galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Smoki - pytania o zasady
Autor Wiadomość
Rebelix


Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 20
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Jeśli chodzi o specjalne zdolności które dotyczą smoków to jest to sprecyzowane wyraźnie w instrukcji od rozszerzenia Smoki, str 8.
Cytat:
Pojęcie „Smok” odnosi się do każdego Wroga, którego rodzaj zawiera słowo „Smok”. Karty i specjalne zdolności, które wpływają jedynie na Smoki, nie wywierają wpływu na Smoczych Władców ani istoty w Krainie Wewnętrznej.
 
     
gwozdamin

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013   Karty smoków a karty z podstawy.

Witam,

jestem tu nowy więc mając taką możliwość skorzystam z wiedzy i doświadczenia kolegów i koleżanek ;)

O ostatniej rozgrywce napotkaliśmy na taką sytuacje:

1. Poszukiwacz wchodzi na pole gdzie losuje się jedną kartę.
2. Znajduję się tam smocza łuska, innego koloru niż aktualny król smoków.
3. Według zasad poszukiwacz ma do wyboru spotkać łuskę, lub wykonać polecenie z obszaru.
3.1 przyjmijmy że wybrał polecenie obszaru
3.2 wylosował miejsce, nieznajomego (generalnie coś co na koniec jego tury zostaje na obszarze)
3.3 następny poszukiwacz wchodzi na to pole (łuska nadal nie jest Króla smoków, bo w między czasie nie było koronacji) to czy poszukiwacz dalej ma wybór, rozpatrywać łuskę lub obszar?
3.4 Jeżeli wybierze obszar to sytuacja jest jasna. Natomiast jeżeli wybierze łuskę to wyciąga kartę z odpowiedniej talii smoków. Tym razem również wylosował miejsce.
3.5 wreszcie trzeci gracz wchodzi na to pole (nie było koronacji króla smoków). Według zasad może wybrać obszar lub rozpatrywać łuskę. Jeżeli wybierze obszar to rozpatruje już wyciągnięta kartę tak? Jeżeli natomiast wybierze Łuskę ciągnie kolejną kartę z odpowiedniej talii i rozpatruje wszystkie karty z obszaru z talii smoków według numerów spotkania?
Jeżeli tak to by z tego wynikało, że to co dot. łusek i kart talii smoków jest całkowicie niezależną częścią która nie ma punktów styku z treścią obszaru (wyjątek łuska w kolorze króla smoków to wtedy nie ma się wyboru)

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze myślę?

Druga wątpliwość dot. takiego scenariusza.

1. Na polu znajduje się łuska.
2. Gracz, który tu trafił decyduje, że chce spotkać łuskę
3. Losuje karte z odpowiedniej talii. Wylosował miejsce.
4. Następny gracz, który trafił na to pole również zdecydował rozpatrzyć łuskę, wylosował smoka i go pokonał - tzn. że zabiera łuskę, natomiast na polu pozostało Miejsce wylosowane wcześniej
5. W wyniku koronacji króla smoków, łuska innego koloru trafia na to pole.
6. Gracz który trafił na ten obszar może zdecydować czy spotkać łuskę czy rozpatrzyć obszar. Ja uwzględnić już wylosowane miejsce z innej talii niż kolor łuski aktualnie położony, z którego teraz będzie poszukiwacz ciągnął kartę?

Pozdrawiam,
Damian
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

3.3 Tak. Zawsze, kiedy na polu leży łuska, która nie jest koloru króla, to masz wybór.
3.4 Pamiętaj, że po wybraniu łuski rozpatrujesz wszystkie znajdujące się obecnie na obszarze karty, nie tylko tą wyciągniętą z talii smoków.
3.5 Tak, jeśli wybierze obszar, to rozpatruje już znajdujące się na nim karty. Jeśli wybierze łuskę to wyciąga kartę z talii smoków i rozpatruje zgodnie z numeracją wszystkie karty znajdujące się na obszarze (nie tylko te z talii smoków).

6. Jeśli zdecyduje się na obszar, to rozpatruje już leżącą na nim kartę. Jeśli wybierze łuskę, to ciagnie kartę z odpowiedniej talii i rozpatruje obie.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
gwozdamin

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Borg,

dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie, jeżeli zdarzy się tak, że łuska trafi na obszar gdzie już jest smok z talii innej niż kolor łuski, poszukiwacz, który tam trafi zdecyduje się spotkać łuskę, wylosuje miejsce. Wówczas na polu będą dwie karty z różnych talii smoków, jeden wróg smok. W momencie kiedy go pokona nie dostaje łuski prawda? Ponieważ jest on w innym kolorze niż pokonany przed chwilą smok tak?

Pozdrawiam,
Damian
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Chyba nie ma takiej możliwości.
Aby na planszy znalazła się karta z talii smoka, na danym polu musi być smocza łuska, natomiast aby łuska została zdjęta z pola, wróg musi zostać pokonany - karta zostanie zabrana razem z łuską jako trofeum.
Nie przychodzi nam w tej chwili do głowy inna możliwość, jeśli jednak tak by się nawet stało to w instrukcji nic takiego nie napisano - pokonujesz wroga z talii smoka, zabierasz łuskę znajdującą się na polu, nie ma nic o kolorach.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
gwozdamin

Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Pią 29 Lis, 2013   

Coś takiego może mieć miejsce jak zadziała karta, że ileś wierzchnich kart z tali smoków idzie do tali przygód wtedy można doprowadzić do takiej sytuacji. Dodatkowo, jest taka karta albo zdolność któregoś poszukiwacza, że moża najbliższego wroga przesunąć na swój obszar.

Kojarzysz takie możliwości?

Pozdrawiam,
Damian
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sob 30 Lis, 2013   

Akurat nie mieliśmy takiej sytuacji, ale w instrukcji jest wyraźnie powiedziane, że kiedy pokojujesz wroga z talii smoków, możesz zabrać łuskę znajdującą się na jego obszarze. Kolory według nas nie mają tu znaczenia, natomiast w sytuacji, gdy wróg znajdował się na polu bez łuski nie masz po prostu czego zabrać.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Domi

Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   Obszar czy Łuska ?

Mam problem odnośnie dodatku Smoki. W zasadach napisane jest wyraźnie, że karty Smoków nie wliczają się do limitu kart na obszarze. Jeżeli mam taką sytuację : na obszarze Wzgórz (gdzie można wylosować jedną kartę przygody) leży łuska która nie należy do króla smoków, pod nią znajduje się karta wroga (np Smok siła 8 ) odpowiadająca kolorem łusce. Czy poszukiwacz stający na tym polu może wylosować kartę przygody i olać kartę smoka czy rozpatruje obie karty zgodnie z ich numerami ? Jeżeli chce może dociągnąć kartę z talii smoczego władcy i wtedy rozpatruje obie karty i nie korzysta z obszaru (nie losuje karty przygody)?
I teraz podobna sytuacja : zamiast obszaru wzgórz jesteśmy w wiosce. Poszukiwacz musi odwiedzić mistyka aby pozbyć się klątwy wiedźmy. Musi pokonać wroga który leży na wiosce i dopiero wtedy rzuca na mistyka ? Czy może TYLKO skorzystać z obszaru czyli wioski i olać wroga ?
Proszę o pomoc bo z ekipą kłócimy się o to strasznie ;p
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Cześć. To po kolei, przypadek pierwszy.
Jeżeli zdecydujesz się wylosować kartę Przygody, to rozpatrujesz zarówno ją, jak i kartę Smoka, zgodnie z numerami rozpatrzenia. Jeżeli natomiast zdecydujesz się rozpatrzyć łuskę, losujesz kartę z talii Smoków i rozpatrujesz znowu obie karty, wg. numerów rozpatrzeń.
Przypadek drugi, obszar Wioski.
Jeżeli na obszarze Wioski (lub innym obszarze, na którym instrukcja nie nakazuje losować karty) są jakiekolwiek karty Przygody (Smoków, Podziemi itd) to najpierw rozpatrujesz wszystkie karty, a potem dany obszar (czyli np. rzucasz kością).
To krótkie i szybkie wyjaśnienie, uzasadnienia nie chce mi się o tej porze pisać. Dodam tylko, że to nie moje wymysły, a konkretne zapisy Instrukcji i FAQ, które na forum były już dyskutowane.
Pozdrawiam
 
     
Yesterday 

Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 4
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014   

Witam serdecznie :)
Jestem na etapie czy kupić rozszerzenie Smoki czy jeszcze nie, w internecie jednak można się zapoznać z instrukcją i tak też uczyniłem.

Bardzo proszę o pomoc czy ja dobrze rozumiem reguły: przed każdą swoją turą Poszukiwacz ciągnie żeton Smoków. I w przypadku Smoczego Gniewu (a załóżmy, że królem smoków jest Varthrax) traci np. Przyjaciela. Ale jest początek gry, wszyscy Poszukiwacze startują bez Przyjaciół. Czy to oznacza więc, że taki Poszukiwacz, nie pograwszy sobie jeszcze w Talisman, już na początku traci punkt życia? Toż to w 3-4 rundy można zostać zabitym...

Pozdrówka!
Mariusz.
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pią 28 Mar, 2014   

Cześć.
Tak, jest właśnie tak jak myślisz, jak masz pecha, to i w pierwszej turze zginiesz. Jak? Losujesz żeton, a tu smoczy rajd - czyli musisz wylosować dwa kolejne żetony. Niech pierwszym będzie smoczy gniew, a drugim smoczy rajd. Czyli tracisz punkt życia i losujesz dwa kolejne. Gniew, rajd, gniew, rajd, gniew i do widzenia. To oczywiście wysoce nieprawdopodobne. Ale możliwe. A ponieważ zdarzyło mi się raz, że trafił na mnie Wilkołak i rzucając kością wyrzuciłem 4 razy pod rząd 2, a nie miałem punktów losu, to w ciągu jednej tury, mając po prostu super pecha straciłem postać, która miała 4 punkty życia. Więc generalnie takie kwiatki się trafiają.
Pozdrawiam
 
     
Frost

Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 2
Wysłany: Sro 17 Wrz, 2014   Re: Smoki - pytania o zasady

robal napisał/a:


5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

Ad 5. Nie ma możliwości aby na którymś ze smoczych władców było więcej niż 3 łuski (nie biorę pod uwagę alternatywnych zakończeń gry). W momencie kiedy kładziesz 3 łuskę na którymś ze smoczych władców zostaje on królem. Czyli odkładasz 2 łuski na bok (nie z powrotem do póli łusek), a 1 kładziesz na plansze. Polecam Smoki instrukcja "Przykład Koronowania Króla Smoków" s9.



Nadal nie rozumiem jednej kwestii.
Konorujemy nowego króla.
Z jego karty znikają wszystkie 3 łuski i wędrują na planszę i do reszty żetonów.
W kolejnych losowaniach smoczy król znowu uzyskuje 3 łuski, szybciej niż jego konkurenci.
Czy gdy król znów otrzyma 3 łuski, powtarzamy proces?
Tzn. że znowu 2 łuski do puli a 1 na planszę?
Jeśli jednak jest inna procedura bardzo proszę o przydatne informacje, bo dziecko nie daje mi żyć :)
Dzięki.
 
     
slain78

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: Sro 17 Wrz, 2014   

oczywiscie że tak, w ten sposób smoczy władca może zostać kilka razy pod rząd królem smoków
 
     
Frost

Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 2
Wysłany: Sro 17 Wrz, 2014   

OK, dzięki za odpowiedź :)
 
     
JohnRaven 

Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016   Łowca smoków

Witam, od dłuższego czasu korzystam z forum i jest naprawdę bardzo pomocne, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć interpretacji zdolności łowcy smoków. Jeśli wykonuję śmiertelny cios i rzucam dwoma kośćmi, to wybieram wyższy wynik, czy sumuję oba. Jeśli sumuję, to nie wydaje wam się ta zdolność trochę przegięta?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12