|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
ABC INWAZJI - SYNERGIA KART |
Autor |
Wiadomość |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Sie, 2011 ABC INWAZJI - SYNERGIA KART
|
|
|
Jaszczur znowu dał nam kilka akapitów dobrych rad.
Zachęcam do czytania
Cytat: | Jedną z podstawowych zalet dobrych talii jest synergia. Pozwala ona na maksymalne wykorzystanie potencjału kart, które z założenia albo nie są za dobre, albo same z siebie nic konkretnego nie robią. Dla przykładu Return to Glory pozwala nam skutecznie wskrzeszać jednostki z discardu. Jeśli spróbowalibyśmy stworzyć talię HE, która zawierałaby tą kartę, oraz najlepsze karty HE to zobaczylibyśmy, że tak na prawdę mamy stracone miejsce w decku, albo co najwyżej niezniszczalną loyalkę. Jeśli natomiast stworzylibyśmy 3 kolorową talię z Grudge Thrower i Milicją to Return to Glory działałoby w dwójnasób - wskrzeszało Milicję do atakowanych stref i pozwalało na mordercze ataki z Grudge Throwerem.
Wielu ludzi uważa Trolls Vomit, Dwarf Cannon Crew czy Unleashing the Spell za karty lepsze od Return to Glory, Dwarf Ranger, czy Order in Chaos. Zapewne nie raz widzieliście jak talie oparte na kartach "gorszych" spokojnie wygrywają z tymi teoretycznie lepszymi. Niektórzy mogą uważać, że to klasa gracza pozwoliła mu wygrać, ale moim zdaniem lwia część powinna być przypisana synergii użytych kart. Atak w dwie strefy za 100, niszczenie stref i jednostek poza walką, czy coturowe zagrywanie infiltracji to jedne z najlepszych efektów możliwych w WH:I. Dla porównania karty "lepsze" pozwalają na podobne efekty - zabicie wszystkich jednostek, darmowe wprowadzania supportów, czy strzelanie w strefy. W pewnym sensie wynika więc , że karty teoretycznie gorsze pozwalają na osiąganie efektów podobnych a nawet i lepszych niż najlepsze karty dotychczas ukazane.
Jak dotąd w Inwazji pojawiło się około 600 kart. Wiadomo, że każde dwie nie będą miały ze sobą wspaniałej synergii, ale wierzcie mi - jest jeszcze wiele niezbadanych efektów, które można otrzymać poprzez współgranie niektórych kart. Trzeba je tylko znaleźć i dobrze wykorzystać.
Dla mnie osobiście synergia jest jednym z najważniejszych elementów tworzenia talii. Tylko dzięki temu udało mi się parę razy osiągnąć całkiem niezłe miejsca na turniejach ogólnopolskich. Przykłady niektórych z nich:
- Pszczyna 2010 - Infiltracja + Order in Chaos, zestew Verenowy (Verena+Long Winter+Will of the Electors)
- Assault na Wroclaw - Return to Glory + Milicja + Grudge Thrower, Dwarf Ranger + Grudge Thrower
- Pszczyna 2011 - Spellsinger + Grudge Thrower, Dwarf Ranger + Grudge Thrower
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|