galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
[ZP] Polowanie na Golluma
Autor Wiadomość
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

To zależy czy masz już jakieś Wskazówki w grze, bo jeśli nie to fajnie jest mieć możliwość takiego przeszukiwania TS.
W 2 etapie tej przygody już się odkrywa tylko 2 karty i jedną umieszcza w SP, więc jest trudniej znaleźć jakąś Wskazówkę.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011   

No co jest panowie?? Dodatek już od kilku dni dostępny, a nikt nie komentuje?? :P
 
     
Hugo 


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sie, 2011   

Ufff... udało mi się wreszcie przejść solo Polowanie na Golluma, choć już prawie zwątpiłem.

Ten pomysł z wykładaniem tych wszystkich dodatkowych kart w pierwszych dwóch etapach wyprawy to masakra, dramatycznie się to potrafi zabagnić- kiedyś trafiłem tak Mroczną Falę, która miała kolejną MF, a ta dała kolejną, a do tego jeszcze karta z normalnego wykładania spotkań...załamka!

Tym razem nie było tak źle, talia 50 kart, Legolas+Theodred+Gloin, nie spodziewałem się, że da radę, ale poszło całkiem nie najgorzej jak na taką sieczkę: końcowy wynik 40 (39+4-3). Najśmieszniejsze jest jednak to, że od pierwszej rundy Legolas miał namiestnika Gondoru, a kart z jego sfery przychodziło mi niewiele. Skutek - na koniec miał 22 żetony zasobów :D Nie byłoby na co je zużyć, gdyby nie Atak z Zaskoczenia i Gandalf, którzy doszli w ostatnich rundach. Raz, dwa i zamiecione, choć walka była gruba - w pewnym momencie wylosowałem Łowców z Mordoru mając 4 wskazówki w grze :/

BTW - rozumiem, że "w grze" oznacza zarówno w strefie przeciwności (strzeżona lub nie) jak i u bohatera? Tak gracie?

Pzdr i powodzenia wszystkim z tym denerwującym scenariuszem :)
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 15 Sie, 2011   

Tak gramy bo takie są zasady ;)
 
 
     
Hugo 


Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Sie, 2011   

kufel napisał/a:
Tak gramy bo takie są zasady ;)


To dobrze :)
 
     
ragi 

Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

Mam pytanie co do efektu wymuszonego na pierwszej karcie pt. Łowy rozpoczęte. Po zrobieniu postępów w wyprawie, podgląda się 3 karty, wybiera jedna i kladzie ja do strefy przeciwnosci. I teraz tak: wyciagam te trzy karty i tam jeden obszar i dwa podstępy. Z jednej strony kart podstepu nie mozna klasc do strefy przeciwnosci bo sie je od razu rozpatruje i odrzuca. Z drugiej nie chce wybierac obszaru ale tylko on moze wyladowac w strefie przeciwnosci.
Pytanie - czy jestem tu zmuszony do polozenia obszaru czy moze moge wybrac karte jednego z dwoch podstepow i ja rozpatrzyc bez kladzenia jej w strefie przeciwnosci?
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

ragi napisał/a:

Pytanie - czy jestem tu zmuszony do polozenia obszaru czy moze moge wybrac karte jednego z dwoch podstepow i ja rozpatrzyc bez kladzenia jej w strefie przeciwnosci?

Możesz wybrać cokolwiek, podstęp lub obszar. Podstęp na czas rozpatrzenia efektu ląduje w SP, po czym zostaje odrzucony.
_________________
Sprzedam LOTR LCG dodatki po angielsku w doskonałej cenie :)
 
     
ragi 

Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

Drugi przypadek wyglada tak:
Mam Faramira. Moge go wyczerpac by kazda postac otrzymala +1 Siłe Woli. Wiec wyczerpuje go by pozostala piatka dostala w fazie wyprawy wiecej punktow. Nastepnie zagrywam karte Wydarzenia "Zawsze Czujny", ktora pozwala mi Faramira przygotowac. I czy teraz moge znowu go wyczerpac aby zdublowac poprzedni efekt?
 
     
guciomir

Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 193
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011   

Możesz.

Nie ma absolutnie niczego co mogłoby sugerować inaczej.
 
     
ragi 

Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011   

I kolejny problem: Znowu pierwsza karta scenariusza i tekst by podczas przygotowania pobrać kartę z talii Spotkań i umieścić w str. przeciwności. Wyciągam wroga: Łupieżcy z Miasta Goblinow i tam tekst:

Po odkryciu: Odrzuć wierzchnią kartę ..... Do końca tej fazy Siła Zagr. tej karty wzrasta....

Do końca tej fazy czyli do kiedy? Bo pierwszej fazy gry jeszcze nie było. To dopiero przygotowanie. Wiec czy nachodzi efekt na pierwsza fazę, która zaraz nastąpi czy nie i wtedy efektu nie ma?
 
     
pan_satyros 
FHTAGN!


Wiek: 29
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 209
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011   

ragi napisał/a:
I kolejny problem: Znowu pierwsza karta scenariusza i tekst by podczas przygotowania pobrać kartę z talii Spotkań i umieścić w str. przeciwności. Wyciągam wroga: Łupieżcy z Miasta Goblinow i tam tekst:

Po odkryciu: Odrzuć wierzchnią kartę ..... Do końca tej fazy Siła Zagr. tej karty wzrasta....

Do końca tej fazy czyli do kiedy? Bo pierwszej fazy gry jeszcze nie było. To dopiero przygotowanie. Wiec czy nachodzi efekt na pierwsza fazę, która zaraz nastąpi czy nie i wtedy efektu nie ma?


Podobne akcje zdarzają sie np w 2 scenariuszu z CS. O ile dobrze pamiętam taki efekt działa w tym przypadku do końca przygotowania ;p (czyli w praktyce nie zadziała).
_________________
ZnadPlanszy Pełną parą http://pelnapara.znadplanszy.pl/
 
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011   

pan_satyros napisał/a:
ragi napisał/a:
I kolejny problem: Znowu pierwsza karta scenariusza i tekst by podczas przygotowania pobrać kartę z talii Spotkań i umieścić w str. przeciwności. Wyciągam wroga: Łupieżcy z Miasta Goblinow i tam tekst:

Po odkryciu: Odrzuć wierzchnią kartę ..... Do końca tej fazy Siła Zagr. tej karty wzrasta....

Do końca tej fazy czyli do kiedy? Bo pierwszej fazy gry jeszcze nie było. To dopiero przygotowanie. Wiec czy nachodzi efekt na pierwsza fazę, która zaraz nastąpi czy nie i wtedy efektu nie ma?


Podobne akcje zdarzają sie np w 2 scenariuszu z CS. O ile dobrze pamiętam taki efekt działa w tym przypadku do końca przygotowania ;p (czyli w praktyce nie zadziała).


Dokładnie tak :D Taki fart w grze :)
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Wto 23 Sie, 2011   

Fart w tej grze jest potrzebny! Wczoraj np. próbowałem zagrać solo Andiunę i przy setupie nawet wyciągnąłem od razu Trolla więc miałem w tym momencie jedną kartę mniej w SP. Mimo to scenariusz znów mnie pokonał, zabrakło siły woli moim bohaterom i obszary pojawiające się w II etapie załatwiły sprawę. Zabrakło naprawdę niewiele, chyba 5 punktów postępu.
W Gollumie jest sporo obszarów w TS. Dla talii opartej o taktykę ten scenariusz jest praktycznie awykonalny, gdy pojawią się głównie obszary, a nie potwory. W ogóle granie solo tylko taktyką potrafi być frustrujące.
_________________
Sprzedam LOTR LCG dodatki po angielsku w doskonałej cenie :)
 
     
ragi 

Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Golluma przeszedlem ostatnio dwukrotnie solo, dopiero gdy pomieszałem karty z dwóch sfer.
Mam pytanie kolejne. Chodzi o Dunherna. Gdy atakuje kogoś ze strefy przeciwności (czyli nie jest w zwarciu) to czy od jego ataku (+1) odejmujemy obronę przeciwnika czy nie? W instrukcji jest tylko opisany atak w zwarciu....
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011   

Tak, ten atak rozpatrujemy analogicznie do ataku w zwarciu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.4 sekundy. Zapytań do SQL: 14