galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
[ZP] Polowanie na Golluma
Autor Wiadomość
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Sro 23 Lis, 2011   

Avael, po dokładnym wczytaniu się w twoją argumentację, myślę że masz rację. Odniesione obrażenie to konkretny przecież żeton na karcie postaci, a skoro go nie ma, to wskazówka jest bezpieczna.
_________________
Sprzedam LOTR LCG dodatki po angielsku w doskonałej cenie :)
 
     
aramir

Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 29
Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

kufel wrzuciłbys tu skany kart ?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

Jasne! Ale wieczorem, wcześniej muszę załatwić sprawy rodzinne i zagrać w Blood Bowla! :D
edit:
W BB nie grałem bo kumpel mnie wystawił :/
Here we go...












 
 
     
Chronopia

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 9
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Witam wszystkich na forum.
Wczoraj pierwszy raz zagrałem w Polowanie na Golluma. Przytrafiła mi się taka sytuacja.
Byłem na karcie wyprawy nr 2B, na której znajdowało sie już 6 żetonów postępu. W SP znajdowała się wskazówka Ślady Golluma bez strżnika, którego ubiłem wcześniej. Żaden z moich bohaterów nie miał przydzielonej wskazówki. Poczyniłem postęp w wyprawie +5, czyli zaliczam tą część wyprawy.

I tu moje pytanie.
Czy:
1. najpierw przenoszę wskazówkę na bohatera bo poczyniłem postęp w wyprawie, dokładam żetony postępu na kartę wyprawy 2B i przechodzę do 3A spełniając warunek posiadania wskazówki abym mógł na niej pozostać ?

Czy:
2. najpierw kładę zetony postępu na 2B przechodzę do 3A, nie spełniam warunku karty (posiadanie wskazówki), która mnie cofa do 2A, tracąc przy tym żetony postępu i dopiero przejmuję wskazówkę Ślady Golluma ?

A może właściwa jest inna kolejność ? Proszę o podpowiedź.
 
     
l33tm4st3r


Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

żeby poczynić postępy w wyprawie musisz położyć na karcie wyprawy żetony postępu, a dopiero jak poczynisz te postępy to możesz zebrać kartę wskazówki
według zasad gry należy przejść do kolejnego etapu wyprawy od razu jak tylko zbierze się potrzebną ilość żetonów postępu, więc Twoja interpretacja może być dobra
jednak nie jestem pewien, czy nie można zgarnąć tych wskazówek pomiędzy wyłożeniem żetonów postępu a przejściem do kolejnego etapu - ja bym tak grał :P
_________________
 
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Witaj!
Interpretując dosłownie zapis w instrukcji powinieneś postępować zgodnie z 2.
"Gracze przechodzą do następnego etapu wyprawy natychmiast, kiedy umieszczą na obecnej karcie Wyprawy liczbę żetonów postępu równą lub większą od jej wartości punktów wyprawy."
Zapis oznacza coś nadrzędnego nad akcjami a nawet efektami wymuszonymi.

Jednak myślę, że na potrzeby gry domowej poprawne będzie zagranie: przenosisz wskazówkę na bohatera i odwracasz kartę wyprawy. Zaliczenie wyprawy to też efekt "Odpowiedź" lub "Wymuszony". Ale to tylko taka moja interpretacja tego co nie zostało dopisane, potraktuj to jako house rule ;)
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

W najnowszym angielskim FAQ taka sytuacja jest chyba opisana. Sugerowałbym to sprawdzić zamiast podpierać się instrukcją, bo w niej było coś chyba nieczytelnie opisane.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Wybacz nie wiem o czym konkretnie piszesz, poza tym dlaczego odwołujesz się do angielskiego FAQ? Jest inne niż polskie?
W instrukcji sytuacja opisana jest bardzo czytelnie: natychmiast przechodzisz dalej. Jest czytelnie ale to nie znaczy, że jest dobrze. :D Przykładem może być zmiana w FAQ 1.2 zasady na karcie Stawić czoła... Nie mam pojęcia kto to wymyślił ale to kompletna bzdura :evil: OK ale to nie miejsce na dyskusję o SC.
 
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

kufel napisał/a:
Wybacz nie wiem o czym konkretnie piszesz, poza tym dlaczego odwołujesz się do angielskiego FAQ? Jest inne niż polskie?
W instrukcji sytuacja opisana jest bardzo czytelnie: natychmiast przechodzisz dalej. Jest czytelnie ale to nie znaczy, że jest dobrze. :D Przykładem może być zmiana w FAQ 1.2 zasady na karcie Stawić czoła... Nie mam pojęcia kto to wymyślił ale to kompletna bzdura :evil: OK ale to nie miejsce na dyskusję o SC.


1.2 jest już w wersji polskiej? Zerknijmy tam, wydaje mi się że taka sytuacja była opisywana. Mogę się mylić.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Heh był chyba kilka dni po angielskim ;)
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Podjęcie wskazówki jest możliwe wtedy gdy gracze poczynią postęp w wyprawie. Wg mnie następuje to w tym samym momencie co przejście do kolejnego etapu. A jeśli coś jest równoczesne, to Pierwszy Gracz decyduje jaka będzie kolejność wydarzeń ;)
Poza tym, skoro podjęcie wskazówki jest akcją to znaczy, że można tego dokonać praktycznie zawsze, nawet w trakcie rozpatrywania wyprawy. Zauważcie, że zdolność Eowiny wykonuje się tak naprawdę po odkryciu przeciwności i wtedy gracze decydują czy "pompować".
_________________
Sprzedam LOTR LCG dodatki po angielsku w doskonałej cenie :)
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Oczywiście, wskazówkę może podjąć wcześniej, w oknie akcji po odkryciu kart przeciwności. Ale po rozpatrzeniu wyprawy chyba trochę już późno.
A z akcjami to nie tak do końca, akcje gra się tylko w oknach akcji.
Sformułowanie użyte w instrukcji stanowi coś nadrzędnego nad akcjami, oknami akcji itp. "Natychmiast" - tu IMHO nie ma miejsca na przerywanie akcjami czy nawet efektami wymuszonymi. Jeśli w instrukcji byłby zapis "Odpowiedź: Jeśli na karcie leży x żetonów, przechodzisz dalej" to nie byłoby wątpliwości, 2 efekty równoczesne.
 
 
     
Chronopia

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 9
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

W celu wyjaśnienia sytuacji, którą opisałem powyżej, porównałem tłumaczenie karty Ślady Golluma z wersją angielską.
Na angielskiej wersji karty użyto słów "After the players quest successfully ..."
Słowo successfully w słowniku oznacza - powodzenie - a nie postęp (ang. progress lub advance) jak napisano na polskiej wersji karty.
Idąc dalej w FAQ 1.2. znajduje się wyjaśnienie (1.24) dotyczące powodzenia wyprawy, które mówi, że powodzenie wyprawy a dołożenie żetonów postępu to dwa osobne wydarzenia. Najpierw się rozpatruje efekty wymuszone albo pasywne związane z powodzeniem wyprawy, a później kładzie żetony.
Tak więc właściwy wydaje się być 1 sposób rozpatrzenia tej sytuacji i na razie tak gram, ale pewności 100% wciąż nie mam.
Dzięki wszystkim za wzięcie udziału w dyskusji.
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Sro 21 Gru, 2011   

Chronopia napisał/a:
W celu wyjaśnienia sytuacji, którą opisałem powyżej, porównałem tłumaczenie karty Ślady Golluma z wersją angielską.
Na angielskiej wersji karty użyto słów "After the players quest successfully ..."
Słowo successfully w słowniku oznacza - powodzenie - a nie postęp (ang. progress lub advance) jak napisano na polskiej wersji karty.
Idąc dalej w FAQ 1.2. znajduje się wyjaśnienie (1.24) dotyczące powodzenia wyprawy, które mówi, że powodzenie wyprawy a dołożenie żetonów postępu to dwa osobne wydarzenia. Najpierw się rozpatruje efekty wymuszone albo pasywne związane z powodzeniem wyprawy, a później kładzie żetony.
Tak więc właściwy wydaje się być 1 sposób rozpatrzenia tej sytuacji i na razie tak gram, ale pewności 100% wciąż nie mam.
Dzięki wszystkim za wzięcie udziału w dyskusji.


Jest dokładnie tak jak mówisz. FAQ wszystko wyjaśnia.
 
     
FilipsO
Hiszpańska Inkw.


Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 169
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Yeeej. Znalazłem literówkę w karcie "Powódź":
"(...)Usuń wszystkie żetony podstępu(...)"
Można nieźle poczitować ;p. Gdyby był turniej to byłoby fajnie xd
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14