galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wasze talie :)
Autor Wiadomość
Sznycelek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Kwi, 2013   

Witam forumowiczów, odświeżę nieco temat, w końcu od połowy lutego pewnie nie jeden z was stworzył jakąś ciekawą talię, prawda? ;) Zacznę może od małego wprowadzenia. Grając z kolegą na OCTGN we Władcę, dostałem propozycję abyśmy przetestowali dwie talie Rohan-Gondor. Wysłał mi plik, wgrałem, i postanowiliśmy zagrać dwie gry: Mrok nad Osgilliath i Podróż w dół Anduiny. Co się okazało? Obie gry wygraliśmy grając tymi taliami pierwszy raz, przy czym ja grałem pierwszy raz Osgilliath. Anduinę przeszliśmy z dość wysokim wynikiem, wygraliśmy we 4 czy 5 tur pomimo faktu, że na dzień dobry dostaliśmy dwa górskie trolle. Przedstawię wam teraz skład tych wspaniałych talii, które uzupełniają się nawzajem tworząc niesamowite połączenie. Niektóre karty polskie posiadam, to podam, ale niektóre będą tłumaczeniem własnym, za co z góry przepraszam.

Pierwsza talia: (wersja OCTGN, karty podane z podstawki mogą różnić się ilością w porównaniu do jednego core seta)

Bohaterowie: Dunhern, Eowina, Hama
Sprzymierzeńcy: - Zaklinacz koni z zachodniej bruzdy 3x
- Eskorta z Edoras 3x
- Wspaniałe konie Ridermarchii 3x
- Elfhelm 2x
- Podróżniczka z zachodniego gościńca 3x
- Jeździeć ridermarchii (?) 3x
- Rohański łucznik konny 2x
- Gondorski włócznik 3x
- Obrońca (z) Rammas (?) 3x
Dodatki: - Krasnoludzki topór 2x
- Starożytny Mathom 3x
Wydarzenia: - Werbunek Rohirrimów 3x
- Naprzód, po śmierć! 3x
- Nie sypiamy 2x
- Zadziwiająca prędkość 3x
- Niewidoczny atak (?) 3x
- Grad kamieni 3x
- Mistrzostwo w fechtunku 3x
- Szybkie uderzenie 3x


Druga talia: (wersja OCTGN, karty podane z podstawki mogą różnić się ilością w porównaniu do jednego core seta)

Bohaterowie: Theodred, Boromir (przywództwo), Eleanora
Sprzymierzeńcy: - Zwiadowca ze śnieżnego potoku 3x
- Citadel Custodian (ze Spadkobierców, nie chcę popełnić gafy; karta z przywództwa, koszt 5) 3x
- Errand-rider (tu także nie chcę źle tłumaczyć; Spadkobiercy, przywództwo, koszt 1) 3x
- Strażnik Cytadeli 3x
- Faramir 2x
- Damrod 2x
- Eomund 3x
- Poseł/Wysłannik z Pelargir (?) 3x
- Gandalf 3x
Dodatki: - Namiestnik Gondoru 3x
- Znak Dunedainów 3x
- Nie jestem obcoplemieńcem 2x
- Spare hood and cloak (bodajże z któregoś hobbita; duch, koszt 0) 2x
- Krew numenoru (?) 2x
Wydarzenia: - Świeży trop 3x
- Wspólne porozumienie (?) (karta ze Spadkobierców; przywództwo, koszt 0) 2x
- Za Gondor! 2x
- Atak z zaskoczenia 3x
- Światło w ciemności (?) (podstawka, duch, koszt 2) 3x

Każdy może ulepszyć te talie o dowolnego karty. Z góry przepraszam za tłumaczenie, starałem się wiernie przetłumaczyć nazwy, a jeżeli nie byłem w 100% pewny, pisałem pytajnik i wyjaśniałem o jaką kartę chodzi. Również chcę powtórzyć, że ilość kart jest wzięta z OCTGN, także może się to nie pokrywać z prawdziwą ilością tychże kart w pudełkach.

Z czym to się je, każdy pewnie sam sobie przetestuje. Ja mogę tylko podać kilka rad. Pierwszą z nich jest użytkowanie Duhnerna jako prawdziwego killera. Grając mu wydarzenie +3 do ataku na przeciwników o wyższym zagrożeniu, robi prawdziwe grzmotnięcie w strefę przeciwności. Warto przy tym zabrać jakiegoś słabeusza dla Hamy, aby mógł wrócić nam to wydarzenie na rękę. Kolejnymi mocnymi combami jest połączenie Eomunda z atakiem z zaskoczenia oraz wydarzeniem sprawiającym, że gondorczycy stają się rohańczykami i odwrotnie. Dzięki temu przygotowujemy wszystkie postacie za naprawdę marny koszt. Wydarzenia równie skutecznie można użyć z innymi wydarzeniami, takimi jak "Nie sypiamy" sprawiającym, że rohańczycy nie wyczerpują się do questowania, a także "Zadziwiająca prędkość" dająca +2 do siły woli właśnie rohańczykom. Również skutecznie łączy się to z pasywną zdolnością Boromira.

Pozostaje mi tylko zachęcić was do przetestowania. Bierzcie swoje dziewczyny/żony/przyjaciół/dzieci/matki/ojców i kogo tam jeszcze chcecie i grajcie! : )
 
     
stforek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013   

Fajne, fajne. I z klimatem.
Ja bym dorzucił do pierwszej talii3 x Pozdrowienie do zbijania zagrożenia, żeby Dunhern mógł rozwinąć skrzydła.
I jak to tak, bez Gandalfa?! :mrgreen:

Ja ostatnio ćwiczę (z powodzeniem) całego Hobbita taliami Dain/Nori/Bifur i Bard/Legolas/Glorfindel.

Składy (wybaczcie angielski):

Bard i Elfy

Heroes

 Legolas CS 5
 Glorfindel DWA 101
 Bard The Bowman

Deck

2x  Bofur (HHH 8)
2x Descendant of Thorondor (SOM 75)
2x Eagles of the Misty Mountains (SOM 119)
3x Vassal of the Windlord (SOM 98)
3x Veteran Axehand
2x Winged Guardian (SOM 4)
3x Envoy of Pelargir (HON 18)
1x  Gandalf (HHH 10)
2x  Gandalf (CS 73)

1x The Black Arrow
3x The Great Yew Bow
3x Rivendell Blade (DWA 31)
2x Rivendell Bow (DWA 57)
3x  Light of Valinor (DWA 107)
2x Unexpected Courage (CS 57)

3x Feint (CS 34)
3x Foe-hammer (HHH 15)
2x Goblin-cleaver (HHH 16)
2x Hands Upon the Bow (DWA 131)
3x Khazâd! Khazâd! (KHD 8)
3x Elrond's Counsel (DWA 59)
1x A Test of Will (CS 47)


Krasnoludy

Heroes

 Dáin Ironfoot SOM 116
 Bifur KHD 2
 Nori HHH 3

Deck

2x Gloin
2x Dwalin
1x  Fili (HHH 6)
2x Longbeard Elder (DWA 102)
3x  Bofur (DWA 6)
1x  Kili (HHH 7)
2x Zigil Miner (KHD 9)
3x Erebor Hammersmith (CS 59)
3x Erebor Record Keeper (KHD 11)
2x Miner of the Iron Hills (CS 61)
1x  Gandalf (HHH 10)
2x  Gandalf (CS 73)

3x Cram (HHH 11)
2x  Hardy Leadership (DWA 130)
3x  Steward of Gondor (CS 26)
3x Ancient Mathom (SOM 56)
3x Song of Travel (SOM 81)

3x Sneak Attack (CS 23)
2x To me! O my Kinsfolk!
3x A Test of Will (CS 50)
2x Dwarven Tomb (CS 53)
3x Daeron's Runes (DWA 108)


Pierwsza talia niszczy z dystansu. Jak dołożyć łuk do Glorfindela, to cała trójka może skosić Trolla na raz.

Druga talia to Krasnoludy, z szybkim wystawianiem przez Bifura, zbijaniem zagrożenia Noriego i oczywiście Dainem (wiem, nuda :razz:
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Na stronie FFG przedstawili talię na rohanie stworzoną przez Caleba Grace:

bohaterowie(start zagrożenia:25):
eowina
dunhern
theodred

Sprzymierzeńcy(21)
Gandalf x3 (cs)
Eomund x2
Elfhelm x1
Faramir x2
Zwiadowca z Północy x2
Podróżniczka z Zachodniego Gościńca x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3
Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy x2
Zwiadowca ze śnieżnego potoku x3

Dodatki(10):
Namiestnik Gondoru x2
Kamień Celebriany x1
Nieoczekiwana Odwaga x1
Starożytny Mathom x3
Znak Dunedainów x3

Wydarzenia(19):
Zadziwiająca Szybkość x3
Pozdrowienia Galadrimów x2(czemu nie x3?)
Światło w Ciemności x2
Atak z zaskoczenia x2(czemu nie x3?)
Sprawdzian Woli x2(czemu nie x3?)
Pospieszny Cios x2
Zawsze Czujny x2
Krasnoludzki Grobowiec x1(czemu nie x3?)
Stawić Czoła x3

kart w talii: 50


Zasada niby prosta Dunhern ma zmiatać przeciwników, a reszta ma robić swoje. Mam tylko pare ale co do talii:
-jak już wciskamy gandalfa i mamy bohetera z przywództwa to 3x atak z zaskoczenia to must have.
-po co nam zaklinacz koni z zachodniej bruzdy? lepiej dorzucić zamiast nich eskorte z edoras
-Elfhelm strasznie nie lubie tej postaci, niby o 1 mniej podnosim zagrożenie no ale kurde kosztuje 4 a statów nie ma najlepszych...
-Pozdrowienia Galadrimów tutaj powinno być x3 bo mamy mieć ciągle jak najmniejsze zagrożenie
-Sprawdzian Woli x3, aby nam jeden głupi podstęp nie zniszczył całej armii...
-Pospieszny Cios w sumie jest fajną kartą, ale naszym zadaniem jest nie wchodzić w zwarcie z przeciwnikiem, to ostateczność grajac rohanem.
-Zawsze Czujny, czy aby napewno potrzebujemy tej karty?
-Krasnoludzki grobowiec pozwala wyciągać każdą naszą kartę ducha - musowo x3


Jak osobiście bym przerobił talie:

Wersja 1:

bohaterowie(start zagrożenia:25):
eowina
dunhern
theodred

Sprzymierzeńcy(22)
Gandalf x3 (cs)
Eomund x2
Faramir x2
Zwiadowca z Północy x3
Podróżniczka z Zachodniego Gościńca x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3
Eskorta z Edoras x3
Zwiadowca ze śnieżnego potoku x3

Dodatki(10):
Namiestnik Gondoru x2
Kamień Celebriany x1
Nieoczekiwana Odwaga x1
Starożytny Mathom x3
Znak Dunedainów x3

Wydarzenia(23):
Zadziwiająca Szybkość x3
Pozdrowienia Galadrimów x3
Światło w Ciemności x2
Atak z zaskoczenia x3
Sprawdzian Woli x3
Krasnoludzki Grobowiec x3
Stawić Czoła x3
Naprzód po śmierć x3

Łączna ilość kart: 55


Wersja 2(monotalia przyszłości dla sfery ducha):
bohaterowie(start zagrożenia:24):
eowina
dunhern
Eleanora

Sprzymierzeńcy(20)
Gandalf x3 (cs)
Eomund x2
Zwiadowca z Północy x3
Podróżniczka z Zachodniego Gościńca x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3
Eskorta z Edoras x3
Elfhelm x1
Damrod x2

Dodatki(13):
Zaradny x3
Nieoczekiwana Odwaga x1
Starożytny Mathom x3
Znak Dunedainów x3
Pieśń królów x3

Wydarzenia(21):
Zadziwiająca Szybkość x3
Pozdrowienia Galadrimów x3
Światło w Ciemności x3
Sprawdzian Woli x3
Krasnoludzki Grobowiec x3
Stawić Czoła x3
Naprzód po śmierć x3

Łączna ilość kart: 54
 
     
kowal85
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Mocno mi się wydaje, że koleś działa tylko jednym ZP, dlatego takie ilości kart w talii :-)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013   

Tak masz rację nie doczytałem tego :oops:
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Lip, 2013   

Znowu coś ucichło :oops: To napiszę jak wygląda moja aktualna talia do gry solo oraz coop:

Prowincje+


Bohaterowie:
-Hirluin Piękny
-Theodred

zagrożenie startowe - 16

Sprzymierzeńcy(26):
=Mięso armatnie(6):
-Konny posłaniec x3
-Zwiadowca ze śnieżnego potoku x3
=prowincjalni(15):
-Pasterz z Anfalas xx3
-rycerze łabędzia x3
-wojownik z lossarnach x3
-łowca z lamedonu x3
-szermierz znad ethiru x3
=Gandalf x3
faramir x2

Dodatki(18):
-Lord Morthondy x3
-Namiestnik Gondoru x3
-Zaradny x3
-Kram x3
-Znak Dunedainów x3
-Ostrzeżenie Dunedainów x3


Wydarzenia(6):
-Atak z Zaskoczenia x3
-Potęga Armii x3

Łącznie kart w talii: 50


W ostatnich dodatkach FFG chciało pokazać moc talii monosferowych, więc spróbowałem jedną skleić. W tym momencie prawdopodobnie jest to jedna z najpotężniejszych talii ponieważ jest dobra do wszystkiego. Ma słoneczka, młotki i tarcze. Namiestnik Gondoru i Zaradny zapewnia mase zasobów, Natomiast Lord Marthondy oraz combo atak z zaskoczenia + Gandalf zapewniają nam dociąg kart. Najlepsza ręka startowa? Zaradny + Namiestnik Gondoru + Lord Marthondy. Już w pierwszej turze moglibyśmy te 3 karty wystawić a jeżeli byśmy mieli sprzymierzeńców z sfery nie-przywództwa to możemy się wysypać do woli. Coraz częściej wykorzystuje Gandalfa do doboru kart, dzięki czemu pozwoli mi się wysypać moim sprzymierzeńcom.

Karty które nie muszą być w talii ale są dobrym dodatkiem:
-Kamień Celebriany
-Ostrzeżenie i Znak dunedainów
-Zaradny.

No ale co innego można wsadzić do mono talii na przywództwie? W grze coop polecam combo: Tylna straż + Szlachetne poświęcenie dzięki czemu dobierzemy 2 karty i każdy bohater przydzielony do wyprawy dostanie + 1 słoneczko. Dobrą kartą może być jeszcze Kamienny kurhan dzięki któremu możemy nagle hirluinem zaatkować 7 młotkami (zakładając że znak dunedainów również napakowane to nawet 10 można wyciągnąć :) )

Jeżeli nie próbowaliście jeszcze grać monotaliami mając aktualne wszystkie dodatki to polecam spróbować. Jak ciężko zebrać osoby do gry to polecam spróbować ww. rozpisaną talie powinna się spodobać ;)
Ostatnio zmieniony przez Berestaszek Pią 12 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

Dlaczego dwóch bohaterów????

A co to jest Lord Marthondy? Nie kojarzę takiej nazwy, a jak taką kartę próbowałem znaleźć, to mi się nie udało.

I dlaczego Kamienny kurhan ma zwiększyć siłę ataku akurat do 7? On przecież zwiększa atak o siłę ataku postaci opuszczającej grę.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Lip, 2013   

lord morthondy pojawia sie w najnowszym dodatku - amon din. dzieki tej karcie dobieramy karte gdy zagramy sprzymierzenca ducha, wiedzy lub taktyki to losuje karte. dziala to tylko wtedy gdy mam samych bohaterow z przywodztwa. dlaczego dwoch? bo w sumie fajnie by bylo moc sie najpierw uzbroic zanim jakis przekoks bedzie chcial nas zabic. a w tej talii im wiecej sprzymierzencow na prowincji mamy tym wiecej boostow dla calego teamu. no i tak swoja droga kogo mialbym wziac do druzyny ? i ot caly problem. troche wyedytowalem talie i zamiast kamienia celebriany dodalem faramira w dwoch egzemplarzach

kiedy mamy 3 sprzymierzencow prowincji z taktyki to kazda nasza jednostka prowijcji dostaje +1 do ataku a wiadomo ze czasami bedzie trzeba cos poswiecic by zaatakowac i wtedy bysmy dodali +3 lub na upartego +4 do staku dla hirluina :p

dodatkowo przez to ze mam dwoch bohaterow to moge zaradnego kupic za 1 a nie za 4
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Kolejna wariacja prowincje z 2 bohaterami przywództwa:

Prowincje+


Bohaterowie:
-Hirluin Piękny
-Aragorn (CS)

zagrożenie startowe - 20

Sprzymierzeńcy(22):

-Pasterz z Anfalas x3
-rycerze łabędzia x3
-wojownik z lossarnach x3
-łowca z lamedonu x3
-szermierz znad ethiru x3
-Forlong x2
-Gandalf x3
-faramir x2

Dodatki(19):
-Lord Morthondy x3
-Namiestnik Gondoru x3
-Kram x3
-Znak Dunedainów x3
-Ostrzeżenie Dunedainów x3
-Kamień Celebriany x2
-Miecz, co został złamany x2

Wydarzenia(9):
-Atak z Zaskoczenia x3
-Potęga Armii x3
-Ludzie Zachodu x3

Łącznie kart w talii: 50

Talia całkiem dobra w grze solo, natomiast grając COOPA proponuję wymienić Aragorna na innego bohatera (oraz 2x Kamień Celebriany + 2x Miecz co został złamany). Prawdopodobnie najlepszym wyjściem będzie boromir (różowy) zakładając że drugi gracz będzie grać czymś z traitem Gondor(np Strażnikami z Faramirem na czele. Wtedy również polecam dobrać 2 karty Morhondyjskiego Miecza i Za Gondor!(x3). Bazowa siła Faramira - 2(bonus od Boromira, Morthondyjski Miecz z 3 rycerzami łabędzia i 3 znakami dunedainów daje nam 9 siły do tego ataku możemy dołączyć Hirluina - 14 ataku, jak mamy 6 zasobów i 3x kartę za gondor w ręce to nawet za 20 możemy zaatakować + ew. bonus od przeciwników w SP). Pokonywanie trolla na hita już nie tylko w wykonaniu krasnoludów :) . Talie z pułapkami na Faramirze stworzę w przyszłym tygodniu, niestety z racji tego że Krew Gondoru jeszcze nie ma(lecz znamy karty graczy, które w nim będą) talii nie przetestuje, jednak w grze coop powinno dać radę anyway ;)
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

Zamiast dwóch bohaterów proponuję pięciu :)
Pippin, Frodo, Eowina, Glorfinder oraz Beregond. Łączny koszt 37, więc nie zabójczo wysoki, a skład dobry do przechodzenia szybkiego wypraw i innych podróży. O urokach obronnych gondorskiego gwardzisty nie muszę chyba wspominać, elfi lord świetnie się nada i jako atakujący i jako podróżnik. Hobbici stanowią niezły support. Szybciej generujące się zasoby naprawdę pomagają (i to na poziomie normalnym). Spotkanie na Amon Din przeszedłem bez większych problemów (większość kart w talii było z nastawieniem na ducha).
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

Jeśli mnie pamięć nie myli (a jestem o tym święcie przekonany) to gracz może mieć maksymalnie 3 bohaterów :)
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Paź, 2013   

Po co czyta instrukcję ;) Ja tam proponuję wariant zaczynamy z 20 kartami na ręce, maksymalnym deckiem 21, 10 bohaterami, zagrożeniem 0 i 100 żetonami zasobów, powinno jakoś się udać przejść każdy scenariusz :roll:
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

schen napisał/a:
Jeśli mnie pamięć nie myli (a jestem o tym święcie przekonany) to gracz może mieć maksymalnie 3 bohaterów :)

Graj jak lubisz, żelazne zasady zostaw sobie na turnieje albo śrubowanie wyników dla samego siebie.
JollyRoger1916 napisał/a:
Po co czyta instrukcję ;) Ja tam proponuję wariant zaczynamy z 20 kartami na ręce, maksymalnym deckiem 21, 10 bohaterami, zagrożeniem 0 i 100 żetonami zasobów, powinno jakoś się udać przejść każdy scenariusz :roll:

Eee tam wystarczy zagrać Profesora Tolkiena i od razu dostajesz +101% do Nieśmiertelności wybranego herosa ;)
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Graj jak lubisz... Ale co to ma do rzeczy? Bo ja totalnie nie widze związku? Temat dotyczy talii, prawda? Złożonych zgodnie z zasadami. Propozycja grania 5 bohaterami tyczyła się jednej z takich talii i wyglądała na taką całkiem serio (według mnie wynikającą z nieznajomości zasad). Z tego właśnie powodu pozwoliłem sobie na uściślenie tej kwestii. Tyle, dla mnie jak ktoś chce może sobie kartami i w wojnę grać, jego sprawa, ale ten temat nie jest od tego.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Paź, 2013   

Wyluzujcie ludzie :-@ nie naskakujcie tak ktos dal info ze sie pomylil - spoko ale przeciez on teraz nie pisze ze noe macie racji i odpowiedzial tak bo nikt nie napisal ze ta talia nie moze byc uzyta w grze na wlasnych zasadach. Dodam tylko ze ta talia do ktorej ten komentarz zostal napisany polega na tym ze musi byc 3 bohaterow bo nie ma sensu upychac wiecej bo zaden inny ze sfery przywodztwa sie nie nadaje. Daje tylko zeton zasobu co ture i jakies statystyki + poziom zagrozenia i to calkiem niezly. Dodatkowo talia ma pomysl na dlbieranie duzej ilosci zasobow dlatego 2 bohaterow wystarcza w tym zalozeniu ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14