galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Brandir 

Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 19
Skąd: Kutno
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

1. Jeśli w przygodzie "Podróż w dół Anduiny" na etapie 2B w czasie odkrywania kart z TS dostanę Mroczną Falę, to czy ostatecznie odkrywam 3 karty z TS?
2. Jeśli w "Podróż w dół Anduiny" pokonam Górskiego Trolla, a na karcie wyprawy 2B jest odpowiednia ilość żetonów podróży, to czy od razu je odrzucam (bez względu na obecną fazę) i rozpatruję kolejny etap?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 524
Skąd: Tychy
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

1. Wszystko się kumuluje :cool:
2. Nie pamiętam karty, ale jak nie ma nic o rozpoczęciu w następnej rundzie, tylko że przechodzisz, to przechodzisz.
 
 
     
Buendia

Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 3
Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Ostatnio grałem solo w Powrót do Mrocznej Puszczy i miałem do czynienia z taką sytuacją (od jej interpretacji zależy to, czy mi się udało, czy nie): przez większość gry efekt karty Golluma (Wymuszony: Pod koniec każdej rundy podnieś poziom zagrożenia gracza strzegącego Golluma o 3) był osłabiany przez Elfhelma (Odpowiedź: Kiedy twój poziom zagrożenia wzrośnie w wyniku niepowodzenia wyprawy lub z powodu efektu karty wyprawy albo spotkania, zmniejsz swój poziom zagrożenia o 1). W przedostatniej rundzie gry miałem 46 zagrożenia. Jako że miałem tego Elfhelma na stole przez długi czas z automatu podniosłem na koniec zagrożenie o 3 (+1 za koniec rundy, +3 za Golluma, -1 za Elfhelma), a w następnej rundzie skończyłem czwarty etap. No i pytanie: czy mogłem tak zrobić? Jaka jest właściwa kolejność podnoszenia/obniżania tego zagrożenia i czy nie dobiłem w poprzedniej turze do 50, czyli czy nie przegrałem tego rozdania?
 
     
krzysztof1986

Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 55
Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

Niestety ale najpierw podnosisz z urzędu o 1.. potem działa wymuszony o 3 i w tym momencie masz juz 50 więc eliminacja.. dopiero po wymuszonym działa odpowiedź.. ale jest już za późno bo masz już 50... tak mi się wydaje
 
     
Buendia

Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 3
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Dzięki. Też mi się tak wydawało, ale wolałem się upewnić. Gdyby tam było, "anuluj" zamiast "obniż", to by działało, a tak - porażka.
 
     
Brandir 

Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 19
Skąd: Kutno
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

1. Gdy pasywna zdolność Thalina zabije Wrony że Wschodu, to rozpatruję ich wymuszony efekt?
2. Czy za zagranie odpowiedzi podczas przygotowania też muszę płacić żetonami?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 524
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

1. Tak.
2. Nie da się nie płacić.
 
 
     
el

Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 14
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

W temacie Thalina już wiele zostało powiedziane:
http://www.forum.galakta....ighlight=thalin
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 286
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

Czy gdy zabije Murzaga lub innego wroga z cechą kapitan w scenariuszu Dolina Morgul to zostaje on umieszczony na stosie kart odrzuconych czy zostaje usunięty poza grę?
 
     
krzysztof1986

Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 55
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

zdaje się że odkładamy go na stos kart odrzuconych. Chociaż ja dla klimatu odrzucałem go z gry (no bo niby zmartwychwstał czy co ?)
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 286
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Kolejne pytanie, tym razem odnośnie Podróży do Rhosgobel: Czy gdy w wyniku przejścia Zagajnika przeszukam i umieszczę w strefie przeciwności Athelas, to trzeba pociągnąć kartę która będzie go strzegła?
 
     
krzysztof1986

Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 55
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

According to the FAQs, on guarded:

Surge, Doomed, and Guarded keywords should be resolved any time the card on which they occur is revealed from the encounter deck, including during setup.

The word revealed here is not mentioned in the actual rule book and is the cause for confusion. If we assume that Guarded is only triggered when a card is revealed then Athelas enters the staging area unguarded when added by Forest Grove.

W polskim faq jest zdaje się błąd bo w zagranicznym pisza jasno że strzeżona jest tylko w wypadku odkrycia jej z tali spotkań
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 286
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Czy gdy w scenariuszu kamienne podstawy ziemi przechodzę do 3 etapu to w wyniku jego efektu odrzucam z gry wszystkie karty z talii wraz z strefą przeciwności i wrogami którzy są w zwarciu?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13