galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Akcje...
Autor Wiadomość
darecki
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lis, 2011   Akcje...

Witam,

niezrozumiałe jest dla mnie ta część FAQ, bardzo bym prosił o wyjaśnienie najlepiej z przykładami:


"B. Okno akcji
1. Zaczynając od pierwszego gracza i kontynuując dopóki
wszyscy nie spasują, grający na zmianę dokładają do łańcucha
akcje aktywowane, które miały spełnione warunki aktywacji
podczas poprzedniego okna akcji (akcje aktywowane także
muszą mieć spełnione w tej turze swoje warunki aktywacji)
- Po tym, gracze mogą aktywować akcje
aktywowane jeżeli od początku okna akcji
został spełniony ich warunek aktywacji, i muszą
to zrobić przy pierwszej możliwej akcji (dodając je
do istniejącego łańcucha lub rozpoczynając nowy).


praktycznie nic stąd nie rozumiem - ani poprzedniego okna akcji oni rozpoczynania nowego stosu...

2. Gracze mają możliwość zagrania akcji (zaczynając od
aktywnego gracza, akcje te rozpoczną nowy łańcuch lub mogą być
dodane do istniejącego łańcucha, jeżeli jakakolwiek akcja aktywowana
została aktywowana podczas B-1).

jak to sie ma do punktu 1?[/b]
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lis, 2011   

Poczytaj sobie ten temat: http://www.whinvasion.pl/...4&t=916&start=0 jest tutaj zawarte wszystko co trzeba, na temat stosu akcji i łańcuchów akcji.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lis, 2011   

W razie czego napisz z czym masz problem, jakaś konkretna sytuacja.
 
     
darecki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lis, 2011   

no to jedziemy:

1. Przeciwnik ma http://deckbox.org/whi/Finreir's%20Guard a na nim moje http://deckbox.org/whi/Bloodboil%20Fever. Z poczatkiem tury przeciwnika (faza "0") akcja której karty odpalana jest jako pierwsza?

2. Bomba zarazy - czy podczas rozpatrywania stosu jeden z celow bomby juz nie istnieje cala taktyke szlag trafia czy pozostale cele (dwa lub jeden) otrzymuja obrazenia?

3. Akcje jednostek majace pole tresci "Akcja: Kiedy tak jednostka atakuje zrob X" powinno się rozpatrywac w momencie kiedy jednostka jest wybrana na atakujaca, czyli wybieramy strefe ataku (akcje) wybieramy atakujacych i tutaj juz aktywujemy akcje tychze jednostek rozpoczynajac stos i po rozpatrzeniu np. przydzielamy niebezposrednie obrazenia lub przestawiamy jednostke (wilhelm) Nastepnie przeciwnik wybiera obroncow. Correct?

4. Okreslenie "umiesc w grze" (najczesciej po przeszukaniu talii" oznacza ze nie placimy kosztow ani lojalnosci takiej karty?
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lis, 2011   

1. Finrer nie ma żadnej akcji, ma słowo kluczowe pozwalające anulować 1 obrażenie jeśli jakieś otrzymuje. A więc zaczynasz ob Bloodboila, kładziesz 1 żeton, obrażenia, Finrer kasuje, w drugiej turze kładziesz drugi żeton, 2 obrażenia, 1 kasuje od drugiego ginie
2. Tak, szlag trafia. Musisz wskazać 3 legalne cele
3. Trigeruje wtedy kiedy ją zadeklarujesz i jednostka jest atakującą. Aokcję taką możesz odpalić od chwili zadeklarowania jednostki jako atakującej aż do zakończenia jej ataku.
4. Tak, bez płacenia kosztu/lojalek, nie zagrywasz karty tylko ją umieszczasz
Ostatnio zmieniony przez kufel Czw 10 Lis, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lis, 2011   

Sprostowanie do pkt2: 3 cele muszą być w momencie zagrania karty, w czasie rozpatrywania już nie, czyli jeśli jakiś cel zniknie, bomba przywali w 2 pozostałe.
 
     
darecki
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lis, 2011   

ajajaj moj blad, w pkcie 1 chodzilo mi o karte: http://deckbox.org/whi/Hawkeye%20Archer ktora ma Bloodboil Fever

co do bomby to rozumiem ze musze wskazac 3 legalne cele w momencie zagrania karty i oplacenia kosztow, ale jesli podczas rozpatrywania stosu jeden z celow juz nie istnieje to pozostale dwa otrzymuja obrazenia?

i jeszcze jeden przyklad: przeciwnik atakuje, wybiera http://deckbox.org/whi/De...of%20Indraugnir jako atakujacego, odpala akcje smoka, ja przydzielam obrazenia. Jedno z obrazen wrzucam na http://deckbox.org/whi/Sigmar's%20Blessed, dziala wymuszony, Sigmarczycy schodza jak rowniez smok ktory wraca na reke przeciwnika. Wybieram obroncow. I teraz przeciwnik przydziela obrazenia nie uwzgledniajac juz obrazen smoka (bo go w tej fazie juz nie ma) czy jednak przydziela?
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Lis, 2011   

3. No tak, smoka nie ma to niczego nie przydzieli.
2. Yup
1. A jezeli chodzi o łucznika z Bloodboil Fever - FAQ rzecze:

Kiedy dwa lub więcej efektów
są aktywowane jednocześnie,
gracz, którego trwa tura, może
wywrzeć swoje efekty w dowolnej
kolejności. Następnie jego
przeciwnik wywiera swoje efekty
w dowolnej kolejności.


Co pozawala na użycie łuczników, a dopiero potem na ich przedwczesny zgon w wyniku choroby.
 
     
Salat00
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2012   

Cytat:
Kiedy dwa lub więcej efektów
są aktywowane jednocześnie,
gracz, którego trwa tura, może
wywrzeć swoje efekty w dowolnej
kolejności. Następnie jego
przeciwnik wywiera swoje efekty
w dowolnej kolejności.


W myśl tego co napisałeś nasuwa mi się pytanie o moją sytuację, o którą pytałem wcześniej w tym temacie:
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=3713

Czy zatem owe "wywieranie efektu" w tym konkretnym przypadku spowoduje, że jednostka, która straciła HP w odpowiedzi nie wykona już swojego efektu? W przeciwnym wypadku kolejność nie ma większego znaczenia.
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2012   

Nie no... W smoku chodziło o jego odpalenie skilla i to że nie będzie później brał udziału w walce, bo zostanie cofnięty przed przydzielaniem obrażeń.

Co do kontrataku i mutacji - nie będę się spierał z ludźmi, którzy ci odpowiedzieli. Jedyne, co mogę napisać, to moja interpretacja, którą ostatnio chyba strasznie często cytuję. Odpalona akcja jest niezależna od źródła, więc jednostka może zdechnąć, ale tam gdzieś w stosie jest jej akcja i czeka na rozpatrzenie.
 
     
Karl82
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2012   

Podepnę się pod ten temat bo nie chce zakładać nowego.

Miałem taką sytuację na turnieju.

Wykluczyłem Elfkę(Witch Hag), żeby odrzucić wierzchnią kartę z talii kolegi. W odpowiedzi kolega "zdjął" dwa żetony z Hekarti. Jasne dla mnie jest, że moja jednostka spadnie ze stołu.

Zastanawiam się jednak, czy jakimś cudem akcja z Elfki weszłaby mimo wszystko, bo chyba zdążyłem zapłacić koszt a jest jeszcze taka zasada, że efekty istnieją niezależnie od źródła.

Kumpel zawisł w efekcie na jednej karcie i przegrałem). Napiszcie proszę co i jak w tej kwestii.
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2012   

Dokładnie, akcja z wiedźmy wejdzie pomimo tego że wiedźma spadnie.
 
     
Salat00
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2012   

Faktycznie :) Nie przeanalizowalem dokladnie sytacji opisanej powyzej, z tad pojawily sie watpliwosci.
Wszystko gra :)

A propo komentarza powyzej:
Rozumiem, ze aktywowana akcja jednostki zadziala nawet jesli jednostka zginie, a jej akcja znajduje sie juz na stosie?
Jak to sie ma do spaczania jednostek? Powiedzmy, ze wyznaczam jednostke na atakujacego. Nastepnie w najblizszym oknie przeciwnik wrzuca akcje "spacz jednostke". Jednostka zostaje spaczona, ale czy nadal atakuje skoro zostala juz wczesniej zadeklarowana jako atakujacy?

Maly offtop: czy moge przegladac rozwiniecia przeciwnika? Ma to znaczenie gdybym chcial zniszczyc rozwiniecie. Czy moge wybrac, ktora karta bedaca rozwinieciem spadnie? Czy odbywa sie to losowo? Czy tez przeciwnik moze zdecydowac, ktora karta spadnie?

Z gory dzieki za podpowiedzi dla poczatkujacego :)
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2012   

Jeśli już wybrana na atakującą jednostka zostanie spaczona to i tak dalej atakuje, musiałaby zostać spaczona przed wybraniem jej na atakującą.
Efekty są niezależne od źródła więc przy rozpatrywaniu nie ma znaczenia czy jednostka która ją odpaliła ciągle żyje czy nie.

Rozwinięć przeciwnika nie możesz przeglądać. Jeśli coś co niszczy rozwinięcie targetuje je: coś w stylu zniszcz wybrane rozwinięcie, to ty wybierasz które chcesz zniszczyć.
 
     
Salat00
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lut, 2012   

Wybieram, ktore rozwiniecie czyli wskazuje zakryta karte palcem nie wiedzac co niszcze?

Jezeli nie targetuje a jedynie niszcze rozwiniecie w broniacej sie strefie, przeciwnik moze wybrac ktore zostanie zniszczone?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12