , czy faza zwarcia polega na tym, że możemy zaatakować wroga ze strefy przeciwności który nie może wejść z nami w test zwarcia ponieważ ma większy koszt zwarcia niż nasz poziom zagrożenia ?[/i] |
|
|
|
|
FilipsO [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
1. Różnych.
2. Czasami trzeba zapłacić za wydarzenia czy efekty kart, bądź postać została wyczerpana w wyniku zdolności.
3. Nie.
4. W fazie odpoczynku zostanie przygotowana.
5. Możesz wejść w zwarcie z dowolnym wrogiem. |
|
|
|
|
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
FilipsO napisał/a: | 1. Różnych.
2. Czasami trzeba zapłacić za wydarzenia czy efekty kart, bądź postać została wyczerpana w wyniku zdolności.
3. Nie.
4. W fazie odpoczynku zostanie przygotowana.
5. Możesz wejść w zwarcie z dowolnym wrogiem. |
pytanie 4 : Czyli jak wyczerpię wszystkie postacie w fazie wprawy to wróg nie będzie mógł do końca rundy kogo zaatakować a ja kim bronić i na odwrót. |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
wróg w zwarciu lub wchodzący w zwarcie nadal bedzie atakował i bedzie to atak niebroniony. Dlatego tak ważne jest to kogo przydzielić do jakiego zadania. Przydzielanie wszystkich postaci do wyprawy z reguły kończy sie szybką porażką. Należy tak dysponować postaciami, żeby do walki pozostała przynajmniej jedna aktywna postać, którą można sie bronić. |
|
|
|
|
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
bardzo dziękuję |
|
|
|
|
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
Co się dzieje w przypadku kiedy mam jednego bohatera wyczerpanego do obrony który właśnie odbył walkę z 1 wrogiem, natomiast w zwarciu pozostaje jeszcze jedne wróg i powinien zadać atak ale ? czy na tego samego bohatera który przed momentem walczył , bo chyba nie na sprzymierzeńców którz zostali wcześniej wyczerpani do wyprawy , a może po prostu ten wróg pomimo że jest w zwarciu nie atakuje ? |
|
|
|
|
l33tm4st3r [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
remekop napisał/a: | Co się dzieje w przypadku kiedy mam jednego bohatera wyczerpanego do obrony który właśnie odbył walkę z 1 wrogiem, natomiast w zwarciu pozostaje jeszcze jedne wróg i powinien zadać atak ale ? czy na tego samego bohatera który przed momentem walczył , bo chyba nie na sprzymierzeńców którz zostali wcześniej wyczerpani do wyprawy , a może po prostu ten wróg pomimo że jest w zwarciu nie atakuje ? |
każdy wróg w zwarciu atakuje, jeśli nie ma obrońcy to atak liczy się jako niebroniony i przydzielasz obrażenia jednemu ze swoich bohaterów bez możliwości wykorzystania statystyki obrony do ich zmniejszenia
czasem mam wrażenie że wcale nie czytacie instrukcji... |
|
|
|
|
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
jednemu ze swoich bohaterów nawet temu, który nie jest przygotowany a wyczerpany i po starciu ? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
remekop napisał/a: | jednemu ze swoich bohaterów nawet temu, który nie jest przygotowany a wyczerpany i po starciu ? |
Jednemu - dowolnemu, któremu chcesz. Obojętnie czy wcześniej walczył, udał się na wyprawę, czy wyczerpała go jego zdolność bądź zagrana karta. Ty wybierasz, kto dostanie wszystkie obrażenia z niebronionego ataku. |
|
|
|
|
mpuchatek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2012
|
|
|
I tylko bohaterowi. Nie sprzymierzeńcowi. Bohater bierze "na klatę" wszystkie rany z niebronionych ataków. |
|
|
|
|
remekop [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
|
|
|
Coś mi tu nie pasuje, czy na pewno przy przydzieleniu postaci do wyprawy po tej fazie nie można ich samoczynnie przygotować? Miałem sytuację, że w strefie przeciwności miałem 5 kart które w sumie przekraczały swą siłą zagrożenia moją siłę woli postaci przydzielonych do wyprawy tak więc za każdym razem musiałem przyznawać po kilka punktów do poziomu zagrożenia. a i tak nie miałem potem kim się bronić nie mówiąc już o ataku. Może karty ze w talii spotkań były za słabo wymieszane a może po prostu gra w pojedynkę jest niesamowicie trudna (( |
|
|
|
|
mpuchatek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
|
|
|
remekop napisał/a: | Coś mi tu nie pasuje, czy na pewno przy przydzieleniu postaci do wyprawy po tej fazie nie można ich samoczynnie przygotować? | Ano normalnie nie można. Trzeba kombinować kogo przydzielić do wyprawy, kto ma bronić, a kto atakować.
remekop napisał/a: | Miałem sytuację, że w strefie przeciwności miałem 5 kart które w sumie przekraczały swą siłą zagrożenia moją siłę woli postaci przydzielonych do wyprawy tak więc za każdym razem musiałem przyznawać po kilka punktów do poziomu zagrożenia |
A może warto zagrać w odpowiedniej fazie sprzymierzeńców ? Przecież tak od razu się w strefie zagrożenia 5 kart nie znalazło. Były wcześniejsze rundy, a w nich faza zasobów i planowania. Zależy też od tego co jest i będzie w scenariuszu. Wcześniej warto także ułożyć swoją talię, tzn. skompletować karty (potem są tasowane, ale przynajmniej wiadomo, czego się spodziewać w fazie zasobów).
No i niektóre efekty kart pozwalają oczywiście przygotować karty w innych momentach niż faza odpoczynku, czasem trzeba za taki efekt zapłacić zasobem, czasem kartą, a bywa, że i w fazie odpoczynku efekt karty nie pozwala na jej przygotowanie.
Przyznam, że grając podstawką Podróż w dół Anduiny rozegrałem już z synem chyba z dziesięć gier (ostatnia trwała 4 godziny) i we wszystkich polegliśmy. Ale strategię mamy, trochę taktycznych błędów spowodowało przegraną. Wiem, że się da, bo innym się udało. Musimy głową ruszyć. |
|
|
|
|
Taperonix [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012
|
|
|
Witam scenariusz w dół anduidy proponuję byś zagrał z synem sferą ducha i wiedzy lub przywództwa. Dunhern niszczy wroga w strefie przeciwności, eowina zajmuje się wyprawą, Eleonora niweluje złe efekty kart podstępu, inne karty ducha zmiejszają poziom zagrożenia co jest ważne w tym scenariuszu. Sfera wiedzy może podglądać wierznią kartę spotkań co ułatwia planowanie oraz leczy rany, natomiast sfera przywództwa generuje dodatkowe zasoby. Ja gram solo i ten scenariusz przechodziłem sferą ducha oczywiście tylko podstawka. Więc proponuje ducha i wiedzę na początek. Powodzenia. |
|
|
|
|
|
|