galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bohaterowie Beorn i Bard Łucznik
Autor Wiadomość
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   Bohaterowie Beorn i Bard Łucznik

Zastanawiam się nad użyciem Beorna.
Chodzi mi po głowie miks: Eowyna (nigdy jej nie uzywałem), Beorn (lub Legolas), Bard.

I tak się zastanwiam nad miśkiem:
- ma troszkę siły,
- ma troszke ciała,
- i nie wyczerpuje się podczas obrony

Ale:
- nie może posiadać dodatków (co jest logiczne jeśli chodzi o sprzęt),
- jest odporny na karty graczy.

I ta odporność na karty graczy jest dla mnie dużym minusem. Aż się prosi, aby zagrać np. mistrzoswo w fechtunku w celu dobicia przeciwnika lub zapobieżenia nadmiernemu traceniu ciała w przypadku obrony (misiek ma tylko 1 punkt tarczy).

I tak moja wątpliwość: czy aby ta błyskotka jest rzeczywiście prawdzimy złotem? Czy ktoś grał Beornem? Proszę o Wasze wrażenia.

I dodatkowo: używaliście Barda Łucznika? Wydaje mi się bardziej obiecujący z tej dwójki bohaterów.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Po Beorna sięgam regularnie. Mało tego, gdyby nie on to prawdopodobnie nie kupiłbym Hobbita. Jest to drogi bohater i ma swoje minusy o których napisałeś, ale wg mnie liczba plusów jest znacznie większa. Z Beornem w składzie już 2 razy (na 10 prób) udało mi się przejść Podróż w Dół Anduiny, grając solo Taktyką.
Poza tym jego parametry są tak wysokie, jakby miał na sobie Pancerz Cytadeli i Krasnoludzki Topór, a wszystko to za darmo.
No i Beorna nie można złapać do worka!
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Grałem Beornem i sprawdzał się całkiem spoko. Pomocny przy napadach większej ilości wrogów. A co fajniejsze, można go w razie czego wskrzesić (jego zdolność nie działa gdy jest na stosie kart odrzuconych). Ważnym plusem u niego jest to, że masz sporą siłę uderzeniową już na samym starcie bez żadnego podpakowywania.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

schen napisał/a:
Grałem Beornem i sprawdzał się całkiem spoko. Pomocny przy napadach większej ilości wrogów. A co fajniejsze, można go w razie czego wskrzesić (jego zdolność nie działa gdy jest na stosie kart odrzuconych). Ważnym plusem u niego jest to, że masz sporą siłę uderzeniową już na samym starcie bez żadnego podpakowywania.


W jaki sposob wskrzesic? Rozwin mysl prosze. Zaciekawiles mnie. Masz na mysli karte "szczescie czy przeznaczenie" czy jakis inny trick?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

W najnowszym FAQ jest poruszona ta kwestia.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Pytanko: czy Beorn jest także odporny na "szybkie uderzenie"?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Tak, jest odporny :)
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Tak, szczęście i przeznaczenie, ale też Landroval, który, wnioskując po tekście kart, również powinien działać.
 
     
TomB
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Landroval, moim zdaniem, nie wróci Beorna.

Edycja: A może jednak? Ale jeśli jest różnica między postępem w wyprawie i położeniem na niej żetonów postępu to powinna być różnica między zniszczeniem (zabiciem) karty i odrzuceniem jej na stos kart odrzuconych. Między tymi dwoma wydarzeniami odpalam odpowiedź z karty Landrovala, a nie przywracam ze stosu kart odrzuconych.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

I tutaj zgodzę się z Schenem. Bohater umiera -> trafia na stos kart odrzuconych i dopiero z tego jest odpowiedź.
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Z tego co pamiętam, to Landroval przywraca swoją umiejętnością bohatera ze stosu kart odrzuconych. Skoro jest to tak sformułowane, znaczy, że Beorn byłby już na stosie kart odrzuconych a co za tym idzie jego zdolność mówiąca o tym, że jest odporny na efekty kart graczy nie działa.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Obawiam się, że Landroval nie powstrzyma śmierci Beorna
Cytat:

Landroval
Response: After a hero card is destroyed, return Landroval to his owener's hand to put that hero back into play with one damage token on it. (Limit once per game.)


Cytat:

Instrukcja str.20
Punkty wytrzymałości i obrażenia
Kiedy tylko ilość punktów wytrzymałości karty zostanie
sprowadzona do 0, karta zostaje natychmiast zniszczona.

Beorn otrzymuje obrażenie i życie spada do 0, triggeruje efekt zniszczenia ale jest zatrzymany przez Odpowiedź Landrovala.
Wg normalnych zasad (może jest jakaś odpowiedź autorów ale w FAQ nic nie ma), póki Beorn leży na stole nie można w niego celować efektami kart graczy.
Gdyby odpowiedź Landrovala brzmiała:
Response: After dead hero is put to discard (albo coś w tym stylu)
to można by go przywrócić bo byłby już na stosie kart odrzuconych
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Przytoczę jeszcze polską wersją karty, która mówi:
Odpowiedź: Kiedy jakiś bohater zostanie zabity, cofnij Landrovala na rękę jego właściciela, aby umieścić tego bohatera z powrotem w grze, z 1 żetonem obrażeń (tylko raz na grę).

Jeśli bohater ginie nie znaczy to, że idzie na discard? Skoro umieszczamy go z powrotem w grze, znaczy, że musiał się znaleźć poza nią. A skoro jest poza nią to wydaje mi się, że jego zdolność nie działa. Nie mówię, że się tutaj nie mylę, ale przedstawiam swój sposób rozumowania. Czy Beorn umierając znajduje się w jakiejś strefie między grą a discardem? Nie wiem, jakby był jedną nogą żywy, a drugą w grobie, że jego zdolność działa? :P Bo ze zdolności Landrovala wynika, że niby w grze go już nie ma
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

http://www.fantasyflightg...=4&efidt=696715

http://www.fantasyflightg...=4&efidt=742105

co prawda nie są to oficjalne odpowiedzi twórców, ale ludzie chyba doszli do podobnych wniosków co ja. Najlepiej byłoby jakby zostało to uklarowane w FAQ, ale myślę, że nawiązanie do Szczęścia i przeznaczenia jest wystarczająco widoczne.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

schen napisał/a:
Najlepiej byłoby jakby zostało to uklarowane w FAQ, ale myślę, że nawiązanie do Szczęścia i przeznaczenia jest wystarczająco widoczne.
Nie ma takiej potrzeby bo to co napisałeś wcześniej jest oczywiste:
schen napisał/a:
Przytoczę jeszcze polską wersją karty, która mówi:
Odpowiedź: Kiedy jakiś bohater zostanie zabity, cofnij Landrovala na rękę jego właściciela, aby umieścić tego bohatera z powrotem w grze, z 1 żetonem obrażeń (tylko raz na grę).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13