galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

Czy grając w kampanie WP (w sagę) mogę wykorzystać umiejętność Eowiny (taktyka) tylko raz na całą kampanię czy raz na przejście całego scenariusza.
 
     
krzysztof1986
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

Frodo może być albo z CzJ albo z DM. Ty decydujesz.
Eowyna jej akcję odpalasz raz na grę. Czyli raz na scenariusz.
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Treść pobocznej karty wyprawy z dodatku: Piaski Haradu (tak a propos - świetny dodatek :wink: ):

Kiedy ta wyprawa znajduje się w puli zwycięstwa, pierwszy zagrany podczas każdej rundy sprzymierzeniec nie wymaga przypasowania zasobów.

Czy to znaczy, że nie płacę za tą kartę (sprzymierzeńca)?
 
     
krzysztof1986
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

pierwszy zagrany przez każdego gracza sprzymierzeniec nie wymaga płacenia za niego zasobami w jego kolorze. Np. za niebieskiego sprzymierzeńca mozesz płacic z czerwonego zielonego lub fioletowego bohatera
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Szkoda :sad: . Dzięki za odpowiedzi :wink:
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Gru, 2016   

1. Czy w scenariuszu "Przeprawa przez Mroczną Puszczę", po przeszukaniu talii spotkań i stosu kart odrzuconych oraz wybraniu karty Pająka, przeszukane karty należy potasować? Bo na karcie wyprawy nie pada słowo "potasuj".

2. Mam jednego wroga w zwarciu z dołączoną "Leśną Pułapką". Nie atakuje mnie (wiadomo), a ja nie atakuje jego. Czy mimo to umieszczam na nim kartę cienia?
 
     
krzysztof1986
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Gru, 2016   

1. Nie zastanawiałem się nad tym nigdy, i szczerze mówiąc nie znam odpowiedzi na to pytanie... ja w sumie zawsze po przejrzeniu stosu kart spotkań tasuję je.
2. rozdajesz karte cienia
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Gru, 2016   

1. W angielskiej wersji karty pisze, że należy potasować:
Cytat:
Setup: Search the encounter deck for 1 copy of the Forest Spider and 1 copy of the Old-Forest-Road-CoreOld Forest Road, and add them to the staging area. Then, shuffle the encounter deck.


EDIT:

Z resztą teraz patrze i na polskiej karcie również pisze aby potasować potem talie spotkań.
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Gru, 2016   

krzysztof1986 napisał/a:
1. Nie zastanawiałem się nad tym nigdy, i szczerze mówiąc nie znam odpowiedzi na to pytanie... ja w sumie zawsze po przejrzeniu stosu kart spotkań tasuję je.

Też tasuję, ale wolę zasięgnąć opini innych, bo może robię źle.
Cytat:

2. rozdajesz karte cienia

OK, dzięki za pomoc. :smile:

Zawojak napisał/a:
1. W angielskiej wersji karty pisze, że należy potasować:
Cytat:
Setup: Search the encounter deck for 1 copy of the Forest Spider and 1 copy of the Old-Forest-Road-CoreOld Forest Road, and add them to the staging area. Then, shuffle the encounter deck.


EDIT:

Z resztą teraz patrze i na polskiej karcie również pisze aby potasować potem talie spotkań.

Miałem na myśli jedną z dwóch kart 3B. Tą, gdzie aby ukończyć przygodę należy wyszukać i ubić Pomiot Ungolianty.
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Gru, 2016   

1. Karta "Pospieszny Cios" Odpowiedź: Anuluj efekt cienia aktywowany właśnie podczas walki. Czy wpierw muszę zrealizować efekt cienia i dopiero zagrać tą kartę, czy mogę skontrować i nie realizować? Bo, np. efekt cienia każe mi zadać 2 punkty obrażeń jednej wybranej postaci. Czy zadaję obrażenia, (wtedy moja postać może zginąć, więc ta karta niemiałaby sensu), następnie zagrywam wydarzenie i zdejmuję żetony? Czy może odkrywam kartę cienia, zagrywam "Pospieszny Cios" i nie wprowadzam efektu?

2. Karta "Stawić czoła" Odpowiedź: Wybierz że stosu kart odrzuconych dowolnego gracza kartę sprzymierzeńca o wydrukowanym koszcie X. To znaczy, że jak zagram tą kartę, np. za 2 żetony (bo to karta o koszcie X), to mogę sobie wybrać sprzymierzeńca o koszcie 2 żetonów?
 
     
krzysztof1986
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Gru, 2016   

1. Odkrywasz cień. Patrzysz jaki to cień, i wtedy go anulujesz. Nie zostaje on wogole aktywowany.

2.Dokładnie tak jak piszesz. Pamiętaj tylko że w ten sposób nie możesz przywrócić do gry neutralnych sprzymierzeńców (np. Gandalf)
 
     
Brandir
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Gru, 2016   

Przepraszam za upierdliwe pytania, ale nie wszystko rozumiem co pisze w instrukcji lub w FAQ. Wydaje mi się, że wszystko wiem, ale jak się wczytam w instrukcje i w forum, to wszystko się miesza.

1. W instrukcji, na str. 20 pisze "...gracze mogą zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje". Nie rozumiem tego "lub". Tzn., że np. nie mogę zagrać akcji z ręki i, kolejno, akcji z karty bohatera? Tylko muszę wybierać pomiędzy wydarzeniem, a akcją z karty będącej w grze?

2.Czy jeśli bohater/sprzymierzeniec jest wyczerpany, to nadal mogę aktywować jego zdolność(akcję)?

3. Faza walki przebiega:

- gracz A atakuje 1-go wroga
- gracz B atakuje 1-go wroga
- gracz A atakuje 1-go wroga
- gracz B atakuje 1-go wroga
itd. do końca walki

czy

- gracz A atakuje po kolei wszystkich swoich wrogów
- gracz B atakuje po kolei wszystkich swoich wrogów.
i koniec walki.

4. Żeby zagrać kartę o koszcie 0, wystarczy tylko posiadanie bohatera z tym samym symbolem zasobów i okno akcji lub zajście sytuacji (odpowiedź)?

5. Czy Beravora i karta "Sprawdzian Woli" różnią się tylko tym, że ta pierwsza anuluje tylko karty podstępu, a druga wszystkie "po odkryciu"?

6. Czy kartę "Światło w Ciemnościach" mogę zagrać w Fazie Spotkań, zaraz po wejściu z wrogiem w zwarcie?

7. Czy zdolności Denethor'a mogę użyć w trakcie rozpatrywania ataków?

8. "Finta". Faq mówi, że można ją zagrać przed rozpatrzeniem 1-go kroku atakującego wroga. A czy Finty można użyć, np. przed atakiem drugiego, czy trzeciego wroga? Czy może ta możliwość występuje tylko pomiędzy rozdaniem kart cienia, a atakiem 1-go wroga? Bo w FAQ jest pewna niejasność.
 
     
Cread
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

1. W języku polskim "lub" nie oznacza wykluczenie jakieś czynności - możesz wykonać jedną, możesz wykonać drugą albo obie.

2. Tak, jeśli nie wymaga to jego wyczerpania :) .

3. Wg mnie wariant drugi.

4. Tak

5. Tak oprócz karty wyprawy.

6. Jeśli nie ma innego warunku na karcie niż akcja to tak.

7. Chodzi o wyczerpanie go i podejrzenie wierzchniej karty z tali spotkań? - Tak

8. Wróg jest obojętny, chodzi o to by zagrać ją przed jego atakiem :) .
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

Cread napisał/a:
1. W języku polskim "lub" nie oznacza wykluczenie jakieś czynności - możesz wykonać jedną, możesz wykonać drugą albo obie.

No akurat w języku polskim, i nie tylko, 'lub' potocznie oznacza wykluczanie się.
Natomiast w logice i nomenklaturze planszówkowej to prawdziwe logiczne 'lub', które pozwala wybrać dowolnie.
 
     
Fred
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

Radziol88 napisał/a:
Cread napisał/a:
1. W języku polskim "lub" nie oznacza wykluczenie jakieś czynności - możesz wykonać jedną, możesz wykonać drugą albo obie.

No akurat w języku polskim, i nie tylko, 'lub' potocznie oznacza wykluczanie się.
Natomiast w logice i nomenklaturze planszówkowej to prawdziwe logiczne 'lub', które pozwala wybrać dowolnie.


No właśnie mylisz się Radziol88. W języku polskim oraz logice, za Słownikiem Języka Polskiego PWN (Polskie Wydawnictwo Naukowe), słowo "albo" funkcjonuje jako alternatywa wykluczająca. Wybieramy jedno lub drugie. Zaś słowo "lub" dopuszcza istnienie jednego rozwiązania bądź drugiego, bądź obu na raz.
Tak więc, gdy na karcie masz słowo "albo" to wybierasz jedną z możliwości. Jeśli natomiast masz słowo "lub" możesz wybrać jedną z nich bądź obie na raz.
Inna sprawa gdy karta została źle przetłumaczona lub (słowo klucz) źle zaprojektowana i wprowadza zamieszanie w zasadach lub (znowu słowo klucz) gry :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12