  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Misje | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 danio1118 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 23 Lut, 2011   Misje
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na forum znalazłem pytanie: "Infiltracja (Misja)
 
Na początku swojej tury odrzuć X wierzchnich kart z talii każdego przeciwnika. X to liczba żetonów zasobów na tej Misji.
 
Pytanie: Jednostka wykonująca misję nie opuszcza gry, w treści nie ma też nic o wydawaniu żetonów. Czy to oznacza, że żetony zasobów nie są zdejmowane z tej karty Misji i z tury na turę przeciwnik będzie tracił karty coraz szybciej?"
 
Przyznano mu racje, choć wedłóg mnie misję raz wykonaną, po skorzystaniu z jej efektu powinno się odrzucić. Jeśli nie, to nigdzie nie widziałem żeby napisane było iż po wykonaniu taktyki trzeba było odrzucić tą taktykę. Czyli mogę zagrywać dowolną taktykę z ręki tyle razy na ile starczy mi zasobów i wciąż trzymać ją w ręce?? To jest bezsensowne w obu wymienionych przypadkach. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 sirafin [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 23 Lut, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Instrukcja str. 6 napisał/a: | 	 		  Karty Taktyk
 
Taktyki przedstawiają bitewne manewry, zaklęcia,
 
akcje, katastrofy i inne, nieprzewidziane wydarzenia.
 
Zazwyczaj kartę Taktyki zagrywa się bezpośrednio z
 
ręki gracza, po czym rozpatruje się jej efekty, a wreszcie
 
odkłada się ją na stos kart odrzuconych jej właściciela. | 	 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 danio1118 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 23 Lut, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dobra, mój błąd, ale co z tą misją?? Może mi ktoś wskazać w faq llub instrukcji że taką misją można zagrywać w sposób wyżej opisany?? I ogólnie co się dzieje z kartą misji po skożystaniu z jej efektu?? I ogólnie jednostka wykonująca misję nie musi brać udziału w obronie pola misji, wiec można jakoś zmusić ją do pożucenia wykonania misji oprócz żadkich efektów przesunięcia itp.?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DaRKeR [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 23 Lut, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Misja raz wstawiona do gry na razie nie ma szansy jej opuścić (bo nie ma karty niszczącej misji)
 
Misja po wykorzystaniu można wykorzystac znowu i znowu tak długo jak spełniasz warunek na niej opisany.
 
Jednostka na misje może być zagrana tylko z ręki.
 
Jednostka na misji nie musi brać udziału w obronie (chyba że zostanie do tego zmuszona przez efekt jakiejś karty)
 
Żetony z misji spadają po jej wykorzystaniu - jeśli jest tak napisane na tej misji.
 
Żetony z misji spadają jeśli opuści ją jednostka. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 borutg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam. może to i banalne pytanie, ale nie daje mi spokoju.
 
Tekst z karty misji np. imperium: "jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów."
 
 
No i mam problem.
 
według instrukcji na początku swojej tury mamy fazę 0 - początek tury.
 
 
1. czy aby spełnić warunek misji muszę zaoszczędzić żeton zasobu z poprzedniej tury, bo przecież nowe zasoby dostanę dopiero w 1 fazie tury - tj. faza królestwa ?.
 
 
na razie przyznaje 1 zasób w fazie królestwa ale nie daje mi to spokoju. 
 
 Mam prośbę o rozwianie tej wątpliwości/nieścisłości.[/i] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Anatem [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Żetony zasobów na misjach to tylko znaczniki - bierzesz z puli, a nie ze swoich zasobów. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DaRKeR [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokładnie, za każdym razem gdy jakaś karta mówi o zasobach (ale nie jest to koszt karty) chodzi o zasoby z puli które nie są "kasą"    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 borutg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | NO I WSZYSTKO JASNE. WIELKIE DZIĘKI. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 GambitG [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Darker, czy orientujesz się może gdzie jest konkretnie oficjalny zapis, że jednostka opuszczająca kartę misji, ale nie opuszczająca gry (np. rajtarzy) jednocześnie usuwa wszystkie zasoby z karty misji? (bo już jej nie wypełnia). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DaRKeR [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oczywiście jest to w instrukcji:
 
 
"Wysyłanie jednostki na misję
 
Karty Misji zagrywa się z ręki gracza do strefy Misji
 
w ten sam sposób, co karty Jednostek i Wsparcia.
 
Kiedy karta Misji znajdzie się w grze, kontrolujący
 
ją gracz ma możliwość wysyłania jednostek, aby
 
wypełniały tę misję.
 
Aby wysłać jednostkę na misję, zagrywając kartę
 
Jednostki z ręki, gracz kładzie ją na wierzch karty
 
Misji. Jednostkę wypełniającą misję nadal uważa
 
się za część strefy Misji kontrolującego ją gracza
 
(zapewnia symbole siły i może posłużyć do obrony
 
strefy, gdyby ta została zaatakowana), ale także za
 
„wypełniającą misję”, na której została umieszczona.
 
Wypełniająca misję jednostka pozwala graczowi
 
zbierać żetony zasobów na karcie Misji: kiedy gracz
 
zgromadzi odpowiednią liczbę żetonów, może
 
skorzystać z efektu karty.
 
Te żetony zasobów będą pochodzić ze stosu na
 
środku obszaru gry, a nie z żetonów, które gracz
 
zebrał podczas fazy Królestwa. Żetony zasobów z
 
karty Misji mogą zostać wykorzystane tylko w celu
 
skorzystania z efektu tej karty.
 
W danej chwili daną misję może wypełniać tylko
 
jedna jednostka. Jeśli wypełniająca misję jednostka
 
z jakiegokolwiek powodu opuści grę, karta Misji
 
pozostaje w grze, ale wszystkie zgromadzone na niej
 
żetony zasobów należy odrzucić, czyli odłożyć je na
 
stos na środku obszaru gry." | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Anatem [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
A chodzi o zapis, że opuszcza tylko misję i idzie np. do innej strefy.
 
 
Jest o tym w nieoficjalnym zestawieniu zasad na deckbox zgodnie z rulingiem FFG misje, ale w FAQ akurat tego aspektu nie ma poruszanego. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DaRKeR [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No ludzie nie załamujcie mnie, na tej samej zasadzie jeśli jednostka przestanie questować żetony spadają. Po co komu ruling. Jak do każdej takiej rzeczy chcecie osobny artykuł i ruling, to przecież będzie trzeba napisać jakieś tomisko. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 GambitG [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Darker, nie denerwuj się, akurat dla mnie i Anatema to dość oczywiste, ale mamy graczy, który za każdym razem jak przesuwa rajtarów z misji kłóci się z sędziami, żeby ktokolwiek pokazał mu miejsce w zasadach, bo jeśli zapisu nie ma, to zgodnie z literą reguł z zasobami nic się nie dzieje. Ostatecznie i tak rozwiązywane jest to po myśli sędziów ale sprawa wymaga jednego zdania w FAQ następnym. Jeśli czytasz to Michale, to czy taki zapis mógłby się pojawić? Ja wiem, że to truizm dla większości graczy, ale po co zostawiać niepotrzebne luki na interpretacje? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DaRKeR [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zaraz jeden z drugim w łeb dostanie   
 
 
"Kiedy jednostka wykonująca misję zostanie
 
przesunięta ze strefy Misji, nie uważa się jej
 
już za odbywającą misję, a wszystkie żetony
 
z karty Misji należy odrzucić."
 
 
proszę cytat z FAQ, dział - PRZESUWANIE JEDNOSTEK. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 GambitG [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 16 Lip, 2011   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               <zdzierając sobie kolana odbywa klęczącą pielgrzymkę z siedziby galakty do siedziby ffg>    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |