|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Talisman + dodatki : Optymalizacja talii kart przygód |
Autor |
Wiadomość |
Szpyrus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012 Talisman + dodatki : Optymalizacja talii kart przygód
|
|
|
Witam,
chciałbym się podzielić pewnym pytaniem. Mając Talisman z wszystkimi karcianymi dodatkami liczba kart przygód rośnie do liczby niemożliwej do ogarnięcia w kilka rozgrywek. Jest jednak pewien problem, a może tylko tak mi się wydaje. Otóż podstawowa talia kart przygód zawiera około 30% przeciwników a wraz z każdym dodatkiem tak proporcja zostaje zaburzona i liczba wrogów maleje w stosunku do innych rodzajów kart. W takiej sytuacji, gdy masz przed sobą talie liczącą zdrowo ponad 400 kart, rozwój postaci zostaje spowolniony, gdyż wrogów jest po prostu za mało. Tym bardziej nie sposób grać wyłącznie taliami z dodatków, gdyż występuje ten sam (a nawet większy) problem. Myślałem, że może jednym z wyjść było by granie na taliach w stylu podstawka + jeden dodatek. Czy zauważacie taki problem, jak go rozwiązujecie?
Myślałem też o ułożeniu własnej talii opartej na podstawce i dodatkach ale trochę mnie to przerosło. |
|
|
|
|
Baltar [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Nie, a dlatego, że mam Podziemia (jest tam Wrogów od groma). Więc jak czas przypakować to do Podziemi. |
|
|
|
|
guciomir [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Pamietam ze kiedys liczylem karty i porownywalem proporcje. Nawet z dodatkami wrogow jest nadal okolo 30%. To sie nie zmienia zbyt bardzo.
Oprocz tego sa podziemia do pakowania, no i teraz maja wyjsc smoki, ktore zwieksza ilosc potworow na planszy.
Jedyna zmiana jaka uwazam za sensowna to wyjecie z talii kart typu "wszyscy zli i neutralni traca 1 ture" albo "wrota do podziemi". Nie maja duzego wplywu na gre a jedynie spowalniaja. |
|
|
|
|
konri [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Co do wrót do podziemi się nie zgadzam. Jeśli pojawią się w jakimś strategicznym punkcie (np tajemne wrota) mogą diametralnie wpłynąć na sposób przemieszczania się i w efekcie przyspieszyć grę. |
|
|
|
|
Szpyrus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
A co myślicie o talii podstawka + jeden dodatek? Bo wydaje mi się to całkiem sensownym rozwiązaniem? |
|
|
|
|
guciomir [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Wystarcza, ale apetyt na kolejne dodatki rośnie z kazda gra. |
|
|
|
|
konri [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
Mi po przyroście dodatków przeszkadza tylko to, że rzadko pojawiają się te karty sadzawek - 4 żetony siły/mocy/życia. |
|
|
|
|
JollyRoger1916 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012
|
|
|
bez sensu robić optymalną talie w T:MiM. Trochę ogrania podstawka + dodatek karciany i zacznie się robić nudno, wtedy nowy dodatek karciany i gra znowu nabiera lekkich rumieńców. Mam wszystko co wyszło PL i szczerze mówiąc do podziemi to nawet nie chce mi się wchodzić, a góry zwiedzałem na początku z ciekawości. |
|
|
|
|
Kirdan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Sty, 2012
|
|
|
Szpyrus: jak tak sobie karty z talii ze "Smoków" przed chwilą pooglądałem, to Ci powiem, że ładnie Ci zoptymalizują grę, oj, ładnie. Wrogów, i to takich całkiem wypasionych, jest tam całe mnóstwo. |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
Osobiście nie widzę powodów coby optymalizować talię Przygód. Nawet jeżeli, hipotetycznie "jeżeli", Wrogów jest mniej, to wciąż dochodzą karty, które zwiększają statsy w postaci dodatkowych żetonów lub Przyjaciół/Przedmiotów. Więc polemizowałbym, czy rozwój Poszukiwaczy zostaje spowolniony. |
|
|
|
|
funf [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012
|
|
|
No ja wam powiem panowie że zgodzę sie ze Szpyrusem.Zacząłem rozgrywkę w 3 osoby po 16:00 i skończyłem teraz.Nie ze względu na wygraną, ale ze względu na zmęczenie.Jest godzina 2:00 i mam staty (pierwsza postać bez dead'a) 6 siła i 7 moc (gram kolesiem ze smoków - tym od fieball). Levelowanie to masakra jakaś w porównaniu do wcześniejszych rozgrywek. Wydaje mi się że FFG coś popierdeńczyło ,gdyż nie jest to pierwsza rozgrywka z full setem (smoki jako najnowszy dodatek). Duże ratio na dead i mało levelowania czyni rozgrywkę meczącą ,nudzącą i beznadziejną. Idę szukać podobnych problemów na forum.Lubię Talizmana i grałem w niego wiele razy.Mamy wraz ze znajomymi z tym problem i uważamyże nie tak to powinno wyglądać. |
|
|
|
|
q_ral [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Graliśmy ze wszystkimi dodatkami zawsze. Czasem było gorzej czasem lepiej ale rozgrywka nigdy nie przekraczała 5 godzin. Po dodaniu smoków wszyscy odczuli utratę dynamiki gry. Losowanie żetonów, zabawa z ich przekładaniem i wykładaniem na planszy skutecznie przedłużyła czas rozgrywki. Pierwszy raz nie dokończyliśmy partii (sic!). Nawet nie zbliżyliśmy się do krainy wewnętrznej. Dam jeszcze szansę smokom zapewne ale tak jak przeczuwałem to już nie Talisman tylko inwazja pokemonów |
|
|
|
|
funf [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Kwi, 2012
|
|
|
Było by ok gdybym nie miał wymieszanych wszystkich kart przygód. Nie ma za bardzo jak na początku levelować teraz, a odkręcanie tego to schiza jakaś. |
|
|
|
|
Western [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
Oj przyznam, że jak już zaczęliśmy w 5 osób rozgrywkę ze smokami, to po 4 godzinach nikt nie wszedł do wewnętrznej. Losowanie łusek, i ogólnie zabawa z nimi to sposób na zanudzenie zmniejszenie dynamiki. Dlatego zdecydowałem, że łuski ograniczam dokładnie o połowę. Dodatkowo postanawiam, że po wyczerpaniu puli, nie wprowadzamy nowych do gry - skończą się, to lecimy już z grą bez nich. Niezbyt mi się podobają idee nowych dodatków - czytaj Blood Moon. No kurcze, mamy żniwiarza więc niech sobie lata po kulnięciu 1, a nie FFG wprowadza u l e p s z o n e g o żniwiarza w postaci wilkołaka. Co mnie zaczyna drażnić, to to że wg mnie dodatki powinny się zazębiać można wykorzystać wszystkie i one sobie nie wchodzą w drogę, a uzupełniają, ale nie, żeby trzeba było wybierać... Hmmm... dziś odrzucamy Pana Śmierć a gramy ze zwierzakiem... |
|
|
|
|
mpuchatek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012
|
|
|
funf napisał/a: | Było by ok gdybym nie miał wymieszanych wszystkich kart przygód. Nie ma za bardzo jak na początku levelować teraz, a odkręcanie tego to schiza jakaś. | Też tak kiedyś zrobiłem, ale jeszcze przed Smokami poświęciłem chyba z godzinę i ponownie rozdzieliłem dodatki, aby móc w każdej grze dobrać zestaw do czasu, graczy i poziomu zabawy. |
|
|
|
|
|
|