galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Zależy. Taktyka i duch to trochę mało informacji, żeby na 100% polecić ci dodatki. Chcesz grać taktyka-duch (przewaga taktyki 2:1), czy odwrotnie?

Odpowiedz sobie na pytanie czego wymagasz od talii. Taktyka może służyć do obrony, ataku, ogólnie do walki, albo i to jest jej najlepsze zastosowanie zwłaszcza z duchem, do kasowania wrogów jeszcze w strefie przeciwności.

Na bank przyda Ci się zestaw z Glorkiem jako bohaterem ducha i kartą światło valinoru.

Najefektywniejsze połączenie duch z taktyką to chyba przewaga bohaterów ducha, ale ciekawym składem może być: Legolas (T) / Thalin (T) / wspomninany niebieski Glorfindel.

Robisz talię dla taktyki na wydarzeniach i sprzymierzeńcach zadających rany w SP, do tego wyposażasz ekipę dodatkami broń.

Do ducha dajesz 15 kart, które muszą Ci pozwolić obniżyć znacznie zagrożenie i najlepiej zapewnić przechodzenie obszarów w SP. Dbając o niskie zagrożenie i pozbywanie się kart z SP nie potrzebujesz masy sprzymierzeńców, do karty pozwalające podjąć bohaterom więcej niż jedną akcję w turze, karty pozwalające unikać podstępów.

Przyda się dać komuś możliwość płacenia zasobami za karty wiedzy i podłączenie pod Glorka Asfalotha. Wtedy to już większość scenariuszy masz szansę przejść bez częstego wchodzenia w zwarcie, bo masz bardzo dużą kontrolę nad tym co znajduje się w strefie przeciwności.

To tak na szybko niestety nie mam czasu na rozwijanie tego w większy esej, może ktoś udzieli Ci konkretniejszych informacji.
 
     
michcio694
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Dzięki :) Mam jeszcze pytanie, w których dodatkach są według was najprzydatniejsze karty do talii taktyki?
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   

Podzielę się jedną ze swoich talii:
Nazwa Talii: Prosty Kraś
Strefy wpływów używane w talii: Przywództwo,Duch,Wiedza
Posiadane dodatki:
Hobbit:Górą i Dołem
Khazad-Dum
Czatownik (tylko 2 karty)


Karty sprzymierzeńców(27):

3xGandalf
3xFili
3xKili
3xGórnik Zigilu
3xEreborski Kronikarz
2xEreborski Kowal
2xGórnik z Żelaznych wzgórz
2x Dori
2xArwena Undomiel
2xFaramir
1xHenamarth Rzeczna Pieśń*
1xBrok Żelazna Pięść**

Karty wydarzeń(5):

3xNie bójcie się ciemności
2xWiedza z Imladris

Karty dodatków(10):

3xPas Narwiego
3xDziedzictwo Durina
2xNamiestnik Gondoru
1xKamień Celebriany
1xNieoczekiwana Odwaga

Razem 42 karty.
Bohaterowie:

Thorin Dębowa Tarcza
Nori
Ori

Uwagi:
*Można go wyrzucić, aczkolwiek 1 dodatkowy sprzymierzeniec o koszcie 1 z dobrym efektem może się przydać.
**Gdy zginie nam bohater to trzeba go zagrać. Czasami w tej talii będziemy mieli mnóstwo niepotrzebnych zasobów przywództwa. Warto wtedy z nich skorzystać aby go zagrać

Ogólnie talia jest prosta do grania i przyjemna. Jeśli karty na początku podejdą dobrze, to możemy stworzyć istny krasnoludzki silnik. Ważne jest aby jak najprędzej wystawić 2 kolejnych krasnoludów, żeby uaktywnić efekty Thorina i Oriego.
Jeśli mamy Dziedzictwo Durina to warto je zagrać przed wystawieniem jakiegokolwiek krasnoluda. Silnik zacznie działać i nasza krasnoludzka armia zacznie powiększać się do kilkunastu osobników (razem z bohaterami). Z wyprawą nie będzie problemu-oprócz dużej liczby sprzymierzeńców, posiadamy Faramira i Nie bójcie się ciemności. W połączeniu te karty potrafią dać sprzymierzeńcom mnóstwo siły woli podczas wyprawy (razem siła woli może wynosić 30-50). W scenariuszach Khazad-Dum i Darrowwfeld te combo może zrobić masakrę. Ważne jest, żeby w miarę szybko pojawił się na ręce Pas Narwiego- mamy mało kart przywództwa w talii, a zasobów dużo. Z obroną też raczej nie będzie problemu-mamy mnóstwo sprzymierzeńców. Poziom zagrożenia powinien się utrzymywać w bezpiecznych granicach (raczej bez większych szans na dobicie do 50). Jedynym problemem w talii jest atak-sprzymierzeńcy maja go zazwyczaj po 1, więc jak wrogów będzie w zwarciu więcej niż 2, może być nieciekawie. Podobną talię można stworzyć na samym Hobbicie, trzeba jednak wtedy zamienić Pas Narwiego na Pieśni Ducha i Wiedzy. Po wyrzuceniu kart z Khazad-dumu, talia ciągle jest mocna.
 
     
Bersi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Szukam jakiejś dobrej talii na następujących rozszerzeniach: Khazad-Dum, oba Hobbity i Czarni Jeźdźcy. Czy talię Prosty Kraś, zaproponowaną przez użytkownika maclis można jakoś ulepszyć z drugim Hobbitem i CJ? Bardzo szkoda, że nie posiadam Daina, który bardzo wzmocniłby krasnale. Hobbity również wydają się być bardzo ciekawe z racji niskiego poziomu zagrożenia. Mam problem z doborem kart poza bohaterami gdy łączę 3 sfery - jest ich po prostu za dużo ;)
 
     
adamsb81
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Witam.
Czy jak mam dodatki ale jeszcze nie grane. A nie przeszedłem jeszcze podstawki, to mogę z tych dodatków wykorzystać karty do budowy talii gracza i grać w podstawkę.
 
     
ragathol
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Jak najbardziej, możesz korzystać ze wszystkich kart gracza do gry w dowolny scenariusz.
 
     
motti
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Też się zastanawiałem ale pod kątem tego czy po wrzuceniu kart z późniejszych dodatków początek nie będzie za łatwy ;) na razie po wrzuceniu kilku kart z pierwszego dodatku (w grze solo) muszę powiedzieć że obawy były bezpodstawne ;) .
BTW po ok. 10-tej grze udało mi się w końcu przejść drugi scenariusz z podstawki. Ale miałem minę następnego dnia gdy wyczytałem w faq że za pomocą Stawić czoła nie mogę wystawić Gandalfa ;)
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

Bersi napisał/a:
Szukam jakiejś dobrej talii na następujących rozszerzeniach: Khazad-Dum, oba Hobbity i Czarni Jeźdźcy. Czy talię Prosty Kraś, zaproponowaną przez użytkownika maclis można jakoś ulepszyć z drugim Hobbitem i CJ? Bardzo szkoda, że nie posiadam Daina, który bardzo wzmocniłby krasnale. Hobbity również wydają się być bardzo ciekawe z racji niskiego poziomu zagrożenia. Mam problem z doborem kart poza bohaterami gdy łączę 3 sfery - jest ich po prostu za dużo ;)


Czarni Jeźdźcy głównie wspierają hobbitów, więc ciężko coś dorzucić. Z drugiego hobbita daj możesz dodać zamienić kilka kart krasnoludów np. Bifura za Doriego, Dwalina, Gloina czy innych.
 
     
Sauzi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Wczoraj zagrałem talią na hobbitach zaprezentowaną w instrukcji z Czarnych Jeźdźców. Muszę powiedzieć, że na pierwszy scenariusz sprawdziła się doskonale. Talia opiera się na tym, żeby brać wrogów dobrowolnie kiedy mają wyższy poziom zagrożenia. Wtedy nasze hobbity dostają fajne bonusy. Polecam zagranie tą talią.
 
     
Gildiril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

Dzisiaj na szybko stworzyłem talię pod Martwe bagna. Wziąłem najczęściej używane karty, odrzuciłem te, które uważałem za niepotrzebne w danym scenariuszu i tak oto powstała talia z 63kart. Jak się okazało bardzo skuteczna(albo ja miałem tyle szczęścia), bo Martwe bagna i Powrót do mrocznej puszczy zaliczyłem za pierwszym razem. Postanowiłem się podzielić tą talią. Oczywiście nie jest to jakaś pro talia, wiem też, że można by ją zdecydowanie ulepszyć (Jak teraz patrzę na listę, to widzę, że strasznie mało kart postaci w porównaniu do reszty, ale w grze nie było tego widać) i ograniczyć liczbę kart ale wyjątkowo przyjemnie mi się nią grało i zapisuję ją tutaj również dla siebie na przyszłość, gdybym znów odwiedzał mroczną puszczę.
Nie sprawdzałem z jakich dodatków składa się talia, ale posiadam 2x core set, cykl mrocznej puszczy, khazad-dum, dwarrowdelf bez ostatniego dodatku i obie sagi hobbit.
Bohaterowie:
Glorfindel(kamienne podstawy ziemi)
Eowyna
Aragorn(core set)
Zagrożenie startowe 26

Neutralne
3x Gandalf(core set)
3x Pieśń królów

Duch

3x Sprawdzian Woli
3x Pospieszny cios
2x Krasnoludzki grobowiec
3x Kili
3x Rada Erlonda
3x Podróżniczka z zachodniego gościńca
3x Zwiadowca z północy
3x Pozdrowienie Galadrimów
3x Światło Valinoru
3x Arwena Undomiel
2x Nieoczekiwana odwaga
3x Starozytny Mathom

Przywództwo
3x Namiestnik Gondoru
3x Fili
3x Atak z zaskoczenia
2x Kamień Celebriany
3x Erestor
3x Miecz co został złamany
3x Faramir
3x Zwiadowca ze śnieżnej północy

Jeśli chodzi o karty ducha to widać podobieństwo do talii, którą stworzył Wojo pod Ucieczkę z Dol Guldur, ale budując talię nie patrzyłem na tamtą listę. Dopiero teraz zauważyłem, że jest to bardzo podobny zestaw kart ;) . Pozdrawiam
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lis, 2014   

Odświeżam temat, poniżej moja talia "Biała Rada" (53 karty):

Zagrożenie startowe: 32

Bohaterowie:

Gandalf
Elrond
Glorfindel (Duch)

Sprzymierzeńcy (29):

Faramir
Brok Zelażna Pięść
Beorn
Zwiadowca Z Północy x3
Landrowal
Haldir Z Lorien
Radagast
Gildor Inglorion
Orły Gór Mglistych x3
Dunedainski Wędrowiec
Arwena Undomiel
Erestor
Opiekun Domu Uzdrowień x3
Bilbo Baggins x2
Galadriela x2
Anborn
Damrod
Elfhelm
Boromir
Denethor
Saruman

Dodatki (12):

Nieoczekiwana Odwaga x2
Światło Valinoru x2
Asfaloth x2
Vilya x3
Laska Gandalfa x2
Fajka Czarodzieja

Wydarzenia (12):

Pozdrowienie Galadrimów x3
Sprawdzian Woli x3
Rada Elronda x3
Płomień Anora x3
Ostatnio zmieniony przez 13thcaesar Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

Powyższą Talię testowałem na scenariuszu "Bitwa O Miasto Na Jeziorze" - na 6 rozgrywek 3 sukcesy.
 
     
Sauzi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

Dzisiaj złożyłem talie pod "podróż w dół anduiny". Wymaga jeszcze dopracowania, ale spisuje się nieźle pod ten właśnie scenariusz. Nie mam jeszcze nazwy dla tej talii. Cała rozgrywka opiera się na wykorzystaniu niskiego poziomu zagrożenia i zagranie kluczowych kart na bohaterów ("Olbrzymi ciosany łuk na Faramira" i "Światło Valinoru" na Glorfindela). Inne ważne karty w tali to: Nieoczekiwana Odwaga", "Asfaloth" i "Zaradny". Ma ręce startowej warto mieć zatem "Mistrza Kuźni" który pomaga w wyszukiwaniu tych ważnych dodatków w tej talii. Cała taktyka opiera się na eliminacji przeciwników jeszcze w strefie zagrożenia i niedopuszczenie ich do zwarcia. Tak więc oto moja talia:

Bohaterowie:
- Faramir
- Glorfindel

Zagrożenie startowe 16

Karty sprzymierzeńców: 15
- Minstrel z Rivendell x3
- Mistrz Kuźni x3

- Przewodnik z Lorien x3
- Zwiadowca z Północy x3

- Gandalf x3

Karty wydrzeń: 23
- Runy Daerona x3
- Niespodziewane Uderzenie x3
- Dłonie na łuku x3

- Krasnoludzki Grobowiec x2
- Pozdrowienia Galadrimów x3
- Rada Elronda x3

- Skrytka x3
- Dobre Zbiory x3

Karty dodatków: 18
- Asfaloth x2
- Czarna Strzała
- Olbrzymi Ciosany Łuk x2

- Starożytny Mathom x3
- Światło Valinoru x3
- Nieoczekiwana Odwaga x2

- Pieśń Bitwy x2
- Zaradny x3

W sumie wychodzi 56 kart. Jedyne karty co usunąłbym z talii to dobre zbiory. Na wszystkie gry co grałem jeszcze mi się nie przydały. Talia opiera się na 2 core setach.
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lut, 2015   

Zbudowałem dwie tematyczne Talie na mojej ulubionej "frakcji" Rohanie specjalnie pod scenariusz Brody Na Isenie:

Talia 1 (Duch/Przywództwo - 52 karty):

Bohaterowie (startowe zagrożenie 25):

Eowina
Dunhern
Theodred

Sprzymierzeńcy (25):

Zwiadowca Ze Śnieżnego Potoku x3
Zaklinacz Koni Z Zachodniej Bruzdy x3
Eomund x2
Eskorta Z Edoras x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3
Elfhelm x2
Podróżniczka Z Zachodniego Gościńca x3
Hodowca Koni Z Zachodniej Bruzdy x3
Gandalf x3

Dodatki (6):

Namiestnik Gondoru x3
Wierzchowiec Z Marchii x3

Wydarzenia (21):

Atak Z Zaskoczenia x3
Sprawdzian Woli x3
Stawić Czoła x3
Światło W Ciemnościach x3
Naprzód, Po Śmierć x3
Nie Sypiamy x3
Zadziwiająca Szybkość x3



Talia 2 (Taktyka - 52 karty):

Bohaterowie (startowe zagrożenie 31):

Theoden
Eomer
Hama

Sprzymierzeńcy (26):

Włócznik Gondoru x3
Konny Łucznik x3
Obrońca Rammasu x3
Poseł Z Pelargiru x3
Strażnik Białej Wieży x3
Rycerz Minas Tirith x3
Guthlaf x2
Foryś Z Zachodniej Bruzdy x3
Gandalf x3

Dodatki (12):

Ostrze Gondolinu x2
Róg Gondoru x2
Wielkie Męstwo x2
Włócznia Z Marchii x3
Rohański Rumak x3

Wydarzenia (14):

Finta x3
Gąszcz Włóczni x3
Cios Z Rozmachem x2
Pogromca Goblinów x3
Szkolony Na Wojnę x3

Już się nię mogę doczekać przyszłych dodatków, które wzmocnią te Talie. Już planuje zastąpić:

* 2x Wielkie Męstwo > 2x Firefoot.
* 3x Pogromca Goblinów > 3x Charge Of The Rohirrim.

* Zamienić Theodred'a na Erkenbrand'a.
* 3x Stawić Czoła > 3x Warden Of Helm's Deep.
* 3x Atak Z Zaskoczenia > 3x Ride Them Down.
* Dorzucić do Talii Ducha/Przywództwa 3x Helm!Helm!
 
     
Sauzi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Kwi, 2015   

Chciałbym zaprezentować moja talie pod oblężenie Cair Andros:

Bohaterowie:
- Beorn
- Beregond
- Hama

zagrożenie startowe 31

Karty sprzymierzeńców: 17

- Skrzydlaty Stróż x3
- Orły Gór Mglistych x2
- Wasal Pana Wiatrów x3
- Rycerz Minas Tirith x3
- Obrońca Rammasu x3
- Topornik Weteran x3


Karty wydarzeń: 8
- Gąszcz Włóczni x3
- Za Mocnymi Murami x3
- Skrytka x2


Karty dodatków : 5
- Tarcza Gondoru x2
- Róg Gondoru x1
- Wsparcie Orłów x2


Kart w tali jest 30. Taktyka na ten scenariusz jest dość prosta. Na początku wysyłamy do obrony Beregonda plus innych sprzymierzeńców z "czwórką" w obronie. Trzy początkowe lokacje z cechą pola bitwy ściągamy po kolei. Najpierw idzie Brzeg potem Przedmurze a na końcu Cytadela. To nam da przeskok aż do piątej fazy wyprawy. Wrogów ściągamy od razu jak możemy i nie dopuszczamy żeby się zakotłowało. Beorn może bronić się przed słabszymi wrogami. Mocnych zostawiamy Beregondowi z dwoma tarczami. Taka ilość jest niezbędna do popychania podróży znaczy obrony do przodu i pewnej defensywy przed wrogami. Przed naprawdę mocnymi przeciwnikami mamy gąszcz włóczni i Hamę który ładnie to wydarzenie nam cofa na rękę kiedy tylko będziemy je potrzebowali. Drugie wydarzenie w tali na które się zdecydowałem jest dla Beregonda po to żeby módl popychać obronę do przodu i bronić kiedy potrzeba. Wsparcie orłów dajemy na Hamę i Beregonda, Hama dostaje plus do ataku a ten drugi do obrony. Na startowej ręce trzeba mieć od 1-2 sprzymierzeńców z "czwóreczką" w obronie.

Rozegrałem w sumie siedem razy w tym wygrałem cztery. Talia ma potencjał i jak dobrze pójdzie to wygraną mam zapewnioną od początku. Talie warto pomieszać z strefą ducha są tam niezłe wydarzenia i dodatki które w tym scenariuszu mogą okazać się bardzo przydatne. W takim wypadku wyrzucamy z tali gąszcz włóczni i Beorna i zastępujemy to Fintą i innym bohaterem z tej strefy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14