galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
[ZP] Powrót do Mrocznej Puszczy
Autor Wiadomość
grodzek

Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   [ZP] Powrót do Mrocznej Puszczy

FFG zapowiedziało szósty dodatek przygodowy:

http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=2471

Odkryli dwie karty:

http://www.fantasyflightg...wood/gollum.png

http://www.fantasyflightg...-provisions.png
Ostatnio zmieniony przez kufel Nie 20 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Zamiast zapowiadać niech wreszcie zaczną je wydawać! :evil:
 
     
Redgarex 


Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 54
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011   

Pomysł bardzo ciekawy :D Uwalanie gracza z Golumem i co tura decyzja kto go teraz chroni ;p
 
     
odmu

Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   


Bardzo fajny dodatek widzę :) . Chociaż po chwili przemyślenia - trochę jednak drogi + musimy mieć te orły w grze + obecnie to chyba maksymalnie 3 ataku (średnie) lub 4 obrony (raczej silne, choć ataki i tak ma przyjmować nasz orzeł obrońca)

Widać, że Thalin nie zaszkodzi w tym scenariuszu :) . A Attercop raczej mało odkrywczy i nudny.
Ostatnio zmieniony przez odmu Pon 14 Lis, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
l33tm4st3r


Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   

Support of the Eagles świetny, wreszcie talie na orłach mają rację bytu :)
_________________
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   

Talie na orzełkach będą miały rację bytu dzięki nowemu sprzymierzeńcowi, który wyjdzie w tym dodatku. Karta brzmi niesamowicie.

Attercop świetny. I nie dlatego że to ogromna bestia (to też), ale dlatego, że talie oparte na zbijaniu zagrożenia i rozwalania wszystkiego Dunhernem potrzebują questów, które by im w tej prostej taktyce przeszkadzały.

Link do kart graczy:
http://boardgamegeek.com/...ch-spoiler-list
 
     
l33tm4st3r


Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   

no to faktycznie ten nowy sprzymierzeniec ze sfery taktyki zapowiada się znakomicie O_O
no i miałem rację, że kolejny bohater będzie dla przywództwa :D

EDIT:
a oto nowy bohater :D


EDIT2:
jako że dodatek dzisiaj trafił do sprzedaży to pewnie lada moment któryś z forumowiczów pokaże nowe karty, ale póki co więcej zdjęć:

_________________
 
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011   

Dawać spoilera! Jeszcze nie mam kart! (hmmm nie wiem co się ze mną dzieje! dodatek w sklepie a ja go jeszcze nie mam :???: )
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011   

Rozumiem że karty graczy już znasz? (na forach boardgamegeek już były)

Neutral:

A Shadow of the Past
Event
Cost 2
Move the top card of the Encounter discard pile to the top of the Encounter deck.


Tactics:

Eagles of the Misty Mountains
Ally
Cost 4
Willpower 2
Attack 2
Defense 2
HP 4
Creature. Eagle.
When another eagle character leaves play, you can put it face down on the Eagles of the Misty Mountains, who earns an [Attack] and a [Defense] for each card and placed that way (permanently).

Support of the Eagles
Attachment
Cost 3
Exhaust Support of the Eagles to add the [Attack] or [Defense] of an Eagle in play to the attached hero until the end of the phase.


Spirit:

Traveller of the West Route (?)
Ally
Cost 2
Willpower 2
Attack 0
Defense 0
HP 1
Rohan.
When it enters play, you may exchange the active location with another one. (This is a guess on my part since the Google translation didn't make much sense.)

Astonishing Speed
Event
Cost 3
Until the end of the phase, all Rohan characters get +2 [Willpower].


Lore:

Messenger of Mirkwood(?)
Ally
Cost 3
Willpower 1
Attack 2
Defense 0
HP 2
Sylvan.
When attacking alone, it ignores the enemy's [Defense].

Rumor of the Earth
Event
Cost 0
Reveal the first card from your player deck(?) the encounter deck. Then you may pay a resource to return Rumor of the Earth in your hand.


Leadership:

Sign of the Dunedain
Attachment
Cost 1
Signal.
Gives the attached Hero Sentinel, and has the usual Dunedain action of changing heroes at the cost of a resource from the attached hero's pool.

You enter the Dawn (?)
Event
Cost 2
Play after assigning shadow cards but before resolving any(?): each player may discard one face-down shadow card of an enemy with whom he is engaged.

Leadership Hero:

Dain Ironfoot
Threat Cost 11
Willpower 1
Attack 2
Defense 3
HP 5
Dwarf.
While Dain Ironfoot is ready, Dwarf characters get +1 [Willpower] and +1 [Attack].
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011   

Dain jest boss! Nie dość, że robi z tanich allajów postacie godne uwagi to jeszcze pakuje sam siebie! 2-3x Nieoczekiwane odwagi i można questować i atakować z bonusem :D
No i w końcu będę musiał złożyć talię Orłów, już tyle mamy pięknych kart! :D
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Dain jest świetny, już widzę talię Dain + Thalin + X (np Eowina, albo dwarf z niskim threat do wysyłania na wyprawy). Ale zanim ją złożę poczekam na khazad dum.

Z punktu widzenia solo:
Shadow of the past - w wielu grach karta typu "dobij leżącego", bo można ustawić sobie spotkanie, które nic złego nie zrobi. Ale nie w każdej grze będzie okazja i kasa żeby to zagrać. Moim zdaniem największym plusem tej karty jest ustawiania kart celów na górze talii spotkań, np Athelas w misji z orłem dość łatwo może spaść do discard pile i wtedy shadow of the past jest świetne. Moim zdaniem grywalna karta

Orły z gór mglistych - zdolność nie porywa, ale dobrze pasuje do sojusznika, którego głównym zadaniem jest walka. Orzełki mają rewelacyjne statystyki (chyba najlepsze w grze jeśli chodzi o koszt 4) i nawet jeśli nie będziemy używać zdolności, to orły i tak warto dorzucić do talii z taktyką. Bardzo grywalne

Support of the eagles - zdecydowanie dobre w taliach z orłami, takich kart potrzeba żeby powstała konkurencja dla Rohanu.

Podróżniczka - 2 siły woli a koszt tylko 2. Zdolność nie powala, szczególnie solo, ale karta solidna ze względu na statystyki, będzie grana.

Szybkość - dla Rohanu rewelka, podobnie jak support dla orłów. W takich questach jak Powrót z Mirkwood, może ocalić skórę i myślę, że w taliach rohanowych, będzie się grało kompletem szybkości.

Messenger of Mirkwood - jak na razie dość słaby, statystyki nie powalają, zdolność ok, ale bez szału. Ale takich kart potrzeba, żeby w kolejnym cyklu talie oparte na leśnych elfach miały jakiś wybór kart.

Rumor of the Earth - chyba słabe, bo trzeba poświęcać 1 kasy co turę, a taki Henamarth (dobrze piszę?), robi to za darmo i trzeba tylko raz zapłacić 1.

Znak Dunedainów - słabe, solo nikt tym nie zagra

Świt - słabe , dunedain observer kosztuje tylko 1 więcej, a zadziała zawsze i jeszcze można go użyć w wielu innych celach. A jak porównać to ze zwyczajną kontrą do cienia, to na prawdę słaby świt sie robi.

Quest - MEGA trudny solo, ale da radę wygrać, udało mi się za drugim podejściem przy pomocy Legolas - Theodred - Eowina. Spodziewam się że bardzo wiele osób będzie narzekać że przygoda jest za trudna oraz że mi samemu nieprędko przyjdzie powtórzyć sukces w tym queście. Ale takie przygody są potrzebne, musimy mieć do dyspozycji przygody gdzie nawet jak się sporo napocimy, to i tak przegramy,

Kilka spoilerów:
4 karty questów (1B nic nie robi, 2B test ucieczki - można przegrać grę, 3B - gracz pilnujący golluma nie może grać kart, 4B - trzeba wybić wszystkich wrogów żeby wygrać grę - trochę jak anduina ale bez dodatkowych kart). Podczas całej gry zamiast o 1, podnosimy zagrożenie o 4 pod koniec każdej tury.
Sporo lokacji do modyfikowania tego kto ma golluma itp. Raczej "spokojne" karty w grze solo.
Podstępy - 2 bardzo brutalne , jeden z nich +8 zagrożenia, drugi 4 obrażenia w bohatera. Trzeci podstęp niegroźny zupełnie,
Kilka kopii Attercopa (Obrzydluchy!), kilka kopii nietoperzy. (spoilery na stronie FFG)
Do gry wykorzystuje się dzikie krainy oraz pająki, trudność 7 (ale to 7 to pewnie dla gry w duecie, solo jest trudniej)
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Messenger of Mirkwood - eeee ze znakami piękna sprawa! Ładuje jak w bęben :D
Shadow of the past - to co pisałeś albo Golluma jeśli ten spadnie jako Shadow, Rangerów z M@O i pewnie wiele wiele innych ;)
 
 
     
l33tm4st3r


Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

kufel napisał/a:
Messenger of Mirkwood - eeee ze znakami piękna sprawa! Ładuje jak w bęben :D
Shadow of the past - to co pisałeś albo Golluma jeśli ten spadnie jako Shadow, Rangerów z M@O i pewnie wiele wiele innych ;)


popraw mnie jeśli się mylę, ale Znak Dunedainów można dołączać tylko do bohaterów, nie do sprzymierzeńców, więc tym raczej nie wzmocnisz posłańca
_________________
 
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

No tak... to byłoby zbyt piękne :D Ale i tak mi się podoba ;)
Wreszcie dorwałem karty! Może ktoś jeszcze nie widział więc... ;)





















 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011   

Jak wam idzie solo w tym scenariuszu? Moim zdaniem przygoda jest rewelacyjna, cudowna. Jak na razie 3-3 w walce Return to Mirkwood vs Eowina,Theodred, Legolas

Gra nr 1, masakra, 2 obrzydluchy na początku i zgon
Gra nr 2, w sumie około 20 zbitego zagrożenia i wygrana przy zagrożeniu 48, 1x obrzydluchy pokonane, 1x oberwałem treachery +8 zagrożenia, 1x oberwałem treachery 4 obrażeń w bohatera
Gra nr 3, bardzo łatwe obszary szły z talii przeciwności (choć dość wolno czyniłem postęp), no i dopadło mnie podstępne +8 zagrożenia w 3 fazie questa i trup pod koniec tury
Gra nr 4, ponownie łatwe obszary, ale tym razem pomagał mi northern tracker i poszło gładko, żaden niebezpieczny stwór nie wyskoczył
Gra nr 5, szło pod górkę, ostatecznie rozwalił mnie poziom zagrożenia, nie dociągnąłem niczego na zbijanie zagrożenia (a wystarczyłby 1 gandalf żeby wygrać)
Gra nr 6, MEGA starcie, pierwszoturowe obrzydluchy spotkały się z Wasalem pana wiatrów, oraz atakiem z zaskoczenia, który wrzucił do gry Eomunda (zginął i przygotował moich bohaterów do ataku). Turę później dobiłem obrzydluchy. Gra ostatecznie wygrana na styk, 1x rzucałem pozdrowienia galadrimów, gandalfa nie widziałem. Pod koniec gry wyskoczyły jeszcze jedne obrzydluchy, które też utłukłem.

Wrażenia:
- ciężko solo, bo trzeba się bardzo spieszyć, ale jak widać z wyników 3-3 , nie potrzeba wiele szczęścia, wystarczy raczej nie mieć pecha i grać talią w miarę dobrze dopasowaną do przygody (ja mojej nie musiałem specjalnie przerabiać).
- dużo lokacji jest bezpiecznych i raczej nic złego nie robi
- kilka podstępów jest morderczych, więc warto mieć sprawdziany woli w talii
- dużo bydlaków w talii przeciwności, raczej zabójczych jeśli pojawią się na początku. Walczyłem już kilka razy z obrzydluchami oraz żmiją. Jak na razie trolle mnie omijały, myślę, że to byłby najgorszy możliwy przeciwnik tutaj.
- quest składa się z 4 etapów, mają fajną dynamikę. Wiesz że musisz się spieszyć i mkniesz przez 1 etap najszybciej jak to możliwe. Ale jak już go kończysz i zaczynasz drugi, krótki etap, to chciałbyś zwolnić i nie przechodzić do trzeciego etapu. Niestety, czy chcesz czy nie chcesz, i tak musisz pędzić, bo +4 zagrożenia na turę wykończy każdego kto zwleka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 15