galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kłótnia o zasady
Autor Wiadomość
Yayo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   Kłótnia o zasady

Pokłóciłem się z bratem podczas rozgrywki, poszło o zasay dotycząnce pancerza.Brat twierdzi że pancerzem może obronić się przed odebraniem przedmiotu czy przyjaciela a nie tylko przed obrażeniami.W zasadach jest jasno napisane że po porównaniu skuteczności ataków zwyciesca decyduje czy spróbuje odebrać punkt życia i przeciwnik ewentualnie się obroni pancerzem czy odbierze mu przedmiot lub przyjaciela str12.
"Zwycięzca walki może albo a) zmusić pokonanego do utraty 1
punktu Życia (użycie Przedmiotu, Zaklęć lub specjalnej zdolności
może temu zapobiec) albo b) zabrać pokonanemu jeden Przedmiot
lub jedną sztukę złota."
-Prosze o pomoc w rozwikłaniu sporu.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Pancerza używasz tylko wtedy jak masz stracić punkt życia w walce. Jeśli przeciwnik próbuje ci zabrać przedmiot, to pancerz nie zadziała (dlatego czasami, walcząc na koronie władzy, warto najpierw odebrać przeciwnikowi pancerz, żeby kolejne ciosy wchodziły jak w masło).

Tak poza tym, to przyjaciół nie można odbierać (chyba że ma się specjalną umiejętność typu wampir albo czarownica).
 
     
legox97
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

1. Na karcie pancerza jest napisane, że jeśli w wyniku przegranej walki tracisz punkty życia, możesz się uchronić korzystając z owego pancerza.
2.
Cytat:
W zasadach jest jasno napisane że po porównaniu skuteczności ataków zwycięzca decyduje czy spróbuje odebrać punkt życia i przeciwnik ewentualnie się obroni pancerzem czy odbierze mu przedmiot lub przyjaciela str12.
"Zwycięzca walki może albo a) zmusić pokonanego do utraty 1
punktu Życia (użycie Przedmiotu, Zaklęć lub specjalnej zdolności
może temu zapobiec) albo b) zabrać pokonanemu jeden Przedmiot
lub jedną sztukę złota."

Z tego wynika, iż przed utratą przedmiotu/przyjaciela nie chroni żaden przedmiot.
3. Talisman osadzony jest w świecie nie realnym, a fantastycznym. Jednak nawet w fantastycznym świecie pancerz raczej chroni twoje ciało a nie przyjaciół itd. :]
Trochę logiki... i każdy spór jest do rozwiązania (ja taki sposób preferuję)
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012   

Ja jeszcze wspomnę o karcie Skarbu - Ægis. Za ten Przedmiot rzuca się kością zanim przeciwnik wybierze swoją nagrodę za wygraną walkę. Czyli Poszukiwacz przegrywa walkę, następnie rzuca za Ægis, a jeżeli rzut się nie powiedzie, wygrywający Poszukiwacz decyduje, czy chce zabrać sztukę złota, Przedmiot, czy punkt Życia.
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Ludzie pomozcie, bo mam problem. Pokłciłem się z ziomkiem o kartę cielistego golema z dodatku wilkołak. Opis karty jest następujący: Siła cielitego golema jest równa liczbie punktów siły na kartach trofeów, które posiadasz(minimum 1). Jeśli go pokonasz otrzymujesz 1 punkt siły (nie możesz jednak zatrzymać tej karty jako trofeum). Golem pozostaje tu dopóki ktoś go nie pokona. Jeśli nie posiadam żadnego trofeum, to rozumiem, że golem posiada siłę 1 jak jest napisane powyżej? Mój kumpel stwierdził natomiast, że skoro nie posiadam trofeum żadnego to odkładam kartę na polu na którym obecnie jestem i nie moge się z nią zmierzyć. Powiedzcie jak powinno być????
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Cześć,

Tak. Golem wtedy ma Siłę 1. Nie odrzuca się w żadnym wypadku Wroga na obszar, chyba że jego instrukcja konkretnie wskazuje, iż trza go tam odłożyć bez walki.
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Olbrzymie dzięki:)
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Siemanko,
Znów mam problem, bo kumpel się ze mną nie zgadza co do kilku kart i chciałbym to wyjaśnić, mianowicie: Czy jeśli używając Miecza Zagłady przy wyrzuceniu 1 automatycznie przegrywam, czy mogę użyć losu? Czy mogę odrzucić Zagubioną Duszę, mimo, że moc mi nie pozwala na kolejne zaklęcia? I ostatnie na dziś:) rozumiem,że po rzuceniu Benedykcji bez względu na stan posiadanych punktów życia w ciągu dnia można otrzymać 4? nie dotyczy to tylko punktów podstawowych?
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Jeszcze jedno:) Przy postaci Błędnego Rycerza o jakiej nagrodzie mowa w przypadku pomocy innemu poszukiwaczowi?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Cześć,

Na wstępie bym prosił Ciebie (i innych) o zapodawanie instrukcji kart albo przynajmniej nazwy dodatku, z którego pochodzi. Nie pamiętam efektów każdej karty z osobna. Przykładowo nie mam pojęcia jaki efekt posiada Miecz Zagłady ani skąd pochodzi. Przypuszczam, iż z Wilkokłaka, ale ręki bym nie dał.

Więc,

W przypadku Miecza Zagłady możesz użyć Losu. Masz prawo ponowić niemal każdy wykonywany przez siebie rzut. W tym rzut za skuteczność ataku. Dopiero jak ponowiony rzut (o ile zdecydujesz się użyć Losu) będzie wynosić "1", to przegrywasz.

W przypadku Zagubionej Duszy, tak możesz ją odrzucić. Najpierw ją odrzucasz, a następnie wybierasz nagrodę. Chociaż nieczęste są to przypadki, by brać Zaklęcia, zamiast powiększać swe statystyki.

Benedykcja - zgadza się, jeżeli jest Dzień, Poszukiwacz otrzymuje 4 punkty Życia, bez względu na to, ile wcześniej ich posiadał.

Błędny Rycerz - Poszukiwacz ten pochodzi z dodatku "Pani Jeziora". Dodatek ten m.in wprowadzał do gry pakiet kart "Nagrody za zadania", które otrzymuje się za wykonywania zadań Czarownika. Błędny Rycerz jednakże posiada swoje własne źródło tych kart, otrzymując je również za pomoc innym Poszukiwaczom. Trza dodać, iż to Błędny Rycerz decyduje, a nie nikt inny, czy chce Poszukiwaczowi pomóc, czy nie.

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   

Dzięki wielkie Marcinie:) następnym razem będę podsyłać opisy, a pewnie jeszczenie raz będę potrzebował pomocy:)
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Sie, 2013   

Witam, to znowu ja:) mam pytanie temat karty Lodoey Kiel. Tresc karty: podczas walki psychicznej dodaje 1 do Twojej mocy. Jesli pokonasz w walce poszukiwacza i zmusisz do utraty punktu zycia, ten poszukiwacz traci rowniez swoja nastepna ture. Wygralem walke i zmusilem kumpla do utraty punktu zycia, ale wybronil sie pancerzem przed jego strata, czy w takiej sytuacji nadal traci ture?
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Sie, 2013   

Nie stracił punktu życia, nie ma dodatkowych efektów. Od pytań mamy już osobny temat, "Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad" :)
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sie, 2013   

gromski88 napisał/a:
Witam, to znowu ja:) mam pytanie temat karty Lodoey Kiel. Tresc karty: podczas walki psychicznej dodaje 1 do Twojej mocy. Jesli pokonasz w walce poszukiwacza i zmusisz do utraty punktu zycia, ten poszukiwacz traci rowniez swoja nastepna ture. Wygralem walke i zmusilem kumpla do utraty punktu zycia, ale wybronil sie pancerzem przed jego strata, czy w takiej sytuacji nadal traci ture?

W walce psychicznej przedmioty nie chronią przed utratą punktów życia. Tak więc nie mógł się wybronić pancerzem i powinien stracić turę.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sie, 2013   

A właśnie, że są przedmioty, które chronią przed utratą punktu życia w walce psychicznej - jeśli dobrze pamiętam, to chyba Lustrzana Tarcza do nich należy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14