|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
[R: Saga] Hobbit: Górą i Dołem |
Autor |
Wiadomość |
Robaczyw [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
Powiem szczerze, że podoba mi się pomysł wydania dwóch dużych dodatków, zamiast jednego i później całego cyklu AP. Nie miałbym nic przeciwko gdyby ta praktyka była częstsza przy okazji Władcy
Odnośnie samego Hobbita... wg mnie pomysł świetny! Hobbit chyba najlepiej się nadaje na przeróbkę pod kątem gry karcianej. Fajny patent z nową strefą (choć mam nadzieję, że będzie ona rozwijana tylko w Hobbicie) i przechodnim Bilbem.
Choć z drugiej strony niepokoi mnie strategia FFG, które mając takie szerokie pole do manewru sięga już po motywy dokładnie opisane w powieściach Tolkiena, a nie jak dotychczas tylko zarysowane. Mam nadzieję, że któryś z kolejnych deluxów nie będzie nawiązywał np. do pierwszej ery, gdzie będziemy zagrywać Valarów jako sprzymierzeńców |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
Robaczyw napisał/a: | niepokoi mnie strategia FFG, które mając takie szerokie pole do manewru sięga już po motywy dokładnie opisane w powieściach Tolkiena, a nie jak dotychczas tylko zarysowane |
A mnie to bardzo cieszy, że kart klimatycznych, nawiązujących do tego, co znamy, będzie coraz więcej. Dużo łatwiej mi iść z bohaterami po Morii czy z Bilbem na jego wyprawę niż przeżywać przygodę mniej lub bardziej wymyśloną przez autorów gry. Wszystko wskazuje na to, że długo jeszcze będziemy mogli chodzić śladami bohaterów Trylogii i Hobbita zanim pomysły się skończą a zaczną naciągane opowieści dla prawdzwych tolkienowych twardzieli. Mnie takie coś odpowiada |
|
|
|
|
odmu [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Cytat: | We wanted to present players with incentive to change their approach to deck-building and game-play, and treasure cards gave us an answer; in order to include these powerful artifacts in their deck, players must first discover them in a specific scenario. After that, so long as players use the same heroes who found them, they can use those treasures in subsequent, related scenarios. |
Zobaczymy co z tego wyjdzie |
|
|
|
|
l33tm4st3r [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012
|
|
|
dzięki tej karcie znamy odpowiedź na pytanie, które ludzie zadawali po pierwszej zajawce Hobbita - jak będzie z taliami przeciwności w tym dodatku, gotowe czy współpracujące z podstawką.
na karcie widzimy że pochodzi z zestawu 12 kart - za mało na samodzielną talię, za mało na talię taką jak w małych dodatkach
więc prawdopodobnie talie przeciwności będą takie jak w podstawce czy Khazadzie - dużo małych |
|
|
|
|
Wallenstein [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
Przecież to nic nie wyjaśnia.
Może być kilka mniejszych tali (tak jak w podstawce), lub do tej właśnie talii (zprezentowanej na obrazku) trzeba będzie dodać np. talię Mirkwood z podstawki.
Albo jedno i drugie. |
|
|
|
|
schen [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012
|
|
|
Zaprezentowano kilka całkiem ciekawych kart z tego dodatku.
Pewnie obecność Thorina za bardzo nikogo nie zdziwi. Skoro i Smaug się ma pojawić w druku na żądanie to w sumie czemu nie on Bohater nastawiony stricte na talie krasnoludzkie, co ciekawe, jest to już trzeci krasnoludzki heros z przywództwa. Warto zwrócić uwagę na wybitną jak na swoją rasę siłę woli, no i umiejętność może być całkiem pomocna.
Kolejną kartą jest nowa wersja Gandalfa - szczerze mówiąc liczyłem na bohatera, a nie sprzymierzeńca, ale no cóż Teraz trzeba będzie decydować, który Gandalf bardziej nam się przyda Co prawda traci miłe zdolności przy wchodzeniu do gry, ale za to możemy zyskać bardzo potężnego i w miarę stałego sprzymierzeńca, który idealnie wspomoże nas w podróży oraz w walce.
Na koniec bardzo ciekawa karta, która ma cechy dodatku, ale nim nie jest (chyba wcześniej nie było skarbów, choć pewności nie mam, bo jeszcze na etapie Mrocznej Puszczy jestem). Jeśli dobrze zrozumiałem, żeby go zdobyć (jak również Orcrista prezentowanego wcześniej), trzeba będzie wykonać coś w rodzaju questa, co brzmi dość obiecująco zwłaszcza, że nie wygląda to na kartę z talii przeciwności. Same możliwości Bilbowego mieczyka są genialne i dość ciekawie przemyślane.
Nie mogę się doczekać kolejnych wiadomości odnośnie tego dodatku, bo szykuje się imho spory powiew świerzości |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
Już jest, już mam! Dzisiaj nabyłem pudełeczko.
Rozpakowałem je. Jestem wzrokowcem, lubię ładne kobiety i ładne karty. W treść (kart!) wczytuję się się przy drugim przeglądzie setu.
Po oprawie graficznej khazad-dum, po majstersztykach jakimi okazała się elficka rodzina oraz niesamowicie klimatycznych kartach Bramy Czerwonego Rogu, Drogi do Rivendell oraz Czatownika po Hobbicie obiecywałem sobie wiele. I to był mój bład. Kart ładnych jest umiarkowana ilość, natomiast stosunkowo dużo maszkaronów. Taki Zapasowy kaptur i płaszcz to moje ośmioletnie dziecko rysuje. Za darmo i ładniej. Trollowy klucz może się podobać, ale pod warunkiem, że był rysowany przez osobę niepełnosprawną za pomocą stóp. Trzy trolle mogłyby być czymkolwiek innym, np. upośledzonym pawianem. Bert dodatkowo mógłby być lizardmenem z Warhammera.
Samego klimatu Hobbita praktycznie nie odnajduję. A szkoda.
To wszystko z pierwszego preview. |
|
|
|
|
Gildiril [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
Robię sobię zakładki pomiędzy poszczególne rodzaje kart, jak się nazywa nowa strefa (złota fajka)? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2012
|
|
|
Gildiril napisał/a: | Robię sobię zakładki pomiędzy poszczególne rodzaje kart, jak się nazywa nowa strefa (złota fajka)? |
W instrukcji do Hobbita nawana została "sferą Bagginsa". |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2012
|
|
|
Ktoś przeszedł toto solo?
Dzisiaj ledwo zmogłem Lećmy, zanim wstanie świt. Próbowałem dwoma taliami po 3 razy... (Elfy oraz Żwirojady - te drugie odniosły sukces).
Wściekle trudny scenariusz, przede wszystkim ze względu na teks Williama.
Nienawidzę worków!!! Choć i z nimi miałem farta, bo dzięki Obozowi Trolli zrzucałem je na bieżąco, co przełożyło się na wygraną partię.
Niestety brygada przegapiła Jaskinię Trolli, więc skarby są nie dla mnie. Niestety ten obrzydliwy scenariusz będę musiał powtórzyć.... |
|
|
|
|
stforek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Właśnie dorwałem to w swe łapska, pierwsza sprawa: brawo Galakta! Pierwszy raz jestem pozytywnie zaskoczony bo myślałem, że ta chwila będzie miała miejsce w okolicach Gwiazdki (żeby nie było tak różowo: trzymam kciuki za Gondor delux
Nie mogę się zgodzić z kolegą balint, dla mnie dodatek wręcz ocieka klimatem, mimo że nie jestem wielkim fanem Hobbita.
Aż 5 bohaterów, nowe mechanizmy, naprawdę klawe karty graczy..
Czego chcieć więcej?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Dziękuję za opinię.
Chciałbym jednakże zauważyć, iż moja pierwsza opinia nie dotyczyła mechanizmów, scenariuszy, czy treści kart, tylko oprawy graficznej, a ta - i tutaj podtrzymuję swoje zdanie - ma nie wiele wspólnego z Tolkienem wogóle, a Hobbitem w szczególe. Wyjątkiem na tym tle są ilustracje bohaterów i skarbów oraz pierścień, ale to jest za mało.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Raport z Ponad Gór Omglonych Szczyt
Żwirojady przebiegły się po goblinach.
Dosłownie.
Muszę zagrać w scenariusz ponownie, bo póki co jeden z najłatwiejszych scenariuszy. |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012
|
|
|
Miałem okazję zagrać sobie wczoraj z kumplem w Hobbita i ... ale po kolei.
Grafika. Bez rewelacji. Fakt.
Przygody. Pomysłowe. I złe. Bardzo złe.
Najpierw Balrog (z dodatku Cień i Płomień). Szybka wpadka. 2 gra. Hama i Finta wygrywają. Czas na Hobbita. Gram Elfami (wbrew klimatowi). Kumpel testuje różne rozwiązania.
Worki. I Trolle. 1 Etap - błyskawica. I zgon. Worki nie tam, gdzie trzeba. Trolle wpadają. Nie ma co zbierać. 2 gra. Rozważniejsza. Najpierw przygotowanie, potem walka. Obóz Trolli. Bilbo zdejmuje Worki. Trolle wytłuczone. William na deser. Reszta to formalność. Jaskinia Trolli poza zasięgiem.
2 Talie. Kamienne Olbrzymy. Skalne odłamki. Wielka ulewa. Nie wiadomo, co gorsze. 1 gra. Olbrzym na początek. I drugi w gratisie. Cudownie. A potem Obszary. Dużo Obszarów. Z chwili na chwilę coraz więcej. Olbrzymy w pogotowiu. 40 zagrożenia i śmierć. No to 2 gra. Na początek Olbrzym. I drugi w gratisie. A jakże. Gramy rozważniej. W teorii. Igraszki Olbrzymów. Olbrzym w zwarciu. Ginie Aragorn. Bez perspektyw. No to 3 gra. Teraz dużo lepiej. 1 Olbrzym. Promocja się skończyła. Prosto z Dziczy 1. Odpada Zacinająca Ulewa. Dodatki są bezpieczniejsze. 2 Ulewa idzie. Nie mamy jeszcze dodatków. Szanse wzrastają. Prosto z Dziczy 2. Odpada Olbrzym. Zwiadowca z Północy bada Obszary poza kolejnością. Przejaśnienie w Strefie Przeciwności. Przeszliśmy. 2 talia - Gobliny. Wielki Goblin zdjęty przez Gandalfa i Legolasa bez walki. Eksterminacja reszty. 2 podejścia do Wyprawy. Po zabawie. Do trzech razy sztuka
Zagadki. Tu niestety zabrakło czasu, bo przyszli nowi gracze - na Tribune i przede wszystkim Tichu. Ale zagadkom nie odpuścimy |
|
|
|
|
|
|