Runa Zdławienia Magii vs. Ofiara dla Hekarti |
Autor |
Wiadomość |
Karl82 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Sty, 2012 Runa Zdławienia Magii vs. Ofiara dla Hekarti
|
|
|
Runa Zdławienia Magii :
Action: Sacrifice this card to cancel an action just played that targets a @ unit you control.
Ofiara dla Hekartii
Discard X resource tokens from this card to give target unit - X Hit Points until the end of the turn.
Pytanie : czy po poświęceniu runy przeciwnik może znowu użyć akcji na misji mając tą samą liczbę żetonów?
Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Sty, 2012
|
|
|
Odrzucenie żetonów z misji jest kosztem, co oznacza, że w momencie zagrania akcji przeciwnik musi odrzucić konkretną ich liczbę. A potem ty możesz (kosztem odrzucenia karty) ją anulować.
Ale jeżeli będzie miał zapas żetonów na misji to może odpalić akcję jeszcze raz, bo runa zdławienia anuluje wyłącznie 'właśnie zagraną akcję'. |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Sty, 2012
|
|
|
Dziobak napisał/a: | Odrzucenie żetonów z misji jest kosztem, co oznacza, że w momencie zagrania akcji przeciwnik musi odrzucić konkretną ich liczbę. A potem ty możesz (kosztem odrzucenia karty) ją anulować.
Ale jeżeli będzie miał zapas żetonów na misji to może odpalić akcję jeszcze raz, bo runa zdławienia anuluje wyłącznie 'właśnie zagraną akcję'. |
Tutaj nie ma tak łatwo, bo dobry gracz powinien rozgrywać to tak.
Akcja -1 życia - wchodzi ?
ok rozpatrujemy
i kolejne Akcja -1 życia - wchodzi ?
itd. więc runą uratuje tylko 1 życia ;] |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Sty, 2012
|
|
|
Czyli zostaje żelazna dyscyplina albo tarcza saphery tylko? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Sty, 2012
|
|
|
też nie do końca, bo jeśli jest odpowiednia liczba żetonów na hekatri, to będę Ci obniżał po 1
a jak w końcu w odpowiedzi rzucisz ID lub Tarczę, to ja w odpowiedzi odejmę resztę życia ;] |
|
|
|
|
Karl82 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
Nie żebym się specjalnie sprzeczał z taką interpretacją, ale wydaje mi się, że ta runa może być zupełnie bezradna w działaniu przeciwko karcie hekarti dlatego, że swego czasu znalazłem na forum fantasyflightgames interpretację dotyczącą następującej sytuacji.
Potwór z Głębin(Monster of the Deep) wyklucza się, żeby np. nie pozwolić zaatakować dwóm jednostkom, a przeciwnik rzuca na jedną ze swoich jednostek Żelazną Dyscyplię.
Za oficjalne rozwiązanie powyższej sytuacji uznano cofnięcie całej akcji i w konsekwencji możliwość ponownego wykluczenia Potwora, którego akcja zadziała do momentu wybrania na cel jednostki chronionej przez ŻD.
Dlatego też, pomyślałem, że omawiana w temacie runa po użyciu przeciwko akcji na hekarti spowoduje anulowanie działania tej ostaniej analogicznie do przykładu z Potworem z Głębin. Efekt byłby tego taki, że gracz kontrolujący misje miałby ponownie tą samą liczbę żetonów do użycia.
Co o tym myślicie(poza tym, że większego problemu już nie mogłem sobie wymyślić))? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
na forum FFG ja bym brał pod uwagę tylko i wyłącznie wypowiedzi Entropy42, reszta to debile |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2012
|
|
|
Krótki i rzeczowy post, aż go chyba w ramkę oprawię :}
Bo jakoś interpreteacja z forum ffg też mi sie dziwna wydała... |
|
|
|
|
|