galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
4 osoby z jednej podstawki?
Autor Wiadomość
Sandking
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Kwi, 2011   4 osoby z jednej podstawki?

Jaki jest powód, dla którego 4 graczy nie mogło by grać na jednej podstawce? (poza wskaźnikiem zagrożenia i możliwością za małej ilości żetonów)
 
     
Catra
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Kwi, 2011   

Chyba innego nie ma. Tak mi sie wydaje. O ile małe talie graczy nikomu nie przeszkadzają.
 
     
SmaugP
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Kwi, 2011   

Wskaźnik zagrożenia można zawsze zastąpić kostkami 2k10 (k100) albo kartką papieru i długopisem. Brak żetonów jakimiś małymi kosteczkami k6 albo szklanymi tokenami. Wadą na pewno będzie tylko po jednym Gandalfie na każdego gracza, ale to raczej nic strasznego i przyjemność gry w większym gronie pewnie to wynagrodzi :wink:

Jak dla mnie ograniczenie do 2 graczy na Core Set to głównie zabieg służący zarobieniu większej ilości kasy na sprzedaży pudełek. Może jestem w błędzie ale nie widzę innego wytłumaczenia. Najlepiej zagrać w 4 i przekonać się na ile to możliwe przy jednej podstawce.

Oczywiście przy 4 graczach kombinowanie z różnymi mieszanymi deckami może być problematyczne, tylko po co to robić, skoro i tak wszystkie karty będą w użyciu, więc wydaje się, że gracze powinni mieć zdecydowanie łatwiej w 4 niż 2 lub 1.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Witam,

mam pytanie - zakładam, że mamy 2 podstawki do Władcy i w jaki sposób gra się na 4 osoby, bo przejrzałem pobieżnie instrukcję i nie znajduję informacji szczegółowej.
Rozumiem, że mieszamy karty razem, czy też osobno, co z doborem bohaterów - po 1 na gracza?
Byłbym wdzięczny za łopatologiczne wytłumaczenie i z góry serdecznie dziękuje :) .

Pozdrawiam,
Mitril
 
     
Vilk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Przy grze w cztery osoby nie ma żadnych odstępstw. Tak samo konstruuje się Talię Spotkań (komplety kart z potrzebnymi symbolami z jednego zestawu podstawowego) oraz talie graczy (tu można połączyć karty z dwóch zestawów podstawowych). Trzeba tylko zwrócić większą uwagę na karty unikatowe, żeby nie było np. dwóch Aragornów na stole oraz przypilnować restrykcji mówiącej o zakazie posiadania w talii gracza więcej niż trzech kopii tej samej karty.
W zestawie podstawowym jest 12 różnych bohaterów, więc jeżeli każdy gracz chce mieć w swojej drużynie trzech, to w zabawie wezmą udział wszyscy obecnie dostępni bohaterowie. Można umówić się na granie każdy inną sferą lub dowolnie je mieszać, dzieląc się kartami.
Podczas fazy wyprawy dociąga się z Talii Spotkań tyle kart, ilu jest graczy, czyli tutaj bazowo cztery.
Reszta - przebieg rundy, zasoby, planowanie, testy zwarcia - też się nie zmienia.

Talia Spotkań pewnie szybko się wyczerpie, więc należy wtedy przetasować karty już odrzucone i ciągnąć od nowa aż do rozstrzygnięcia scenariusza.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Vilk napisał/a:

Talia Spotkań pewnie szybko się wyczerpie, więc należy wtedy przetasować karty już odrzucone i ciągnąć od nowa aż do rozstrzygnięcia scenariusza.

Niekoniecznie, chyba wtedy łączymy karty z dwóch zestawów startowych więc Talia Spotkań jest dwukrotnie większa niż normalnie.
Chociaż przy zestawach przygodowych naruszałoby równowagę kart takie działanie więc już sam nie wiem :)
 
     
Karharoth
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Z założenia FFG wynikałoby, że do gry w 3-4 osoby potrzeba dwóch zestawów. Jak jeszcze w Dol Guldur można wyjaśnić 2 nazgule( bo w końcu tyle tam podobno przesiadywało), to już 2 Ufthak'ów nie bardzo.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Witam,

dziękuję za informację - wniosek z tego, że karty imienne typu Ufthak należy tak dobrać, aby były pojedyńcze.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Co do przygotowania Talii Spotkań to nie jest nigdzie wyjaśnione, czy składa się ona z obu zestawów startowych czy tylko z jednego. Nie wydaje mi się żeby karty imienne były w jakiś szczególny sposób traktowane.
Reasumując:
- jeśli w grze na 3-4 osoby Talia Spotkań składa się z jednego zestawu startowego to w takim razie po co graczom druga TS z drugiego startera??
- jeśli gramy dwiema Taliami Spotkań, to wtedy, po dodaniu kart z zestawów przygodowych, gdzieś te nowe karty "zginą".

Jak Wy to widzicie?
 
     
Orrik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Druga talia spotkań jest po prostu niepotrzebna. Można ją trzymać jako zapasowe karty. Cała talia spotkań powinna być zawsze jedna, jest ona i tak przetasowywana jeśli się skończy.

2 talie mogłyby doprowadzać do takich ewenementów jak np. 4 trolle górskie jednocześnie.

Cały czas uważam, że FFG jeśli już nie wydało władcy z 3 kopiami każdej talii to powinni zrobić zestaw uzupełniający z odpowiednia liczbą kart graczy, licznikami zagrożenia i żetonami.

Wszystkie karty spotkań, bohaterów oraz część kart graczy z dodatkowych zestawów jest po prostu zbędnym wydatkiem.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Crabtree,

ale idąc za Twoim rozumowaniem, to tak naprawdę nie jest potrzebny drugi zestaw startowy... Może tylko po to, aby posiadać wskaźnik zagrożenia?
Z drugiej strony można przyjąć wariant, że do momentu braku wydania kart z zestawów przygodowych można grać dwiema taliami, żeby ciągle nie przetasowywać kart Talii Spotkań.
Hmm, zastanawiające, że temat w instrukcji nie został wyjaśniony.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
Orrik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Mitril napisał/a:
Crabtree,

ale idąc za Twoim rozumowaniem, to tak naprawdę nie jest potrzebny drugi zestaw startowy... Może tylko po to, aby posiadać wskaźnik zagrożenia?
Kalins


Pozwolę sobie wtrącić jeszcze kilka słów.
żetony można czymś zastąpić a zagrożenie osobiście liczyłem dla 4 graczy w tabelce na jednej kartce, bo sam się o dodatkowy zestaw nie pokusiłem.

Rozchodzi się jednak o karty graczy. Podstawka ma niemało kart których znajdziemy po 1 lub 2 sztuki a aż się proszą o 3 sztuki w talii. Dodatkowy zestaw, czasami nawet 2 dodatkowe to rozwiązanie dla osób, które chcę już na początku zrobić jak najlepszą talię.
 
     
Stephan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Cytat:
Druga talia spotkań jest po prostu niepotrzebna. Można ją trzymać jako zapasowe karty. Cała talia spotkań powinna być zawsze jedna, jest ona i tak przetasowywana jeśli się skończy.


To właśnie cały urok systemu. Karty spotkań stanowią "infrastrukturę" gry (podobnie jak żetony czy licznik zagrożenia). Nie ma sensu ich kolekcjonować czy bawić się w ich składanie (podobnie jak składamy talię graczy). Jeżeli już gramy większą ekipą, to wraz z zakupem kolejnych podstawek oraz AP-ów będziemy wzbogacać się o nadmiarowe i zbędne karty spotkań. Koszmar! To trochę tak, jakbyśmy do każdej zakupionej paczki ryżu dostawali zawsze garnek i łyżkę :wink:
O wiele mądrzejsze byłoby oddzielne sprzedawanie paczek "przygodowych" (karty wyprawy+spotkania, jedna "paczka" wystarczyłaby dla wielu graczy) oraz paczek zawierających karty wzmacniające talie graczy (każdy kupowałby swoją paczuszkę).

Cytat:
dla osób, które chcę już na początku zrobić jak najlepszą talię


A to też swoisty dylemat, nie wydaje się wam? Jeżeli zrobię świetną talię, którą każdy scenariusz przejdę na piechotę, to co to za zabawa? Przypomina przechodzenie gry na kodach na nieśmiertelność :D Jeżeli ktoś chce naprawdę pokombinować i poczuć dreszczyk emocji, a w dodatku dziką satysfakcję z przejścia danego scenariusza, powinien zrobić sobie talię jak najsłabszą :D

Ale jaki wtedy cel kupowania rozszerzeń?
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Dziękując za dyskusję, pozwolę sobie na małe podsumowanie.

I tak przy grze na 3 lub 4 graczy chcąc zachować przyjemność i trudność samej rozgrywki, wnioski jakie mi się nasuwają z powyższych rozważań, to:
- do gry na 4 graczy używamy tylko jednej Talii Spotkań – po jej wyczerpaniu, nastąpi jej przetasowanie;
- do gry na 4 graczy można użyć połączonych dwóch Talii Graczy z dwóch zestawów;
- do gry na 4 graczy można się umówić, że każdy gra trzema bohaterami z jednej sfery;
- znaczniki, żetony z dwóch zestawów;

Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi, to poproszę.

Pozdrawiam,
Mitril
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Stephan napisał/a:
Jeżeli już gramy większą ekipą, to wraz z zakupem kolejnych podstawek oraz AP-ów będziemy wzbogacać się o nadmiarowe i zbędne karty spotkań. Koszmar! To trochę tak, jakbyśmy do każdej zakupionej paczki ryżu dostawali zawsze garnek i łyżkę :wink:

Nadmiarowe TS dotyczą przede wszystkim drugiego zestawu startowego. W AP ten problem aż tak bardzo nie razi, bo spokojnie wystarczy kupić jedną sztukę dodatku, nawet jeśli gra się w czwórkę. Dodatek zawiera po 2 nowe karty (w 3 kopiach) dla każdej sfery, więc gracze się jakoś dogadają.

Stephan napisał/a:

O wiele mądrzejsze byłoby oddzielne sprzedawanie paczek "przygodowych" (karty wyprawy+spotkania, jedna "paczka" wystarczyłaby dla wielu graczy) oraz paczek zawierających karty wzmacniające talie graczy (każdy kupowałby swoją paczuszkę).

W zestawach dodatkowych ja bym nic nie zmieniał, natomiast dołożyłbym zestaw startowy-rozszerzający dla 3-4 osób. Zawartość pudełka: 2 liczniki zagrożeń i te same karty gracza co w podstawce. Nic więcej nie jest potrzebne.

Stephan napisał/a:

A to też swoisty dylemat, nie wydaje się wam? Jeżeli zrobię świetną talię, którą każdy scenariusz przejdę na piechotę, to co to za zabawa? Przypomina przechodzenie gry na kodach na nieśmiertelność :D

A da się zrobić taką talię? Rozegrałem około 30 rozgrywek i na każdą przygodę moja talia jest modyfikowana pod kątem Talii Spotkań.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 14