galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiedza
Autor Wiadomość
Dainus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   Wiedza

Witam. Gram core setem i nie mogę wykombinować do czego mogłaby mi się przydać talia wiedzy. Macie jakieś doświadczenia i pomysły co do jej wykorzystania?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Wiedza pozwala leczyć i dobierać karty :grin:
 
     
rudy_stp
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Talia wiedzy = masa kart
Talia przywództwa = masa zasobów

Masa kart + masa zasobów = szansa na przeżycie;]
 
     
Dainus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Będę kombinował zatem :mrgreen:
 
     
Dainus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2011   

A jakie proponujecie zestawienie bohaterów?
 
     
Wikary
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2011   

Jest to typowa talia wspomagająca.

Ja nie wyobrażam sobie grania bez talii leczącej jeżeli gra więcej niż jedna osoba.

Leczenie + dociąg kart + "Leśna Pułapka" = sukces :grin:
 
     
rudy_stp
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2011   

Dainus napisał/a:
A jakie proponujecie zestawienie bohaterów?


Praktycznie każdy bohater jest przydatny, naprawdę.

Ja lubię grać wielozadaniowymi bohaterami: Berovora, Glion i Glorfindel. Każdy może bronić, atakować albo iść na wyprawę. Jeżeli będziesz leczył Gloina może dać masę zasobów. Zaś jeżeli Berovora nie jest wyczepana można dobrać dwie karty na koniec rundy. Więc nie muszę czekać z utęsknieniem na "namiestnika gondoru" albo karty pozwalające na dobór innych. A jak już wejdą te karty to Gloin może iść np. na wyprawę a Berovora atakować itd.

Ale naprawdę każdy bohater z tych talii ma potencjał i można sobie dowolnie kombinować (nie ma najlepszego połączenia, wszystko zależy od tego jaką taktykę przyjmiesz). To jest właśnie piękno tej gry, nie ma że te karty są super a te do bani... wszystko zależy jak je wykorzystasz.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2011   

rudy_stp napisał/a:
Berovora, Glion i Glorfindel

:shock: :shock: :shock:
Toż to 31 zagrożenia na dzień dobry! Osobiście nie odważył bym się zaczynać grę od takiego progu :D
Jeśli nie masz splashu Ducha to czekanie jedynie na Gandalfa to samobójstwo (niby jest Gloin więc można Atakować z Zaskoczenia ;) )
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 01 Lis, 2011   

kufel napisał/a:
rudy_stp napisał/a:
Berovora, Glion i Glorfindel

:shock: :shock: :shock:
Toż to 31 zagrożenia na dzień dobry! Osobiście nie odważył bym się zaczynać grę od takiego progu :D

Ja czasem zaczynam trio: Glorfindel, Beravora i Gimli co daje na starcie 33 :)
Gdy gram samą taktyką to mam 30.
 
     
Bobrowy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

I jakie jest z tego procent zwycięstw??
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Raczej nie szukaj statystyk :P W tej grze liczy się głównie szczęście (umiejętności czasami też ale jednak bez szczęścia za daleko nie dojedziesz)
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Zależy od scenariusza. Gram z siorą, więc bywa różnie. Pojawiają się nowe karty które znacznie poprawiają możliwości talii w stosunku do starszych scenariuszy. Wczoraj zagraliśmy sobie Ucieczkę z Dol Guldur i za pierwszym razem udało się przejść, w sumie drugi raz z rzędu. Jeszcze kilka tygodni temu, wygrywaliśmy 1 partię na 4. W tym przypadku gram taktyką, podobnie jak w starciu z Trollami oraz w Anduinie.
Natomiast mieszaną talię wykorzystuję w Polowaniu, Rhosobel i Emyn Muil. Te dwie pierwsze misje są bardzo losowe, bo trzeba liczyć na pojawienie się wskazówek i athelas. Jeśli nie odszuka się ich w miarę szybko to gry praktycznie nie da się wygrać. Zwłaszcza że zraniony orzeł co chwile traci punkty życia. Emyn Muil to fajna, odprężająca przygoda :)
 
     
l33tm4st3r
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Berestaszek napisał/a:
Raczej nie szukaj statystyk :P W tej grze liczy się głównie szczęście (umiejętności czasami też ale jednak bez szczęścia za daleko nie dojedziesz)


no, jak ktoś nawet kart nie czyta i próbuje Dunherna z dystansem kombować, to faktycznie tylko na szczęście można liczyć


wysoki poziom startowego zagrożenia jest niebezpieczny - pewnie, dzięki niemu mamy silniejszych bohaterów, ale jednak bardzo trudno jest nie przegrać na punkty
bardzo szybko gra zamienia się w wyścig z czasem na obniżanie PŻów
moim zdaniem optymalnym poziomem startowego zagrożenia jest ok 25
 
     
rudy_stp
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

kufel napisał/a:
rudy_stp napisał/a:
Berovora, Glion i Glorfindel

:shock: :shock: :shock:
Toż to 31 zagrożenia na dzień dobry! Osobiście nie odważył bym się zaczynać grę od takiego progu :D


Normalnie nie miało by to sensu bo zagrożenie mogłby mnie zabić. Ale mając talię wiedzy dobieram naprawdę masę kart, a talia przywództwa daje mi zasoby. Jeżeli nic nie podejdzie to wykorzystuję zdolność Berovory albo Gloina. I jakoś to idzie. Jeżeli na rękę wejdzie: "Gandalf" + "atak z zaskoczenia" + "zawsze czujny" to mam kombo że cho cho i pozamiatane.

Wziąłem takich bohaterów a nie innych bo uwielbiam tą ich wielozadaniowość. Często zmianiają rolę w zależności od tego co w danym momencie potrzebuję.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

W tej grze nie ma optymalnej trójcy bohaterów i to jest świetne. Można postawić na niski PZ, można zaryzykować lepszymi bohaterami. Nie ma idealnego rozwiązania póki co, zwłaszcza że każda przygoda też ma swoje uwarunkowania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13