definicja - zdolność jednostki |
Autor |
Wiadomość |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 definicja - zdolność jednostki
|
|
|
Obmyślając krasnoludzką talię trafiłem na następującą kartę - DŁUGOBRODZI ŁOWCY
http://deckbox.org/whi/Longbeard%20Hunter
Chciałbym się upewnić, czy słowo ZDOLNOŚĆ traktuje się jako treść karty czy może są jakieś ograniczenia.
Przykład 1
1)Wprowadziłem łowcę do gry.
2)Przeciwnik wprowadza w swojej turze Seasoned Corsair i chce dać mojej jednostce -2 HP (akcja)
3)W odpowiedzi na jego akcję przyłączam do Corsaira łowcę i jeśli aktywuje zdolność to go niszczę.
Przykład 2:
1) wprowadzam łowcę do gry
2) przeciwnik wprowadza jeźdźców pająków
3) dołaczam łowcę do jeźdźców pająków
4) jeźdźcy pająków chcą atakować, tym samym dostają 2 młotki (aktywują zdolność), łowca ich niszczy
Innymi słowy czy ZDOLNOŚCIĄ karty jest tekst zawarty pod jej cechą (pomijając oczywiście fabularne opisy). Uważam, że tak, ale zanim dołączyłbym tą kartę do talii wolałbym wiedzieć na 100% czy warto. |
|
|
|
 |
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Przykład 1, według mnie zadziała
Corsair zejdzie ale jego akcja i tak wejdzie więc jakaś Twoja jednostka dostanie -2hp bo jego akcja i tak jest na stosie jeśli została odpalona.
Przykład 2
To jest efekt trwały, więc tu przyłącze się do pytania bo pewności nie mam.
Na pewno zdolnością będą akcje i efekty wymuszone. |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
No to jak Panie i Panowie jest z ta zdolnością jednostki??? Wszystko co odróżnia jednostkę od innych (tekst) czy wyłącznie akcje, które jednostka może/musi wykonać?
Pomożecie? |
|
|
|
 |
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Ok, to już wszystko jasne, dopytałem w FFG i oto odpowiedź:
Thanks for the questions.
1. The Longbeard Hunter cannot stop the Seasoned Corsair from triggering its ability or destroy it, since the Hunter triggers its action when a unit enters play. This means that both it and the Corsair's ability have the same timing trigger, and so the Longbeard Hunter will not be attached to the Corsair until the action chain is resolving and the Corsair's ability has triggered. Resolving an action is different than triggering an action or ability, and so the Longbeard Hunter will not destroy the Seasoned Corsairs.
2. Triggering an ability means anything with a trigger condition resolving. The Spider Riders do not have a trigger condition, only a passive ability. So the Longbeard Hunter will not destroy them.
czyli w skrócie:
1. Hunter nic nie zrobi korsarzowi. Longbeard nie jest podpięty do korsarza dopóki nie rozpatrzy się akcji z korsarza, potem dołączamy huntera. Więc nie działa.
2. na efekty trwałe nie działa, czyli spidersom też nic nie zrobi. |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
nowe zapisy co do Trigger ubiły jednostkę Longbearda teraz jest totalnie nieprzydatna |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
Dzięki za rozwiązanie tej kwestii. Trzeba będzie kombinować inaczej... Pozdrawiam |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
Ale tak w ogóle to coś tu nie gra. Weźmy na logikę...
Mam huntera w grze.
Wchodzi wspomniany wcześniej Corsair.
Dołączam.
DE decyduje: odpalam akcję, zadam -2 hp i tracę jednostkę albo nie odpalam i jednostka przeżyje.
Zdolność Corsaira to AKCJA, więc według mnie najpierw rozpatrujemy efekty "when unit enters play" (czyli wstawienie do gry, a następnie przyłączenie huntera), a dopiero potem można odpalić akcję.
No tak czy nie? |
|
|
|
 |
ygeth [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
Wszystko gra.
Warunkiem odpalenia akcji korsarzy jest ich wejście do gry i tylko wtedy
możesz obniżyć hp wybranej jednostki o -2. |
|
|
|
 |
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
Czyli o sam timing chodzi w tym wypadku?
Jeżeli hipotetyczny korsarz miałby 'after this unit enters play', łowcy by zadziałali? |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2012
|
|
|
dobra ja to wytłumaczę.
Corsarz wchodzi do gry, zarówno jego zdolność się triggeruje po wejściu jak i zdolność długobrodego.
Ale Trigger to jeszcze nie wykonanie akcji.
Teraz aktywny gracz może wrzucić striggerowaną akcję na stos, bo otworzyła się po wejściu jednostki taka możliwość. Zatem wrzuca swoje -2 życia, w odpowiedzi Długobrodzi wrzucają swoją akcję, by podpiąć się do Corsarza.
Rozpatrujemy.
Długobrodzi podpinają się do Corsarza i czekają aż ten striggeruje swoją zdolność (niestety w tym momencie ta zdolność jest już striggerowana i nie zadziałą na nią długobrody)
Po tym rozpatruje się zdolność korsarza. Rozpatrzenie to nie trigger.
Trigger to spełnienie warunku, a tym było wejście do gry. Gdy ta jednostka weszła do gry do długobrody nie był do niej dołączony, zatem nie mógł zadziałać. |
|
|
|
 |
|