|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
"Tematy" w sferach, przyszłość monotalii itd. - co |
Autor |
Wiadomość |
bartosh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 "Tematy" w sferach, przyszłość monotalii itd. - co
|
|
|
Sfery tak się nam już rozrosły, że można budować pełnoprawne (50-kartowe) talie mono nawet gdy posiada się tylko jeden CR.
Jak dotąd wygląda na to, że dwie sfery dostały po jednym wyraźnym "temacie", wokół których można budować talie tworzące fajne synergie - dla Ducha jest to Rohan, dla taktyki Orły. Czyli obecnie można np. w grach taliami dwusferowymi konstruować część talii dla taktyki/ducha na dwa sposoby: "orłowo/rohanowo" lub "nie orłowo/nie rohanowo"
Z czasem pewnie będzie można konstruować całkiem użyteczne monotalie (powoli się to już wyłania - ewidentne słabości niektórych sfer zaczynają być niwelowane przez nowe karty - np. dobrze radzący sobie w walce Haldir czy potężny i uniwersalny Gildor stawiają sferę Wiedzy w nowym świetle).
Wydaje mi się, że pierwszy cykl poświęcono m.in. budowie wspomnianych tematów dwóch sfer i to się chyba jeszcze wzmocni w ostatnich dwóch jego częściach.
Logiczne wydaje się, że Khazad-Dum i Dwarrowdelf zbudują takie tematy dla Przywództwa i Wiedzy. Do głowy przychodzą mi oczywiście zwłaszcza krasnoludy dla przywództwa (Brok stanowi tu chyba jakąś zapowiedź), z kolei dla Wiedzy prawdopodobne jest chyba zbudowanie tematu Hobbitów, a może Elfów/Noldorów (ci by pasowali idealnie, w końcu słowo Noldor pochodzi od Noldo, czyli "posiadający wiedzę" ). Ciekawe też, czy rozwijane dalej będą "stare" tematy taktyki i ducha, czy raczej budowane alternatywne, zwiększające możliwości wyboru (np. Gondor dla Ducha, może Hobbity jednak dla Przywództwa). Macie jakieś przeczucia, czy intuicje, jak to może wyglądać i jakie tematy zaproponują nam designerzy w pierwszym dużym dodatku i nowym cyklu? Może np. tematy bardziej "wyjdą" poza sfery, spinając je ze sobą?
Z innej beczki to stwierdziłem, że jednocześnie rośnie problem z utrzymaniem porządku w kartach i liczba dylematów przy konstruowaniu talii - podobno od przybytku głowa nie boli, ale wraz ze zwiększoną liczbą kart do dyspozycji zaczynam się coraz dłużej głowić nad składaniem talii. W przyszłości wraz z możliwościami zwiększy się oczywiście liczba dylematów i trudnych decyzji (co wyrzucić, co zostawić, ile kart wrzucić do talii, jakie kombinacje bohaterów zastosować). Fakt, że gra zorientowana jest na scenariusze powoduje, że każdy scenariusz wymaga nowej analizy i innych decyzji. Przydałoby się, żeby Khazad-Dum wyszło w dużym pudełku, bo w starym robi się ciasno, a trzeba będzie oddzielić nowe scenariusze od starych |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011
|
|
|
zakładam że dla wiedzy będą elfy ( na czele z Elrondem ) a dla przywództwa stare krasnale (tak swoją drogą czy Brok nie był z taktyki?:P)
Natomiast co do pudełka to raczej spodziewałbym się takiego jak do dodatków dużych od warhammera ;] |
|
|
|
|
bartosh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011
|
|
|
No właśnie Brok może kojarzy się odruchowo z taktyką, bo tam jest Gimli, Thalin i topory , ale jest z Przywództwa (a tutaj z krasnoludów AFAIR na razie tylko Gloin i Długobrody Zabójca Orków). Stąd pomyślałem, że krasnoludy pójdą do Przywództwa, a Brok to pierwszy tego zwiastun.
Ciekawe jak umiejscowią hobbity - na razie włażą pod wiedzę i przywództwo, a i zaczyna się pojawiać specjalistyczny sprzęt dla nich
Co do pudełka to tego się właśnie obawiam - że dadzą coś formatu dodatków do WH:I. Wtedy karty spotkań nowego cyklu nie zmieszczą się do nowego pudełka i będę miał kłopot z utrzymaniem porządku |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011
|
|
|
Ja myślę że zrobię sobie jakiś kuferek na karcioszki (a i klasery też nie są złą opcją bo i tak we wszystkie przygody nie grasz codziennie ) |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 Re: "Tematy" w sferach, przyszłość monotalii itd.
|
|
|
bartosh napisał/a: | Logiczne wydaje się, że Khazad-Dum i Dwarrowdelf zbudują takie tematy dla Przywództwa i Wiedzy. Do głowy przychodzą mi oczywiście zwłaszcza krasnoludy dla przywództwa (Brok stanowi tu chyba jakąś zapowiedź) |
W Khazad-dum wydaje się raczej, że dodatek pójdzie w kierunku złożenia Krasnoludów, ale na wszystkich sferach. Bo jeśli dadzą karty tylko do jednej ze sfer, to niektórzy mogliby sobie odpuścić kupno dodatku, a na to twórcy gry na pewno sobie nie pozwolą.
bartosh napisał/a: | Przydałoby się, żeby Khazad-Dum wyszło w dużym pudełku, bo w starym robi się ciasno, a trzeba będzie oddzielić nowe scenariusze od starych |
Pudełka dodatków do karcianek LCG mają jeden wymiar i zdziwiłbym się, gdyby z Khazad dum było inaczej. |
|
|
|
|
aramir [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011
|
|
|
wydaje mi sie ze duży dodatek bedzie wilskości podstawki. |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011
|
|
|
nie. 165 kart FFG nauczyło się mieścic w pięknych mniejszych opakowaniach z równie "wartościową" wypraską. Ale przez to więcej kart się zmieści do tego pudełka |
|
|
|
|
aramir [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Gru, 2011
|
|
|
wydaje mi sie ze dodatek kazad dum uazuje nam pierwsza możliwoc budowania tali na jednym zasobie odnosze sie tu do kart z wiedzy gdyz to ona dostaje bohatera kotry pozwala wziaść dowolnego bohatera z innych tali i nic na tym nie tracić
przykład
gdy wezmiemy 2 krasnala z tego dodatku i np beawore mamy fajną obniżarkę dociag kart i pożądna iość słoneczek |
|
|
|
|
FilipsO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Moim zdaniem monotalie są mocne, ale o wiele bardziej opłacalne jest zbudowanie monotalii w 3/4 - bohaterowie tylko z 1 sfery, ale jakaś pioseneczka innej sfery. Mi się wydaje, że na razie monotalie można sobie jeszcze odpuścić. Chyba.
Co do tematów, liczę na rozwinięcie LEŚNYCH elfów do wiedzy i Gondoru do przywództwa. Może możliwości jest dużo w Śródziemiu, ale "tematów" na talie nie za bardzo. Popaczmy: Gondor, Rohan, Leśne Elfy, Wysokie Elfy, Hobbici, Orły, może to plemie Ghan-Buri-Ghana (zlinczujcie mnie, ale nie pamietam, jak się nazywali) i praktycznie koniec. Oświećcie mnie, co jeszcze może być pomysłem na talię |
|
|
|
|
theNat [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
@FilipsO
Tak na szybko, co mi do głowy wpadło: Dunedainowie, Beoringowie, Dale, Elfy z Rivendale (zabijcie nie pamiętam teraz którzy to), Thabard i Szara Woda |
|
|
|
|
FilipsO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Elfy z Rivendell to wysokie elfy |
|
|
|
|
Al Maretta [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Numenor, Dunedainowie, Niegdysiejszy Umbar, a i rozszerzenie coś w rodzaju minas tirith by się przydało. Już widzę trebusze
A co myślicie o wprowadzeniu do gry machin oblężniczych jako celu do jakiegoś scenariusza ? |
|
|
|
|
FilipsO [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Numenoru na 100% nie będzie - nie te czasy . |
|
|
|
|
Al Maretta [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Ale jakieś dodatki numenorowe.
Jak już idziemy tym torem to umbar też odpada no bo nie te czasy teraz tam korsarze a kiedyś piękne tereny królestwa Gondoru.
Huornowie by też mogli być. |
|
|
|
|
FilipsO [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012
|
|
|
Miałem wizję. Kolejny duży dodatek to Fangorn Forest xd |
|
|
|
|
|
|