galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Krasnoludy
Autor Wiadomość
Razor
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   Krasnoludy

Cześć, gram sobie ostatnio casualowo talią oparta na pomyśle:
http://warhammer-inwazja....hp?p=71&id_n=71

Nie gram dokładnie tym ustawieniem, gdyż nie mam wszystkich kart, jednak generalnie koncepcja jest nie zmieniona (duża strata jednostek na początku, rozwinięcia z jednostek, które potem idą na stos odrzucanych dzięki http://deckbox.org/whi/Tunnel%20Fighter finisherowe warty poległych.
Mam parę pytań:
1. czy Dwarf Ranger może zadać obrażenia kiedy jednostki idą na stos kart odrzuconych w wyniku działania tunel fightera? (bo po warcie poległych to oczywiste)
2. czy http://deckbox.org/whi/Grudgebearer dostaje młotki po analogicznej sytuacji (po warcie poległych chyba dostaje?)

Na koncu luźna uwaga, po testach bardzo dobrze w tej talii sprawuje się http://deckbox.org/whi/Master%20Runesmith

pozdrawiam
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Jednostki spadające z poświęcenia developów nie odpalą ani Rangera ani Bearera, natomiast spadające z Warty jak najbardziej ich odpalą.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

1. nie
2. nie
Poświęcając development to on opuszcza grę, nie jednostka (opuszcza development a do discarda wchodzi jednostka)
edit: ninjaaaaaaaaaaaaa! :D
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

dlaczego ranger nie może strzelać? Karta jednostki która spada jako rozwinięcie jest traktowana jako jednostka która jest w grze. Przeczytajcie w FAQ tłumaczenie do Grimgora - jeśli na rozwinięcie - Grimgora zagrasz Ripa to jego umiejętność nie działa bo on jest już w grze. Tak samo misja krasnali zbiera kasę po spadających rozwinięciach - krasnoludach i Kazador może wejść za 1 z SYG jeśli właśnie spadł do kart odrzuconych jako rozwinięcie
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Grimgor Ironhide
Q. If I turn Grimgor face up with Rip Dere 'Eads Off!, does Grimgor destroy the support cards and developments in the corresponding zones?
A. No. The development containing Grimgor is already in play, so Grimgor does not enter play directly and his ability is not triggered (official FAQ).
 
     
Bryndzollo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Germanus napisał/a:
Karta jednostki która spada jako rozwinięcie jest traktowana jako jednostka która jest w grze.


Z tym się nie zgodzę. Grając kartę Grobowcowe Ghule jako rozwinięcie i odrzucając ją np Złomem jednego orka, nie dostaję 2 zasobów, bo na discard poszło rozwinięcie, a nie jednostka, która była w grze.

Tak mi tłumaczono na turnieju :smile:
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Germanus napisał/a:
jest traktowana jako jednostka która jest w grze.

Germanus napisał/a:
The development containing Grimgor is already in play,


Sam sobie zaprzeczyłeś, w grze jest development nie jednostka, akurat w Grimgorze chodzi o to że jak odwracasz dev to Grimgor nie wchodzi do gry. Poczytaj w FAQ o wchodzeniu do gry, zagrywaniu, umieszczaniu itp ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Mechanika talii jaszczura:

Jako wielki fan Dwarf Rangera i wszelkich combo-talii od dłuższego czasu szukam jakiejś koncepcji, żeby stworzyć ciekawą talię na dwarfickim strzelaniu. Głównym problemem w taliach którymi grałem i testowałem był notoryczny brak pieniędzy i konieczność rozwijania kingdoma, czego szczerze nienawidze w dwarfickich taliach. Dla mnie dwarfy powinny rowijać tylko questa i czasami battlefielda, żeby być skutecznymi. Jest to spowodowane głównie matchupami z orkami czy chaosem, które potrafią w mgnieniu oka zniszczyć parę jednostek supportów i nie można sobie pozwolić z tymi taliami na rozwój 2 stref. Swojego czasu grałem na Burying the Grudge, ale miało to dwie zasadnicze wady - kasę zazwyczaj dostawałem w turze przeciwnika i nie mogłem jej przenieść do swojej fazy kapitol i była jednorazowego użytku. Gdzieś tam kręcił się pomysł z ADP, ale czegoś mi ciągle brakowało. Wszystko zmieniło się, gdy wyszedł Tunnel Fighter - razem z nim ADP działa więc idealnie.

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w środku gry i gramy tą talią - http://deckbox.org/sets/93370 . Jak widać nie mam tam praktycznie nic, co mogłoby poprzeszkadzać przeciwnikowi, więc załóżmy że zdążył się on bardzo rozbudować a i nam napsuł sporo krwi (niszcząc developki i jednostki). Załóżmy też, że spalił nam strefę i szykuje się do zniszczenia następnej. Sytuacja po naszej stronie wygląda tak:
- 3 developki (wszystko jednostki)
- ADP
- 5 kart na ręce, które oszczędzaliśmy całą grę (Tunnel Fighter, Dwarf Ranger, 2xReclaiming, Burying the Grudge )
- 6 jednostek w discardzie

Czy jesteśmy w stanie wygrać, zakładając, że przeciwnik za dużo nie namiesza w naszych poczynaniach?
Odpowiedź jest oczywista - tak. Sytuacja, którą przedstawiłem nie jest wbrew pozorom nietypowa - bardzo często w ten sposób udało mi się wygrać. Dodatkowo, w tej sytuacji nie trzeba w zasadzie atakować żeby wygrać!
Jak więc tym wygrać? Nasza tura powinna wyglądać tak:

- wystawiamy Rangera na questa (mamy 0 pieniędzy)
- wystawiamy Tunnel Fightera gdziekolwiek (najlepiej do BF żeby zaatakował) poświęcając 3 developy i dostając 3 tokenki na questa
- zagrywamy Buryinga (dostajemy 3 kasy i mamy 3 kasy na queście)
- za 5 pieniędzy gramy Reclaiminga (wskakuje 9 jednostek)
- pod koniec fazy wszystkie giną, dostajemy 9 tokenków na questa i mamy 9 strzałów z Rangera
- w następnej fazie gramy drugiego Reclaiminga i pod koniec fazy znów giną jednostki i mamy kolejne 9 strzałów (i w sumie 13 tokenów na queście)

Czyli jak wchodzi gratisowo Tunnel F. i poświęcami 3 developy - jednostki i zdobywamy 3 kasy za misję bo spadły 3 jednostki...
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Germanus napisał/a:

Czyli jak wchodzi gratisowo Tunnel F. i poświęcami 3 developy - jednostki i zdobywamy 3 kasy za misję bo spadły 3 jednostki...


Dokładniej mówiąc: "bo trafiły na stos kart odrzuconych" :)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Czyli podsumowując ranger nie strzela ale pozostałe karty działaja (tunnel f., misja, syg)
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lis, 2011   

Ranger strzeli jak jednostka opuści grę (nie development).
Misja działa jak jednostka trafia na stos kart odrzuconych.
Poczytaj tekst na kartach dokładnie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13