galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
BHEMOT 

Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   

Dzięki za wyjaśnienie. Czy w takim razie w przypadku pozostałych inwestycji każda aktywacja(inwestycja) pozwala na jednorazowe wykorzystanie zdolności, czy są one aktywne w każdej turze? Np. „Kompleks militarno-przemysłowy" daje dodatkowe punkty premii bitewnej - ale czy mając zainwestowane, dajmy na to 2 znaczniki, czteropunktową premię doliczamy przy każdej bitwie czy możemy to zrobić tylko raz?

Co do zamiany stolicy z murami na metropolię, to niestety nie potrafię pomóc ale chętnie dołączę się do pytania, bo faktycznie instrukcja tego nie tłumaczy.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Pon 30 Lip, 2012   

jak dobrze pamietam to tak. sa one aktywne caly czas od mometu aktywacji. w przykładzie który przytoczyłeś (o pkt bitewnych) to chyba potrzeba 4 monet na aktywacje II poziomu inwestycji.
 
     
Daymos 


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Jeżeli Twoja stolica posiada mury obronne, to po odkryciu technologii agrokultura twoja stolica zamienia się w metropolie z murami.
Co prawda nie jest to napisane w instrukcji ale tak jest najlogiczniej.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Daymos napisał/a:

Co prawda nie jest to napisane w instrukcji ale tak jest najlogiczniej.


jak dla mnie to nie do konca bo Metropolia jest wieksza wiec nie posiada murów na całości choć w jakieś części je ma. Osobiście też graliśmy że mają lecz chciałęm usłyszeć opinie innych.
 
     
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1613
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Gdzieś na BGG było, że mury zostają. Mury są traktowane jak budynek.
 
     
verbes 

Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

Cześć. :) Od niedawna posiadam grę, druga moja po Talismanie, tworze sobie dopiero środowisko, w którym mogę zagrać, a więc długie rozgrywki, podczas których znajomi uczą się grać. Pierwsza gra trwała 7h w trójkę, druga 4h w dwójkę, a wczoraj 6h w trójkę. Jak zawsze, powstaje wiele pytań o zasady, spornych, które wczoraj doprowadziły do mojej przegranej, mimo tego że naprawdę ekonomicznie i militarnie prowadziłem, niedoczytanie regulaminu. Mam kilka pytań, dobrze byłoby, gdy ktoś mi sprawnie napisał, bo w tym tygodniu szykuje się następna gra. :)

1. Czy korzystanie ze zdolności surowców jest traktowane jako akcja miejsca? Czyli przykład z rycerstwem. Jeżeli poświęcę jeden surowiec kadzidła i otrzymam 5 znaczników kultury, czy mogę w tym mieście wykonać jakąś inną akcję miejsca, np. wybudować jednostkę piechoty?

2. Jeżeli chcę wykorzystać zdolność surowca szpieg, jak w piśmiennictwie, czyli anulować akcję miejską innego gracza, to mogę to zrobić w momencie dowolnym w fazie zarządzania miastami czy wtedy, gdy przychodzi moja kolej zarządzania miastami? Podobna sytuacja w technologii atomowej. Mogę zrzucić bombę atomową na miasto podczas gdy przychodzi moja kolej ruchu, czy mogę ją zrzucić podczas gdy rusza się ktoś inny? Takie samo pytanie odnośnie kart kultury. Czy mogę je wykorzystać podczas gdy kolejka wykonywania ruchu dojdzie do mnie, czy dowolnie podczas danej fazy, gdy inny gracz wykonuje ruch?

3. Instrukcja mówi o pionkach wrogów oraz przyjaznych i wrogich miastach(str. 20). Czy sprawa tyczy się tylko siebie? Czyli to co moje to przyjazne, w wszystko co innych graczy to wrogie? Czy to jest kwestia dogadania, że gracz A z graczem B dogaduje się i mówią że są dla siebie przyjaciółmi i tak wzajemnie pionki mogę poruszać się po peryferiach?

4. Technologia metalurgia. Kiedy mogę poświęcić żelazo na dodanie 3 do swojej siły podczas tego ataku? Dotychczas graliśmy tak, że bitwę można podzielić na dwie tury. Pierwsza, gdy gracze wyrzucają jednostki, wpierw gracz broniący, potem atakujący, ustala się pierwszeństwo zadawania ran i dopiero wtedy, gdy dana jednostka miała zadać ranę przeciwnej jednostce, mogła wykorzystać tę zdolność surowca. Czy tak jest prawidłowo? Czy inaczej należy interpretować te technologię? Czy może w momencie, gdy pozbywam się jej z ręki, czyli w tej fazie wyrzucania jednostek, którą nazwałem pierwszą?

Dodatkowo kiedy mogę użyć zdolności surowca w technologii matematyka? W którym momencie mogę poświęcić żelazo, aby zadać do 3 ran pomiędzy jednostki wroga?

5. Remisy rozstrzygane na korzyść obrońcy. W momencie, gdy walka kończy się remisem, to obrońca wygrywa? Wczoraj miałem takich sytuacji 4 w jednej turze, co mnie niesamowicie wkur... Bo dzięki temu na krzywy ryj zniszczono mi moją armię, która miała zakończyć grę w dwóch najbliższych turach.

6. Czy można posiadać więcej punktów wymiany handlowej, niż 27? Zapamiętując, bądź zaczynając nowe "okrążenie" wskaźnika?

To chyba wszystko, mam nadzieję, że wystarczająco nakreśliłem wątpliwości. :P Proszę o szybką odpowiedź.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

no to tak:

1. zdolność surowca to nie akcja miejska. wykorzystujesz ja zgodnie z opisem karty np "poczatek tury" lub "faza ruchu". nie traca przy tym zadnej akcji miejskiej. Nalezy jednak pamietac iz w jednej turze mozesz skorzystac tylko raz ze zdolnosci surowca czyli (nie pamietam dokladnie) wydajesz siano na 3 mlotki i je dostajesz, posiadasz jeszcze jedno siano lecz nie mozesz go polozyc na ta sama karte a tylko na inna np wymienic siano za 5 mlotkow

2. osobiscie gramy ze w dowolnym momecie podczas danej fazy - lecz moge sie mylic

3. co twoje to przyjazne inne to wrognie nawet jak jestes z kims dogadany

4. nie pamietam dokladnie karty lecz zawsze w swojej kolejce i zazwyczaj kart precyzyjnie mowia "zagrywajac karte z reki" wowczas gdy wykladasz karte na stol zadaje dodatkowe razny

Przed polozeniem karty na stół.

5. bardzo dziwny przypadek bo do remisow zadko dochodzi. Poprawnie liczycie premie bitewna przed bitwa?

6. nie pod zadnym pozorem nie moze przekroczyc 27 pkt ianczej gra stracila by sens

PS dzis moze bede w to grac to posprawdzam karty lecz nie obiecuje ;)
 
     
verbes 

Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

Jutro gram. Z czego wynikał remis? Wynikał, iż nasze premie bitewne były równe, więc nikt nie miał przewagi, a podczas bitwy robiliśmy jeden błąd. Jak ktoś wykorzystywał żelazo, na zwiększenie swojej siły ataku to zwiększaliśmy też wytrzymałość i w tym wszystkich moich bitwach ten pieprzony samolot wroga zostawał na polu bitwy i potem był liczony. :D Doczytałem i wiem parę rzeczy, bo ktoś w innym temacie cywilizacji zaczął pytać o zasady. :) Dalej nie wiem, kiedy dowolnie mogę rozdać te rany..
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

przed wyrzuceniem swojej karty, jesli nie ma żadnych wrogich kart na stole to nie mozesz rozdzielic tych ran
 
     
verbes 

Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Dziękuje. :D Właśnie zastanawiam się jak rozegrać strategicznie najbliższą grę. :D

Jest taka karta, że wymieniam jedwab na 9 pkt wymiany handlowej, a także inny gracz otrzymuje 6. Czy inny grasz musi dostać te 6pkt, czy to moja decyzja? Niedokładnie tam jest to napisane.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

musisz wybrac gracza ktoremu dasz 6pkt
 
     
verbes 

Wiek: 24
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

1. Jeżeli wskutek karty kulturowej zmieniam pole na pustynię to czy na niej można coś budować, bądź umieścić wielkiego człowieka, czy do końca pozostanie tam pustynia bez szans na budowę czego innego?

2. Jeżeli technologia pozwala mi zanegować cud świata mogę to uczynić w dowolnym momencie, czy w chwili zakupu tego że cudu świata przez innego gracza?

3. Rozdając rany mogę je rozdać tak, aby jednostkę od razu zabić?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012   

1. teran pozostaje pustynia do konca gre, mozesz na niej budowac wszystkie budynki i wielkich luzi ktorzy moga na niej stac, czyli wielkich ludzi, placówke handlowa oraz budynki ktore moga stac na dowolnym terenie ;)

2. tak mozesz za negowac, dodatek wprowadza nawet zasade iz mozna negowac cuda na rynku(nie wybudowane przez zadnego gracza)

3. tak mozesz zabic
 
     
tomjedi

Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Witam!
Jak zinterpretujecie zasady w przypadku w którym gracz (obrońca) nie posiadając żadnej jednostki ma atakowaną stolicę armią w której jest jedna jednostka o sile 3? Atakujący nie ma żadnej premii bitewnej. Czy przyjmuje się, że skoro obrońca nie ma wojska to automatycznie przegrywa rozgrywkę, czy jednak normalnie się wszystko podlicza i w tm przypadku atakujący obrywa?
 
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

wedlug instrukcji jest
1. premia bitewna
2. walka
3. podliczenie premi i jednostek ktore przetrwaly

w opisanym przez ciebie przypadku obronca walczy tylko premia bitewna (min 6pkt zwykłe miasto jak dobrze pamietam)

co do atakujacego musi miec on miec conajmnie 4pkt premi (kazdy pionek armi to 4 pkt bitewne) dotego jednostka (najslabsza sila 1pkt) czyli atakujacy ma min 5pkt

zdobycie miasta jedna jednostk bez przewagi w premi bitewnej bedzie trudne ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13