galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ 1.2
Autor Wiadomość
pan_satyros
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   FAQ 1.2

Na stronie FFG pojawił się nowy FAQ (1.2). Największą zmianą jest bez wątpienia modyfikacja systemu punktowania scenariuszy.

Scoring

This section introduces an additional element to the
scoring system presented on page 22 of the core
rulebook. This revised scoring will be implemented at
all FFG sanctioned organized play events, and should
be used on the LOTR LCG Quest Log available at
FantasyFlightGames.com.
In addition to all elements currently used to score a
game, players also add an additional 10 points to their
"final group score" for each round of play that is taken
to defeat a scenario. Players tally each round for their
score at the end of the refresh phase.
A modified scoring sheet has been provided as the
final page of this document. The tally of rounds can be
tracked on the notes section of these sheets.
(faq 1.2, str 5)

Najogólniej rzecz ujmując w czasie każdej fazy odpoczynku gracze oznaczają (na kartce? żetonem?...) właśnie mijającą rundę, tak by po ukończeniu scenariusza wiedzieć ile dokładnie rund im to zajęło. Następnie gracze zliczają punkty według starego schematu z instrukcji, a na samym końcu /i tu nowość/ dodają po 10 pkt za każdą rundę trwania gry.

Podsumowując czas pożegnać końcowe zbijanie poziomu zagrożenia i wyniki -10...
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Zmiana skutecznie niszczy taktykę przedłużania gry w nieskończoność, żeby tylko obniżyć ostateczny wynik. I świetnie, to było na prawdę głupie i dobrze że zostało poprawione.

Nie wiem czy będzie wygodnie się tego używać, ale warto spróbować.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Przyznam się bez bicia: nigdy nie lubiłem przedłużania gry w nieskończoność w celu zbijania do "-" :D
Dobrze, że teraz FFG ukróciła takie spekulacje z punktowaniem ;)
 
     
pan_satyros
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

10 rund = + 100pkt. Wygląda na to, że czas na "reset" moich rekordów i talii.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Nadal mnie nie przekonuje system punktowania. Wydłużenie rozgrywki ma być karane? Przecież to absurd, jeszcze większą rolę będzie odgrywała losowość i to co pojawi się na początku z TS. W przypadku Golluma czy Rhosobel to już w ogóle.
Po za tym, kara za rundę to aż 10 punktów co już jest kompletną bzdurą. Teraz zbieranie punktów zwycięstwa zupełnie nic nie daje. Ostatnio z siorą przeszliśmy Emyn Muil i trwało to długo, prawie wyczerpaliśmy talię spotkań. Zdobyliśmy za to 38 punktów zwycięstwa ale wg nowych zasad punktowych na niewiele by się to zdało, bo rozgrywka pewnie trwała kilkanaście rund.
Twórcy gry cały czas nie potrafią znaleźć dobrego rozwiązania i to mnie zaskakuje najbardziej. W końcu gra już ma pół roku i wypadałoby znaleźć dobry sposób naliczania punktów.
 
     
pan_satyros
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Ja prawdopodobnie będę grał według starych zasad, gdyż według nowych to jak podchodzą karty wydaje się mieć dużo większy wpływ na wynik pkt, pomijając kwestię nagród gdzie często dostajemy kilka pkt, a męczymy się z taką kartą x rund.
 
     
rudy_stp
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Ciekawe czemu aż o 10 punktów... W tym momencie faktycznie punkty zwycięstwa nie mają większego znaczenia...

Ale chyba to porządnie przetestowli bo przecież nie zrobiliby takiej rewolucji według własnego widzimisię...
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Przedłużanie gry w nieskończoność tylko po to, żeby zbijać zagrożenie było takie sobie, dobrze, ze z tym skończyli!
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Kufel dobrze prawi. Niedzielni gracze mieli kupę radochy ze starym systemem punktowym, ale bardziej doświadczeni znajdywali w nim mnóstwo luk i przez to gra turniejowa byłaby męczarnią, gdyż większość graczy po wygraniu scenariusza (ale zanim oficjalnie dojdzie do zwycięstwa), zaczynałaby zbijać zagrożenie i wyciągać z talii przeciwności wszystkie karty dające punkty zwycięstwa. I trwałoby to godzinami...
 
     
Karharoth
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

10 ptk to stanowczo za dużo. 7, ewentualnie osiem by wystarczyło, testowalem z kumplem wczoraj nowy system i się wg mnie śrendio sprawdza. Gra turniejowa staje się jeszcze bardziej lsoowa przez ten system punktacji. Tak, jak przytoczył Crabtree - Gollum czy Rhosgobel odpadają z gry turniejowej z powodu losowych celów. Z drugiej strony kta tam wie jak będzie wyglądał aspekt turniejowy, czy w ogóle będzie.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

kufel napisał/a:
Przedłużanie gry w nieskończoność tylko po to, żeby zbijać zagrożenie było takie sobie, dobrze, ze z tym skończyli!

Mimo że nigdy tak nie robiłem, to nie uważam żeby to było coś złego. Każdy gra według własnej taktyki, ważne żeby grać zgodnie z zasadami. Zdarzało nam się "skradać" w niektórych przygodach, ale nie było to robione w celu zbijania zagrożenia, tylko wynikało z taktycznej potrzeby :)
 
     
pan_satyros
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

crabtree napisał/a:
kufel napisał/a:
Przedłużanie gry w nieskończoność tylko po to, żeby zbijać zagrożenie było takie sobie, dobrze, ze z tym skończyli!

Mimo że nigdy tak nie robiłem, to nie uważam żeby to było coś złego. Każdy gra według własnej taktyki, ważne żeby grać zgodnie z zasadami. Zdarzało nam się "skradać" w niektórych przygodach, ale nie było to robione w celu zbijania zagrożenia, tylko wynikało z taktycznej potrzeby :)

Mi kilka razy zdążyło się "czekanie na Gandalfa", ale sytuacja była na tyle napięta, że nawet "fabularnie" dało się to wytłumaczyć.
Na pewno FFG idzie w dobrym kierunku próbując jakoś unormować ten system, problem w tym, że takie rozwiązanie jak tu jest po prostu słabe ;/ osoby grające na punktu muszą całkowicie zmienić sposób rozgrywki i budowania talii, skupić się na dociągu i sposobach na szybkie docieranie do potrzebnych kart. BYć moze gdyby sankcje było o połowę niższe miało by to sens, ale i w takim przypadku przygody, gdzie przez zwykłego pecha możemy stracić cały etap rozgrywki stają się nieporównywalnie bardziej trudne. Piszż to z perspektywy gry solo, być może kooperacyjnie ma to więcej sensu, ale w takim razie wychodziłoby na to, że FFG znów traktuje wariant solo po macoszemu wprowadzając twarde normy dla dowolnej ilości graczy.
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

A tam czekanie na Gandalfa... Przecież większość graczy uważa scenariusz z trolami za najłatwiejszy. Ot, wystarczy nazbierać sobie sprzymierzeńców i do boju. Nowy system punktowania będzie karał za takie campowanie :D
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Scenariusz z Trollami w wariancie solo wydaje się być bardzo trudny, bo gdy wszystkie naraz wejdą w zwarcie to podnosimy poziom zagrożenia o 12 punktów. Można trolle ściągać po kolei, ale ktoś musi przecież popychać wyprawę. A jeśli jeszcze pojawi się Górski Troll?
Nowy system nie powinien karać za campowanie, bo jest to istotny element gry. W Rhosobel czy Gollumie czasem gracz jest zmuszony do czekania na wskazówkę/zielsko. I wtedy ma ma być karany za zwłokę? Kompletny bezsens. Dobrze że twórcy gry widzą ułomność dotychczasowego systemu punktowania, ale ja ciągle nie widzę logiki w ich pomysłach. A niestety punktacja akurat musi być logiczna i miarodajna.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

crabtree napisał/a:
Scenariusz z Trollami w wariancie solo wydaje się być bardzo trudny, bo gdy wszystkie naraz wejdą w zwarcie to podnosimy poziom zagrożenia o 12 punktów. Można trolle ściągać po kolei, ale ktoś musi przecież popychać wyprawę. A jeśli jeszcze pojawi się Górski Troll?
Nowy system nie powinien karać za campowanie, bo jest to istotny element gry. W Rhosobel czy Gollumie czasem gracz jest zmuszony do czekania na wskazówkę/zielsko. I wtedy ma ma być karany za zwłokę? Kompletny bezsens. Dobrze że twórcy gry widzą ułomność dotychczasowego systemu punktowania, ale ja ciągle nie widzę logiki w ich pomysłach. A niestety punktacja akurat musi być logiczna i miarodajna.


Jesli scenariusz z trollami wydaje ci sie trudny w wariancie solo, to znaczy ze jeszcze dluga droga przed toba. Bardzo wielu graczy (niekoniecznie na forum galakty, ale tak w ogole na swiecie) uwaza ten scenariusz za prosciutki i to nie jest przypadek.

A karanie za zwloke jest jak najbardziej na miejscu. Talie ktore beda podejmowac ryzyko beda premiowane lepszym wynikiem punktowym. Talie ktore wygrywaja gre zawsze, ale bez podejmowania ryzyka (kazdy quest graja przez 2 godziny) beda mialy gorszy wynik. To ma sens.

Ze przeciwnosci moga sie zle ulozyc? To karcianka przeciez, losowosc bedzie jej zawsze towarzyszyc. Zreszta dobre talie usredniajac wyniki na przestrzeni na przyklad 10 gier beda mialy lepszy wynik niz talie slabe. Nie patrzcie na poszczegolne wyniki gier, tylko na srednie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 14