galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowanie talii - zasady uniwersalne i ogólne
Autor Wiadomość
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   Budowanie talii - zasady uniwersalne i ogólne

Witam
Mam pytania do doświadczonych graczy.

Czy istnieją jakieś uniwersalne zasady budowy talii, których należałoby przestrzegać, aby uniknąć typowych błędów (np. zbyt duża, czy przeciążona drogimi kartami talia gracza)? Nie chodzi tu o konkretne kombinacje, synergie itd., ale właśnie o takie abecadło budowy talii dla początkujących.

W związku z powyższym mam następujące pytania:

Czy na przykład dobrze rozumiem, że skoro talia powinna mieć minimum 50 kart, najlepiej ograniczyć się do 50. właśnie, bo każda dodatkowa talia zmniejsza szansę, że w odpowiednim momencie będziemy mieli na ręce pożądaną kartę?

Czy jeśli dokładamy o kilka kart więcej dobrze też dorzucić karty umożliwiające szybsze przebijanie się przez talię (poszukiwania Gandalfa, bogactwo Lorien itd.), czy używać np. umożliwiających to bohaterów (jak Bilbo)?

Czy należy wkładać do talii możliwie po 3 egzemplarze danej karty, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo jej otrzymania? Co z kartami unikatowymi? Np. namiestnik gondoru jest znakomitą kartą i chciałbym go jak najszybciej otrzymać, więc z jednej strony lepiej dołożyć jeszcze jedną-dwie kopie, ale z drugiej te nadmiarowe zapychają talie. Które rozwiązanie jest lepsze? Może dołożenie kart umożliwiających korzystne wykorzystanie niechcianych kart (np. opiekun Lorien?).

Czy lepiej iść w ciężką artylerię (drogie karty) i ryzykować dłuższe oczekiwanie na surowce, złożyć talię z raczej tanich (ale zarazem mniej silnych) kart, czy szukać jakiegoś punktu równowagi? Rozumiem, że w talii mieszanej, gdzie mamy 2 bohaterów z danej sfery i trzeciego z innej należy umieszczać raczej tańsze karty z tej ostatniej sfery, bo zasoby trzeciego bohatera będą przyrastać powoli?

Będę wdzięczny za wszelkie uniwersalne porady odnośnie zasad składania talii do LOTR LCG.
Ostatnio zmieniony przez bartosh Czw 15 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Moim zdaniem Lotr LCG nie różni się w kwestii składania talii od innych karcianek.

Jak masz drugą osobę do gry, to dzielicie się Sferami, żeby Wasze talie się uzupełniały. Lepiej mieć 50 kart niż 60, bo faktycznie potrzebne karty mogą dojść za późno. Niezbędnych kart trzeba mieć komplet, bo muszą dojść szybko, a jak się straci np. Dodatek czy Sprzymierzeńca, to kopia się przyda :grin: Zbyt dużo drogich kart nie ma sensu wrzucać, bo za dużo czasu nam zajmie zbieranie zasobów, ale są karty drogie, które warto mieć zawsze za wszelki wypadek /wskrzeszenie bohatera czy przygotowanie wszystkich postaci/.
Warto mieć komplet uniwersalnych Wydarzeń /zaatakuj pierwszy, obniż poziom zagrożenia, wróg nie atakuje, zaneguj efekt odkrycia i kartę cienia itp./, Dodatki dla postaci i wrogów /Ostrze, Kamień, Namiestnik, Pancerz, Topór, Pułapka, Opiekun itp./ oraz Sprzymierzeńcy dorzucajaący żetony do Obszarów i strzelający na dystans.

To takie uwagi "na szybko" przed snem :wink:
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Jeśli masz/macie Eowinę czy Opiekuna Lorien to nie ma problemu z wkładaniem 3 kopii kart unikatowych. Zwiększamy szanse, że szybciej przyjdą a i do zrzucania się przydają ;)
Poszukiwania Gandalfa - fajna karta, ale przydałby się efekt w stylu: przeglądnij X+2 kart (albo coś takiego). W obecnej formie karta nadaje się tylko do mono Wiedzy a i tu wydanie 5 czy więcej zasobów może być kłopotliwe. W wiedzy jest sporo kart z dociągiem (co zapewnia nam brak zasobów z powodu dużej ilości kart możliwych do zagrania).
Inne sfery mają dużo prościej (i taniej!): Werbunek czy Orły!
 
     
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Dziękuję za odpowiedzi.

Czy nie macie wrażenia, że Bilbo jest niedoceniany? Wiele razy czytałem, że to słaby bohater i rzeczywiście w porównaniu np. z Glorfindelem nie ma imponujących parametrów. Atak za słaby, podobnie wola, bronienie nim jest bardzo ryzykowne ze względu na 2 punkty wytrzymałości. Jednak czy jego zdolność nie jest bardzo przydatna? W końcu szybsze przebijanie się przez talię to zwiększenie szansy na to, że dostaniemy kartę, która odwróci losy wyprawy.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   

Bilbo jest bardzo fajny, w talii Wiedzy obowiązkowy :D
Nie ma co porównywać do prawie dwukrotnie droższego Glorfindela :P
Zdolność Bilba świetna, początkowy poziom zagrożenia podobnie, dodam, że Glorfindelem jeszcze nie grałem za to Bilbem wiele razy!
 
     
asertus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2011   Re: Budowanie talii - zasady uniwersalne i ogólne

bartosh napisał/a:

Czy na przykład dobrze rozumiem, że skoro talia powinna mieć minimum 50 kart, najlepiej ograniczyć się do 50. właśnie, bo każda dodatkowa talia zmniejsza szansę, że w odpowiednim momencie będziemy mieli na ręce pożądaną kartę?

Co do zasady się zgadzam, aczkolwiek gdy gramy w wariant rozgrywania kilku scenariuszy pod rząd dochodzi problem kończenia się talii.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2011   

To warto mieć w talii 3x Wola Zachodu ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.59 sekundy. Zapytań do SQL: 13