galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
tomjedi

Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

Hej!

Dzięki za odpowiedź. W takim razie w każdym przypadku podlicza się punkty. Jedyne co,
to mam wątpliwości co do tego:
TERF napisał/a:
kazdy pionek armi to 4 pkt bitewne

nigdzie tego w instrukcji nie znalazłem.
Wg niej:
Premie bitewne występujące w grze są następujące:
• +2 za każde wybudowane przez gracza Koszary
• +4 za każdą wybudowaną przez gracza Akademię
• +4 za każdego generała, którego gracz ma na mapie
• +6 podczas obrony miasta nie będącego stolicą
• +12 podczas obrony stolicy
• +4 podczas obrony ufortyfi kowanej stolicy lub miasta (łączy
się z normalną premią za miasto lub stolicę).
 
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

tomjedi napisał/a:
Hej!

Dzięki za odpowiedź. W takim razie w każdym przypadku podlicza się punkty. Jedyne co,
to mam wątpliwości co do tego:
TERF napisał/a:
kazdy pionek armi to 4 pkt bitewne

nigdzie tego w instrukcji nie znalazłem.
Wg niej:
Premie bitewne występujące w grze są następujące:
• +2 za każde wybudowane przez gracza Koszary
• +4 za każdą wybudowaną przez gracza Akademię
• +4 za każdego generała, którego gracz ma na mapie
• +6 podczas obrony miasta nie będącego stolicą
• +12 podczas obrony stolicy
• +4 podczas obrony ufortyfi kowanej stolicy lub miasta (łączy
się z normalną premią za miasto lub stolicę).


hehehe wlasnie uswiadomiles mnie ze to ja gralem caly czas zle. hehehe bo pionek liczylem jako generala. Mój bład :D
 
     
tomjedi

Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012   

TERF napisał/a:

hehehe wlasnie uswiadomiles mnie ze to ja gralem caly czas zle. hehehe bo pionek liczylem jako generala. Mój bład :D


Hehe...no to pomogliśmy sobie nawzajem;)
 
 
     
macabra69

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 1
Wysłany: Nie 14 Paź, 2012   

Witam.Mam kłopot z uzytkowaniem wielkich ludzi.Jak dokładnie oni działaja(czyli kiedy generuja znaczniki narysowane na nich bądz daja premie) i czy posiadajac Filozofię co ture losuje sie jednego Wielkiego człowieka?
Domyslam sie ze wymiane handlowa i produkcje dane postacie generuja w odpowiedniej fazie ale co z monetą i premia generała?
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012   

Monetę dostajesz od razu po wyłożeniu wielkiego człowieka. Nie bierzesz znacznika monety a tylko przekręcasz o 1 na arkuszu cywilizacji. Jak stracisz wielkiego człowieka lub go zastąpisz budynkiem i wróci ci na rękę musisz to uwzględnić na arkuszu cywilizacji (cofając). Wielki człowiek działa jak budynek wiec miasto korzysta z jego znaczników po wyłożeniu. Premie generała wykorzystujesz już w najbliższej bitwie ( i każdej kolejnej o ile generał leży na planszy).

Co do Filozofii o ile pamiętam wymaga użycia trzech dowolnych znaczników surowca aby wylosować nowego wielkiego człowieka więc o ile masz surowce możesz to robić co turę. Dodatkowo akcje surowcowe kart technologi można użyć raz na turę (nie dotyczy to akcji bitewnych).

Z własnych uwag podpowiem że wielkich ludzi podobnie jak cudy świata można wystawiać tylko na lądzie.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012   

Ghraven napisał/a:
(nie dotyczy to akcji bitewnych).


jest to napisane w instrukcji czy to jakas twoja wlasna modyfikacja?
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012   

Sprawdziłem dokładniej karty. Akcje bitewne z kart technologi używające surowców (np metalurgia) można użyć tylko raz na turę. Pozostałe akcje bitewne z tych kart posiadają opis "Raz na bitwę" i dlatego wydawało mi się że np metalurgia też ma opis raz na bitwę.

Znalazlem ciekawy FAQ na BGG dotyczący civilizacji. Odpowiada na wiele pytań dotyczących zasad:

the-civilization-bible-of-rulings-and-clarifications
 
     
verbes 

Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   

1. Kiedy zaatakuje wioskę barbarzyńców i walka kończy się remisem, instrukcja mówi, że rozstrzyga się to na korzyść obrońcy, czyli ja w tym momencie przegrywam. Mimo tego, że nie straciłem wszystkich jednostek wojskowych tracę pionek wojska, czy cofam go skąd się posunąłem czy zostaje w tym samym miejscu? Taka sama sytuacja będzie w przypadku walki z innym graczem.

2. Jeżeli wygrywam bitwę, w której brałem udział jednym pionkiem wojska, a zostaje mi jedna jednostka, to tracę tego pionka z mapy? Bo wyczytałem, że jest napisane, że za każde zabite dwie jednostki traci się jeden pionek.

3. Jeżeli chcę założyć nowe miasto, a razem z wozem jest ustawiony pionek armii to czy poświęcam obydwa pionki, czy armia wtedy zostaje?
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Pon 05 Lis, 2012   

1. Nie ma remisów. W tym momencie przegrywasz, a przegrana powoduje utratę wszystkich pionków.

2. Wpis z instrukcji

Cytat:
Następnie zwycięzca traci z pola jeden pionek armii za każde
dwie jednostki które stracił podczas walki. Ostatni pionek armii
zwycięzcy, znajdujący się na polu, na którym doszło do bitwy,
nigdy nie może zostać zabity w ten sposób.


3. Pionek armia przesuwasz na dowolne peryferia tego miasta.
 
     
Etamin


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 23
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Grałem ostatnio kilka partii z rozszerzeniem "Sława i Bogactwo" i cały czas nie wiem jak dokładnie działają inwestycje.
Monety zdobywamy na kilka sposobów:
- kładąc je na kartę technologii (do max 4)
- zostawiając wóz na polu na mapie (przesuwamy wskaźnik, ale żetonu monety nie bierzemy)
- kontrolując wielkiego człowieka (tu też fizycznie żetonu nie bierzemy)
- kontrolując budynek (tu też fizycznie żetonu nie bierzemy)

W instrukcji do dodatku jest napisane "inwestować możemy tylko żetony monet - monety wydrukowane na planszy, kartach technologii i budynkach nie mogą być inwestowane)

Nie wiem jak to rozpatrywać. Żetony pochodzą tylko z technologii, ale "żetony na kartach technologi nie mogą być inwestowane". Więc co można inwestować?

To jedno, a drugie, po zainwestowaniu monet cofamy wskaźnik, czy nie?
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Cytat:
Każdy gracz, w każdej turze może zainwestować jedną (i tylko
jedną) monetę. Monety są inwestowane na początku tury. Inwestować
można tylko żetony monet – monety wydrukowane na
mapie, na kartach technologii albo na budynkach nie mogą być
inwestowane.


Wyjaśniając jeżeli karta technologi ma symbol monety (WYDRUKOWANY w rogu) nie możesz jej inwestować. Jeżeli technologia pozwala ci zdobywać żetony monet to własnie takie żetony można inwestować. Po inwestycji monetę tracimy i licznik się cofa. Podobnie z budynkami i wielkimi ludźmi, nie można inwestować ich monet bo są WYDRUKOWANE na ich żetonach. Inwestowanie przydaje się graczom którzy nie dążą do zwycięstwa ekonomicznego.
 
     
TomBird 


Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 81
Wysłany: Nie 13 Sty, 2013   

Zaglądając tu miałem kilka pytań dotyczących gry, ale znalazłem do nich odpowiedzi, za wyjątkiem jednej :D Oto moje pytanie:

Egipt może wybudować za darmo budynek. Jednak nie wiem czy zabiera mu to ruch w zarządzaniu miastami czy nie?
To samo tyczy się jednego z cudów świata (bodajże Wiszące Ogrody). Zdolność cudu pozwala na darmowe wybudowanie pionka na tym cudzie. Ale czy również zabiera mi to akcję miejską?

Prosiłbym o szybką odpowiedź, gdyż jutro ponownie biorę się do rozgrywki i chciałbym grać w 100% zgodnie z zasadami.

Pozdrawiam :)

EDIT:

Jeszcze jedno małe pytanie! Jedno z wydarzeń kulturalnych pozwala na zniszczenie dowolnego budynku wroga w odległości max. 4 pól od jednego z moich pionków. Czy mogę zniszczyć również wielką osobę? Niby nie jest to budynek, ale w wielu przypadkach należy ją tak traktować, więc w tym wypadku nie wiem jak rozumieć zasady :D
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Z angielskiej wersji Karty Civilizaji dla Egiptu masz wpis:
Cytat:
The Egyptians start with a free random ancient wonder in their capital.
Once per turn, during City Management, the Egyptians may build an unlocked building for free by using an action.


Czyli budowa darmowego odblokowanego budynku jest akcja miejską.

Co do Wiszących ogrodów, w opisie karty jest wyraźnie napisane że nową figurkę wystawia się na początku tury (i przez to nie jest to akcja miejska.

Wielcy ludzie to nie są budynkami. W instrukcji wspomniane jest że funkcjonują podobnie do budynków, a nie że są budynkami. Wobec tego wspomniana karta na nich nie działa.
 
     
TomBird 


Wiek: 27
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 81
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Nie wiem czemu pominąłem ten wpis na Wiszących ogrodach :D

Podczas kolejnej rozgrywki nasunęły mi się jeszcze dwa pytania:

- Odnośnie kart kultury:
Dwie osoby zagrały to samo wydarzenie kulturalne jednocześnie. (Przesunięcie pionka przeciwnika znajdującego się maksymalnie cztery pola od jednego ze swoich pionków). Które wydarzenie jest rozpatrywane pierwsze? Natomiast co z wydarzeniem innego gracza, które staje się w tym momencie niemożliwe do wykonania? Jest odkładane na stos, czy można je zatrzymać?

- Anulowanie akcji miejskiej przeciwnika
Wykorzystałem szpiega i jedną z kart technologii by anulować akcję miejską przeciwnika. Przeciwnik wybudował budynek, co anulowałem, ale wcześniej wymienił trzy punkty wymiany handlowej by otrzymać dodatkową produkcję w celu budowy. Co się dzieje w tym momencie oprócz anulacji budowy budynku? Zarówno wymiana handlowa, jak i "dokupiona" przez nią produkcja również przepadają?

Dziękuję za odpowiedź :)
 
     
Kargad

Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 4
Wysłany: Wto 22 Sty, 2013   

Dwa pytania odnośnie zasad:
Po pierwsze, czy na swoim mieście mogę postawić swoj pionek armii?
Po drugie, jesli tak, to czy jesli postawie tak ten pionek, to czy Rosja nadal może bez przeszkód robic mi wjazd do miasta i kraść technologie, skoro mam tam armię?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 12