galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
tobi

Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 2
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   Problem z zasadami

Witam mam problem dotyczący rozgrywki w grę Władca Pierścieni.

Moje pytania:

1. Czy można mieszać sfery ? W instrukcji jest napisane, że należy wybrać jedną z czterech sfer, natomiast w którymś z przykładów widać, że gracz używa bohaterów z różnych sfer.

2. Jak wygląda wyczerpywanie dodatków? Trzeba tylko obrócić kartę i to jest wyczerpanie, czy należy tą kartę odrzucić na discard? Chodzi mi tu o kartę która leczy 2 obrażenia.

3. Nie dałem rady z sąsiadem przebrnąć nawet przez pierwszy scenariusz, czy ta gra jest tak trudna, czy my tacy głupi :) ? Jak wygląda sprawa obrony przed potworami, kiedy mamy tylko 3 postacie i nie mamy żadnych sprzymierzeńców jedną postacią trzeba bronić się przed jednym potworem i w momencie kiedy mamy dwóch wrogów, nie mamy już kim zaatakować; i tak właściwie przez kolejną rundę również?

[EDIT]

4. Czy postęp na misji można zrobić tylko poprzez porównanie poziomu siły woli postaci przydzielonych do wyprawy z poziomem siły zagrożenia w strefie przeciwności czy jest jeszcze inny sposób ?


z góry dzięki za odpowiedź :)
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1638
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

1. nie widzę przeciwwskazań :) Tylko wtedy talię też trzeba sobie dostosować do bohaterów.
2. Raczej po prostu przekręcasz dodatek, chyba że na nim jest napisane że masz go odrzucić.
3. Możesz nie bronić ataku, wtedy przydzielasz obrażenia bohaterom i normalnie atakujesz potwory by się ich pozbyć.
4. Na pewno są inne sposoby, np. Legolas jak zaatakuje i zabije wroga kładzie 2 żetony postępu.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
gajus21

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 9
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Mam pewne pytanie czy mogę przedmiot z jednej strefy przydzielić innemu bohaterowi (płacę za niego żetonami pochodzącymi od bohatera ze strefy z której jest przedmiot)?
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

gajus21 napisał/a:
Mam pewne pytanie czy mogę przedmiot z jednej strefy przydzielić innemu bohaterowi (płacę za niego żetonami pochodzącymi od bohatera ze strefy z której jest przedmiot)?


Tak. Możesz go przyczepić nawet bohaterowi drugiego gracza.

Co do poprzednich pytań to dodam jeszcze, że niezablokowane stwory zadadzą obrażenia bohaterowi i nie zadziała wtedy współczynnik obrony. Stąd wpuszczanie potworów na klatę bardzo często kończy się tragicznie.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1638
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Chyba że masz Gimliego :)
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Nieblokowany atak za 2 bardzo często przeradza się w zgon zdrowego bohatera z powodu efektów cienia.
 
     
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 445
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011   

Nie ma co tak tyrać Gimlim, bo jak pisze guciomir, nieblokowany atak za dwa + Orki z Dol Guldur jako karta cienia i nasz Gimli odchodzi w niebyt. :cry:
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011   

guciomir napisał/a:
gajus21 napisał/a:
Mam pewne pytanie czy mogę przedmiot z jednej strefy przydzielić innemu bohaterowi (płacę za niego żetonami pochodzącymi od bohatera ze strefy z której jest przedmiot)?


Tak. Możesz go przyczepić nawet bohaterowi drugiego gracza.


Gdzie wyczytałeś, że przedmioty = Dodatki możesz "przyczepić" do Bohatera innego gracza?
 
 
     
kowal85


Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 288
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011   

Cytat:
Kiedy gracz zagrywa kartę dodatku, może przekazać
kontrolę nad tą kartą innemu graczowi, dołączając
ją do jednej z postaci tego gracza. Gracze zawsze
przejmują kontrolę nad kartami dodatków, które zostały
dołączone do ich postaci. Jeśli dana postać przejdzie
pod kontrolę kogoś innego, razem z nią przechodzą pod
tę kontrolę dołączone do niej karty dodatków.
str.25

Zasady podstawowe :-)
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011   

Dzięki - tyle razy czytałem instrukcję, a to mi umknęło :grin:
 
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

To ja też mam wątpliwość:
W drugim etapie "Podróż w dół Anduiny" - "Przeprawa przez Anduinę" (2B) jest napisane - "Podczas fazy Spotkań nie wykonuj testów zwarcia (każdy gracz nadal może wejść w zwarcie z 1 wrogiem podczas każdej fazy Spotkań)." Czy to oznacza, że z potworami walczymy tylko wtedy gdy sami wejdziemy z nimi w zwarcie? No i jeszcze ten fragment: "...podczas każdej fazy Spotkań." - tzn., że mogę wejść dwa razy w zwarcie z potworami (2 fazy Spotkań)? To chyba błąd w tłumaczeniu.
Sorki za to pytanie, ale nie ogarnąłem tego :mrgreen:
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

piotrest napisał/a:
To ja też mam wątpliwość:
W drugim etapie "Podróż w dół Anduiny" - "Przeprawa przez Anduinę" (2B) jest napisane - "Podczas fazy Spotkań nie wykonuj testów zwarcia (każdy gracz nadal może wejść w zwarcie z 1 wrogiem podczas każdej fazy Spotkań)." Czy to oznacza, że z potworami walczymy tylko wtedy gdy sami wejdziemy z nimi w zwarcie?


Dokładnie tak :grin:

piotrest napisał/a:
No i jeszcze ten fragment: "...podczas każdej fazy Spotkań." - tzn., że mogę wejść dwa razy w zwarcie z potworami (2 fazy Spotkań)? To chyba błąd w tłumaczeniu.
Sorki za to pytanie, ale nie ogarnąłem tego :mrgreen:


Nie, oznacza to, że co rundę w Fazie spotkań ;)
 
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

No to jeszcze jedno :mrgreen:
"Zasadzka na brzegu" (3B) - jak mam rozumieć "Do końca gry należy pomijać krok przeciwności fazy Wyprawy". Pomijamy krok 2 fazy wyprawy - Odkrywanie przeciwności, czyli nie dociągamy karty na każdego gracza do strefy przeciwności?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 07 Maj, 2011   

Jeszcze raz dokładnie tak :grin:
 
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

Kulgan napisał/a:
Jeszcze raz dokładnie tak :grin:


Dzięki za odpowiedź. Czyli w sumie potwory pojawiają się w strefie przeciwności tylko w wyniku działania efektu kart np. podstępu. :sad:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13