galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Postacie fanowskie
Autor Wiadomość
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1613
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   Postacie fanowskie


===============================

===============================

===============================

===================================
===================================



https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhQLD_9u7ekUdExWTHZmVVFsZDRjeGV3UnpVVzJ0R0E


Oryginalny temat z BGG: http://www.boardgamegeek....characters-tota

Pozostało do wyboru:
Callandra "Cally" Henderson (wersja alternatywna)
Caprica 6 (jako człowiek)
John Cavil (jako człowiek)
Aaron Doral
Anastasia "Dee" Dualla (wersja alternatywna)
Ellen Tigh (wersja alternatywna)
Felix Gaeta (wersja alternatywna)
Barry Garner
Gina Inviere
Louis Hoshi
Louanne "Kat" Katraine (wersja alternatywna)
Aaron Kelly
Peter Laird
Leoben Connoy (jako człowiek)
Simon
Tory Foster (wersja alternatywna)
Alex "Crashdown" Quartararo (bez karty)
Ostatnio zmieniony przez Matthias[Wlkp] Pon 27 Lut, 2012, w całości zmieniany 34 razy  
 
     
Sardo 


Wiek: 24
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3854
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

To jak Sirafin pisał.
Racetrack:

Doszliśmy razem do wniosku że jej umiejętności są przekombinowane trochę:
"+" Jeśli uda jej się zwiad dobiera 2 karty (myślałem jeszcze o dodatkowej turze)
OPG Tak jak na karcie tylko 6 kryzysów lub 4 docelowe
"-" Jeśli raptor zostanie uszkodzony trafia do ambulatorium

Hot Dog:

Jego postać mi się spodobała i wprowadziłbym bez zmian.

Z tej strony co podaliście omawialiśmy jeszcze Fiska. Ale to potem napiszę jak druga 15 zostanie wrzucona.
 
     
TuReK
koko*2 Cylon spoko


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 628
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Matthias, możesz dopisać w swoim poście tekstem nazwę każdej postaci?
W ten sposób można będzie znaleźć każdą za pomocą ctrl+f, a nie tylko przewijając ekran.
_________________
Podwładny powinien przed obliczem admirała mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszyć przełożonego.
 
     
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1613
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Jak znajdę dłuższą chwilę, to wrzucę pod kartami postaci tłumaczenia.

Racetrack ma bardzo fajną jednorazówkę, ale ciągła jest moim zdaniem za mocna. Zamiast tego może zdolność przeprowadzania zwiadów bez konieczności zagrywania karty? Albo gwarancja sukcesu?

Hot Dog też jest fajny. Jedyne co bym mu zmienił to dodał w zdolności ciągłej, że dodatkową akcję dostanie za obecność tylko obsadzonego Vipera. Inaczej wyjdzie postać bardzo zbliżona do Starbuck, jeśli chodzi o styl gry.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Tak to wygląda po pierwszych modyfikacjach (zabrałem Hot Dogowi jedną akcję, bo dzięki rozkazom prezydenckim by był mocniejszy nawet od Starbuck).

http://pegasus.strefa.pl/P1.jpg
http://pegasus.strefa.pl/P2.jpg
http://pegasus.strefa.pl/P3.jpg
_________________
Moje planszówki
Ostatnio zmieniony przez sirafin Czw 23 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
raeone 
Demigod

Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 422
Skąd: Wroclove
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Lampkin POLITICAL LEADER
3 żółte/1 zielona
Jednorazowa: Idealny kandydat. Raz na grę zabierasz prezydenturę graczowi i przekazujesz ją innemu.
Stała: Uzdolniony adwokat za kazdym razem jak jest aktywowany areszt/śluza/administracja, możesz podnieść lub obniżyć poziom trudności o 3

Negatywna:
Brak argumentów: jeśli dorzucasz do testu jedną kartę musisz odrzucić losową ze swojej ręki


Elosha- tu bym możliwość kworum zmniejszył do 5 kart z góry decka.
_________________
Jest jedna rzecz, którą wiemy o ludziach na pewno... Są panami samozniszczenia.
 
     
EstEst
Frakkin' EstEst

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 2507
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Myślę, że gwarancja sukcesu na wysłanie zwiadu będzie dobrą własnością. Choć w zasadzie i tak nieczęsto się robi zwiady w kryzysy. Może zostawić i np. dodać obostrzenie, że najwyżej jeden z tych kryzysów może przełożyć na spód?

Co do Hotdoga - może po prostu drugą akcję wykonuje ten drugi viper (czyli coś jak ciut osłabiona zdolność CAG w Exodusie?).

Jednorazówkę Novacka dopiero teraz przeczytałem i jest przegięta: jeśli odpali to zaraz po swojej turze, to ataki Cylonów przez kilka tur z rzędu będą zablokowane. Myślę, że zamiast do końca jego tury efekt powinien trwać do końca tej tury - najwyżej następnej.


D'Anna - kwestia kworum fajna i wcale nie aż tak mocna, bo Kwora nie są jakieś mega mocne. Ale jednorazówka bez sensu i ciut za mocna w towarzystwie coturówki - chyba, że tak jak Zarka - raz na grę obniż morale, by podnieść inny zasób? Minus jest dość mocny, ale to i tak będzie silna postać.

Romo - wydaje mi się, że wyrzucenie pierwszej części jednoturówki naprawi go wystarczająco. Zastanawiam się też, czy nie dodać mu opcji dobrania karty na rękę zamiast do testu i w zamian za to, obniżenie ilości dociąganych kart (4 polityki to strasznie dużo).

Anders jest spoko. Fajniejszy niż w Exodusie.

Athena - fajna postać. 3 karty na początku to konieczność, ale trochę psuje paranoję. Czasem w pierwszej połowie gry można naprawdę solidnie się wykazać. Poza tym - wiedza, że się jest na pewno człowiekiem wpływa na granie na 100% od początku. Klimatyczne (nie wiem jak z balansem) byłoby: zaczyna w areszcie. Przekonywanie innych do wyciągnięcia z 3 kartami lojalności byłoby interesujące.

Keikeya - coturowa do poprawki. Przy 5-6 graczach zdecydowanie za mocna. Dałbym te karty tylko prezydentowi i admirałowi (Billy nigdy nie dostaje). To byłby kolejny bodziec za rozproszeniem władzy. Pasuje do pomocniczej roli Billy'ego.
W jednorazówce dodałbym odrzucenie kart umiejętności i dociągnięcie tej samej liczby w kolorach wybranej postaci.
Minus jest słaby, ale postać ogólnie po zmianach nie będzie i tak przegięta.

Cain - bardzo fajna.

Cally - za wnioskiem Matthiasa.

Kolejne opiszę, jak będę mieć więcej czasu.
 
     
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1613
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Sirafin - jestem pod wrażeniem jakości Twoich kart :shock: - nie widzę różnicy między Twoimi a oryginalnymi!

W pierwszym poście wrzuciłem pierwszą piątkę:

Daniel "Bulldog" Novacek - PILOT

2 x Pilotaż
2 x Taktyka
1 x Przywódcze / Pilotaż

Weteran: Jeśli pilotujesz Vipera, dodaj 1 do swoich rzutów ataku przeciwko Raiderom.
Stealthstar: Raz na grę, wszystkie ataki Raiderów na polu z pilotowanym przez tą postać Viperem pudłują. Efekt trwa przez jedną turę od momentu aktywacji[/b]
Stres pourazowy: Ilekroć trafiasz do Aresztu lub Ambulatorium, odrzuć całą rękę kart.
Start: Pokład Hangarowy

-----------------------------

D'Anna Biers - POLITYK

2 x Polityka
1 x Przywódcze
2 x Taktyka

Dziennikarz Śledczy: Na koniec swojej tury podejrzyj wierzchnią kartę Kworum, a następnie umieść ją na wierzchu, bądź na spodzie talii.
Materiał na żywo: Akcja. Raz na grę podczas swojej tury, zwiększ lub obniż morale o 1 punkt. Następnie postać trafia do aresztu i odrzuca wszystkie karty umiejętności.[/b]
Dziennikarz amator: Jeśli w fazie Kryzysu nie powiedzie się test umiejętności, w którym postać brała udział, lub nie powiedzie się rzut kością, postać trafia do Ambulatorium.
Start: Sala Konferencyjna

-----------------------------

Romo Lampkin - POLITYK

3 x Polityka
1 x Przywódcze
1 x Taktyka

Prawnicze Spojrzenie: Ilekroć jakakolwiek karta jest odkładana na spód talii, możesz ją podejrzeć.
Uzdolniony prawnik: Akcja. Raz na grę przekaż dowolnemu innemu graczowi tytuł Prezydenta.[/b]
Obrońca uciśnionych Ilekroć inny gracz trafia do Aresztu, przenosisz siędo Ambulatorium.
Start: Administracja

-----------------------------

Samuel "Longshot" Anders - PILOT

2 x Przywódcze
1 x Taktyka
2 x Taktyka / Pilotaż

Lider Ruchu Oporu: Ilekroć atakujesz Centuriona bądź Ciężkiego Raidera, możesz powtórzyć nieudany rzut.
Zawodowy sportowiec: Raz na grę wykonaj dodatkową akcję.[/b]
Dziwna Muzyka: Po fazie uśpionych agentów odrzuć dwie karty umiejętności i przemieść się do Ambulatorium.
Start: Zbrojownia

-----------------------------

Sharon "Atena" Agathon - PILOT

2 x Pilotaż
2 x Taktyka
1 x Przywódcze / Taktyka

Wizja Opery: Raz na turę, przed wykonaniem rzutu kością, możesz odrzucić jedną kartę umiejętności aby zmodyfikować ten rzut o 1. Jeśli do rzutu jest zagrywane Strategiczne Planowanie, karta musi być o sile 3 lub większej.
Zaszczuta Matka: Akcja. Raz na grę, podczas swojej tury, jeśli nie jesteś w Areszcie, przenieś się na Okręt Zmartwychwstania. Następnie przejrzyj talię Superkryzysów, umieść jeden na wierzchu i jeden sa spodzie, a resztę przetasuj. Do czasu swojej następnej tury nie możesz wykonywać Akcji. Na początku swojej następnej tury, przed dobraniem kart umiejętności, przenieś się na Pokład Hangarowy.[/b]
Znamy cię lepiej, niż ty sama: Na początku gry dobierasz 3 karty lojalności, lecz jednej z nich nie podglądasz do czasu fazy uśpionych agentów. Inni gracze, mając możliwość podejrzenia kart lojalności mogą podejrzeć tą zakrytą kartę.
Start: Areszt

-----------------------------

Starałem się uwzględnić komentarze, jakie pojawiły się do tej pory. Jak chociaż kilku graczy zatwierdzi postać/jej elementy to zmienię kolor na zielony.

Jeszcze komentarz do postaci wklejonych przez Sirafina - jak dla mnie zdolność negatywna Fiska to jakiś kosmos - jest Cylonem a potem nagle nie jest, bo ktoś kogoś podejrzał? Albo nie jestem cylonem, a ty nagle jestem, bo ktoś kogoś podejrzał... Nie pasuje mi cośtakiego...
 
     
EstEst
Frakkin' EstEst

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 2507
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Z tym rzutem kością to nie wiem, czy nie za ostro D'Annę potraktowałeś. Może tylko jeśli ona rzuca tj. w jej turze?

Lampkina przegiętość polega na tym podglądaniu odłożonych kart - to jeden z głównych sposobów cylońskiego przeszkadzania. Lampkin za dużo się dowiaduje - i nie, argument, że nie musi się mu wierzyć mnie nie przekonuje. Bo często można się o Romo upewnić w wyniku innych działań, a nawet jeśli nie informacja ,,jedno z tej dwójki kłamie'' to bardzo dużo. W rezultacie powstaje taki Baltar, ale wielokrotnego użytku. Jakby to była zdolność jednorazowa, to byłaby i tak wystarczająco silna.

Ja bym tę komisję śledczą zostawił zamiast tego. Chyba, żeby jeszcze jego jednorazówkę faktycznie zmienić na podglądnięcie karty? Acz chyba najbardziej klimatyczne jest to wyciągnięcie z więzienia jako jednorazówka. Może to podglądnięcie wrzucić jako jednorazówkę D'Annie? To by pasowało na dziennikarskie śledztwo.

Fisk Cylonem nie może przestać być - może najwyżej zacząć w wyniku tego. Jak postaci w Exodusie, którzy pod wpływem różnych wydarzeń też dociągają tę dodatkową lojalkę.

Twój pomysł na negatywną Atheny: WOW! Nie wpadłem na to, a jest świetne :D Chyba tym aresztem jej dołożyliśmy, więc może jej już nie osłabiać bardziej tj. wyrzucić ten warunek ze strategicznym planowaniem.

PS Jeśli Athena nie wie, jaką kartę inny gracz podgląda, ma 2 karty ludzkie, a ktoś podejrzał jedną kartę i mówi, że jest Cylonem, to może w niezłą paranoję popaść co do własnej tożsamości :D
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Dzięki Matthias, staram się żeby to było nie tylko użyteczne, ale żeby cieszyło również oko i zawsze mam frajdę jak się innym spodoba ;)

Co do Fiska, to z ta negatywna działałaby tylko z Exodusem, tak jak wspomniał EstEst.

Jak jakaś postać zostanie już zatwierdzona, to zaznaczcie jej opisy na zielono, wtedy zabiorę się za składanie jej arkusza.
_________________
Moje planszówki
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Ooo, dawno mnie tu nie było:)

Bulldog, Fisk, Athena - świetnie, że są, ale gdzie jest...

KENDRA??
 
     
Sardo 


Wiek: 24
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3854
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Co do wady Fiska proponowałem by działała ona gdy flota przeleci 6 lub mniej dystansu. Tak by nie dowiedział się w ostatniej turze przed skokiem że jest Cylonem i nagle przegrywa grę.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Sardo napisał/a:
Co do wady Fiska proponowałem by działała ona gdy flota przeleci 6 lub mniej dystansu. Tak by nie dowiedział się w ostatniej turze przed skokiem że jest Cylonem i nagle przegrywa grę.
Albo wygrywa :cool: Cała sztuczka polega na tym, że podglądanie lojalek to jest zawsze świadoma decyzja, załoga sama podejmuje ryzyko, że sprowokuje Fiska do przebudzenia. Sprawdzanie lojalki pod koniec gry, gdy Fisk jest na pokładzie, jest działaniem sabotażowym, tak zrobiłby tylko ukryty Cylon. Jeśli pod koniec gry sytuacja na Galaktice jest dobra i wygląda na to że karta Cylona nie została rozdana, to po co ryzykować sprawdzanie lojalek i przebudzenie Fiska, by zaczął psuć dobrą passę? Jeśli zaś pod koniec gry Cyloni mają przewagę a lojalka Cylona nie został rozdana, to ryzykowanie przebudzenia Fiska jest działaniem, które jeszcze bardziej pogrąży ludzkość a Fisk może tylko podziękować za wykluczenie go z przegrywającej drużyny. Tu nie działa siła wyższa, nakazująca dobrać lojalkę, to mogą spowodować tylko ludzie :twisted:

Ale jeśli sądzicie że lepiej będzie ograniczyć negatywną przebytym dystansem to spróbuję jakoś to tam wcisnąć ;)


Sigismond, chcesz Kendrę to ją dorzuć :P Jak zostanie zbalansowana przed kolejnym lotem ZunTzu to będzie można nią zagrać.
_________________
Moje planszówki
 
     
Sardo 


Wiek: 24
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3854
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

sirafin napisał/a:
Sardo napisał/a:
Co do wady Fiska proponowałem by działała ona gdy flota przeleci 6 lub mniej dystansu. Tak by nie dowiedział się w ostatniej turze przed skokiem że jest Cylonem i nagle przegrywa grę.
Albo wygrywa :cool: Cała sztuczka polega na tym, że podglądanie lojalek to jest zawsze świadoma decyzja, załoga sama podejmuje ryzyko, że sprowokuje Fiska do przebudzenia. Sprawdzanie lojalki pod koniec gry, gdy Fisk jest na pokładzie, jest działaniem sabotażowym, tak zrobiłby tylko ukryty Cylon. Jeśli pod koniec gry sytuacja na Galaktice jest dobra i wygląda na to że karta Cylona nie została rozdana, to po co ryzykować sprawdzanie lojalek i przebudzenie Fiska, by zaczął psuć dobrą passę? Jeśli zaś pod koniec gry Cyloni mają przewagę a lojalka Cylona nie został rozdana, to ryzykowanie przebudzenia Fiska jest działaniem, które jeszcze bardziej pogrąży ludzkość a Fisk może tylko podziękować za wykluczenie go z przegrywającej drużyny. Tu nie działa siła wyższa, nakazująca dobrać lojalkę, to mogą spowodować tylko ludzie :twisted:

Ale jeśli sądzicie że lepiej będzie ograniczyć negatywną przebytym dystansem to spróbuję jakoś to tam wcisnąć ;)


Ok, Twoja argumentacja mnie totalnie przekonała :twisted: Ciekaw jestem jak te postacie sprawdzą się w grze :)

---

Przy okazji, na forum FFG znalazłem pomysły na postacie: http://www.fantasyflightg...=1&efidt=555088


Gyronymo napisał/a:
Alex "Crashdown" Quartararo

Military Leader

2 Leadership
2 Engineering
1 Piloting

ECO Partner: After your Receive Skill Step, you may discard 1 Skill Card to draw one from another character's skill set in the same location (or space area)

Doing What We Must: Once per game, you can destroy up to four Raptors, to increase a single ressource by that same number. You cannot use this ability if there are no more Raptors in the Reserve

Impulsive Leader: Everytime you receive the Admiral Title card (including at the Setup), lose 1 population

Setup: Armory

------
Billy Keikeya

Political Leader

3 Politics
2 Tactics

Political Liaison: You do not need to discard Skill Cards to move between ships

Chief of Staff : Once per game, when the Administration is activated, but before playing Skill Cards, you can decide if the Skill Check automatically passes or fails

Subordinate: You may never become President

Setup: Press Room

------
Brendan "Hot Dog" Costanza

Pilot

3 Piloting
2 Tactics
1 Engineering

Group Viper Leader: Action -Once per turn, When piloting a Viper, you can activate 2 unmanned vipers, you may then take another action

Optimal Pilot : Action -Once per game,while piloting a viper, you can send your character to the Hangar Deck to launch up to 6 unmanned Vipers

Leave No One Behind: Cylon Raiders who are activated in the same space area must attack you before any other unmanned or piloted Viper

Setup: Hangar Deck

------
Dr Sherman Cottle

Support

1 Leadership
1 Engineering
1 Politics/Leadership

Fleet Doctor: Movement- you may move any other player in the Sickbay to another location on Galactica, you may then move yourself

DNA Analysis: Action- Once per game, you can look at one random Loyalty card from another human player and swap it with one of yours

Heavy Smoker: You only draw 3 Skill Cards during your Receive skill step

Setup: Sickbay

------
D'anna Biers

Cylon Leader

1 Leadership
1 Tactics/Treachery

Investigative Reporter: Action- While Infiltrating, you may look at one Random Skill Card from another player's hand in the same location.You may then exchange it with one of yours

Miraculous Vision: Action- Once per game- you can move your character to the Resurection Ship to draw 3 Super Crisis Cards, you must then discard 2

Blinded by Fate: Crisis Cards resolved on your turn skips the Prepare for Jump Step

Setup: Human Fleet

------
Simon O'Neill

Cylon Leader

1 Engineering
1 Treachery/Tactics

Cylon Doctor: You still draw a Super Crisis Card when you're executed

Logic Contributor: Action- Once per game, you can remove two basestars from the game board, you may then place two basestars on any space location

Romantically involved: You may not activate the Cylon Fleet Location

Setup: Caprica

------
Aaron Doral

Cylon Leader

1 Politics/Tactics
1 Treachery

Cylon Operator: When you draw two Crisis Card by the effect of the Caprica location, you resolve the first one, you can place the other one on the top or bottom of the Crisis Deck

Public Relations Executive: Action- Once per Game, you can give the Admiral Title Card to the President

Fall-Guy: You start the game in the Brig, Infiltrating. If you end your infiltration, do not draw a Super Crisis Card

Setup: Brig
 
     
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 1613
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Odnośnie Fiska, może po prostu usunąć ten zapis, że tasuje swoje lojalki i oddaje je komuś innemu? Albo zmienić, że jeśli jego karta lojalności jest podglądana, dobiera następną?

Jeszcze apropos Ateny - jeśli sprawdzi ją Baltar, to podejrzy jej wszystkie lojalki. Stanie się oczywistym celem detektora... Chyba, żeby to ograniczyć, że Baltar może podejrzeć albo lojalki znane Atenie, albo te nieznane. Co myślicie?

Sardo wkleił bardzo fajną alternatywę dla Billy'ego - bardzo podobają mi się pozytywne, ale nie wiem, czy by nieco nie zmienić negatywnej - że nie może pełnić żadnej funcji.

Proponuję także skupić się na razie na pierwszych pięciu, bo jak odpalimy wszystkich na raz, to się w tym nie połapiemy.

Z rzeczy które na razie poprawiłem:

Bulldog - dodałem, że jednorazówka to Akcja.

Oprócz rzeczy, które chcecie, żeby zmienić, piszcie, jeśli uważacie, że postać jest OK, żeby zacząć już coś odchaczać jako skończone.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 13