galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

Cread napisał/a:
1. W języku polskim "lub" nie oznacza wykluczenie jakieś czynności - możesz wykonać jedną, możesz wykonać drugą albo obie.

2. Tak, jeśli nie wymaga to jego wyczerpania :) .

3. Wg mnie wariant drugi.

4. Tak

5. Tak oprócz karty wyprawy.

6. Jeśli nie ma innego warunku na karcie niż akcja to tak.

7. Chodzi o wyczerpanie go i podejrzenie wierzchniej karty z tali spotkań? - Tak

8. Wróg jest obojętny, chodzi o to by zagrać ją przed jego atakiem :) .

Wielkie dzięki za udzielone odpowiedzi! :smile:
Radziol88 napisał/a:
No akurat w języku polskim, i nie tylko, 'lub' potocznie oznacza wykluczanie się.
Natomiast w logice i nomenklaturze planszówkowej to prawdziwe logiczne 'lub', które pozwala wybrać dowolnie.

No właśnie. Niby zadałem głupie pytanie, bo wszystko wydaje się oczywiste, ale w przypadku gry karcianej wszystko jest możliwe. :???:
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Fred napisał/a:
Radziol88 napisał/a:
Cread napisał/a:
1. W języku polskim "lub" nie oznacza wykluczenie jakieś czynności - możesz wykonać jedną, możesz wykonać drugą albo obie.

No akurat w języku polskim, i nie tylko, 'lub' potocznie oznacza wykluczanie się.
Natomiast w logice i nomenklaturze planszówkowej to prawdziwe logiczne 'lub', które pozwala wybrać dowolnie.


No właśnie mylisz się Radziol88. W języku polskim oraz logice, za Słownikiem Języka Polskiego PWN (Polskie Wydawnictwo Naukowe), słowo "albo" funkcjonuje jako alternatywa wykluczająca. Wybieramy jedno lub drugie. Zaś słowo "lub" dopuszcza istnienie jednego rozwiązania bądź drugiego, bądź obu na raz.
Tak więc, gdy na karcie masz słowo "albo" to wybierasz jedną z możliwości. Jeśli natomiast masz słowo "lub" możesz wybrać jedną z nich bądź obie na raz.
Inna sprawa gdy karta została źle przetłumaczona lub (słowo klucz) źle zaprojektowana i wprowadza zamieszanie w zasadach lub (znowu słowo klucz) gry :)

Dlatego napisałem "potocznie".
A teoria językoznawców i życie to czasem dwie różne sprawy.
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

1. Czy karty "Krasnoludzki Grobowiec" można użyć w stosunku do karty neutralnej? Np. Gandalf? Bo "Stawić Czoła już nie można...
2. Czy kartę "Atak z Zaskoczenia" i umieszczenie sprzymierzeńca w grze, można zagrać w trakcie rozpatrywania ataku wroga? Aby, np., po wybraniu atakującego wroga móc umieścić sprzymierzeńca, po czym od razu wybrać go na obrońcę?
3. Broka Żelazną Pięść można kupić w fazie planowania za 6 żetonów lub wprowadzić za darmo (po aktywacji odpowiedzi) w dowolnej fazie?
4. Cień:Broniący się gracz musi wybrać i odrzucić 1 kontrolowany przez siebie dodatek. Czy chodzi tu tylko o dodatek będący w grze, czy też można odrzucić dodatek z ręki?
5. Czy Efekt Cienia z Jeźdźca Wilków rozpatruje się od razu, tj. atak z jego strony? I czy cofa się go na wierzch TS na koniec walki z nim, czy na koniec Fazy Walki?
6. Czy zdolność "Tuka Włóczykija" można użyć w grze solo?
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Brandir napisał/a:
1. Czy karty "Krasnoludzki Grobowiec" można użyć w stosunku do karty neutralnej? Np. Gandalf? Bo "Stawić Czoła już nie można...

Krasnoludzki grobowiec można użyć tylko dla kart ducha.

Brandir napisał/a:
2. Czy kartę "Atak z Zaskoczenia" i umieszczenie sprzymierzeńca w grze, można zagrać w trakcie rozpatrywania ataku wroga? Aby, np., po wybraniu atakującego wroga móc umieścić sprzymierzeńca, po czym od razu wybrać go na obrońcę?

Można jej użyć w trakcie dowolnego okna akcji.

Brandir napisał/a:
3. Broka Żelazną Pięść można kupić w fazie planowania za 6 żetonów lub wprowadzić za darmo (po aktywacji odpowiedzi) w dowolnej fazie?

Jeśli zostaną spełnione wszystkie warunki, aktywację odpowiedzi można przeprowadzić w dowolnym momencie.

Brandir napisał/a:
4. Cień:Broniący się gracz musi wybrać i odrzucić 1 kontrolowany przez siebie dodatek. Czy chodzi tu tylko o dodatek będący w grze, czy też można odrzucić dodatek z ręki?

1 kontrolowany przez siebie dodatek oznacza dodatek dołączony do kontrolowanej przez siebie postaci, za wyjątkiem dodatków z kart spotkań, które nie są kontrolowane przez gracza.

Brandir napisał/a:
5. Czy Efekt Cienia z Jeźdźca Wilków rozpatruje się od razu, tj. atak z jego strony? I czy cofa się go na wierzch TS na koniec walki z nim, czy na koniec Fazy Walki?

Tak, efekt Jeźdźca jest rozpatrywany od razu, jeszcze przed rozpatrzeniem do końca ataku obecnego wroga. Jeśli chodzi o cofanie, to są pewne wątpliwości, ale wydaje mi się, że należy go cofnąć na koniec fazy walki, jeśli jeszcze żyje.

Brandir napisał/a:
6. Czy zdolność "Tuka Włóczykija" można użyć w grze solo?

Nie, bo nie możesz go przekazać innemu graczowi.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

1. Treść katy:
Cytat:
Action: Return 1 Spirit card from your discard pile to your hand.
Zatem można użyć tej karty tylko w stosunku do karty ducha.

Kartę Stawić Czoła jak najbardziej można użyć w stosunku do karty neutralnej i każdej innej sfery. Kluczowa treść karty:
Cytat:
(The chosen ally can belong to any sphere of influence.)


5. Tak, efekt cienia Jeźdźca Wargów jest rozpatrywany od razu. Na polskiej karcie pisze aby cofnąć Jeźdźca pod koniec walki zatem zapewne możesz go jeszcze zaatakować, a potem trzeba go cofnąć chociaż nie wiem czy jego umiejętność działa po zabiciu go.
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Niestety karta Stawić czoła dokładnie określa, że musi być to sprzymierzeniec z obojętnie jakiego koloru więc w tym wypadku karty neutralne się nie łapią (sprawa wyjaśniona dawno w FAQu). Ludzie chcieli w ten sposób cofać sobie Gandalfa ale on nie należy do żadnej ze sfer.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Czyli karty neutralne to nie sfera? Taki szmat życia w błędzie. Chyba nigdy nie będę znał zasad tej gry do końca. :wink:
 
     
krzysztof1986
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

dokładnie --> karty neutralne nie należą do żadnej sfery :) niestety :)
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

AndO3131 napisał/a:
Brandir napisał/a:
3. Broka Żelazną Pięść można kupić w fazie planowania za 6 żetonów lub wprowadzić za darmo (po aktywacji odpowiedzi) w dowolnej fazie?

Jeśli zostaną spełnione wszystkie warunki, aktywację odpowiedzi można przeprowadzić w dowolnym momencie.

Wszystkie warunki? To znaczy, że normalnie zagrywam Broka w Fazie planowania za 6 żetonów, a ten dostaje status bohatera (pod warunkiem, że inny bohater/Krasnolud nie żyje)?
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Warunki do zagrania Broka muszą być np. takie:
Masz na ręce Broka, ginie ci bohater wobec tego zagrywasz Broka za darmo z ręki. Przy tym nie zyskuje on statusu bohatera gdyż nic takiego na jego karcie nie pisze. Możesz też zagrać Broka za 6 żetonów w fazie planowania pomimo, iż żaden bohater nie zginął (nie aktywujesz wówczas jego zdolności).

Zdolności Broka musisz użyć od razu po tym jak zginął ci bohater bo inaczej nie będziesz mógł.
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

Ok, dzięki wszystkim za pomoc. :smile:
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

1. Karta "Opiekun Lorien". Czy mogę odrzucić maksymalnie 3 karty na fazę i dostać + 3 do obrony lub siły woli, czy może mam 3 takie akcje na fazę, a liczba odrzucanych kart na akcję jest nieograniczona?

2. Standardowo wroga można zaatakować tylko 1 raz/na rundę. A jeśli bohater jest przygotowywany kilka razy, to można nim zaatakować każdego wroga po kolei?

Z góry dzięki za pomoc.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

1. Limit to 3 takie akcje na fazę. Maksymalnie 3 karty = maksymalnie +3 siły woli/obrony.
2. Tak.
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Sty, 2017   

Zawojak napisał/a:
1. Limit to 3 takie akcje na fazę. Maksymalnie 3 karty = maksymalnie +3 siły woli/obrony.
2. Tak.


A jak mam dwie takie karty w grze? Czy ten limit obowiązuje na gracza czy na 1 kartę? Bo tak, to bym miał +6. Wyczytałem, że ten dodatek na początku nie miał żadnych ograniczeń.

"...odrzucić z ręki 2 losowe karty" - to znaczy, że mogę sobie wybrać 2 dowolne karty z ręki, czy muszę je potasować i wylosować?
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Sty, 2017   

Brandir napisał:
Cytat:

A jak mam dwie takie karty w grze? Czy ten limit obowiązuje na gracza czy na 1 kartę? Bo tak, to bym miał +6. Wyczytałem, że ten dodatek na początku nie miał żadnych ograniczeń.

Limit na kartę.
Jak masz dwie np. na Aragornie to może on mieć maksymalnie +6. Musisz wtedy odrzucić 6 kart (3 na jednego Opiekuna i 3 na drugiego)


Cytat:

"...odrzucić z ręki 2 losowe karty" - to znaczy, że mogę sobie wybrać 2 dowolne karty z ręki, czy muszę je potasować i wylosować?


Potasować i wlosować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12