Zasady |
Autor |
Wiadomość |
Marcus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011 Zasady
|
|
|
Witam!
Nie bardzo rozumię sposób działania karty akcji "Niepohamowane żądze". Co nią mogę zrobić? Czy mogę np. użyć Akcji jednej z broni badacza i tym samym zaatakować jego towarzysza? Jakby ktoś mi przybliżył temat, byłbym wdzięczny =]. |
|
|
|
|
rzabcio [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011
|
|
|
Można używać jedynie:
- zaklęcia
- wyposażenia (ang: equipment)
- artefaktu
- książek (ang. tome card).
W każdym z tych przypadków musi istnieć prawidłowy, zgodny z zasadami cel (czyli nie można rzucić lampą w ścianę, tylko w potwora). Oznacza to też, że celem czaru nie może być inny badacz - jedynie potwór.
Źródło - FAQ: http://www.fantasyflightg.../mom-faq-v1.pdf |
|
|
|
|
rzabcio [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
Mógłby ktoś zeskanować (nie wiem, czy wolno), albo przytoczyć tekst na karcie polskiej? Chciałbym porównać z wersją angielską i FAQ. |
|
|
|
|
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 Re: Zasady
|
|
|
Marcus napisał/a: | ... Czy mogę np. użyć Akcji jednej z broni badacza i tym samym zaatakować jego towarzysza? Jakby ktoś mi przybliżył temat, byłbym wdzięczny =]. |
Według mnie nie możesz zaatakować badacza bo na broni w polu Akcja pisze: "Zaatakuj potwora ..." |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011
|
|
|
@rzabcio
Cytat: | Akcja: Wybierz badacza.
Możesz przesunąć go na sąsiedni
obszar lub zmusić go do wykonania
akcji z jednej z jego kart Zaklęć,
Ekwipunku, Artefaktu lub Księgi. Ty
dokonujesz wszystkich
niezbędnych wyborów. |
|
|
|
|
|
rzabcio [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Czyli są. Dzięki bardzo! Moja ciekawość została zaspokojona. |
|
|
|
|
Orrik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Wczoraj dostałem paczkę z posiadłością i póki co po lekturze instrukcji mam jedną niejasność.
Tematem łamigłówek można przeczytać: Cytat: | Podjęcie próby nie wymaga od badacza wykorzystania żadnych dodatkowych faz ruchu ani akcji |
Obok, w ramce, w opisie przykładu jest napisane:
Cytat: | może ona podjąć próbę rozwiązania łamigłówki w ramach swojej akcji przeszukiwania |
Może coś źle zrozumiałem, ale widzę tu sprzeczność. Nie jestem pewien czy badacz natrafiając na zamek traci swoją akcję na rozwiązanie zagadki, czy jest to przerywnik gry nie dający takiej kary. |
|
|
|
|
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Orrik napisał/a: | Podjęcie próby nie wymaga od badacza wykorzystania żadnych dodatkowych faz ruchu ani akcji |
Chodzi o rozwiązywanie łamigłówki przy próbie otwarcia drzwi. Wykorzystujesz jeden ruch, aby spróbować wejść do pomieszczenia, ale żeby to zrobić musisz rozwiązać łamigłówkę. Jeżeli próba wejścia była pierwszą czynnością w rundzie i rozwiązałeś łamigłówkę, to możesz przeszukać jeszcze pomieszczenie i wykonać ruch. Jeżeli akcję wykorzystąłeś już wcześniej to po wykorzystaniu jednego ruchu i rozwiązniu łamigłówki możesz wykonać jeszcze jeden ruch. Jeżeli natomiast wcześniej wykorzystałeś już i akcję i jeden ruch, to po wejściu do tego pomieszczenia - rozwiązując łamigłówkę - kończysz rundę.
Ponadto jeśli mając nadal 2 ruchy i jedną akcję, wykonasz próbę przejścia przez zamknięte drzwi w pierwszym ruchu i Ci się nie uda, to nadal możesz wykorzystać drugi ruch na kolejną próbę otwarcia zamka w drzwiach. Jeżeli nadal Ci się nie uda to możesz poświęcić akcję (bieg) na kolejną próbę otwarcia drzwi.
Cytat: | może ona podjąć próbę rozwiązania łamigłówki w ramach swojej akcji przeszukiwania |
To mówi o sytuacji gdy Jenny już jest w pomieszczeniu, ale żeby je przeszukać musi pokonać przeszkodę (łamigłówkę) Przeszkody nie powodują że do pomieszczenia nie można wejść. Tylko zamki można otwierać w trakcie ruchu. Przeszkody wymagają wykorzystania akcji. |
|
|
|
|
Orrik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011
|
|
|
Wszytko jasne, dziękuję za rozwianie wątpliwości.
Prawdopodobnie w weekend będę testować rozgrywkę więc lepiej wszystko wiedzieć |
|
|
|
|
groan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011
|
|
|
Witam,
Czy walka z potworem powoduje że tura badacza się kończy? Czy może on potem (nawet jeśli potwór przeżył, a gracz ma wolne akcje) kontynuować działania?
pzdr
Piotr |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011
|
|
|
groan napisał/a: | Witam,
Czy walka z potworem powoduje że tura badacza się kończy? Czy może on potem (nawet jeśli potwór przeżył, a gracz ma wolne akcje) kontynuować działania? | Wolnych akcji po ataku mieć raczej nie będzie, ale jeśli ma niewykorzystane fazy ruchu to jak najbardziej może z nich skorzystać Oczywiście należy pamiętać o testach uników jeśli są konieczne. |
Ostatnio zmieniony przez sirafin Nie 31 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011
|
|
|
Walka z potworem, jak rownież użycie broni, to akcja. Jeśli ją wykorzystasz to zostaje ci ewentualnie ruch. |
|
|
|
|
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011
|
|
|
Cytat: | Ponadto jeśli mając nadal 2 ruchy i jedną akcję, wykonasz próbę przejścia przez zamknięte drzwi w pierwszym ruchu i Ci się nie uda, to nadal możesz wykorzystać drugi ruch na kolejną próbę otwarcia zamka w drzwiach. Jeżeli nadal Ci się nie uda to możesz poświęcić akcję (bieg) na kolejną próbę otwarcia drzwi. |
Muszę sprostować.
Str 21 instrukcji mówi wyraźnie:
"Każdy badacz może podjąć próbę rozwiązania tej samej łamigłówki tylko raz na turę (jednak kilku badaczy może próbować rozwiązać tę samą łamigłówkę w tej samej turze)."
Moja wcześniejsza wypowiedź więc jest błędna. |
|
|
|
|
groan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011
|
|
|
Kolejna wątpliwość: czy ogłuszony potwór może zadać obrażenia badaczowi, który nie zdał testu uników? Gramy że atak potwora jest dozwolony. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2011
|
|
|
---EDIT---
Ogłuszony potwór nie wymusza testów uników. |
Ostatnio zmieniony przez sirafin Pon 01 Sie, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|