galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatki stworzone przez graczy
Autor Wiadomość
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

W najbliższym czasie zrobie karty wyprawy i instrukcje.
Świetna robota Corran.(no może napuj entów ma zabardzo filmowy art.) :mrgreen:
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Szuli napisał/a:
no może napuj entów ma zabardzo filmowy art. :mrgreen:

Starałem się go trochę "odfilmić" :mrgreen: rozmazując widocznego tam Hobbita, ale może nie do końca się udało...

Właśnie sobie uświadomiłem, że nie udostępniłem skończonego w piątek tłumaczenia. Naprawiam więc ten błąd. Tak jak pisłaem wcześniej, gdy trafiłem na scenariusz "Into Fangorn", to uznałem, że będzie pasował do moich kart gracza opartych na Entach. Po przetłumaczeniu okazało się, że fabularnie nie bardzo, ale grając w dwie osoby (jeden np. elfami i to do jego bohaterów kierowana by była fabuła, a drugi właśnie entami) powinno jakoś pasować. Jeszcze nie próbowałem, bo w weekend walczyliśmy z oryginalnymi scenariuszami z Hobbita, ale na pewno taki wariant sprawdzę...
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

SPOTKANIE WŚRÓD WZGÓRZ(spotkanie wśród wzgórz, elita mordoru,łupieżcze orki, wzgóża emyn-muil)

wyprawy:

wały rohanu
1A z gondoru doszły wieści, że armia orków idzie w stronę rohanu.po drodze przyłączają się do niej okoliczne bandy Czarnego Władcy. wyruszaćie niezwłocznie pod wały na granicy emyn-muil aby powstrzymać zagrożenie.
przygotowanie:umieść orczy motłoch w SP, następnie każdy gracz przeszukuje TS i umieszcza w SP pierwszy napotkany obszar.Następnie potasuj TS.
1B
"Błyskawicznie, nad podziw sprawnie osadzili konie, zawrócili, rozwineli szereg i cwałem natarli prosto na wzgórze"
postęp:5
po odkryciu:odkryj po jednej karcie z TS na gracza i umieść je w SP

myśliwi i zwierzyna
2Arozbiliście szyki orków, lecz większej części udało się zbiec w góry.ruszacie za nimi w głąb emyn muil.lecz wasi wrogowie zdążyli się ukryć wśród wzgórz. teraz czają się na was! musicie postarać się ich pokonać zanim przetrzebią was jak zwierzynę
2B
postęp:12
wymuszony:wszyscy odkrywani z TS wrogowie otrzymują słowo kluczowe zaczajony.
kiedy gracze umieszczą na wyprawie 12 ZP odżuć wszystkie zaczajone karty.
kiedy gracze pokonają ten etap a w grze nie ma żadnych wrogów wygrywacie gre.
Ostatnio zmieniony przez Szuli Nie 05 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

SPOTKANIE WŚRÓD WZGÓRZ
poziom trudności-6
Ocalała część armii Nieprzyjaciela, która przeszła przez Ithilien kieruje się w stroę Rochanu.
Denetor wysłał gońców aby was ostrzec. Ruszacie więc aby stawić czoła zagrożeniu.

Zaczajony
W scenariuszu Spotkanie wśród wzgórz pojawia się słowo kluczowe zaczajony.Kiedy z TS zostanie odkryta karta z owym słowem kluczowym należy dołączyć ją obrazkiem do dołudo wowolnego obszaru w grze. Karta ta jest odporna na efekty kart graczy i posiada słowo kluczowe łucznictwo równe ilości graczy -1(minimalnie 1). Kiedy obszar do którego dołączono jakieś zaczajone karty opuści grę należy umieścić je w strefie przeciwności, dalej traktowane są jako zaczajone. Jeśli w grze nie ma żadnego obszaru a z tlii spotkań zostanie odkryta karta ze słowem kluczowym zaczajony należy zignorować to słowo kluczowe.

END :mrgreen:
PS:Jeszcze jak by ktoś wymyślił symbol zestawu spotkań :wink:
Ostatnio zmieniony przez Szuli Nie 05 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Szuli, skoro "zaczajony" jest dołączony do obszaru, to czy wchodzi w zwarcie (dobrowolnie / podczas testów zwarcia)? Czy dodaje swoje zagrożenie do SP?
Wymyślone nowe podstępy ("osaczeni" i "z zaskoczenia") odnoszą się do kart z wydrukowanym słowem kluczowym zaczajony, czy także do tych nabytych w wyniku działania karty wyprawy 2B?
Czy "od tyłu - zguba 7", to kolejna karta podstępu, na której jest po prostu "zguba" (mam wątpliwości, bo nie ma tam podanej ilości kart)?

Brakuje mi tekstu na karcie wyprawy 1B. Na kartach B jest zawsze podany jakiś dodatkowy warunek (wymuszony, po odkryciu, itp.), sposób postępowania w określonych sytuacjach (np. podczas wyprawy), sposób traktowania wrogów lub obszarów itp. Na palcach jednej ręki można policzyć karty B, gdzie jest wyłącznie tekst napisany kursywą (coś z fabuły lub cytat), a już w ogóle nie ma kart gdzie nie byłoby żadnego tekstu. Proponuję więc coś wymyślić (np. dodatkowy tekst rozwijający fabułę) lub dodać przynajmniej jakiś pasujący cytat.

Co do symbolu zestawu, to zgodnie z nazwą mogą być jakieś wzgórza (byle wyraźnie różne od tych z Emy Muil, dodatków do Khazad-Dum, czy tych od Feonixa), albo coś nawiązującego do walki/polowania (jakaś broń). Najbardziej by mi pasowało powiązanie z nowym słowem kluczowym - może łuk? Na przykład coś takiego:
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Jest dołączony koszulką do góry. Nie wchodzi w zwarcie nie dodaje zagrożenia itd. Jest po prostu kartą ze słowem kluczowym łucznictwo.
symbol jest ok. Te podstępy tyczą się wszystkich zaczajonych kart.
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Jest tam po prostu zguba. A i ilość jest podana (2)
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Szuli napisał/a:
Te podstępy tyczą się wszystkich zaczajonych kart.
Czyli dla etapu 2B dotyczy to wszystkich wrogów. Może być wesoło...

Szuli napisał/a:
...ilość jest podana (2)
Rzeczywiście :)
Musiałeś wyedytować ten wpis po tym jak go przeczytałem, bo miałem zapisaną jego zawartość, żeby nie musieć szukać w starych wpisach i tam nie miałem nie tylko ilości, ale i kolejnych kart (w tym obszarów). Teraz uzupełniłem swoje "notatki"...
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Szuli, masz upatrzone grafiki do tego scenariusza?
Jeśli nie, to udostępniłem moje propozycje dla kart wyprawy i dla opisu scenariusza (w folderze "wersje robocze"). Daj znać czy może być (jeśli wolisz coś innego, to podaj co) i co byś proponował na inne karty? Jeśli nie masz wyszukanych obrazków, to chociaż część poszukaj, a część możesz podać opisowo co byś na nich widział (może ktoś nam pomoże szukać? :wink: ).

Zachęcałem do uzupełnienia karty 1B i teraz widzę, że jest tam "po odkryciu" powodujące, że gra zaczyna się ze sporą ilością kart w SP (orczy motłoch, po jednym obszarze na gracza i dodatkowa karta na gracza, czyli w sumie 3 karty dla jednego gracza, 5 dla dwóch itd.). Rozumiem, że to było przemyślane, ale wolę się upewnić czy tak ma zostać?
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Ilustracje do kart wyprawy super.
Ten scenariusz ma być trudny :wink: .
https://www.dropbox.com/s...c%20raiders.jpg łupieżcze orki
http://tolkiengateway.net...t_the_Falls.jpg tol brandir (trzeba będzie wykadrować boki i dół)
więcej niczego ciekawego nie znalazłem

A i na kartach wyprawy pokręciłeś kolejność (na górze jest nazwa etapu a pod nią nazwa scenariusza, nigdy nie na odwrót :mrgreen: )
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Szuli napisał/a:
A i na kartach wyprawy pokręciłeś kolejność (na górze jest nazwa etapu a pod nią nazwa scenariusza, nigdy nie na odwrót :mrgreen: )
Ooops... :oops:


Poszukałem trochę w necie i wydaje mi się, że mogę zaproponować kilka obrazków do tego scenariusza. Postaram się wieczorem coś z tego wyrzeźbić, ale póki co mam kilka pytań dotyczących kart do TS:

1. Tol Brandir / z zaskoczenia - czy "odkryj wszystkie zaczajone karty" dotyczy TS, czy SP (tzn. należy je odszukać w TS i odkryć, czy po prostu przestają być zaczajone te, które już są w SP)?
2. Napisałeś, że karty zaczajonych wrogów maja być odwrócone obrazkiem do spodu, a jednocześnie są warunki wymuszone, które należy rozpatrywać dla zaczajonych. Trochę to niekonsekwentne, bo skąd wiedzieć, że np. należy zadać obrażenia wynikające z karty orczych łowców? (nawiasem mówiąc: co aktywuje ten ich warunek? Czy to ma być np. zawsze na koniec rundy, czy może tylko w momencie odłączania od obszaru?)
3. wewnętrzny łańcuch - po co te żetony? Czy odkrywanie zaczajonej karty zależy od ilości żetonów albo od tego, czy udało się zdjąć ich tyle co podano w drugim "wymuszonym"? Czy żetony kładziemy tu gdy ktoś zaczaja się przy tym konkretnym obszarze, czy obojetnie gdzie? Jaki jest typ tej karty? (Góry? Emyn Muil? inny?)
4. zmuszeni do odwrotu - przeważnie najlepiej jest podróżować do obszarów o najwyższym zagrożeniu, żeby było ono mniejsze podczas rozpatrywania wyprawy. Czy w takim razie podstęp, który z założenia ma robić coś złego, powinien nakazywać podróż do obszaru o najwyższym zagrożeniu?
5. Większość kart nie ma cienia - czy celowo? Zwłaszcza "od tyłu" będzie pewnie jakieś puste (jak nie cień, to przydałby się może jakiś cytat).
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Umieściłem wersję roboczą wszystkich kart.
Szuli, daj znać co o nich sądzisz i jak się zapatrujesz na moje wątpliwości z poprzedniego wpisu.
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

1Karta zaczajona jest wtedy gdy zakryta znajduje się w SP
2rozumiem Ze codzi o efekty na kartach wrogów-nie rozpatrujemy ich
3jeśli nie ma wystarczającej liczby Zetonów do usunięcia nie aktywuje się zewnętrzny łańcuch
4Jest wystarczająco trudno :wink:
5w sumie masz rację: Cień:odkryj 1 zaczajoną kartę

Nie mam zastrzeżeń do wersji roboczej
END :mrgreen:
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Szuli napisał/a:
2rozumiem Ze codzi o efekty na kartach wrogów-nie rozpatrujemy ich
Ale Orczy Łowcy oraz Zagubiony Uruk mają efekty aktywowane właśnie gdy są zaczajeni.

Szuli napisał/a:
Corran napisał/a:
3. [...] Czy żetony kładziemy tu gdy ktoś zaczaja się przy tym konkretnym obszarze, czy obojetnie gdzie? Jaki jest typ tej karty? (Góry? Emyn Muil? inny?)
3jeśli nie ma wystarczającej liczby Zetonów do usunięcia nie aktywuje się zewnętrzny łańcuch
A co z pozostałymi pytaniami do tej karty?

Szuli napisał/a:
4Jest wystarczająco trudno :wink:
Czyli Zmuszeni do Odwrotu nie mają utrudniać, a raczej ułatwiać zadanie? Nie chodzi mi o to, żeby bardziej utrudniać, ale karty z TS nie powinny chyba ułatwiać.
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

2Zaczajoną kartę w każdej chwili możemy podejżeć. Efekty które aktywują się gdy jest zaczajona rozpatrujemy a pozostałe ignorujemy.

3obojętnie gdzie. Jest przecie cecha emyn-muil :wink:

4Są karty z TS, tóre ułatwiają grę (choć to nam może czasem popsuć szyki np. amon hen czy amon lhaw w nieodpowiednim momencie, tol brandir gdy dużo zaczajonych kart)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 13