galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Akcje...
Autor Wiadomość
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

okon napisał/a:
czyli mogę wykonać normalną akcję po wykonaniu oderżnij im łby ??? czy przedstawiony przeze mnie przykład jest zgodny z zasadami mowa tu o karcie



http://deckbox.org/whi/Madtoof%20Ironleg

Czy moge ją odwrócić i wykonać tą akcję ???


Jak dla mnie poprawnie ci to podał Darker i ja się z tym zgadzam, czyli gdyby nie było u tego pana http://deckbox.org/whi/Madtoof%20Ironleg w akcji: na początku twojej tury... coś tam" to byś mógł odpalić akcję, ale niestety wszystkie efekty stałe/wymuszone i akcje z "na początku twojej tury" mają pierwszeństwo przed innymi akcjami takimi jak "Oderźnijta..."
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Możesz normalnie rzucić "Oderźnijta..." na rozwinięcie w misji i pojawi się ten gość, lecz akcji z niego nie aktywujesz bo za późno. Ale karty dodatkowe z niego pociągniesz :mrgreen:
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

piotrest napisał/a:
ale niestety wszystkie efekty stałe/wymuszone i akcje z "na początku twojej tury" mają pierwszeństwo przed innymi akcjami takimi jak "Oderźnijta..."


Ale zauważ, że na Madtoofie nie jest ani efekt trwały ani wymuszony tylko normalna akcja aktywowana, dlatego wydaje mi się że odpalamy go w oknie akcji na początku tury a nie wcześniej. Hmmm....
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Ravandil napisał/a:
piotrest napisał/a:
ale niestety wszystkie efekty stałe/wymuszone i akcje z "na początku twojej tury" mają pierwszeństwo przed innymi akcjami takimi jak "Oderźnijta..."


Ale zauważ, że na Madtoofie nie jest ani efekt trwały ani wymuszony tylko normalna akcja aktywowana, dlatego wydaje mi się że odpalamy go w oknie akcji na początku tury a nie wcześniej. Hmmm....


Nie no ok, jeśli już ten koleś był w misji w poprzedniej turze jako jednostka to spokojnie można na początku kolejnej skorzystać z jego akcji. Nie można natomiast jeśli jest tylko rozwinięciem i rzucasz na niego Oderźnijta..! i odpalic jego akcji bo to już nie jest "na początku twojej tury", tak myślę :wink:
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Ravandil, tak jak wszystki akcje warunkowe "kiedy ta jednostka atakuje" "na początku twojej tury" "na początku fazy królestwa" wszystko to trzeba wykonać jako pierwsze w danej fazie, albo przepada.

Np. Jak wyznaczasz do ataku Blood Dragon Knighta, to pierwsze co musisz zrobić to wyznaczyć jednostkę, która oberwie z jego akcji "when this unit attacks" jeśli tego nie zrobisz to przepada. Zapraszam do FAQ w razie wątpliwości.
 
     
okon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

czyli Piotres miałeś rację no to kupa :) a tak wspaniale to działało
 
     
okon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Jeszcze jedno mam pytanie . Jeśli w polu bitwy mam urguka i używam taktyki polofanko na pająki co powoduje że znajdują się na nim 2 obrażenia ( wszystko dzieje się w fazie stolicy ) a przeciwnik odpala akcję ze skaveńskich muszkieterów ( nie w odpowiedzi tylko po moim zagraniu i biorąc na cel rannego urguka ) i chce mi zadać obrażenie to czy ja mogę odpowiedzieć poprzez taktykę którą opłacę żetonami obrażeń znajdującymi sie na bohaterze tym samym go ratując??? gdy opłacam jakąś kartę lub taktykę właśnie za pomocą obrażeń znajdujących się na urguku to czy gdy przeciwnik będzie chciał mi w odpowiedzi zadać jedno obrażenie za pomocą jakiejś akcji te obrażenia dalej na nim są czy znikają jako koszt zagrania wcześniejszej taktyki ??? Czy działa to tak samo jak odpowiadanie za pomocą smotlińskiej zasadzki ??? (nie ma złota bo poszło jako koszt więc nie da się anulować akcji która została za jego pomocą opłacona pomimo że jej efekt rozpatruje się dopiero później)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Mar, 2012   

okon napisał/a:
Jeszcze jedno mam pytanie . Jeśli w polu bitwy mam urguka i używam taktyki polofanko na pająki co powoduje że znajdują się na nim 2 obrażenia ( wszystko dzieje się w fazie stolicy ) a przeciwnik odpala akcję ze skaveńskich muszkieterów ( nie w odpowiedzi tylko po moim zagraniu i biorąc na cel rannego urguka ) i chce mi zadać obrażenie to czy ja mogę odpowiedzieć poprzez taktykę którą opłacę żetonami obrażeń znajdującymi sie na bohaterze tym samym go ratując??? gdy opłacam jakąś kartę lub taktykę właśnie za pomocą obrażeń znajdujących się na urguku to czy gdy przeciwnik będzie chciał mi w odpowiedzi zadać jedno obrażenie za pomocą jakiejś akcji te obrażenia dalej na nim są czy znikają jako koszt zagrania wcześniejszej taktyki ??? Czy działa to tak samo jak odpowiadanie za pomocą smotlińskiej zasadzki ??? (nie ma złota bo poszło jako koszt więc nie da się anulować akcji która została za jego pomocą opłacona pomimo że jej efekt rozpatruje się dopiero później)


Well oczywiście możesz tak zrobić, że w odpowiedzi wydajesz te obrażenia.
Jako że koszt zagrywanych kart jest płacony od razu, zatem przy rozpatrywaniu i ew. zadaniu obrażeń ugruckowi tych co wcześniej na nim były już nie ma.
 
     
okon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Mar, 2012   

wielkie dzięki
 
     
okon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Mar, 2012   

Mam jeszcze pytanie odnośnie samej mechaniki zagrywania akcji . Przedstawię to na przykładzie będzie najprościej
Czy poniższa sytuacja jest dozwolona ??

Powiedzmy że przeciwnik grający orkami w 2 turze rzuca w pole bitwy jednego pająka deklaruje że atakuje misję nic tam nie ma więc obronny nie będzie następnie rzuca na pająka :

-eksperymenty ze spaczeniem za 1

-czeka na odp. ja pas

-następnie jeszcze raz eksperymenty na tego samego pająka

-a ja w odpowiedzi spaczam jednostkę uwiedzionym przez ciemność ( czy mimo wcześniejszego spasowania z mojej strony mogę zagrać odpowiedz przy drugich eksperymentach?? )
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Mar, 2012   

i tak i nie, bo wszystko zależy od tego kiedy kto co zagra.

Jeśli przeciwnik zagra eksperymenty po wybraniu jednostki do ataku, i dopiero wtedy chciałbyś ją spaczyć, to owszem możesz ale ona dalej atakuje.

Spaczenie mówi - Spaczona jednostka nie może być wyznaczona do obrony lub ataku.
Czyli jeśli przed spaczeniem została już wybrana, to spaczenie jej nic nie da.

Czyli żeby to miało ręce i nogi, musiałbyś spaczyć spidera, przed wyznaczeniem go do ataku, czyli np. po deklaracji w którą strefę będzie atak, ale przed wyznaczeniem atakujących.
Niestety w takiej sytuacji przeciwnik raczej nie zrzuci się z Experymentów, no ale tak to wygląda.
 
     
Venar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

Pytanie w podobnej kwestii jak powyżej ale dotyczącej krasnoludów.

Zwiadowcy krasnoludów mają akcję dzięki której:
- jeśli ta strefa jest atakowana zadaj jedno obrażenie atakującej jednostce
oraz drugi
- poświęć rozwinięcie aby zadać obrażenie atakującej jednostce

I pytanie:
1. Czy zadanie w ten sposób obrażeń jednostce atakującej po jej wyznaczeniu (to oczywiste) ale przed przydzieleniem obrażeń może ją zniszczyć i tym samym powstrzymać atak tej jednostki?
2. Czy w 2 przypadku mogę poświęcić dowolną ilość rozwinięć aby za każde zadać obrażenie?
 
     
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012   

1. Tak
2. Tak

Generalnie działa to tak, że za każde jedno poświęcone rozwinięcie możesz zadać 1 obrażenie dowolnej jednostce wyznaczonej do ataku.
 
     
bigred1989
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014   

Podłączę się pod temat. Nie rozumiem jednej rzeczy, skoro akcje rozpatrywane są od końca. To w jaki sposób użyć karty pogarda wysokich elfów, która mówi o anulowaniu właśnie zagranej taktyki. Zgodnie z regulaminem przeciwnik zagrywa taktykę ja ją anuluję tą kartą, ale najpierw rozpatrywana jest moja karta a dopiero potem jego. Czyli gdy moja taktyka jest rozpatrywana to jego taktyki jeszcze nie ma więc nie można jej anulować. Pewnie coś pokręciłem, ale czy jest w stanie ktoś to sprecyzować? Analogiczna sytuacja jest np. w momencie gdy moja jednostka otrzyma 3 obrażenia przez jakąś tam taktykę i ma zginąć ale ja chcę je przekierować rzucam więc kartę przekieruj obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną w tej samej strefie, ale przy rozpatrywaniu mojej karty jako pierwszej obrażenia nie zostają jeszcze zadane bo karta taktyki która je powoduje jest rozpatrywana jako druga :razz: trochę to dziwne...
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014   

bigred1989 napisał/a:
Zgodnie z regulaminem przeciwnik zagrywa taktykę ja ją anuluję tą kartą, ale najpierw rozpatrywana jest moja karta a dopiero potem jego. Czyli gdy moja taktyka jest rozpatrywana to jego taktyki jeszcze nie ma więc nie można jej anulować.

Są dwa różne "stany" karty:
a) zagrana - gracz zadeklarował użycie karty, ale karta jeszcze nie wpłynęła na grę (zostaje umieszczona w stosie i czeka na rozpatrzenie)
b) rozpatrzona - efekt karty został wprowadzony do gry

Anulujesz kartę, która została zagrana, przed jej rozpatrzeniem.

bigred1989 napisał/a:
Analogiczna sytuacja jest np. w momencie gdy moja jednostka otrzyma 3 obrażenia przez jakąś tam taktykę i ma zginąć ale ja chcę je przekierować rzucam więc kartę przekieruj obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną w tej samej strefie, ale przy rozpatrywaniu mojej karty jako pierwszej obrażenia nie zostają jeszcze zadane bo karta taktyki która je powoduje jest rozpatrywana jako druga :razz: trochę to dziwne...

W FAQ jest to doprecyzowanie:
Cytat:
We wszystkich przypadkach treść „zadane obrażenia” oraz „przydzielone obrażenia” na kartach przekierowujących obrażenia powinna brzmieć „obrażenia, które mają zostać zadane”.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12